Oppgradert - kroner 50 - KJØP

citius
GOGL 04.08.2020 kl 09:47 40694


Det har vært vanskelig ganske lenge
Mye tyder på at det nå snart er et tilbakelagt stadie

Golden Ocean is our top sector pick, with >50%
potential upside to our NOK 50
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 09:34 3991

Dagens:-))

Gogl tar seg nok en Avance/Fro 2019 fremover nå.

Kbkristi
18.08.2020 kl 09:28 4019

Tror ikke dette blir så værst. Vi går fra et casino til faste inntekter. Scrubberutgiftene er unnagjort og pengene som kommer vil gå til aksjonærene.
KJEPET
18.08.2020 kl 09:21 4053

Da forsvant usikkerheten rundt likviditeten over natten, også fremover i tid. På tide å gratulere de trofaste som satt over og ble rikelig belønnet for det. Tipper kursen vil drar seg sakte med sikkert nordover frem mot jul nå :-)
phantom1
18.08.2020 kl 09:15 4090

Snakiker aldri eller nevnt kurs - trader ikke golden Ocean - men motbevis meg om hva som ikke er sant. Kanskje kursen vil reflektere det snart.
Slettet bruker
18.08.2020 kl 09:08 4110

Hoppa av skuta igjen. Bulk er ikke som det var🤕. Før var gogl aksjen for dem som likte å ta seg en fest, men nå er det bare avdanka skrukketryner igjen rundt bordet🤪
Slettet bruker
18.08.2020 kl 08:57 4185

Du bør definitivt sette en diger short på 37 kr Phantom, den tror jeg du tjener grovt på
KJEPET
18.08.2020 kl 08:52 4192

Enig Mollen. Litt drøy sammenlikning, er jo et ganske annerledes case og en helt annen risikoprofil.

Ser forresten at tallene var litt bedre enn ventet. https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/59792
Alltid positivt for kursen det :-)
Redigert 18.08.2020 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
KJEPET
18.08.2020 kl 08:48 4195

Tja, TC for 1-year lå så sent som 5. august på 12.250/d, så det er relativt bra det de har fått til på Panamax synes jeg. Sier ikke at det er strålende, men godt nok (spesielt sett i forhold til Cape)
phantom1
18.08.2020 kl 08:48 4169

er du gal?? Panamax har ligget med brukket rygg. Cape gikk på 40/50 noen uker siden. Virker som du tror alt som står i GO rapporten er toppen av markedet....de har bommet totalt og skusslet bort 2 millarder p 6 månder...regn ut....1 mill om dagen. Ennu har det begrenset oppsiden med å slutte ut, hadde de kjørt spot som var strategien hadde de tjent mer til nå en de kunne tape med resten av året med. nå har de lagt seg åpen for det tapet om markedet faller og begrenset oppsiden ved oppgang. kastrert har de blitt.
Mollen
18.08.2020 kl 08:46 4142

Litt enig med deg Kjepet. Å binde 38 % av de resterende dagene i 2020 til et snitt på 18 810 $ er for dårlig. De burde hatt is i magen og gjort disse dekningene nå i Q3 og Q4 med signifikant høyere rater. Må alikevel si at sammenligningen til 2020 Bulkers blir litt merkelig da det er et selskap som har bundet 100 % av flåten sin på lange kontrakter og det til et snitt på 19 124 $ før scrubberpremie. Det er nokså åpenbart at denne sammenligningen din vil se litt annerledes ut når vi har Q3 og Q4 tallene. Jeg vet ikke hva 2020 Bulkers-aksjonærene selv synes om yielden fra selskapet så langt, men jeg er sikker på at GOGL har levert bedre yield en 2020 B når vi er ferdige med året.
phantom1
18.08.2020 kl 08:44 4140

Imponerende???? idag slutter jeg panamaxer høyere. Panamax idag går mye høyere på periode....
KJEPET
18.08.2020 kl 08:43 4157

He, he. Ble du imponert av tallene Schenk? Du virker enda tristere enn før. Kom deg ut i solen og spis en is :-)
KJEPET
18.08.2020 kl 08:38 4180

Siste åtte årene har vært ganske mørke for cape. Mer imponert av hva det har fått til av rater på Panamax med 56% av flåten. En Panamax tjener faktisk like mye/mer enn en cape, så er overhodet ikke imponert av cape charter coverage for resten av 2020.
phantom1
18.08.2020 kl 08:37 4170

BULLS EYE!! - sjekk hva jeg skrev over....minst usd 200 mill...

