DOF - Det tekniske bilde fortløpende

Slettet bruker
DOF 14.09.2018 kl 09:46 23907

Starteren tråd hvor innspill er tenkt rundt det tekniske bilde i aksjen. TA er som kjent en vurderingsform hvor "historien gjentar seg selv" og er spekket med ulike grafer underliggende analyseformer etc etc.. Dog. Rema modellen er ofte grei og bruke. Det enkle er ofte det beste.

DOF rent trendmessig gir ingen direkte retning ut over et belte i NOK 6,00 - 9,00. Aksjen har vent opp og har i chartet til CMS sin plattform brutt opp i en kort fallende kile auto spesifisert som bullish med øvre target NOK 7,71 som ikke er langt unna "gap" 7,75. Samme target kommer frem i chartet til Infront Web Trader om aksjen nå klarer bryte NOK 7,- med close på overside.

Sum a summarum ser det for meg nå ut som om vi først skal opp til området 7,70 +/- Mer langsiktig ligger kritisk nivå rundt NOK 9,00 +/-. Dette må brytes før vi får den "virkelige" morsomme oppgangen som vi alle venter på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
29.09.2018 kl 20:46 9099

Må være noe på gang i DOF, et selskap som DOF kan bare ikke være så dårlig på kommunikasjon som vi har sett de siste månedene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2018 kl 23:21 9007

Må SS på svømmetur??

Leste i FA at 9-10, eller var det 99-100 offshore rederier vil være konk innen 1 år. Hva tror dere? DOF klarer seg, så jeg stiller heller spørsmålstegn ved den artikkelen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
tesch
30.09.2018 kl 06:26 8885

Tror mange av disse som går konk er små selskaper med usofistikert tonnasje

Det Le bygd en mengde med små ahts og psv skip i Kina fra 2007 og majoritetenav disse ligger I opplag rundt omkring I Asia og mist østen
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
kontra
30.09.2018 kl 08:48 8807

Ser det klages over manglende informasjon fra offshoreselskapene og at det ikke er/langt mellom børsmeldte kontrakter. Dette til tross for økt, eller klare signaler om økt aktivitet offshore fra oljeselskapene. Vi registrerer også at det begynner å bli manko på fartøy for visse tjenester. Personlig tar jeg dette som et godt tegn, ettersom forhandlinger mellom partene vil være børssensitive inntil eventuelle kontrakter er signert.

Dof, i likhet med Soff, sitter på en stor og sammensatt flåte som dekker bredden i offshoresegmentet. Om det er planer fra noen av oljeselskapene om å øke aktiviteten offshore vil det være avgjørende for disse å ha knyttet til seg bredden av tjenester de store offshorerederiene har å tilby. Videre antar jeg at det ikke "gis ved dørene" under eventuelle forhandlinger om pakkeløsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
danm
30.09.2018 kl 11:11 8678

Jeg tror heller ikke, at selskaber som DOF og SOFF "giver ved døren", der er trods alt stigende efterspørgsel. De to selskaber burde lægges sammen. Håber det sker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
30.09.2018 kl 12:19 8613

Noe strukturelt må skje med selskapet, DOF Subsea er et naturlig sted å starte. Selv om selskapet er godt drevet blir ikke aksjen priset til mer en 20-25% av bokført egenkapital. Så lenge det er slik spiller det ingen rolle hvor bra DOF gjør det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
30.09.2018 kl 21:51 8309

Der er samtaler mellom Soff og Dof
Om det blir noe av er noe annet
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
30.09.2018 kl 22:48 8217

Hvordan vet du det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
30.09.2018 kl 22:58 8189

Det er vel samtaler mellom alle de norske supply/subsea selskapene. Men om dette stemmer er det viktige nyheter. Kjenner jeg er litt skeptisk da en slik sammenslåing vil føre til et mindre solid selskap med mange båter i opplag. Men selvfølgelig hva de forskjellige selskapene blir priset til vil da være avgjørende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.10.2018 kl 07:42 7992

Fra svært sikre kilder.
Samtalene har etter hva jeg forstår pågått i flere mnd og der er konkrete diskusjoner om sammenslåing. DOF ledelsen vil antagelig ikke godta annet enn at management legges til Austevoll.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
01.10.2018 kl 08:35 7911

Det er kanskje bankene som vil slå de sammen. Da blir de en enorm supsea-aktør og helt overlegen på det norske markedet generelt sett. Men DOF er mye mer solid finansielt og hvorfor skal de være interessert i et solstad med 40 båter i opplag? Altså Dof kunne gått sammen med det nye Olympic subsea for eksempel i stedet og satset kun på subsea, mens de kunne solgt ahtsene og psvene til solstad. Da kanskje verdiene i DOF subsea hadde kommet tydeligere frem
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
really
01.10.2018 kl 09:33 7793

Det er svært solide eiere bak både DOF og SOFF, så skjer det noe der er det ikke bankene som har regien. Det betyr at skjer det noe så er det på basis av hva som er industrielt riktig mot et ekspanderende marked, ikke bare hva som kan være opportunt finansielt. Det er et vindu for strukturelle endringer nå, men det kan lukkes ganske raskt når markedet virkelig begynner å røre på seg.

Jeg ser at det diskuteres mye om oljeprisoppgangen nå bare er et blaff. Vi må huske at vi kommer fra et veldig lavt nivå og bransjen er ikke avhengig av en oljepris på 80 for å få et kraftig oppsving. Dagens situasjon er ikke bærekraftig for oljeforsyningen og selv om oljeprisen faller tilbake til 50 vil aktiviteten måtte øke betydelig fremover. Og jo flere som er avventende nå, jo lenger og kraftigere vil oppgangen vare. Derfor er det bra for bransjen på litt lengre sikt at ikke alle tror på et megabull oljemarked.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
01.10.2018 kl 12:07 7636

Skummelt dette om DOF og SOF slår seg sammen, men er såpass mange i ledelsen som har aksjer så får håpe de har dette i bakhodet. DOF kunne jo tatt Subsea delen så kunne SOF tatt supply hatt dette som to separate selskaper under et moderselskap. Da kunne de også hatt base to steder.

Uansett så er vel alt bedre en slik det er nå, total stillhet fra selskapet hjelper ikke på kursen.

Er noe rart her nå, DOF har kun kommet med to nyheter siste 2 mind dette er høyst uvanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
01.10.2018 kl 14:12 7516

Det er utopi å tro at DOF vil fusjonere med SOF. Vi vil ikke få se en ticker som heter DOS som fusjon mellom de to rederiene. Noen skribenter påstår å ha sikker informasjon på at der foregår fusjonssamtaler. Det er noe jeg bestemt ikke tror på. Kanskje mellom DOF og andre rederier.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
01.10.2018 kl 14:14 7514

Har også vanskelig med å se hva DOF skal tjene på det, men alt er mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Dofulf
01.10.2018 kl 14:17 7515

Det er bare HO `s Knoll og Tott som er ute å surrer litt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
01.10.2018 kl 14:35 7476

Fusjon mellom DOF og SOFF høres luftig ut. Hadde sett det som mer sannsynlig om Aker slukte begge to i en massiv satsning. Men det er jo like fantasifylt som alle andre spekulasjoner her inne :-)

Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.10.2018 kl 18:34 7336

Jeg synes ikke det er en god ide å slå sammen DOF og SOFF. Men det er fordi jeg i utgangspunktet mener DOF står seg bedre alene.
Men jeg tror heller ikke at iniativet kommer fra DOF men fra SOFF.
DOF majoritetseier og ledelse vil aldri gi fra seg managment og der stopper kanskje hele saken.
Så får tiden vise om dette "ryktet" er tilfelle. Men ingen røk uten ild sier nå jeg.
DOF opp i dag, SOFF ned. Helt greit for meg det
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
5198
01.10.2018 kl 18:40 7321

Hvordan fikk du tak i analysen fra Clarkson Platou?

Hadde vært artig å lese denne?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Jonny59
01.10.2018 kl 20:45 7210

Olja over 85 dollar fatet!
Er vel snart på tide at supplyaksjene begynner å stige.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 00:48 7041

Skal prøve å få den ut, kun PDF
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Belånt
02.10.2018 kl 05:54 6974

God morgen, jeg klarer ikke helt å se hva evt DOF skulle ha å vinne på å slå seg sammen med SOFF. DOF har en helt annen klasse på sine eiendeler, en mye ryddigere pantestruktur og I et forbedret marked står de bedre rustet til å t å profitere på dette. I SOFF må de inn å fikse på noe gjeld any given day og det store spørsmålet er hva som blir til overs til dagens aksjeeiere etter at Kjell Inge og store John har puttet på litt til penger.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
02.10.2018 kl 09:15 6778

Det kan da ikke være så vanskelig. Klipp + Lim noe av konklusjonen. Takk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 09:38 6719

#FIDs Offshore started improving in 2017. Likely to continue to improve, though somewhat slow so far in 2018 • Leading EPC contractors have seen stable backlog for ~3Y. Stable to increase slightly in 2018, further growth in 19 • At the same time, leading contractors saw ~70% fleet utilization last year (from ~80%+). 2018 likely to see corresponding or weaker utilization. Limited tangible forward guidance • Major contractors will likely have increased vessel demand from 2020. Low visibility with regard to 2019. Support vessel bidding almost exclusively against tangible possible EPC project opportunities • New requirements in North Sea mostly linked to preparatory work (Inspections, Surveys, Seabed preparations etc.) • Global subsea fleet utilization still very weak (50-70%), with variances between sub-categories • Some uptick in IMR in 2018, expect further uptick in 2019. Operators hoping for improved budgets to plan better and IMR campaigns likely to intensify in 19 to get work done ahead of 2020 expected rise on new developments ―Likely result in increasing call-offs under existing frame agreements • Wind activity remains high and industry about to get the first taste of tightening availability of suitable tonnage • In total, we expect some increase in demand, utilization and rates in 2019. We’ve seen some (moderate) lift in rates for work this summer (MSV/LCVs USD 20-22k/d to USD 24-26k/d, slightly more for LCV/OCVs w 250-400t crane) • Inferior tonnage starting to fill some of the W2W jobs
Source

Clarksons Platou Offshore Munkedamsveien 62 C 0270 Oslo, Norway Switchboard telephone: +47 23 11 20 00 www.clarksons.com

Ring og få den oversendt
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 09:38 6715

#FIDs Offshore started improving in 2017. Likely to continue to improve, though somewhat slow so far in 2018 • Leading EPC contractors have seen stable backlog for ~3Y. Stable to increase slightly in 2018, further growth in 19 • At the same time, leading contractors saw ~70% fleet utilization last year (from ~80%+). 2018 likely to see corresponding or weaker utilization. Limited tangible forward guidance • Major contractors will likely have increased vessel demand from 2020. Low visibility with regard to 2019. Support vessel bidding almost exclusively against tangible possible EPC project opportunities • New requirements in North Sea mostly linked to preparatory work (Inspections, Surveys, Seabed preparations etc.) • Global subsea fleet utilization still very weak (50-70%), with variances between sub-categories • Some uptick in IMR in 2018, expect further uptick in 2019. Operators hoping for improved budgets to plan better and IMR campaigns likely to intensify in 19 to get work done ahead of 2020 expected rise on new developments ―Likely result in increasing call-offs under existing frame agreements • Wind activity remains high and industry about to get the first taste of tightening availability of suitable tonnage • In total, we expect some increase in demand, utilization and rates in 2019. We’ve seen some (moderate) lift in rates for work this summer (MSV/LCVs USD 20-22k/d to USD 24-26k/d, slightly more for LCV/OCVs w 250-400t crane) • Inferior tonnage starting to fill some of the W2W jobs
Source

Clarksons Platou Offshore Munkedamsveien 62 C 0270 Oslo, Norway Switchboard telephone: +47 23 11 20 00 www.clarksons.com

Ring og få den oversendt
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 09:46 6696

8,5% opp siste mnd
Vi skal videre opp og teste 7,57 vil jeg tror.
Vårens kontrakter skrives i disse dager. Etter hva jeg forstår til betydelig bedre rater enn årets.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 09:46 6686

8,5% opp siste mnd
Vi skal videre opp og teste 7,57 vil jeg tror.
Vårens kontrakter skrives i disse dager. Etter hva jeg forstår til betydelig bedre rater enn årets.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Jyslafancy
02.10.2018 kl 09:52 6583

Nå er vel Q3 ferdig og både real og nok har blitt svekket mot usd i forhold til juni. Er det noen som har regnet på hva vi kan forvente av urealisert valutatap på Q3 presentasjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
5198
02.10.2018 kl 09:54 6576

Teknisk så kan det lysne i dag, slutter vi over 7,55kr vil det bli utløst en OHS med potensiale opp mot 9kr.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
bellakatt
02.10.2018 kl 09:56 6553

annonse


Danske Bank slipper tirsdag sin kvartalsvise konjunkturrapport Nordic Outlook.
- Vi ser nå klare tegn til økende optimisme i oljesektoren, og har oppjustert våre anslag for oljeinvesteringene neste år. Dermed bekreftes signalene om at oppgangen i oljesektoren er i ferd med å gå inn i en ny fase der investeringer i nye prosjekter i større grad komplementerer feltutbyggingene, sier sjeføkonom Frank Jullum i en kommentar av rapporten til Hegnar.no.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 11:25 6405

Ser sterk ut, og med tanke på potensialet som ligger i form av den ekstremt lave prisingen av DOF aksjen må det gå an å være optimist.
Tror at aksjen skal passere 10 NOK innen Q3 presenteres. Ang Valuta så er det et nullspill og bør ikke vies særlig oppmerksomhet. Går utifra konsern bruker litt mer tid på å kommunisere forklaring på dette i presentasjon.
I CP analysen står der mye om riggsituasjonen som er svært positiv. Dette betyr selvsagt indirekte at flåteutnyttelsen innen offshore vil endres radikalt til det bedre det kommende halvåret.
Jeg kjøpte litt i dag også (en uke siden sist) tror ikke vi ser 7 tallet særlig mye lenger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
Kontur
02.10.2018 kl 21:24 6174

Gleder meg til å se 8 tallet igjen
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
5198
02.10.2018 kl 23:19 6052

MÅ jo komme noen nyheter snart, har vært merkelig stille. Har en følelse av at vi fremover vil få skikkelige løft på nyheter ikke fall slik vi tidligere så. Er litt mer kamp om aksjene nå fra kjøpersiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
03.10.2018 kl 08:54 5884

De har ikke meldt noen kontraktsnyheter siden 7. August. Det har vært merkverdig stille. Solstad har vel siden da fått hvertfall 4 langtidskontrakter. Nå har riktignok solstad masse ledige båter mot DOF sine 6, men hadde jo vært ok med en liten oppdatering snart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
Kontur
03.10.2018 kl 10:37 5770

Tror det kommer mye nytt nå øyeblikkelig. Er for min del iallfall klar for det nå.
Oljeprisen fortsetter oppturen og passerer vel sikkert 86 dollar denne uken.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
Kontur
03.10.2018 kl 11:33 5691

Ved økt omsetning hadde kursen gått. Med en gang den nærmer seg 7,55 ligger der selger og holder videre oppgang tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
5198
03.10.2018 kl 11:44 5666

Kontrakter, bransjerotasjon eller nyheter om strukturelle ting i selskapet er noe som typisk vil kunne dra opp omsetningen. Med økt omsetning vil kursen kunne gå mye fort men slik det er nå er det for slapt til å få noen tunge løft.

Urealisert valutatap hadde en forferdelig effekt på kursen etter Q2, mange som ikke har fått med seg at dette ikke betyr noe for selskapet. Overskrifter i finansaviser osv forteller om store underskudd osv. Men i Q 3 syns jeg det kan se ut som om disse urealiserte tapene kan bli mye mindre, skulle ikke forundre meg om vi får litt motsatt effekt denne gangen.

Så er det jo kommet til flere skip samt et utbytte på 100 millioner, er vi sikre på at utbytte blir før opp som inntekt i Q3? Syns det virker som Q3 tallene kan bli skikkelig bra.

Subsea7 har i dag mange innsidekjøp, tydelig at de som sitter tettest på bransjen mener denne er på vei opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
03.10.2018 kl 12:05 5634

JA Q3 blir nok veldig bra, før Q4 og Q1 blir mindre bra, men nå begynner skipsprisene snart å skrives opp og da blir det flotte resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare
5198
03.10.2018 kl 12:14 5611

Ja tipper nå de ekstraordinære nedskrivningene er over så der sparer vi 100 millioner sammenlignet med Q2, så kommer utbytte på 100 millioner og det nye skipet er på rate så der vil bidraget også bli stort. Så tror mange kan bli positivt overasket fremover.

Vil det bli mulig å nå 2 milliarder i inntekter i Q3, utbytte samt et ekstra skip vil jo dra opp inntektene om en sammenligner med Q3 2017. Skulle vi se inntekter på opp mot 2 milliarder burdet vel selskapet sende ut en melding på dette i forkant av Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20 Du må logge inn for å svare