Hva er Shelf Drilling egentlig verdt?

reee
SHLF 09.08.2020 kl 22:47 33644

Jeg ser på DNB at de setter kursmål til 20 kr. Andre meglerhus har satt lavere kursmål (8), som også gir en god margin opp fra fredagens 3,33,- pr aksje.
En sånn investeringsmulighet trigger too-good-to-be-true alarmen min. Så jeg har ha lest på forskjellige steder, bl.a rapport for 2019 og Q1 2020. Og prøvd å finne argumenter for at dette ikke er for godt til å være sant. Her er noen tanker jeg har gjort meg om Shelf Drilling.

Oljeprisen har gått opp og stabilisert seg rundt 44-45 dollar pr fat. Det gjør at folk i aksjerelaterte forum og sosiale medjer er veldig positive til alt av olje og drilling-aksjer. Jeg mener at oljeprisen er en red herring fordi oljeprisen alene ikke indikerer at drillingselskaper får oppdrag eller får gode dagrater.
Den økte oljeprisen er et følge av redusert volum pga restriksjoner. Med det lavere volumet er det mindre attraktivt for oljeselskaper å leie tjenestene til drillingselskapene. Derfor ser jeg det som sannsynlig at flere kontrakter kan ryke, eller at dagratene blir dårligere enn man skulle tro mtp oljeprisen. For at oljeprisen skal reflektere noe positivt for drilling må volumet også opp - og det kan ta lengre tid enn man tror.

CEO i Shelf fortalte i et intervju etter Q1 rapporten at konsolidering ikke skal skje gjennom restrukturering. De skal altså i motsetning til sine konkurrenter kutte kostnader på andre måter enn gjennom restrukturering. Dette ser mange på som noe positivt for dagens aksjonærer, men det kan få følger gjennom at de får høyere kostnader i fremtiden sammenlignet med et selskap som har gått gjennom en restrukturering eller klart å konvertere gjeld til aksjer.
Hvis man ser på et annet selskap som restruktureres kan det være mer attraktivt å holde seg unna til en evt restrukturering er gjort og kjøpe aksjer da.
Hvis man nå går inn i Shelf, som ikke planlegger å restrukturere, vil man ikke plutselig få tynnet ut aksjene sine men man kan ende opp med at selskapet de neste årene kommer til å ha høyere kostnader enn sine restrukturerte konkurrenter. I en fremtid med lavere oljepriser og restrukturerte konkurrenter kan dette gjøre at de må restruktureres likevel down the road for å være konkurransedyktige.

Et argument for at dette går oppover for Shelf er at mange konkurrenter kommer til å gå konk og forsvinne fra markedet, noe som gir bedre vilkår for Shelf.
Selskaper som gjennomgår en chapter 11 kommer til å være et tap for aksjonærene, men driften kommer til å fortsette for å tilfredsstille kreditorer. Så konkurranse kommer det til å være de neste årene uansett. Når kreditorene styrer skuta kommer de sannsynligvis ikke til å godta å drifte med dagrater som gir tap - så det kan også hende at det ender opp med massesalg av anleggsutstyr / rigger. Shelf har jo noen rigger som de skal kvitte seg med, hvis markedet for rigger oversømmes av rigger kommer de nok ikke til å få noen god pris for disse. Så jeg har ikke tro på at konkurse konkurrenter kommer til å gjøre Shelf til en gullkalv sånn uten videre.

Det argumenteres med at de hadde i utgangen av 2019 97% market utilization og 70 år med oppdrag fordelt på de aktive riggene sine. Dette virker jo positivt, men bare dersom de klarer å beholde oppdragene sine og får en dagrate som de opererer med tap på.

Jeg har gjort en enkel sammenligning av Shelf og Odfjell.
Odfjell Drilling er verdsatt til nærmere 2,9 mrd.
Omsetningen og EBITDA er ca dobbelt så stor som i Shelf
Shelf Drilling er verdsatt til 475 mill, bare en sjettedel av Odfjell.
Gjeldsgraden er ca den samme.
Så hvorfor stiger Odfjell mens Shelf ligger og råtner på mellom 3-4 kroner?
Av det jeg kan se har Odfjell har hatt en positiv bunnlinje de siste årene, i motsetning til Shelf. De har kanskje høyere gjeld, men de har også faktisk tjent penger.
At Shelf har et mcap på 475 mill NOK når de har en cashbeholdning ca 85 mill USD (ca 800 mill NOK) gjør at jeg tenker at shelf prises på forventningen om at at mesteparten av kontantbeholdningen kommer til å forsvinne i året som kommer.