"Kastrering av kommersiell ledelse i Golden Ocean"
Kommersiellt har fått på pukkelen...panikken satt inn etter q1.... alt er under dagens og toppene i q2.....sluttet alt under dagens nivå...."den store oppgangen"... alle snakker om får de ikke full uttelling på nå ......med strategien de tok gående inn i 2020...så gutta boys kommer markedet dere trøster dere til er oppsiden fullstendig begrenset og faller det er det masse å tape på.....Golden Ocean som markedets "Spot Player med Fredriksen touch" er blitt kastrert :-)
Estimated TCE rate for the third quarter of 2020 to be $17,960 for 74% of owned fleet available days for Capesize vessels and $12,980 for 92% of owned fleet available days for Panamax vessels. The numbers are based on current fixtures and on the discharge-to-discharge basis. :
((langt under dagens og milevis fra toppene i Q2 - ingen full uttelling. Sept kan gå til 100k uten en kroner mer kontra spot)):

:
*38% of the days for Capesize vessels are covered at a rate of $18,810 per day; and
• 56% of the days for Panamax vessels are covered at a rate of $14,920 per day
((Fullstendig fravikene spot strategien for det markedet alle spår - halverer alt av oppgangen alle snakker så stort om...))

Her har det vært fullstending oppvask på kammeret, en kjedlig aksje fra nå. Og 2 milliarder kroner borte...gone...

Approppo Scrubbere - ren taps investering i minst 7 år til. Alle trodde det skulle nedbetales på 12 mnd, men er 5-7 år nå. Og helvetes mye problemer med rust og dritt. Båtene går off hire og ingne vil snart ha dem. Varme, saltvann, svovel og stål er oppskriften til rust og lekkasjer. Vent å se kostnadene og tapet i årene fremover i rapportene. Sann mine ord..


Redigert 18.08.2020 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Schenk
18.08.2020 kl 08:37 4135

Kjempet har blitt en parodi. Sine skuffelser og store realiserte Gogl tap gjør at det eneste han er opptatt er å vinkle Gogl negativt. Patetisk.
Slettet bruker
18.08.2020 kl 08:31 4089

Det ser lyst ud og mon ikke det hedder 40 NOK plus i dag 😎👏☀️
Slettet bruker
18.08.2020 kl 08:24 4168

Vel, når en ser forventningene på opptil 75 i tap q2 så var dette langt bedre en fryktet.

Og hvis noen mener 40´ dekket på 19 k er dårlig rate/valg bør en ta et dykk i historie bøkene siste 8 år

Så er skrubber programmet omsider ferdig installert, alt rigget for bedre tider, er nok nå oppgangen starter.


Redigert 18.08.2020 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
KJEPET
18.08.2020 kl 08:15 4254

I gamle dager så inngikk Golden lange kontrakter når ratene var høye, nå gjør de motsatt.......:-)

Ser ikke ut som de har behov for penger slik det ser ut i oppsummeringen til Ulrik. Det vil nok mange sett pris på å lese. Kan nok bli en positiv dag for Golden, selv om resultatet er fullstendig på trynet i forhold til 2020 Bulker og Trøim. Golden er ikke "på ballen" som før, og virker dessverre akterutseilt og tafatte.
Redigert 18.08.2020 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
18.08.2020 kl 08:07 4318

Golden Ocean Group Limited (NASDAQ: GOGL / OSE: GOGL) (the “Company” or “Golden Ocean”), a leading dry bulk shipping company, today announced its results for the quarter ended June 30, 2020.


Highlights

▪ Net loss of $41.3 million and loss per share of $0.29 for the second quarter of 2020 compared with net loss of $160.8 million and loss per share of $1.12 for the first quarter of 2020.

▪ Adjusted EBITDA1 of $4.2 million for the second quarter of 2020, compared with $12.3 million for the first quarter of 2020.

▪ Completed final eight of 23 planned installations of exhaust gas cleaning systems (“scrubbers”), and the Company had no material capital expenditure requirements as of the date of this report.

▪ Utilized market strength in the end of the second and beginning of the third quarter of 2020 to secure additional charter coverage. As of the date of this report, of the remaining trading days in 2020:

• 38% of the days for Capesize vessels are covered at a rate of $18,810 per day; and

• 56% of the days for Panamax vessels are covered at a rate of $14,920 per day

▪ Estimated TCE rate for the third quarter of 2020 to be $17,960 for 74% of owned fleet available days for Capesize vessels and $12,980 for 92% of owned fleet available days for Panamax vessels. The numbers are based on current fixtures and on the discharge-to-discharge basis.

▪ As part of the Company’s continuous focus on ESG initiatives, joined the Getting to Zero Coalition, a powerful alliance within the maritime and other sectors, committed to accelerating maritime shipping’s decarbonization.


