Utbytte Q2-Q3

dårligtid
FRO 05.08.2020 kl 08:35 1530

Noen som har gode tips eller regnestykker som viser mulige utbytte som kommer nå om vel en måned for Q2?
Samme for Q3 som nå er ca halvveis i perioden?

Ha en fin dag
Mvh laaangsiktig
Sandsli invest
05.08.2020 kl 08:41 1503

Etter mine estimater som kan være litt optimistiske så vil det bli utbetalt 0.9 USD for Q2, når det gjelder Q3 som har hatt litt lavere spotrater sålangt, så antar jeg det vil bli på 0.5 USD. Men hvem kan se inn i tåken?
Slettet bruker
05.08.2020 kl 08:42 1492

Når er ex dag?

Tror det blir en pen høst i vente for FRO og JF. Inkludert undertegnede.
dårligtid
05.08.2020 kl 08:53 1432

Fro legger alltid frem resultat siste mulige dag i måneden . Må eies rundt 10-12 neste måned og utbytte kommer rundt 22-25 samme måned. Sånn ca slik har det vært i mange år
dårligtid
05.08.2020 kl 09:24 1312

Hadde vært fint det ja.. inntjening for q2 var vel bedre en q1 så om det ikke skal spares noe i kassen kan man vel håpe på lik eller bedre utbytte for q2
ks1977
05.08.2020 kl 09:33 1265

Det som er kjipt med FRO sin guidance (for Q2) er at de ignorerer ballastgang slik at guidingen er alt for høy ifht hva vi er ute etter.
For Q1 så guidet de 90,3k for VLCC, 71,9k for Suez og 36,3k for LR2, men når resultatene kom så viste de 74,8k, 57,8k og 31,2k.
Hvor mye som skyldes ballastgang og hvor mye som (evt) skyldes svakere rater etter guidance vet jeg ikke.

For Q2 så har de guidet 92,5k for VLCC, 69,5k for Suez og 50,2k for LR2, men de sa samtidig at ballastgang har økt ifht Q1.
75% av VLCC, 63% av Suez og 53% av LR2 var låst ved tidspunkt for guidance.
Så er spørsmålet om ratene om ble inngått etter guidance var bedre eller dårligere, samt hvor mye ballastgang de reelt hadde.
Jeg har ingen formening om dette så jeg vil tippe i nærheten av Q1 (skjønt jeg forstod de dit hen at det var mer ballastgang i Q2 enn Q1)

Q3 er vanskeligere, men jeg tror det blir magert (dog bra ifht å være Q3). Etter hva jeg har fått med meg så har de kun 2 VLCC på TC (82,4k fra april?) og 1 LR2 på TC (40k fra april?) mens resten er på spot (vel, noen er vel på så korte TC at det ikke rapporteres/er å anse som spot). Både Suez og LR2 har jo hatt svært svake rater for mye (mesteparten?) av Q3, men jeg har ikke fulgt de tett nok til å kunne si så mye om de; er det feil å ha som utgangspunkt at den delen av flåten ligger ca på break even? (noe av ratene i Q3 vil jo ha "blødd over" fra Q2, så kanskje jeg er for pessimistisk her, men både Suez og LR2 har vel ligget under break-even en del også). VLCCer derimot har ligget over break-even mesteparten av Q3, men jeg har ikke fulgt nøye nok med til å kunne estimere hva snittraten for VLCC har ligget på i Q3 (til dette må vi uansett plusse på litt for moderne flåte, samt bittelitt til pga den andelen av flåten som har scrubbere).

Oppsummert; Q2 ca som Q1 (tørr ikke å spå om det blir bedre eller dårligere), mens Q3 blir svakt (men sterkt for å være Q3).

Personlig så er jeg mer spent på Q4
dårligtid
05.08.2020 kl 09:41 1215

Jeg ser dit poeng her ja. Uansett er det jo flott intjening i q2. Q3 blir nok bedre en q3 mange år tilbake. Men enig i at det er spennende med q4 og q1-21.. hva skjer med korona, kontango, valg i usa, bråket med kina... synes det er spennende.