Qfuel - Qfuel kjøper 49% av Replast

livsstil
QFUEL 11.08.2020 kl 08:43 7994

QFUEL-ME: QUANTAFUEL ASA | QUANTAFUEL ESTABLISHES PLASTIC RECYCLING LINE IN NORWAY

08:00
Quantafuel ASA has acquired a 49% stake in Replast AS, a leading provider of mechanical sorting and recycling solutions based in Kristiansund, Norway, to build production capacity for chemical recycling of mixed waste plastic at the same production site. Quantafuels chemical recycling technology is complementarity with mechanical recycling solutions and has the capability of processing post-consumer fractions that until now have been difficult or impossible to recycle. By combining these two technologies in one production facility, Quantafuel will secure the most efficient and highest possible recycling rate and the supply and control of feedstock for a new chemical recycling plant in Norway. The parties have the ambition to gradually build out a total processing capacity of 20,000 30,000 ton per year over the next 18 months in Kristiansund and use the set-up as a model for a potential Scandinavian roll-out. For further queries, please contact: Kjetil Bhn, CEO +47 91573818 Kristian Flaten, CFO +47 95092322 About Quantafuel | https://quantafuel.com Quantafuel is a technology-based energy company converting waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel is establishing, operating and owning dedicated plastic-to-liquid (PtL) plants and plans to establish several plants throughout Europe and beyond.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=510918
Redigert 20.01.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2020 kl 11:13 1858

Har du noen tips til hvor jeg kan lese meg opp på emisjon og hvorfor det skal fryktes? Hva innebærer det egentlig for en aksjonær om jeg sitter langsiktig? Blir beløpet mitt mindre verdt? Nybegynner så beklager tåpelige spørsmål.
Herman*
13.08.2020 kl 11:30 1818

Du skriver som en trader: Ekstatisk en dag og sprer frykt og usikkerhet neste dag. Dette har jeg lagt merke til at du har gjort i andre aksjer også. Når det er sagt, mener jeg ikke at dine innlegg generelt er uten substans. Qfuel har nettopp hentet 250 mill, og vil sikkert hente penger i løpet av 6 mnd-mest sannsynlig når de noteres på hovedlisten. Det eneste alternativet til fremtidige (uproblematiske) emisjoner, er en langsiktig lisensavtale i f eks USA med et betydelig up front» beløp. Når det gjelder Skive, har de sagt at de vil fyre opp anlegget når kineserne kommer. De er nok i Danmark for lengst, men husk at danskene krever karantene for de fleste som kommer utenfra EU/EØS. Hva som skjer når de fyrer opp anlegget vet ikke jeg, men det vil garantert ta noen mnd før de når maksimal produksjonskapasitet.
Slettet bruker
13.08.2020 kl 12:15 1737

Et godt råd:  IKKE bry deg om rischioso.
En av få som IKKE har skjønt at det er umulig å påvirke aksjekurser med HO innlegg.

Redigert 13.08.2020 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Nanoq
13.08.2020 kl 12:19 1727

Er det ikke 4-5 år siden at Bøhn sluttet i Agrinos for å bli CEO i Quantafuel?

Mye kan jo gå galt i løpet av disse åra...og ja, uten at det er hans skyld.
SilverTailFox
13.08.2020 kl 12:45 1690

Volumene har jo vært helt ut av en annen verden i det siste og på så sterk oppgang. Det er jo helt fantastisk. Og planen om og vente ned børsnotering og hente penger til etter skive er testet mer ut er jo genialt. Hvis vi får skive i gang, kurs opp 100% så kan emisjon komme og sikre masse cash samt store utbygginger og ny dobling. Her tørr ikke jeg og være ute. Har hatt disse i 2 år nå og dobbelt seg allerede og vel så det. 👍🏻
rischioso
13.08.2020 kl 13:47 1624

Jeg trader i case som ikke har levert som lovet og sitter long der hvor ledelsen leverer noe som burde være naturlig for de fleste. Om du oppfatter reell skepsis til en ledelse som ikke har levert som lovet og det over tid som baissing så er det din greie ...

Jeg var positiv frem til den siste meldingen kom som ikke var det som var lovet (Skive) og derfor heller ikke det vi ventet på og da bør man kunne stille spørsmålet - er dette å anse som et plaster på såret for at Skive ikke blir som planlagt eller kommer dette på toppen av Skive?

Når selskapet ikke nevner Skive med ett eneste ord når det er det som er lovet i lange tider så ringer det noen bjeller da jeg anser det som røde flagg noe som ofte har vist seg å være rett.

Jeg mener at de kunne ha spandert ei linje i denne meldingen som bekreftet at Skive er i rute, men så lenge de unnlater det så virker ikke ting å være på stell ...

Det nærmeste de kommer i så måte er denne setningen:

LES - The parties have the ambition to gradually build out a total processing capacity of 20,000 30,000 ton per year over the next 18 months in Kristiansund and use the set-up as a model for a potential Scandinavian roll-out.

Oversatt - Partene har ambisjoner om gradvis å bygge ut en total prosesseringskapasitet på 20.000 30.000 tonn per år i løpet av de neste 18 månedene i Kristiansund og bruke oppsettet som modell for en potensiell skandinavisk utrulling.

* Mao, om Skive som ligger i Danmark - altså Skandinavia og en oppstart er rett rundt hjørnet slik de tidligere har gitt inntrykk av og over lengre tid har lovet - hvorfor er det da blitt til noe potensielt/kanskje da - i den siste meldingen?

Dette er jo ikke for å spre frykt, men heller det å forholde seg til det som faktisk skjer/ikke skjer noe som er viktig om man skal lykkes på børs for nøkkelen ligger i det å kunne forutse hendelser før alle andre, før de blir meldt basert på det som allerede er meldt i kombinasjon med det som er forventet å skje og det som faktisk skjer/ikke skjer. Og slik caset fremstår nå så virker ikke Skive (for meg) å være noe som er rett rundt hjørnet - heller det motsatte ...

Det er viktig å investere etter det som faktisk skjer/ikke skjer og ikke det man skulle ønske for akkurat det blir gjerne dyrt ...
Redigert 13.08.2020 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
livsstil
13.08.2020 kl 14:14 1571

Selskapet legger frem kvartalsrappport den 27/8 så da får vi nok en oppdatering om fabrikken i Skive.
Herman*
13.08.2020 kl 14:36 1540

Du må ikke tro at jeg har noe i mot kritiske skribenter. Det at du er skeptisk er bra, bare reagerer på du ofte endrer synspunkter-antagelig fordi du er hyppig ut og inn av aksjer. Men nok om det. Det er fortsatt selskapets intensjon om å kjøre plast gjennom anlegget i august. Den siste utsettelsen skyldes at de ikke ønsker å knote for mye med de kinesiske reaktorene uten at leverandøren er representert. Som kjent har det tatt tid å hente kineserne til Skive: visum, reise og karantene. Om dette går bra eller anlegget går i lufta, kan vi jo aldri være helt sikre på. Jeg tror allikevel du tar feil hvis du antar at det allerede nå er kjent at det ikke blir noen oppstart i august. Det at det skal brukes 100 mill i Kristiansund er jo et meget sterkt signal om at Qfuel og Replast har ståltro på at Skive blir en suksess.
d12m
13.08.2020 kl 15:27 1470

Emisjon har jo Bøhn mer eller mindre fortalt kommer

"– Dessuten har vi jo tenkt å gå på børs om ikke så lenge. I den forbindelse er det også mulig at vi heter inn litt ekstra penger, sier Bøhn."
SilverTailFox
13.08.2020 kl 15:29 1468

Dette var jo en oppdatering om kjøpet og samarbeidet med replast. At de kommer til og investere i quantafuel når de får kontanter er ko heller ikke urealistisk. Og at quantafuel nå får med seg enda en leverandør som vil bygge dis teknologi i Norge er jo fantastisk. Replast investerer og qfuel får utbytter og eier 1/2 selskapet. Må ikke blande skive og andre ting (ingen gjør det). Jeg tror ikke skive er oppe og går i q3 menna de tester og kommer med en plann om 2 uker er topp for meg.