Ulrik Andersen, Chief Executive Officer, commented:

"While we believe that the recent improvement in rates reflects the diminishing impact of COVID-19 on the underlying demand for dry bulk commodities, uncertainty persists in the near term. We have therefore increased our charter coverage for the balance of 2020, although we maintain enough spot exposure to meaningfully participate in the strong rate environment expected for the remainder of the year. This balanced commercial approach will ensure healthy continued cash flows and a corresponding increase in our liquidity. Additionally, the significant one-off capital expenditures related to scrubber installations and the non-cash impairments that impacted our results in the first half of the year are behind us. It means the recent market strength will directly benefit our second-half cashflow and results.”


The Board of Directors
Hamilton, Bermuda
August 18, 2020


Questions should be directed to:

Ulrik Andersen: Chief Executive Officer, Golden Ocean Management AS
+47 22 01 73 53
kentove
18.08.2020 kl 02:59 4479

rapporten kommer alltid før åpning, presentasjonen varierer litt, men rapporten inneholder endel mer info
Nonnen-42
17.08.2020 kl 23:53 2689

Det ser ut til at du har rett Kjepet (som vanlig)
Rapporten kommer på morningen, og presentasjonen kl. 15.00

In connection with the release of Golden Ocean’s second quarter 2020 results in the morning (CET) of Tuesday, August 18, 2020, a teleconference/webcast will be held as described below:

Teleconference and webcast
A conference call will be held at 03:00 P.M. CET (09:00 A.M. New York Time) on Tuesday, August 18, 2020. The presentation will be available for download from the Investor Relations section at www.goldenocean.bm (under “Presentations”) prior to the teleconference/webcast.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
KJEPET
17.08.2020 kl 23:21 2723

Q2 resultatet kommer før åpning på OSE i morgen. Det har i hvert fall vært slik så lenge jeg kan huske.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Nonnen-42
17.08.2020 kl 23:18 2732

Rapporten kommer Kl. 15.00 Norsk tid
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Pilteri
17.08.2020 kl 22:26 2847

Long er glad i Gogl selv om han kallr'n for støggen. Kjært barn har mange navn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 22:00 2910

Petter Haugen spår flere gode år i tørrlast
Analytiker Petter Haugen i Kepler Cheuvreux oppjusterer til kjøp og mener at Golden Ocean-aksjen er verdt 54 kroner.


BULL: Petter Haugen i Kepler Chevreux kaster den gamle analysen og har forandret synet sitt på tørrlastmarkedet og Golden Ocean Group.
Shipping
Christer Teigen
15:05 - 17. aug.
«Bedringen i tørrbulkmarkedet kommer tidligere enn vi trodde», skriver analytiker Petter Haugen i Kepler Cheuvreux i en oppdatering.
Dagen før tørrlastrederiet presenterer resultatene for andre kvartal, oppgraderer Haugen fra «hold» til «kjøp» og løfter kursmålet på Golden Ocean Group fra 30 til 54 kroner.
Det er i hovedsak to grunner til at meglerhuset har endret mening om aksjen nå. Analytikeren viser til en enorm stimulipakke fra kinesiske myndigheter, som blant annet har ført til økning i import av jernmalm. I juli steg importen til tidenes høyeste nivå.
Den andre grunnen Haugen viser til er guidingen fra det brasilianske gruveselskapet Vale, som sier at det skal produseres 44 prosent mer jernmalm i andre halvår enn i første halvår.
«Dette vil bli en stor trigger», skriver analytikeren.

capesize
Stigende rater
Han jekker opp estimatene for capesize-ratene i år fra 8.000 dollar pr. dag til 14.000 dollar pr. dag. For neste år venter han snittrater på 15.000 dollar. Men det beste året vil bli i 2022, ifølge ham, med rater på 19.000 dollar dagen.
«Med høyere rateforventninger, øker vi også skipsverdiene med rundt 20 prosent», heter det i oppdateringen.
Tilbudssiden er også en viktig faktor i hans analyse. Ordreboken blant rederiene er nå på kun 63,4 millioner dødvekttonn, som utgjør rundt 7 prosent av den nåværende globale tørrbulkflåten – som er det laveste på 16 år. Haugen estimerer den årlige veksten i flåten i perioden 2019-2021 til kun én prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 21:48 2936

Ja, den Long den Long. Har baiset og svertet GOGL i ukesvis nå, i håp om så billig inngang før Q2 pres som mulig.

Ja, ja - uansett hyggeligere å ha deg «på rett side», så lenge det varer. En god beslutning for deg var det også tror jeg! ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 19:27 3094

Solgte aksjer i forkant av Q1, det var rett da jeg handlet inn aksjen igjen rimligere, Denne gang sittende vi over, trolig er det endel som har tatt exit i forkant q2, flere av disse vil nok sitte parat og hoppe inn når katta er ute av sekken.
I tilegg til et elendig Q2 resultat vil nok fokus ligge på fortsettelsen og at det fæleste nå er lagt bak oss, fører kanskje til en forløselse?

Resultat sesongen i USA drybulk har så langt styrket verdipapirene på tross av elendige resultater, så det blir spennende å følge den styggest av de stygge i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
laser
17.08.2020 kl 18:59 3146

For meg fremstår det som underlig at etter børskrasjet i mars så har index’en og dermed et bredt spekter av aksjene tatt tilbake det tapte kursmessig. Dette er aksjer som med stor sannsynlighet har en krevende tid foran seg fremdeles i form av manglende eller utsatt etterspørsel. Regnskapsmessig er det altså å frykte at dårlige resultater også vil prege fremtiden.
Gogl derimot - den faller frem til nå. Vi vet at resultatene for månedene januar til mai vil bli svake. Noe er rapportert, noe kommer i morgen. Men fra juni vet man at sesongmessig skal etterspørselen ta seg opp, og at resultatsvikt dermed ligger bak en - likevel så faller aksjen. Den følger altså ikke indeksen og den rådende stemningen.
Da er det kanskje som følge av USA sin handelskrig med Kina. Men hva er realiteten; USA står for konsumet - Kina for produksjonen. Kina har vel nær 1,5 milliarder mennesker - USA rundt 250 millioner. Største eier av amerikansk gjeld er Kina. Kina kom relativt hurtig gjennom Corona pandemien, USA er sterkt preget og har vært det i 6 måneder. Gjelden vokser i USA, produksjonen får ingen hjelp. Kina bygger allianser i Afrika og også Europa (Road and Belt). USA bygger ned alliansene - setter på sparekniven og fokuserer innenlands. USA trekker seg fra/setter spørsmål ved videre deltagelse i globaliseringsprogrammer - WHO, NATO ( ut av Norge, Tyskland, Midt-Østen osv med store deler av sine styrker) internasjonale handelsavtaler osv - og de gjør det et språk som ikke etterlater tvil om at de gjør det fordi mottakerne av hjelpen oppfattes som en byrde. Og kanskje er det riktig til en viss grad, MEN, amerikansk industri - når de har tatt tilbake det som produseres i utlandet for å produsere det i USA og skape arbeidsplasser hjemme - så skal likevel Iphonene, Teslaene osv selges i de landene de har kuttet en rekke bånd til.
Markedet i USA er ikke nok alene. Men USA vil produsere hjemme og selge ute. Med amerikansk lønnsnivå og produktivitet kommer dette til å gå på rattata. De gir Kine en kjempeåpning i spillet - som å la dem starte med hvitt og uten at motstander har løpere.
Vel, jeg tror ikke på kjempeløft i bulkratene, men jeg tror på en lengre vedvarende stabil bulkstrøm til Kina, som med dagens mangel på nybyggingsordrer og tilsvarende økning i skraping av eldre tonnasje - vil legge forholdene til rette for en utbytterik periode de nærmeste årene. Med dagens rentenivå, vil det være få plasser der avkastning vs risiko vil bli bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
17.08.2020 kl 17:38 3280

Det åpner vel først etter rapporten er lagt frem - dvs etter stengetid i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 17:01 3331

Casinoet åpner i morgen kl 09.00. Velkommen skal dere være.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 17:01 3321

Det er også et utfall ja. Mye negativt er priset inn her, så tror med noe i positiv retning (kan være hva som helst) så KAN gogl sette ok fart i morgen. Spennende blir det uansett. Valgte å ikke selge ut idag, vært litt frem og tilbake oppi knotten ang dette, men har valgt å sitte over q2. Så får man se hvor smart dette var...
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2020 kl 16:55 3290

I morgen kommer bruddet alle har ventet på, opp og langt pokkerivold ut av kilespissen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
17.08.2020 kl 16:36 3328

Det ser jo overraskende bra ut i dag. Godt å se at de har priset inn et dårlig resultat. Blir spennende å se hvor vi ender...
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.08.2020 kl 14:05 3573

Freight futures am update
Capesize flat
Panamax flat
#shipping #drybulk $BDRY
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.08.2020 kl 12:30 3767

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,1% TIL USD 19.900/DAG
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
17.08.2020 kl 11:48 3895

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra - 0,11 / + 1,14 / + 1,39 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare