Hva er Shelf Drilling egentlig verdt?

reee
SHLF 09.08.2020 kl 22:47 35401

Jeg ser på DNB at de setter kursmål til 20 kr. Andre meglerhus har satt lavere kursmål (8), som også gir en god margin opp fra fredagens 3,33,- pr aksje.
En sånn investeringsmulighet trigger too-good-to-be-true alarmen min. Så jeg har ha lest på forskjellige steder, bl.a rapport for 2019 og Q1 2020. Og prøvd å finne argumenter for at dette ikke er for godt til å være sant. Her er noen tanker jeg har gjort meg om Shelf Drilling.

Oljeprisen har gått opp og stabilisert seg rundt 44-45 dollar pr fat. Det gjør at folk i aksjerelaterte forum og sosiale medjer er veldig positive til alt av olje og drilling-aksjer. Jeg mener at oljeprisen er en red herring fordi oljeprisen alene ikke indikerer at drillingselskaper får oppdrag eller får gode dagrater.
Den økte oljeprisen er et følge av redusert volum pga restriksjoner. Med det lavere volumet er det mindre attraktivt for oljeselskaper å leie tjenestene til drillingselskapene. Derfor ser jeg det som sannsynlig at flere kontrakter kan ryke, eller at dagratene blir dårligere enn man skulle tro mtp oljeprisen. For at oljeprisen skal reflektere noe positivt for drilling må volumet også opp - og det kan ta lengre tid enn man tror.

CEO i Shelf fortalte i et intervju etter Q1 rapporten at konsolidering ikke skal skje gjennom restrukturering. De skal altså i motsetning til sine konkurrenter kutte kostnader på andre måter enn gjennom restrukturering. Dette ser mange på som noe positivt for dagens aksjonærer, men det kan få følger gjennom at de får høyere kostnader i fremtiden sammenlignet med et selskap som har gått gjennom en restrukturering eller klart å konvertere gjeld til aksjer.
Hvis man ser på et annet selskap som restruktureres kan det være mer attraktivt å holde seg unna til en evt restrukturering er gjort og kjøpe aksjer da.
Hvis man nå går inn i Shelf, som ikke planlegger å restrukturere, vil man ikke plutselig få tynnet ut aksjene sine men man kan ende opp med at selskapet de neste årene kommer til å ha høyere kostnader enn sine restrukturerte konkurrenter. I en fremtid med lavere oljepriser og restrukturerte konkurrenter kan dette gjøre at de må restruktureres likevel down the road for å være konkurransedyktige.

Et argument for at dette går oppover for Shelf er at mange konkurrenter kommer til å gå konk og forsvinne fra markedet, noe som gir bedre vilkår for Shelf.
Selskaper som gjennomgår en chapter 11 kommer til å være et tap for aksjonærene, men driften kommer til å fortsette for å tilfredsstille kreditorer. Så konkurranse kommer det til å være de neste årene uansett. Når kreditorene styrer skuta kommer de sannsynligvis ikke til å godta å drifte med dagrater som gir tap - så det kan også hende at det ender opp med massesalg av anleggsutstyr / rigger. Shelf har jo noen rigger som de skal kvitte seg med, hvis markedet for rigger oversømmes av rigger kommer de nok ikke til å få noen god pris for disse. Så jeg har ikke tro på at konkurse konkurrenter kommer til å gjøre Shelf til en gullkalv sånn uten videre.

Det argumenteres med at de hadde i utgangen av 2019 97% market utilization og 70 år med oppdrag fordelt på de aktive riggene sine. Dette virker jo positivt, men bare dersom de klarer å beholde oppdragene sine og får en dagrate som de opererer med tap på.

Jeg har gjort en enkel sammenligning av Shelf og Odfjell.
Odfjell Drilling er verdsatt til nærmere 2,9 mrd.
Omsetningen og EBITDA er ca dobbelt så stor som i Shelf
Shelf Drilling er verdsatt til 475 mill, bare en sjettedel av Odfjell.
Gjeldsgraden er ca den samme.
Så hvorfor stiger Odfjell mens Shelf ligger og råtner på mellom 3-4 kroner?
Av det jeg kan se har Odfjell har hatt en positiv bunnlinje de siste årene, i motsetning til Shelf. De har kanskje høyere gjeld, men de har også faktisk tjent penger.
At Shelf har et mcap på 475 mill NOK når de har en cashbeholdning ca 85 mill USD (ca 800 mill NOK) gjør at jeg tenker at shelf prises på forventningen om at at mesteparten av kontantbeholdningen kommer til å forsvinne i året som kommer.

Hvem som overlever det neste året, og hvilket selskap man skal putte pengene sine i kan kanskje avhenge av hvor stort spillerom de har for å kutte kostnader.
Jeg ser jo at selv om omsetningen i Odfjell er mye større enn i Shelf, har Shelf mange flere ansatte. Nå opererer jo Odfjell i land med langt høyere lønninger enn det deler av Shelf, så det trenger jo ikke være så ille - en sammenligning av driftskostnadene til tyder jo på dette. I en børsmelding ble det annonsert at shelf ville kutte antall ansatte og bonuser for executives.

Når jeg ser på tallene så er det tydelig at Shelf ikke er eller har vært et lønnsomt selskap, i motsetning til Odfjell. Et lønnsomt selskap vil i utgangspunktet være mer attraktivt i en krise enn et som allerede lekker penger.

Self om jeg høres veldig pessimistisk ut kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe noen aksjer i Shelf. Hvorfor?
Fordi jeg tror selskapet er priset så lavt at selv om de også måtte gi tapt og restrukturere så hadde kanskje uttynningen av aksjene rettferdiggjort prisen på 3,5kr, så nedsiden ser ut til å allerede være priset inn, og selskapet er ikke på konkurens rand (ennå). Det samme gjelder det lave volumet på oljeprisen. Jeg tror det kan være en oppside her når ting først har normalisert seg i verden og ikke gjennom en "tilsynelatende" god oljepris uten volumet som trengs for at oljeselskapene skal se det som lønnsomt å betale for drillingtjenester. Jeg har ingen tro på noen kjempeoppgang så snart Q2-rapporten kommer på fredag denne uken, men at den ligger på mellom 3-4 kroner i lang lang tid før det begynner å kanskje klatre oppover når verden trenger MER olje igjen.

En digresjon:
Jeg legger merke til at de største fallene i aksjeprisen har vært i relativt små volumer. Kanskje mange småaksjonærer som fikk hetta - mens de virkelig store volumene har vært først etter at kursen gled ned i 4,5kr. Kan være at de profesjonelle regnet seg til en høyere verdi enn det de skulle få om de solte seg ut? Når jeg leser på forumet her så virker det som en del av dere kjøpte i januar da DNB hadde TP på 35kr.
Og så gikk jo Spetalen kraftig inn i med nesten 7 mill aksjer da den var på rundt 4,5kr pr aksje. Kanskje fordi han så dette som et godt kjøp? Kanskje spekulerte han i at amatørene skulle lese det i DN og følge etter? Bjellesauen fikk i hvert fall ikke napp og solgte igjen med tap. Kanskje var amatørene for opptatt av å gamble med NEL, NAS, REC, KOA og THIN til å få med seg hva bjellesauen gjorde? Hva vet vel jeg, jeg er amatør selv. Jeg har brent meg på NAS og XXL for noen år siden da jeg var helt fersk og hadde det-er-billig-fordi-aksjen-koster-mindre-enn-den-gjorde-før-mentaliteten.

TL;DR: Jeg er en amatørinvestor som ikke klarer å tro på en kjempeoppgang, men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre 3 kr heller med mindre.

Er jeg helt på bærtur eller kan noen med mer innsikt fortelle meg noe mer her? Hva får DNB til å sette TP på 20 kr? Regna de bare ut verdien på assets/antall aksjer? Verdien på aksjen var jo 20 kr og synkende FØR krisen - så hva er det som har skjedd siden det som gjør aksjen beholder verdien i dag og at DNB bare satte ned TP fra 35 til 20? Jeg er veldig interessert i å høre hva folk tenker om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Danskeren
01.10.2020 kl 09:20 4191

Super god artikel om branchen. Og fuldstændig enig.

Når jeg læser den bliver jeg endnu mere bullish på Shelf!

Lad os prøve at breake artiklen op og relatere den til Shelf.....

De angiver at roden til problemet er at der findes flere rigs end der er behov for. Derudover er branchen generelt ramt af ulønsom drift.
Løsningen herpå er effektivisering og fjernelse af rigs fra det globale count.
Dvs nogen må falde for at det bliver godt for resten. Tænker de fleste er enige i den betragtning....

Hvem der falder og hvem der står afhænger så af hvem der har en lønsom drift og hvem der kan positionere/strukturere sig fornuftigt ifht den fremtid vi går ind i.

Artiklen fremhæver nogle hovedpunkter på slide 1 der er det primære indhold i den ulønsomme drift. Dem gennemgår vi lige!

1) Declining revenue; -54% for branchen vs -15% for Shelf i q2 rapporten. Tallet vil falde for alle i den nærmeste fremtid. Umiddelbart når man læser de sidste 2-3 q-rapporter for Shelf virker det til at det her falder mindre end gennemsnittet for branchen. Læg hertil at de stadig har markedets stærkeste backlog, og derfor endnu mindre slip at give af end konkurrenterne.

2) Negative margins; -164% for branchen vs +34% for Shelf i sidste q-rapport. Det er jo super læsning for en Shelf aktionær. Shelf kører med grøn bundlinie i både q1 og q2. Hvis gennemsnittet for branchen er -164% må der jo være en del konkurrenter der er forsvundet inden påske. Det glæder jeg mig meget til sker!

3) Mounting debts; +270% for branchen vs X% for Shelf. X fordi jeg ikke gad at trawle rapporterne igennem og finde det præcise tal. Jeg husker det dog som at tallet har været faldende. Uagtet retning er gælden i Shelf bestemt indenfor det rimelige og håndterbare set i forhold til indtjeningen. Læg dertil at de i denne måned har fået forhandlet en "easing" på plads mht covenants i forlængelse af deres RCF. Igen - positiv artikel for Shelf.

I artiklen listes en lang række håndtag der kan hives i / forbedres således man kan positionere sig fornuftigt for fremtiden (Exhibit 3).
Læser man q1 og q2 rapporterne virker listen jo til at være ren afskrift herfra. Der er stort set ikke et eneste punkt på den slide som ikke allerede er igangsat af ledelsen. Igen må vi bare konstatere at Shelf er et af klodens bedst drevne rig selskaber - ihvertfald ud fra denne artikels synsvinkel.

Jeg er glad for at jeg læste denne artikel. Det gør mig mere rolig omkring min position i Shelf.
Dette fordi hvis analysen/tallene på branchegennemsnit i artiklen er korrekte, så er Shelf jo så langt bedre stillet ifht deres konkurrenter. Meget bedre end jeg havde turde drømme om. Så er der jo nok mange rig-operatører der falder før Shelf gør.

Giv et lille dyk mere - jeg skal have flere aktier!

PS:
Dagens ubruelige fact om aktietilbagekøb.
Det udestående (endnu ikke brugte) tilbageværende beløb af aktietilbagekøbsprogrammet modsvarer ved luk igår (2,06) ca 48,54% af alle udstedte aktier ;-)

HP17
30.09.2020 kl 20:16 4485

Nå må du ikke glemme å ta med gjelden da!
Alltid farlig å snitte ned på kursen i aksjer. Det er ofte en grunn til at kursen faller (eller stiger) over tid. Nå er 1 tallet nær, når stopper fallet?
Slettet bruker
30.09.2020 kl 19:58 4510

Nitrist utvikling, nå bør innsiderne fylle opp lommene sine med aksjer. Og dette må jo være en perfekt anledning til å starte tilbakekjøp.
Simsalami
30.09.2020 kl 18:54 4575

Jeg holder meg unna grønne selskaper på luft og kjærlighet. Jeg tror det brygger opp til en perfekt storm der...
Kjell_Makrell
30.09.2020 kl 16:53 4662

Sorry språket, men dette er en skikkelig drit aksje! Tydeligvis er det bedere med fornybar energi som får NAV penger... Skjønner ikke hva folk tenker med. Dette er latterlig billig for et selskap som trossalt tjener penger og ikke blir finansiert av skattebetalere!
Hadde vært lurt av SHELF å kjøpe tilbake egene aksjer nå.
Redigert 30.09.2020 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Chikun
30.09.2020 kl 14:51 4759

Jeg benytter også muligheten til å snitte ned. Kan sitte lenge i denne, og føler meg ganske trygg på gevinst i det lange løp.
Allrounder
30.09.2020 kl 14:46 4771

Må nok laste opp litt mer her for å snitte litt ned. Når man leser om økonomien til Shelf så er det ikke så ille som man skulle tro og de tjente jo tom penger i Q2. Så dette her rimer ikke i det hele tatt. Nå må selskapet kanskje på banen for å melde noe positivt.
Simsalami
30.09.2020 kl 13:01 4852

Ja ting snur fort. Derfor er det kjipt å skulle ta et tap nå, for så å se aksjen stige på ett senere tidspunkt. Ofte stiger da også voldsomt. Det er en klassiker det. Å selge for å tro at det blir bedre i en annen aksje ender også som regel med ett enda større tap. Jeg holder også og så lenge som mulig. Er jo alltid risk. Men risk reward her kan være stor. Hadde man bare hatt fasiten :-D
robmar93
30.09.2020 kl 12:08 4848

Da er vi ii samme båt. Jeg sitter long og skal ri denne nedgangen ut. Selv om det krever nerver av stål..hehe
pengex
30.09.2020 kl 11:54 4876

Liten omsetning og noen som skal ut.
Dårlig kombo.
Selskapsverdi 185 mill nå.
Kan ikke annet enn å se at prisingen er helt feil.
Gjelden er betjeningsbar ,rigger er i arbeid og ledelsen har sagt at alt er under kontroll selv om segmentet sliter generelt.
Vi får bare håpe de ikke bestemmer seg for en utvanningsemi her nede.
Redigert 30.09.2020 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Allrounder
30.09.2020 kl 11:47 4882

Hel utrolig hvordan ting kan utvikle seg. Jeg holdt på å selge med helt grei gevinst på 3,85 for en måned siden eller noe sånt, men så leste jeg her at denne ville gå fort opp til 8-10 og holdt aksjene, men nå ser jeg at at vi går mot ett tallet og er i heftig minus. Veien opp kan bli tøff. Men har ikke mye annet valg ennå å sitte og vente, evt. snitte ned.
Allrounder
30.09.2020 kl 11:37 4894

Klarer vi å holde oss over 2 eller ser vi ett tallet snart?
Mc_Herreington
29.09.2020 kl 22:40 5072

Sitter selv med 150k aksjer i shelf. Når kursen er så off som den er nå tenker jeg det enten er et kortsiktig løp mot døra av tungvekterne eller at det er et varig skifte av prissetting på oljerelatert næring ( eks. utbytte aksjer ). Håper virkelig på første scenario :)
pengex
29.09.2020 kl 15:18 5251

Noen skal ut. Det er vel ikke til å ta feil av.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 15:07 5280

Blir billigere og billigere for hver time som går. Med dette tempoet gå kursen snart under 0, da blir det gøy. Da får man penger når man kjøper aksjer
Allrounder
29.09.2020 kl 14:54 5307

Helt latterlig dette her. Har gått ned 30% på litt over 1 måned.
pengex
29.09.2020 kl 14:31 5351

Vi får prøve å følge med på aksjonær registeret.
Danskeren
29.09.2020 kl 13:47 5421

En aktie kan altid falde 100% ;-)

Men enig, den begynder at virke billig.
Jeg er ihvertfald på vej ind igen.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 13:43 5424

Denne kan ikke falle så mye mer en dette nå. Under 300mnok i MCAP .
Danskeren
29.09.2020 kl 12:20 5478

Registreringen på DNB dækker vel over alt DNB?

Ikke kun Navigator, eller hvad?
pengex
29.09.2020 kl 11:49 5514

Shelf skuta verdi 1,7mrd usd, gjeld 1mrd usd. Cash 100mill usd . Estimert varesalg 2021 og 22 ca 500mill usd og 10mill usd minus året.
Hvis det er dnb så har de 960 000 aksjer igjen å dumpe.
Skal holde oppdatert.
Redigert 29.09.2020 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Eri_invest
29.09.2020 kl 11:25 5482

Hva skjedde egentlig nå? Gikk plutselig rett ned til 2,20!!! Er det manipulasjon på gang her eller hva?
Danskeren
29.09.2020 kl 11:24 5479

Halløj drenge...

Hvis i gerne vil købe Shelf aktier så bare læg lave bids ind. I skal nok få dem.
Der er absolut ingen grund til at løfte offer siden.

Jeg er ret sikker på at sælger er DNB Navigator. En fond der er blevet lukket og skal afvikles her i sidste halvdel af september.

Om 14 dage har den rettet sig.
(med mindre Navigator stadig sidder med for mange aktier)
HP17
28.09.2020 kl 20:38 5606

Hvor under eller overpriset er SHLF hvis en skal være ærlige?
Slettet bruker
28.09.2020 kl 20:24 5580

Ja det skal ikke de helt store positive signalene til før den går over 3,7. Jeg tror noen shorter denne med mindre posisjoner nå når interessen åpenbart er borte fra rig markedet. Med litt perspektiv så vil den befinne seg godt over dagens nivå. MCAP er forsvinnende liten i forhold til eksempelvis borr som har mye høyere gjeld.
citius
28.09.2020 kl 13:37 5674

Gullkandidat !! :-)

lassoo
28.09.2020 kl 13:10 3337

Er nok tålmodighet som gjelder her. Enig at denne skal reprises ganske kraftig. Faller på lavt volum. Inngang rundt dagens kurs må være gull.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Eri_invest
28.09.2020 kl 12:22 3146

ja, håper jo det med et snitt på 3,7:-(
Slettet bruker
28.09.2020 kl 11:52 3162

Denne kommer, men trenger at folk får øynene opp for hvor underpriset den faktisk er. Men det skal ikke mye positivt til i rigg sektoren før denne skal reprises. Og da kan det gå raskt oppover. Jeg føler meg trygg på at en inngang på 2,4 vil være en lønnsom investering.
Eri_invest
28.09.2020 kl 11:15 3166

Veldig bra oppsummert! Jeg lurer da hvorfor SHLF fortsetter å rulle nedover enda de meldte i Q2 at de hadde nok cash. Er det rett og slett fordi denne har blitt "glemt" og kun vil være interessant ved en melding om kontrakt eller lignende.
Slettet bruker
26.09.2020 kl 15:06 3424

Mye fornuftig fra deg her oljerigg! Kan ikke si annet enn jeg er enig med deg og håper bunnen snart er nådd. Jeg trodde bunnen var 2,6 og snittet ned der, kjøper nok mer om vi ser 2,30 også. Mtp gjeld og inntjening har shelf gått ned alt for mye sammenlignet med andre aksjer. Sammenligner man med borr drilling som har enorm gjeld f.eks så ser man siden mars har bdrill gått fra ca 14 til 6 mens shelf fra 16 til 2,4. Oppturen kommer, for de som er tolmodige
pengex
26.09.2020 kl 15:05 3396

Kan ikke se noe annet enn at dette er billig nei. Men var ikke obs på at shelf hadde ett externt holding selskap sdhl.
Slettet bruker
26.09.2020 kl 14:52 3359

Begynner å bli virkelig billig denne. Umulig å si om den er ved bunnen nå eller om den skal enda et lite stykke ned, men i forhold til MCAP er denne særdeles lavt priset. Den blir ihvertfall ikke gratis så et sted skal den snu. Teknisk så er RSI i området hvor den skal snu. At det blir en konsolidering i rigg markedet er nok ikke til å unngå og flere selskaper må restrukturere, men shelf beviser gjennom kvartalsrapportene at de tjener penger og ikke er i brudd med lånebetingelser. Videre så er det jo slik at verden fortsatt trenger olje selv om fornybart er i vinden. Jeg tror at når man får effektive vaksiner og tester mot covid 19, så vil mye av aktiviteten ta seg opp noe som igjen betyr at behovet for olje øker og da må oljeselskapene borre. Kursmål her på 20kr pluss er nok bare å glemme, ihvertfall på kort pg middels sikt. Men ved en bedring i markedet kan denne raskt gå til 7-10kr noe som ikke gir en høyere MCAP enn en drøy mrd nok. Vi snakker om et av de største selskapene i verden innenfor Jack ups, med en gjeld som er håndterbar. Andre selskaper innen denne sektoren som vil kunne være godt stilt mot en bedring i markedet er ODL og NOL. Husk hvordan eksempelvis ODL gikk fra ca 4kr til 40 kr over et par år. Er jo kanskje nå når det ser som mørkest ut at man bør satse.
R19
14.09.2020 kl 15:09 3777

Det var ikke kjøp men leie med opsjon på kjøp.
Stokk Dum
14.09.2020 kl 13:41 3839

Fra melding 21.02.2019:

The Charter Agreements govern the Group's bareboat charter of two additional premium CJ46 jack-up rigs (the "CM
Bareboat Rigs") from the Seller. The initial term of each bareboat charter is three years, which can be extended for
three additional years upon mutual agreement between the parties. The Group has the option to purchase one or
both of the CM Bareboat Rigs for a consideration of USD 90 million per rig during the first year of the charter period,
USD 92 million per rig during the second year of the charter period and USD 95 million during the third year of the
charter period. The initial three years period of the bareboat charters shall commence on 19 August 2019, and the
Group expects that the CM Bareboat Rigs will be delivered to the Group around the same time. Upon
commencement of the bareboat charter period, the Group shall pay the Seller an average charter rate of USD 15,000
per CM Bareboat Rig each day during the charter period. The Charter Agreements are conditional upon completion
of the Rig Purchase Agreements and the Share Subscription Agreements.

mvh
pengex
14.09.2020 kl 13:09 3893

Hva var kjøpssummen på disse opprinnelig ?
R19
14.09.2020 kl 12:21 3957

Godt de kom seg ut av bb kontraktene, kostnad 4 mill usd. Selskapet har allerede nok rigger.
Allrounder
14.09.2020 kl 08:36 4105

SHLF: Shelf Drilling Announces Termination of Bareboat Charter Agreement

https://www.shelfdrilling.com/investor-relations/
pengex
08.09.2020 kl 17:17 4297

Stoploss gir også ett momentum nedover. Er du sikker på verdien av ett selskap, ikke bruk stoploss.
Stoploss bør brukes når du er i pluss og har en nedre grense for gevinst.
Mange selskaper får seg en knekk ned men kan fort komme opp igjen på bra nyheter.
reee
08.09.2020 kl 16:00 4317

Stop loss er til for å redde deg ut når fornuften ikke gjør det. Glad jeg solgte meg ut mens vi fortsatt var over 3 og spekulerte om vi kom til å se 2,85 igjen.
deadcatbt
14.08.2020 kl 15:01 5214

Analytikere blir sammenlignet med tanke på kursmål og faktisk kurs, derfor er det svært vanlig å ta ned kursmålene slik at det ikke blir for stort avvik. Man ser det hele tiden uten at det foreligger noen informasjon rundt det.
Chikun
14.08.2020 kl 14:52 5224

Det er lett å være positive til kursmål når de peker i samme retning som egen oppfatning og motsatt. Jeg tror dog at analytikerne i stor grad har beveget seg fra å sette kursmål basert på fundamentalanalyse til å sette kursmål basert på hva de tror kursen vil være. Og det er faktisk en forskjell på de to: I sistnevnte fremgangsmåte tar man ikke nødvendigvis stilling til hva selskapet egentlig er verdt, men man kan ta utgangspunkt i dagens kurs og se på triggere og markedsutvikling fremover, helt uavhengig av om dagens kurs henger på greip.

Når det er sagt er dagens melding fra KC en slag for baugen for alle som er positive til Shelf, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Jeg sitter uansett stille. Det skal veldig lite til for at denne rykker oppover, og nedsiden er svært begrenset.
deadcatbt
14.08.2020 kl 14:44 5232

En liten tanke. kan det hende at emisjonen går til å dekke oppstart av nye rigger? At kontrakter går på kontrakt og så vil de preservere cash?
Frosken
14.08.2020 kl 14:15 5258

Kursmål er vel bare veiledende. Polarcus har kursmål på 0,1, men aksjen varierer mellom 0,3 og 0,4 kr. Jeg tenker at man ikke skal legge for mye vekt på det. Shelf Drilling hadde som flere har nevnt kontrakutvidelser som ikke er blitt børsmeldt. Jeg vil si meg enig i kritikken av uttalelser fra selskapet. Shelf vet at de trenger nye kontrakter og vil gjøre som Borr å jakte nye kontrakter. Jeg tenker at kursen vil fortsette å variere mellom 3 og 4, så fremst folk ikke panikkselger eller en emisjon kommer nå. Når det gjelder emisjon. Hvis det kommer en emisjon, så er det ikke sikkert at den kommer før desember eller neste år, om den kommer i det hele tatt.
Allrounder
14.08.2020 kl 13:35 5325

Ser at Kepler Cheuvreux har nedjustert kursmålet fra kr 8 til kr 4 :(
Sh12
14.08.2020 kl 13:11 5371

Dette selskapet har kjempepotensiale så fort oljemarkedet stabiliserer seg. Er nok med et kontraktstilbud og denne aksjen skyter fart rett opp. Du kan jo prøve å spå bunnen om du vil, men det er ingen enkel oppgave. Plutslig går den andre veien, og da kan den gå fort.