Hvem som overlever det neste året, og hvilket selskap man skal putte pengene sine i kan kanskje avhenge av hvor stort spillerom de har for å kutte kostnader.
Jeg ser jo at selv om omsetningen i Odfjell er mye større enn i Shelf, har Shelf mange flere ansatte. Nå opererer jo Odfjell i land med langt høyere lønninger enn det deler av Shelf, så det trenger jo ikke være så ille - en sammenligning av driftskostnadene til tyder jo på dette. I en børsmelding ble det annonsert at shelf ville kutte antall ansatte og bonuser for executives.

Når jeg ser på tallene så er det tydelig at Shelf ikke er eller har vært et lønnsomt selskap, i motsetning til Odfjell. Et lønnsomt selskap vil i utgangspunktet være mer attraktivt i en krise enn et som allerede lekker penger.

Self om jeg høres veldig pessimistisk ut kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe noen aksjer i Shelf. Hvorfor?
Fordi jeg tror selskapet er priset så lavt at selv om de også måtte gi tapt og restrukturere så hadde kanskje uttynningen av aksjene rettferdiggjort prisen på 3,5kr, så nedsiden ser ut til å allerede være priset inn, og selskapet er ikke på konkurens rand (ennå). Det samme gjelder det lave volumet på oljeprisen. Jeg tror det kan være en oppside her når ting først har normalisert seg i verden og ikke gjennom en "tilsynelatende" god oljepris uten volumet som trengs for at oljeselskapene skal se det som lønnsomt å betale for drillingtjenester. Jeg har ingen tro på noen kjempeoppgang så snart Q2-rapporten kommer på fredag denne uken, men at den ligger på mellom 3-4 kroner i lang lang tid før det begynner å kanskje klatre oppover når verden trenger MER olje igjen.

En digresjon:
Jeg legger merke til at de største fallene i aksjeprisen har vært i relativt små volumer. Kanskje mange småaksjonærer som fikk hetta - mens de virkelig store volumene har vært først etter at kursen gled ned i 4,5kr. Kan være at de profesjonelle regnet seg til en høyere verdi enn det de skulle få om de solte seg ut? Når jeg leser på forumet her så virker det som en del av dere kjøpte i januar da DNB hadde TP på 35kr.
Og så gikk jo Spetalen kraftig inn i med nesten 7 mill aksjer da den var på rundt 4,5kr pr aksje. Kanskje fordi han så dette som et godt kjøp? Kanskje spekulerte han i at amatørene skulle lese det i DN og følge etter? Bjellesauen fikk i hvert fall ikke napp og solgte igjen med tap. Kanskje var amatørene for opptatt av å gamble med NEL, NAS, REC, KOA og THIN til å få med seg hva bjellesauen gjorde? Hva vet vel jeg, jeg er amatør selv. Jeg har brent meg på NAS og XXL for noen år siden da jeg var helt fersk og hadde det-er-billig-fordi-aksjen-koster-mindre-enn-den-gjorde-før-mentaliteten.

TL;DR: Jeg er en amatørinvestor som ikke klarer å tro på en kjempeoppgang, men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre 3 kr heller med mindre.

Er jeg helt på bærtur eller kan noen med mer innsikt fortelle meg noe mer her? Hva får DNB til å sette TP på 20 kr? Regna de bare ut verdien på assets/antall aksjer? Verdien på aksjen var jo 20 kr og synkende FØR krisen - så hva er det som har skjedd siden det som gjør aksjen beholder verdien i dag og at DNB bare satte ned TP fra 35 til 20? Jeg er veldig interessert i å høre hva folk tenker om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 08:58 4374

Ja jeg så det👍
Hadde da håpet på noe tilsvarende fra FA!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Vinner 2017
13.08.2020 kl 09:00 4363

Den bør vel komme opp på omtrent samme verdi som BORR. Dvs ca 1,4 miliarder i verdi i løpet av noen dager.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
miniyupster
13.08.2020 kl 09:02 4369

Noen gjør en god jobb med å holde kursen ned da..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
pengex
13.08.2020 kl 09:03 4369

Som forventet. Men litt nærmere 4kr hadde vært bra
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 09:09 4318

Shelf aksjonærene er jo retards. Ender i minus denne her i dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 09:12 4284


alltid noen tradere som vil sikre noen enkle kroner
thas life
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
robmar93
13.08.2020 kl 09:34 4166

For en merkelig aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
miniyupster
13.08.2020 kl 09:42 4154

Utrolig merkelig aksje ja, men det er jo tydelig at noen jobber denne ned igjen. Angående emisjonen dere nevner, er dette en alle aksjonærene kan ta del i eller er den rettet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Allrounder
13.08.2020 kl 09:47 4111

Jeg føler alle selskapene jeg har investert i og har tro på blir bare dumpet, det være seg DNO, Endúr eller Shelf. Tror det er bare tålmodighet som gjelder her :(
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
pengex
13.08.2020 kl 09:58 4063

Regner med å få være med på noe emi aksjer her ja.
Ganske utrolig med alle tall i det blå så går skuta rett ned.
Kan være de store vil ha prisen så langt ned som mulig før en emi for å riste av seg mest mulig småaksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
infrarød
13.08.2020 kl 10:02 4046

men hvorfor en emi med så mye penger på bok? over en milliard i kassa og fortsatt vil de ha en emi og hente 400mill?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
miniyupster
13.08.2020 kl 10:05 4039

Det var min neste tanke og, den skjønner ikke jeg heller helt. Noen som har noen tanker rundt det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
pengex
13.08.2020 kl 10:08 4027

Mest fordi hele Jack up parken er priset langt under selvkost.
Siste riggen de kjøpte til 90mill var med 70% rabatt på byggkost. Septer tror jeg den heter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 10:11 4004


Kjøp med begge hendene dersom du har lengre perspektiv enn neste uke

Dette blir bra, 2021 normaliseres dette markedet, da er 3 -4 kroner "gratis"


OLJE: IEA SER GLOBAL ETTERSPØRSEL PÅ 97,14M FPD I 2021 (-0,24M FPD)
Oslo (TDN Direkt): Det internasjonale energibyrået (IEA) ser nå en global oljeetterspørsel på 97,14 millioner fat pr dag i 2021, som er nedjustert med 0,24 millioner fat pr dag fra rapporten i forrige måned.

Det fremgår av IEAs seneste månedsrapport, offentliggjort torsdag.

I første kvartal 2021 ser IEA nå en global oljeetterspørsel på 95,42 millioner fat pr dag, stigende til 95,84 og 98,57 millioner fat pr dag for henholdsvis andre og tredje kvartal. I fjerde kvartal ser IEA en global oljeetterspørsel på 98,69 millioner fat pr dag.

Anslaget for verdens oljeetterspørsel i første kvartal 2021 er nedjustert med 0,04 millioner fat pr dag, og anslaget for andre kvartal 2021 er kuttet med 0,35 millioner fat pr dag. For tredje kvartal 2021 og fjerde kvartal 2021 er anslagene nedjustert med henholdsvis 0,40 og 0,17 millioner fat pr dag.

IEA estimerer at verdens oljeetterspørsel vil være på 91,95 millioner fat pr dag i 2020, som er nedjustert med 0,14 millioner fat pr dag siden forrige rapport.

Anslaget for verdens oljeetterspørsel i første kvartal 2020 er oppjustert med 0,12 millioner fat pr dag, anslaget for andre kvartal 2020 er tatt opp med 0,33 millioner fat pr dag. Anslagene for tredje og fjerde kvartal 2020 er imidlertid revidert ned med henholdsvis 0,51 og 0,47 millioner fat pr dag.

LK finans@tdn.no
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Chikun
13.08.2020 kl 11:39 3789

Mulig vi får noen svar angående emisjonen i presentasjonen kl 16. I og med at dette ikke er en kriseemisjon for å sikre drift er det veldig rart at aksjen ikke går høyere på dagens bunnsolide tall.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 11:53 3746


det var jo veldig lett og plukke opp flere aksjer under 3,50
overraskende må jeg si etter så sterk drift

saftig undervurdert denne her
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Danskeren
13.08.2020 kl 12:25 3656

Undskyld mit fransk. Og undskyld på forhånd, at jeg måske kommer til at træde på nogens tæer her.
Så vi starter lige med sådan en mental venskabs-krammer 😉

Den her kvartalsrapport er uden sammenligning den værste, den rødeste og den mest bear kvartalsrapport jeg har læst om mine positioner i 2020!
Min position i Shelf udgør nu præcis 0 aktier.

RIGTIG mange kommentarer her bærer præg af at i overhovedet ikke har læst kvartalsrapporten, men udelukkende sætter jeres lid til en eller anden tilfældig journalist-elev, og hans 3 liniers notits om indtjeningsfremgang.

Cash og ebitda er tåleligt. Men så stopper festen altså også der.

I taler om at resultatet er gået op YoY – og det er overskriften i avisen. Altså en sammenligning mellem Q2-19 og Q2-20.
Ja for fanden – det vidste i jo godt for 6 mdr siden det ville gøre!
Den nyhed breakede dengang de informerede om en masse nye kontrakter i slutningen af 2019. Det er jo de kontrakter der udgør den ændring.
Det kommer forhåbentlig ikke som en overraskelse for nogen at det er tilfældet. Det er til gengæld et glimrende eksempel på hvorfor man ikke skal investere efter avisoverskrifter. Du køber en aktie på en 6-8 måneder gammel nyhed. Den har markedet nok nået at indkalkulere i prisen i den mellemliggende periode.

Dernæst bliver der skrevet stolpe op og stolpe ned om at ”nu går olieprisen op – nu rykker Shelf”….
Øøøøh nej – det gør den ikke. Den logik kunne vi til nogen grad bruge inden krisen. For ved en ”normal” situation må øget pris jo være et resultat af øget efterspørgsel. I hvert fald i nogen grad.
Olien har det sidste stykke tid flyttet sig når dollaren har flyttet sig og når der skæres i produktionen. Efterspørgslen er jo ikke voldsom nu.

Shelf rykker når der kommer nye kontrakter (eller man forventer at der snart gør), for det betyder de kommer til at tjene flere penge.
Nye kontrakter kommer ikke før efterspørgslen på riggs stiger.
Efterspørgslen på riggs stiger når olieselskaberne åbner for Capex-kassen igen. Og lige pt går ALLE olieselskaber altså den stik modsatte vej. De skruer ned for deres exploration.
Den sidste kriger på den front faldt i går. https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-08-12/saudi-arabian-oil-giant-aramco-plans-huge-spending-cut-for-2021


Grunden til at jeg ser det her som et mega rødt regnskab er:

Deres backlog er faldet 20-25%. Vel at mærke uden at deres antal af aktive rigg-måneder er gået ned i samme grad.
Deres Dayrate er faldet ca 5%.
Deres afskrivninger har hidtil ligget rimeligt stabilt. Denne gang er de sat ned med ca 25%. Det er et regnskabsteknisk håndtag du kan hive i hvis du gerne vil booste dit resultat. På sigt kan det skabe en situation hvor selskabet har bogført deres materiel til en for høj værdi og dermed at der sker et skred i equity to debt.
Der åbnes op for aktieudvidelse (det er ikke nødvendigvis negativt).
Bestyrelsesmedlemmer der forlader skuden uden vi får en forklaring.
Forventninger til fremtiden. Også mine – men faktisk mest Shelfs egne, selv om de måske ikke er så forskellige.

Læs rapporten og kig på selskabets egne forventninger til fremtiden:
Side 28: “New tendering and contracting activity has slowed significantly in recent months, and we expect the global rig count to further decline in the second half of 2020.”

Side 28: “The current oil price is well below averages in recent years and the price necessary to sustain the level of activity where we would expect to see improved utilization and dayrates.”

Side 28: “Since the outbreak of the COVID-19 pandemic and the dramatic decline in oil price, we have experienced pressure from our customers to renegotiate dayrates and several customers have suspended or terminated contracts. While we benefited in the first half of 2020 from contracts which started in the fourth quarter of 2019, the contract suspensions, terminations and renegotiations that have occurred in recent months, as well as the expected continued pressure on market dayrates, will significantly impact our results in the second half of 2020.”

Med andre ord Shelf Drilling forventer at have FÆRRE rigge på kontrakt d 31/12 end de har i dag.
De forventer også at de rigge de har på kontrakt, fremadrettet kommer til at hive en LAVERE dayrate end de gør i dag.
Ifølge Shelf selv var Q 1 og 2 ikke nogen fest. Men Q 3 og 4 bliver værre.

Man kan sagtens argumentere for at i prisen på 3,50 er der indkalkuleret en vis konkursrisiko. Og det med rette efter min mening.
Lige så vel kan man også argumentere for at såfremt Shelf er her om 24 måneder så står du sikkert med en aktie der koster mange gange mere end 3,50.
Jeg tænker ikke at den her nødvendigvis er over 3,50 til jul. For der er en betydelig chance/risiko for at de til jul har en mindre backlog og til lavere rater, end hvad vi ser nu. Dette jvf selskabets egne forventninger i citaterne ovenfor.

Ærligt – Jeg bliver meget overrasket hvis ugen lukker over 3,00.


Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Hunte
13.08.2020 kl 12:36 3614

Når noen uten aksjer bruker så mye tid på å snakke negativt om den, så er det av null interesse!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
thief
13.08.2020 kl 12:42 3599

Fakta er vel fortsatt fakta,selv om man ikke eier aksjer eller?🙂Syntes det var et meget godt innlegg av danskeren.Var vel ingen grunn til at q2 skulle bli dårlig, selv om oljeprisen stupte.Shelf hadde jo rigger på kontrakt uansett.Er jo nå smellen kommer.Når kanselleringer,lavere rater og mindre jobb slår inn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Allrounder
13.08.2020 kl 12:44 3588

Ja, her var det mulighet til å selge for 3,85 med en saftig gevinst, for så å plukke opp igjen til 3,33 lol. Snakker for meg selv da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Chikun
13.08.2020 kl 12:46 3577

Det er god substans i mye av det du skriver, men samtidig så gjør du den feilen som du selv mener at andre gjør: Veldig mye av det du nevner som negativt er allerede godt kjent og priset inn i aksjen.

Du skriver at vi jo visste at det var inngått kontrakter i 2019 som ville gi økte inntekter i år. Samtidig virker det som om det var nytt for deg at inntektene kommer til å bli lavere i Q3 og Q4. Dette visste vi jo allerede. Alle de termineringer og suspensjoner som nå foreligger ble jo meldt i løpet av Q2.

Mitt syn på aksjen er at det er et beintøft marked ja, men jeg mener også at markedet har overreagert i prisingen av dette, noe som gjør at selskapet nå er underpriset.

Til info så har jeg nå et snitt godt under dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Danskeren
13.08.2020 kl 12:46 3576

Det er du velkommen til at mene.

Jeg syntes det er vigtigt at få lidt modvægt til selvforherligelsen om hvorfor den bare skal opopop.
Jeg har haft aktier i den frem til nu - ovenstående er mit take på den. Og hvorfor jeg har solgt min position.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
molhede
13.08.2020 kl 12:47 3575

Du er så dygtig. Kanon-traderen. Sælger på højeste trin og køber op igen på so far low. Wow ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
molhede
13.08.2020 kl 12:48 3579

Sad du på en stor postion? Mener du at der er andre rigg-selskaber der er værd at satse på?
Giver det mening at gå short i Shelf ligefrem?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Danskeren
13.08.2020 kl 12:51 3566

Omkring Q3+Q4.

Det er sakset direkte fra kvartalsrapporten, og er dermed udtryk for David Mullens holdninger til fremtiden - ikke mine.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Chikun
13.08.2020 kl 12:55 3731

Joda, det er helt greit det. Min påstand er bare at dette ikke er nytt for dem som har fulgt selskapet og markedet. Alle burde jo vite at Q3 kommer til å bli verre enn Q2, all den tid selskapet har meldt om termineringer og suspensjoner i løpet av Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Ylajali
13.08.2020 kl 13:01 3728

Enig. Vi får håpe at verre enn ganske bra, som Q2 faktisk var, blir allright. Tror denne tar seg opp når folk har lagt fra seg skjelvinga
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
reee
13.08.2020 kl 13:13 3726

Se her, dette er grunnen til at jeg opprettet denne tråden. Det er så mange som skriver "denne skal opp" og er så uforbeholdent positive at man lett blir påvirket. Det finnes jo ikke forum lenger hvor folk ikke driver og hausser opp det ene og det andre. Stiller man seg bare litt kritisk til prisingen av Nel får man bare dritt tilbake og anklager om misunnelse osv.

Takk for at du bidrar med flere nyanser til innlegget.

Holdningen min er som Buffett. Never lose money. Siden jeg allerede er opp 25% i år på trauste og kjedelige aksjer, er jeg ikke på død og liv nødt til å være med på enhver mulighet som dukker opp.
Jeg vurderer fortsatt å inn i denne aksjen med et 24mnd perspektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Danskeren
13.08.2020 kl 13:20 3739

Njaah..

Da vi var under 2,90 var jeg oppe på ca 20-25% af min samlede portefølje placeret i shelf. Så for mig var det en stor position, men der er sikkert flere herinde der har flere i antal stk end jeg nogensinde har haft.

Jeg kunne ikke drømme om at gå short i Shelf. For det første fordi jeg stadig tror på at de overlever og for det andet fordi, HVIS de lige pludselig annoncerer 1-2 nye kontrakter så kommer den til at gå markant op. Så kan det hurtigt blive dyrt at ligge kort.

Hvis prisen enten falder voldsomt, eller den er på det her niveau når vi når oktober-november, så tænker jeg at jeg går ind igen. Lige nu virker den bare ikke til at have meget potentiale på den korte bane.


Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
deadcatbt
13.08.2020 kl 13:39 3688

Noen som har sett på fleet updaten?

Ser ut som den ene riggen har fått kontrakt uten at den er børsmeldt.

Og en rigg som selges.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Danskeren
13.08.2020 kl 14:09 3608

Fuldstændig enig med dig der.

Jeg læser bare de citater fra rapporten som om at Mullen nu forventer der kommer flere termineringer/suspensioner end dem vi allerede har set og at de bliver presset uhørt meget på dayrates fra deres kunder.

Et eller andet sted giver det jo også god mening.

Jeg tænker at olieselskabernes nedskæring på capex først og fremmest kommer til at ramme nye tiltag. Så nye kontrakter i 2021 er nok ikke selvskrevet. De skibe der allerede er sat i søen får forhåbentlig lov at sejle videre, men der vil helt sikkert være termineringer iblandt. Eller endnu værre at en af deres kunder defaulter.

Ligeledes giver det også meget god mening at flere rigg selskaber er mere sultne nu efter omsætning og nye aftaler qua den dårlige situation. Tænker det også er det han mener med at de forventer et øget pres på raterne fremover.

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Ylajali
13.08.2020 kl 14:20 3578

Forventer dere mer nytt klokka 4?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 14:47 3582


Det er bare å ringe og lytte på detaljene
det er aksjonærenes mulighet
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Allrounder
13.08.2020 kl 14:47 3580

Det er jo hva de har å fortelle om på presentasjonen som kan skape overskrifter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 14:51 3573


Imponerende backlog
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
deadcatbt
13.08.2020 kl 15:47 3499

Yes,

Dessverre ikke så imponerende kursutvikling
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
citius
13.08.2020 kl 16:38 3359

fra konferansen:

selskapet har 240 mill USD i likviditet så de var meget komfortable resten av året

det var ikke bare negativt for kontrakter, det var en liten lysning og flere muligheter for kontrakter utover høsten
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 16:45 3332

Kan ikke skjønne noe annet en at denne begynner å bli virkelig billig nå. Guidingen var vel så som så, men når rig markedet snur så kommer nok denne som en kule. Langsiktig så blir nok dette meget lønnsomt å være aksjonær her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare