Oppgradert - kroner 50 - KJØP

citius
GOGL 04.08.2020 kl 09:47 40588


Det har vært vanskelig ganske lenge
Mye tyder på at det nå snart er et tilbakelagt stadie

Golden Ocean is our top sector pick, with >50%
potential upside to our NOK 50
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Clay Allison
10.08.2020 kl 09:43 4975

Dust synes du er et greit ord. Voldsomt ord forråd du.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.08.2020 kl 10:09 4899

I 2019 tapte man godt med penger ved å sitte med aksjer i Golden Ocean. Hittil i år har portisen din blitt barbert med over 30% i samme selskap. Mange ler og snakker nedlatende om JIN, med rette, men faktum er at Gogl leverer enda dårligere i år til sine aksjeeiere enn JIN. Så om du følger JF og Ulrik så forsvinner pengene dine sakte med sikkert i shippingverdens sorte hull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Pacino
10.08.2020 kl 10:39 4837

Siden du selv solgte på 28 så har du vel god erfaring med at pengene dine forsvinner i shippingverdens sorte hull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 10:43 4827

Storhetstiden med aksjer og JF effekten er for lengst forbi, det har Kjepet helt rett i, den forsvant gradvis ut døren med Tot.
Det en sitter igjen med er et perfekt råmateriale for shortere og ned tradere, du ser det i samtlige JF scam selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
just4fun
10.08.2020 kl 10:54 4781

Forsetter skrapingen og samtidig ordretørke for nye skip ut året kan vi se svært gode rater 1/2 halvår 2021 hvis en Corona vaksine kommer rundt nyttår. Mener å huske fra 2020 Bulkers sin siste presentasjon at det tar ca 1.5 år fra man bestiller til skip kan leveres så da bør det være muligheter for en lengre periode med gode rater.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 11:00 4752

Å snakke corona vaksine nå er helt bak mål, nå er spørsmålet, når stenges landene ned igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
just4fun
10.08.2020 kl 11:14 4715

Når en eventuell vaksine er på plass har jo ingenting med om land igjen blir stengt ned. Hadde vi vist eksakt hvilken dato man kan begynne å vaksinere personer så vil ikke det si at man kan ha "fri" flyt ukene før ... tenker vel heller at potensialet kan være stort hvis en vaksine kommer på plass. Selv etter dette vil det ta tid før tung er oppe å går som før Coronaviruset fikk feste.

Men hvis man skal investere fra uke til uke så vil jo selvsagt ikke en vaksine (som kanskje kommer om noen måneder) ha så mye å si.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Clay Allison
10.08.2020 kl 11:37 4656

Mye merkelige greier her.
Kina bygger infrastruktur så det holder, de må bygge opp svine produksjon igjen og 1,6 milliarder mennesker trenger mat, de har jo ikke engang nok ris.
Det blir mye import av slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.08.2020 kl 11:52 4595

Det ER allerede mye import. Rekorder settes jo som kast i kule. Men for mange skip gjør at rederne så vidt klarer å holde hode over vannet, selv når China importerer som aldri før.

Hvor ble forresten OHS'n som ble annonsert i denne tråden? Ble med drømmen også denne gangen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 12:15 4507

Jeg ble skeptisk til videre oppgang når DNB kom med kursmål på 50.-
Hmm tenke jeg nå er det best å passe på penga! :-)

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
10.08.2020 kl 12:27 4426

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,1% TIL USD 19.697/DAG

12:06
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,1 prosent til 19.697 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.

LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
10.08.2020 kl 12:47 4338

Positive Developments In India And Brazil
https://t.co/WbgZJ1Oef2
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 12:56 4298

Det er hele tiden informasjon som går begge veier.
Selv tror jeg at om børsen(e) generelt beveger seg i positivt så følger GOGL etter, men om børsene snur ned så følger GOGL etter da også.
Naturligvis så reagerer GOGL sterkere enn børsen begge veier.
Mener at med litt lange briller så blir dette bra, spørsmålet er om vi skal ned først.

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.08.2020 kl 13:00 4282

https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2020/08/09/7553963/gode-coronanyheter

Julenissen i år kan komme til en rekke utbombede aksjer i næringer som ...... shipping..........
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
10.08.2020 kl 13:19 4238

Freight futures am update
Capesize flat
Panamax up ~2%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
10.08.2020 kl 16:08 3970

bulk er visst best egnet for trading og ikke noe å sitte i over lengre tid. Glad jeg tok gevinst i GOGL på det aller meste forrige uke. Bunnfisket i SALT betalte seg også til slutt, men er ikke langsiktig der heller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.08.2020 kl 17:19 3859

Kina er nå i en veldig utsatt posisjon; dersom vi antar at så mye som 70 av ris,
mais, matolje er ØDELAGT i en sektor, som de eksperter i vesten følger med på
hele tiden.

Laget en mail til min venn i US, som følger, og dersom noen ikke forstår Engelsk,
bruk Google oversetter.

IF, this is accurate information, [ 70 % of China's rice ( wheat, soya beans etc. production is destroyed, I will follow
the news overnight even; as such a No. might be; un-presedendant.

The Dry Cargo market will go Crazy, even more so, then Contango in tankers.

Any Dry cargo owner ( Dry Bulk ships, wheat and rice, also requires the dry cargo ships to
be fitted with '' bleeding tanks ''. Latter is by reason of a wheat cargo, from loading port to it's
destination, will '' compress the cargo ( wheat ); and to avoid cargo becoming a threat, to '' shift ''
in the cargo holds, ' topping off ''; what is '' compressed, avoiding '' tilting of the cargo '' and
hence the ship.

I myself experienced, with Russian incompetent crew, a Handy size dry bulker capsized due to winds;
in a Black Sea port of Bulgarian port, in a given configuration, not abiding by Rule 101. ( ballast tanks );
hence, due to illiterate Captain and crew, Capsized and rolled around on it's keel, with a lot of casualties.

A ''mere '' miscalculation ( probably Vodka), as the Russian men average age is some, less than 50 years
old.

Very dangerous.


With the largest ships, Capesize, but all other smaller sizes of ships will follow suit ( as we saw on
tankers, Suezxmax etc., enjoyed a historical jump, never seen before, ever, on the Dry Cargo
market. Some often say, to the roof; BUT, I will Study this MUCH MORE CAREFULLY prior to
making my own decisions, and so should all.

Purchased shares in GOGL on OSE today, @ 35,25; so I keep my integrity to what I feel, not
just a finger in the air. Certainly not giving much attention to ANALysts, as I know the biz and
market Much much better than ANY OF THEM.

TRUE OR NOT, 70 % of China's rice crop destroyed ???

HARD TO BELIVE IMO

https://edition.cnn.com/2020/08/08/economy/china-food-economy-flooding-intl-hnk/index.html

CNN, a poor farmer, picture and text, crying, his crop, probably for the whole of the local municipal
was destroyed days prior to make the harvest which was a great year, but, in a flash, ALL GONE.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
10.08.2020 kl 17:31 3829

Det tipset kom jeg med tidlig i oppgangen på ratene. Jeg sammenlignet det med de korte spikene i kurs på tank. Det er akkurat samme mønster. Dvs inkl store nedsalg intradag for å utløse stop loss.

Jeg har semi trada - og er nå under 30kr i snitt om jeg regner med gevinst. Jeg har satt en kurs jeg selger på, og når mailen kommer med sluttseddel logger jeg inn å setter kjøp mye lavere med mange dagers varighet.

Nå tror jeg vi nærmer oss en korreksjon hvor min taktikk ikke er rett. For hver dag ratene er såpass sterke...ja...40kr kan ikke være et for høyt mål
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.08.2020 kl 19:43 3682

Det er området som står for 70% av produksjonen i China som er rammet. Foreløpig ca. 5% av Chinas risproduksjon som er rammet. Anslag ca. 11.2 mill tonn mindre enn i fjor (er fort 175 Panamax-turer extra det).

Men om oversvømmelsene fortsetter, og drar lenger nord, kan det bli stygt. For håpe for Chinas del at det ikke skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.08.2020 kl 19:52 3707

Oversvømt land i Kina står for 70 % av Kinas ris produksjon.

Dry Cargo will go wild, Kina MÅ importere, og dette gir også
Trump, et truph card, in the war again Kina.

Mer flaskehalser i Kinas havner, når dette kommer i tillegg til
crude carriers.

Vi vet at Kina har veldig få dypvannshavner, og derfor så vi for
ca. 25 år siden, at Handy- / Handy Max skip på tørrlast fikk høyere
rater enn storebrødrene, Capesize som dengang var max. 125.000
Tdw. Nå, opp mot 200.000 Tdw, men, hva er dypgående på skipene
er hva som teller.

Både tørrbulk og olje tankere vil gjøre store penger fremover, og Kina
MÅ importere, med mindre de med vilje, fra sitt laboriatore i Whuhan
bevisst ville '' senke antall befolkning, Kina og resten av verden,

Mistenkelig at man skylder på flaggermus; når byen hvor Korona startet
og hadde den stlrste dødlihet, var byen med 11 Millioner innbyggere, MEN
det Eneste labiatoret for denne form for forskning.

Kina truer nå med å konfiskere selskap i Kina, og en kommentar; hvorfor
bruke krefter på Cyber warfare, når, du kan stjele hele selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2020 kl 20:33 3639

Denne går nok videre ned, som vanlig
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.08.2020 kl 21:15 3507

Semi OT - Huge game changer for Dry Bulk - Flood in China [ also influencing crude carriers ]
Huge game changer for Dry Bulk - Flood in China [ also influencing crude carriers ]
Hallo ...

Flooded land in China accounts for 70% of China's rice production.

Dry Cargo will go wild, China MUST import, and this too provides
Trump, a truph card, in the financial war against China.

More bottlenecks in China's ports, when this comes in addition to
crude carriers.

We know that China has very few deep-water ports, and therefore we saw some 25 years ago, that Handy- / Handy Max ships on dry cargo ( 32.000 / 42.000 Tdw @ that time ); got higher ( rates than the big brothers, Capesize which at the time was max. 125.000
Tdw. ( Now, up to 200,000 Tdw.)

Both dry bulk and oil tankers will make big money going forward.

China is now threatening to confiscate U.S. companies in China, and a comment; I read, which I found funny now; why use force on Cyber ​​warfare, when, you can steal the whole company.

Interesting times ahead. Just bought GOGL.

Have plenty of FRO

Gives, both, dry and weat bulk makret with a hell of an upside, given Corona, eases; or vaccsine found.

At such a point, does it really matter which company you are vested
in, at all. ??

LOL
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.08.2020 kl 21:18 3490

Floden som er oversvømmet går helt fra Shanghai til Tibet, LANG NOK ?

Dette klarer ikke kineserne å demme opp for, om selv hele befolkningen på 1.6 Milliarder
mennesker går langs breddene og fyller sand sekker, sistnevnte har de vel ikke nok av
allikevel, ei heller spader ....
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Pacino
10.08.2020 kl 22:21 3379

China Flood Update August 10: The terrible problems the floods have caused the people of China

https://www.youtube.com/watch?v=nbNQLxoo1BY
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
KJEPET
11.08.2020 kl 08:54 3056

I dag tror jeg faktisk også Gogl kan gå i pluss. (I hvert fall frem til 11.00) :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
citius
11.08.2020 kl 09:12 2998


Fin start :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
11.08.2020 kl 11:03 2806

Hva nå, når Kina pga, oversvømmelser og må importere en haug med ris, hvete, mais etc.

Da blir ikke køen mindre for lossing, være seg vått eller tørt

Overskrift Tradewinds

Tanker congestion remains severe in China with over 80 ships waiting
A 2019-built VLCC has been waiting off Qingdao for nearly 60 days
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2020 kl 11:09 2792

Flipper, ja dette bør sende ratene oppover nå. Blir spennende å se ratene i dag rundt 12.00, noen som ser hvordan ratene i Asia er nå rundt 11.00?
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Clay Allison
11.08.2020 kl 11:39 2708

Skjer noe nå. Fikk tak i noen til 36,54
Ha en fin dag, i sol og varme.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Flipper
11.08.2020 kl 11:52 2664

Vietnam avis på engelsk; datert i dag --

Lang artikkel.

2 avsnitt jeg har klippet ut; resten kan dere lese på liken underst

According to China's data provider SCI, the price of corn last month was 20% higher than it was a year ago, reaching its highest level in 5 years. Corn is used as the main supply for pork production in China, which is recovering after the country successfully controlled last year's African swine fever outbreak.

Even before the floods started, the supplies of corn in China had been shrinking, mainly due to the fall insects spreading through China, according to the US Department of Agriculture.

Meanwhile, soybean prices also skyrocketed. In the first half of 2020, the price of soybean in this country has increased by about 30% compared to the end of last year, according to data from Chinese Ministry of Agriculture and Rural Affairs. Analysts from Baocheng Futures, a Chinese commodity brokerage, said that the price increment was mainly due to concerns about extreme weather conditions in soybean-producing regions and the instability of the US-China trade relations

Obviously the authorities are worried. Chinese President Xi Jinping recently surprised farmers in the country's northeastern Jilin province with his sudden visit. "I came here mainly to see the crops," said Xi, "there have been a lot of disasters this year. I am concerned about the farming situation in the northeast."

Mr. Xi had a good reason to visit the area. Northeast China produces more than 40 percent of the country's soybeans and one-third of the country's corn. Both of these agricultural products are important to the food supply chain, as they are used for livestock and poultry. China uses more soybeans than any other country in the world and is second only to the United States in corn consumption. This area has not had major floods so far, but there is still a possibility of bad changes in the next few weeks.

So far, they have released more than 60 million tons of rice, about 50 million tons of corn, and more than 760,000 tons of soybeans, surpassing the amount of stock out in the whole of 2019. As a result, the rice price has remained stable. Last week, the national average price of one ton of rice was 4,036 yuan ($580), almost the same as a month ago, according to SCI's data.

https://vietnamtimes.org.vn/serious-flood-and-its-negative-impacts-on-chinas-economy-23326.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
11.08.2020 kl 11:53 2649

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra - 2,57 / + 0,96 / + 0,41 %
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
KJEPET
11.08.2020 kl 12:00 2620

Det er jo rekordhøy export av soybeans fra Brazil til China, det er 4-year high kjøp av soybeans av China fra USA. Panamaxratene kommer til å eksplodere, men capene til Golden må slåss om fraktene fra Australia, og la Valemaxene (67 stk) ta seg av de enorme mengdene av jernmalm fra Brazil.

"Det er i storbulk vi ser de største mulighetene"-> Utdatert, hakk i plata, og totalt feilslått strategi av Golden Ocean.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2020 kl 12:01 2623

Kbkristi - tx!👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2020 kl 12:09 2584

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -2,5% TIL USD 19.204/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,5 prosent til 19.204 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.08.2020 kl 12:32 2476

#Capesize FFAs significantly up in morning trading, w ie Sept now $23.0k bid vs $21.8k bid close yday. Eagerly awaiting the spot index at noon CEST. $GOGL +3% so far today

#DryBulk #Shipping

$SBLK $GNK $DSX $SB $SALT $EGLE $GBLK $SHIP https://t.co/xeLfbAGbTW
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.08.2020 kl 12:34 2477

Panamax FFA rates very firm as well
Aug+Sep trading above 14k for first time, Q4 @ 13k and Cal21 @ 10k
(add ~1300/day for Kamsarmaxes)
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.08.2020 kl 13:11 2388

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~3%
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
11.08.2020 kl 14:13 2260

Dette vi venter på. Blir spennende miks med gode rater og gode nyheter om vaksine
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.08.2020 kl 14:25 2239

BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +0,3% TIL 1.510 POENG

14:04
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,3 prosent til 1.510 poeng, ifølge The Baltic Exchange.

Baltic Dry +0,3%

Capesize -2,5%

Panamax +4,9%

Handysize +0,6%

Supramax +1,5%

Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare