Oppgradert - kroner 50 - KJØP
Det har vært vanskelig ganske lenge
Mye tyder på at det nå snart er et tilbakelagt stadie
Golden Ocean is our top sector pick, with >50%
potential upside to our NOK 50
Redigert 21.01.2021 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
citius
04.08.2020 kl 20:12
15283
OK start mot 40 ++
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
05.08.2020 kl 15:01
14984
Pen OHS som strekker seg minst til 42
Stay tuned :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
KJEPET
05.08.2020 kl 15:28
14916
Det er absolutt en fin start på en OHS, men den er ikke bekreftet før kursen stenger over 36,70.-, og da med litt volum. Inntil det skjer kan man skimte en "trippel topp". Det er som kjent ikke like attraktivt :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
06.08.2020 kl 14:58
14555
Litt motstand ved 36,80 område
den ryker strax :-)
Økte rater i dag!
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/08/06/7553793/panamax-drar-baltic-dry-indeksen-opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.08.2020 kl 06:32
14271
CHINA JAN.-JULY IRON ORE IMPORTS RISE 11.8% Y/Y TO 660M MT
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.08.2020 kl 06:33
14267
CHINA JAN.-JULY SOYBEAN IMPORTS RISE 17.7% Y/Y TO 55.1M MT
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Empire
07.08.2020 kl 06:38
14244
Ikke glem mais "krisen" som har seilt lenge i Kina, selv med lite griser.
"China’s corn imports in June rose 23% year on year to 880,000 mt, while January-June imports rose 17.6% to 3.66 million mt".
"China’s corn imports in June rose 23% year on year to 880,000 mt, while January-June imports rose 17.6% to 3.66 million mt".
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.08.2020 kl 07:05
14201
Og malmlagrene i China synker.......
« China Iron Ore Stockpiles Fall 0.6M Tons to 113.5M Tons: Mysteel»
For ikke å snakke om soyabeans som skal fraktes fra US til China fra 1. september og utover. Tipper Panamax passer $20.000 i løpet av året. Chinamann bygger opp svinepopulasjonen i rekordtempo nå etter ASF som har herjet landet.
« China Iron Ore Stockpiles Fall 0.6M Tons to 113.5M Tons: Mysteel»
For ikke å snakke om soyabeans som skal fraktes fra US til China fra 1. september og utover. Tipper Panamax passer $20.000 i løpet av året. Chinamann bygger opp svinepopulasjonen i rekordtempo nå etter ASF som har herjet landet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
07.08.2020 kl 08:14
14108
Gode tall som støtter opp under økte rater og mer volum i tiden fremover,
som vil løfte GOGL
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
pipelort
07.08.2020 kl 08:26
14059
Jeg klarte ikke å holde meg unna GOGL på disse nivåer; måtte gå inn i denne shippingsaksjen. Jeg synes den burde ha vært høyere priset, tatt i betraktning de nokså gode ratene, sammenlignet med tidligere prising av aksjen og ratene som da har vært?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
07.08.2020 kl 08:31
14029
i DN i dag
https://www.dn.no/utenriks/kina/koronaviruset/kina-legger-grunnlaget-for-hoy-vekst-i-2021/2-1-853983
Kina legger grunnlaget for høy vekst i 2021
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
07.08.2020 kl 08:50
13924
ALUMINIUM: KINA EKSPORTERTE 373.402 TONN I JULI, +5,5% M/M
Oslo (TDN Direkt): Kina eksporterte 373.402 tonn primæraluminium og aluminiumprodukter i juli, opp 5,5 prosent fra juni-nivået, ifølge Reuters.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Tror denne faller til 32 kr nå, raten må over 40 k for å få aksjen opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
07.08.2020 kl 11:25
13685
Angsten river i aksjonærenes sjeler! mye motstand rund 38.. skal vi virkelig ned å teste støtte på 34,5!? Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
investorAR
07.08.2020 kl 11:36
13641
den skal ned under 30
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
MINST! Du får nok denne til en tier neste uke. De fundamentale utsiktene her er jo helt bånn i bøtta. Gogl er nok konk før jul. Det å frakte ting sjøveien er ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Har hørt rykter om at havet skal tømmes for vann og at båtene nå får hjul..
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
AW SHIT MAN! Kødd?? Jaja, det var jo jævla dumt det da... Uten vann er det bare en ting å gjøre, nemelig å sette alle spenna i NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Tøff
07.08.2020 kl 11:54
13547
Nå synes jeg dere overdriver veldig. Jeg har ikke aksjer i GOGL nå, men følger aksjen og selskapet. 2 dårlige kvartaler er tilbakelagt. 2 gode kvartaler kan kanskje bli det neste. Jeg er redd for at regnskapet er veldig påvirket av den dårlige tiden vi har vært i gjennom, så det skal mye overbevisning til i markedet før aksjen vil løfte seg. Resultatframlegget for 2.kv. bør være unnagjordt før vi kan se fremover. Ratene er tilfredsstillende for 3.kv så langt. Teknisk er det en fin OHS i chartet med kursmål 42. Så jeg ville vært optimist, hadde jeg eid aksjer her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
07.08.2020 kl 11:54
13681
Slettet brukerskrev Har hørt rykter om at havet skal tømmes for vann og at båtene nå får hjul..
Åh nej, tager de nu også vandet væk fra os. Ja, vi kan da heller ikke have noget for os selv.....
Så bliver jeg nok nødt til at sælge ALT i dag - øv :-(
Så bliver jeg nok nødt til at sælge ALT i dag - øv :-(
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
07.08.2020 kl 11:57
13664
Trump er litt av en festbrems!!
kursen har sving fra 35-tallet til 37-tallet siste uken
Litt rabatt på flere aksjer er ju Gull :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Yes, her kan jeg bare si meg hjertens enig! Skål og god helg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
The Godfather
07.08.2020 kl 12:16
13603
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,6 prosent til 19.912 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange fredag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.08.2020 kl 14:27
13377
Baltic Dry-indekset er steget 0,1 procent til 1.501 point ifølge The Baltic Exchange.
Capesize faldt 2,6 procent til $ 19.912, mens de resterende segmenter oplevede en stigning. Panamax steg 5,1 procent til $ 12.734, mens Handysize steg 0,5 procent til $ 6.509. Supramax steg på sin side $ 9,408.
Denne uge steg Panamax-segmentet 2,5 procent mandag, 5,6 procent på tirsdag, 8,1 procent på onsdag og 6,7 procent på torsdag, og har således haft en eventyrlig uge
På Oslo Børs falder Det Gyldne Ocean 2,3 procent, mens 2020 Bulkers er 1,75 procent nede. Jinhui Shipping er derimod op 0,6 procent.
Capesize faldt 2,6 procent til $ 19.912, mens de resterende segmenter oplevede en stigning. Panamax steg 5,1 procent til $ 12.734, mens Handysize steg 0,5 procent til $ 6.509. Supramax steg på sin side $ 9,408.
Denne uge steg Panamax-segmentet 2,5 procent mandag, 5,6 procent på tirsdag, 8,1 procent på onsdag og 6,7 procent på torsdag, og har således haft en eventyrlig uge
På Oslo Børs falder Det Gyldne Ocean 2,3 procent, mens 2020 Bulkers er 1,75 procent nede. Jinhui Shipping er derimod op 0,6 procent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.08.2020 kl 14:51
13310
Freight futures am update
Capesize down ~3%
Panamax up ~1%
#shipping #drybulk $BDRY
Capesize down ~3%
Panamax up ~1%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Bassefix
07.08.2020 kl 19:57
13040
Er der nogle som også har. Diana Shipping eller er det ikke noget man skal købe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Da blir det vel nedgang på nybygg prisene da, igjen, nå som verftene skal sloss om ordre og tilby rimligste pris på bygg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
mithra
09.08.2020 kl 10:34
12098
Dere må ikke glemme gogl sin finansielle struktur.
Den krever styrking og det innebærer sannsynligvis en emisjon - dessverre
Den krever styrking og det innebærer sannsynligvis en emisjon - dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Empire
09.08.2020 kl 11:46
12011
Tror du som vanlig blander argumentene mellom JIN og Golden. Tapt mye penger på eiendomskjøp i Hong Kong, siden dine eneste kommentarer på Golden trådene er emisjon svada?
Jin har vel aldri vært lavere priset enn nå. Forståelig at man da må spy ut galle, men kanskje en smule barnslig. Prøv heller å kanaliser frustrasjonen riktig vei, som f.eks hovedeier Jin. Du kan jo sende mail til de og håpe på svar, men jeg hadde ikke satset feriepengene på det.
Jin har vel aldri vært lavere priset enn nå. Forståelig at man da må spy ut galle, men kanskje en smule barnslig. Prøv heller å kanaliser frustrasjonen riktig vei, som f.eks hovedeier Jin. Du kan jo sende mail til de og håpe på svar, men jeg hadde ikke satset feriepengene på det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
09.08.2020 kl 11:54
11991
Slettet brukerskrev Har hørt rykter om at havet skal tømmes for vann og at båtene nå får hjul..
Det går bra. Ikke glem at det var kineseren som fant opp hjulet.
Forsatt god søndag folkens.
Forsatt god søndag folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Sendte Jin endel mailer med div spørsmål for noen år tilbake, fikk aldri noe tilbakemelding på noe som helst, samtlige andre shipping selskaper jeg har kontaktet har alltid svart høflig tilbake på henvendelser.
Men sånn er det jo, når hoved poenget med notering er å møkke på egne aksjonærer som i Jin kan en vel ikke forvente annet.
Men sånn er det jo, når hoved poenget med notering er å møkke på egne aksjonærer som i Jin kan en vel ikke forvente annet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Surik
09.08.2020 kl 22:24
11535
Hittil i år er det skrapet (Allied):
34 Capesize
1 Post-Panamax
3 Panamax
16 Supramax
Vil tro man ihvertfall delvis kan takke det elendige markedet i Q2 for dette.
Noe av det mest interessante er at ordreboken er lav. Forholdet mellom ordrebok og eksisterende flåte er 7%, lavest på nesten 20 år (snitt siden 1996 er 25%).
Så lenge etterspørselen etter jernmalm, kull, korn etc. holder seg nå så tror jeg dette kan bli riktig bra.
34 Capesize
1 Post-Panamax
3 Panamax
16 Supramax
Vil tro man ihvertfall delvis kan takke det elendige markedet i Q2 for dette.
Noe av det mest interessante er at ordreboken er lav. Forholdet mellom ordrebok og eksisterende flåte er 7%, lavest på nesten 20 år (snitt siden 1996 er 25%).
Så lenge etterspørselen etter jernmalm, kull, korn etc. holder seg nå så tror jeg dette kan bli riktig bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
Det er vel i hovedsak på de store skipene det fortsatt er overkapasitet, er det ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare
citius
10.08.2020 kl 09:09
11225
Gikk du i Shortfella på fredag?
Dumt
42 kroner er det kortsiktige målet
Redigert 21.01.2021 kl 06:53
Du må logge inn for å svare