På tide å komme seg inn igjen

Potet
SOFTOX 11.08.2020 kl 10:04 52870

Inne igjen med et lite lodd nå, under 2 mnd til neste Q-tall kommer, innen da kan det komme positive nyheter. Raste godt fra start i dag, så en fin inngang nå på 54,50.

Får de opp salget på SafeDes og det kommer nyheter omkring sårproduktene ser vi lett en dobling fra dagens nivå, og med dagens inngang ser jeg ingen nedside. Bare å laste opp. Kommer interessen tilbake og volumet øker kan aksjen gå fort.
Redigert 21.01.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Aaleby
13.08.2020 kl 18:51 5985

Er vel et tegn på hvor schizofren aksjen er. Kursen har kollapset grunnet SafeDes og fullstendig manglende evne til å profittere på pandemien på kort sikt, men samtidig er sannsynligvis det eneste som kan dytte kursen langt opp og frem signaler om at selskapet har utført et mirakel og plutselig tjener tjukt med penger gjennom salg av SafeDes antiVir. Noe som IKKE vil skje i 2020. Det som derimot fort _kan_ skje, at Softox lykkes med utviklingen av et sårrenseprodukt som kan bidra til å minske utfordringene knyttet til antibiotikaresistens på verdensbasis, blir mottatt med et gjesp. Fordi alt for mange fortsatt bare anser selskapet som en (mislykket)corona-aksje og ser fullstendig forbi selve gullegget.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
13.08.2020 kl 19:56 5919

Tror du har ett poeng i at det blir mottatt med ett «gjesp», har ikke funnet noen nettaviser som har nevnt en eneste ting vedr. Siste melding. Tror vi må bare vente å vente så plutselig smeller det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Jarken
13.08.2020 kl 21:53 5793

Til dels enig.
Ingen tvil om at salget skuffa ved fremleggelse av Q2. Men selv om de ikke er inne hos helsevesen har de flere andre distributører som kan selge i mellomtiden. Hvor stort salget blir er ingen vits i å spekulere i, men det kan like gjerne slå positivt ut ved Q3, siden det ser ut til at alle forventer elendig salg. Da vil det ikke være «priset inn i kursen». Til høsten er de forhåpentligvis inne i helsevesen.

Ellers tror jeg softox holder på med mye vi ikke vet noe som helst om. Jeg har sett hjemmesnekra triggerliste i flere mnd nå, men det er ingen som nevnte de to foregående meldingene som kom.

Så har jeg to spørsmål;
1. Dyrehelse - stemmer det at det ble sagt at det var utsatt pga corona? Altså ikke nødvendigvis til etter corona?

2. EU-godkjenning. Jeg leser ulikt ut fra hvilket forum jeg er på, men husker jeg riktig at de sa i løpet av året? Altså innen 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Aaleby
13.08.2020 kl 22:39 5724

Helsevesenet skal ha anbudskonkurranse med frist 01.10. Som vil si at vinneren får tilgang fra starten av 2021 sånn mer eller mindre. I webcast'en ble det ymtet frempå en mulighet for at Softox går solo eller i partnerskap med noen andre enn Kiilto. Kort sagt; hvor vidt selskapet får en fot innenfor helsevesenet vites ikke per i dag, selv om det ville vært for gale om et norskprodusert middel med overlegne egenskaper holdes utenfor.

EU-godkjenningen kan i teorien komme når som helst, men det virket på Almås som at prosessen har vist seg vesentlig mer innfløkt enn først antatt og at man bør påregne muligheten for at en avklaring ikke kommer før mot slutten året.

Dyrehelse er utsatt grunnet utfordringer forårsaket indirekte av corona. Her handler det nok mest av alt om hvor lenge tiltakene knyttet til pandemien, og som kompliserer prosessen for Softox, vil vedvare.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 00:04 5601

Så med andre ord; innen fire mnd kan svært mye være på plass hva gjelder desifeksjonsdelen av selskapet (gitt at de får godkjenningene). Dette vil isåfall meldes og det vil vises på kvartalsrapporter ved feks neste Q2 (ca 10 mnd).

Det er jo ikke veldig long. Og det kommer mest sannsynlig meldinger på veien dit, som derisker caset enda mer for de som ønsker å sitte enda lengre (meg inkludert).

Dyrehelse, slik jeg ser det, er da utsatt på ubestemt tid. Men livet må gå videre til tross for corona. Så mulig hjulene fortsatt er igang og at det begynner å komme på plass før vi er ferdig med covid.

Ha en fortsatt fin kveld i uværet (for de som holder til på Østlandet)
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Stansikala
14.08.2020 kl 01:00 5988

Jeg begriber ikke hvorfor man ikke kan se Softox som en genial investering og hvorfor man synes hånd/overflade diff er primært for Softox, ser det kun som en genial supplement til at minimere udgifter til det som det i virkeligheden drejer sig om, Nemlig sårbehandlingen samt inhalator delen. Efter at have hørt fra insider viden i Kbn er man pt vildt begejstret for nuværende test og er ikke i nærheden af at være sat på pause...... Og med det marked som Softox satser på mht ovenstående, virker selskabet lille i forhold til de aktier der sat til rådighed til os private investorer, hvilket er som have fundet et guldkorn..... Jeg er ikke all in, men har investeret mere end min egen regel om spredning, Softox har jeg som sagt i overkanten og fordi jeg har svært ved lige pt at se nogen der kommer i nærheden af den stigning der med sikkerhed kommer. Der er få aktier der stadig roder rundt på bunden, som er værd at smide en mønt efter, men generelt er alt lige nu alt for dyr at hoppe på lige nu .... for mig er Softox uafhængig af markedets udvikling .. så føler mig derfor godt parkeret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 13:22 5938

Desinfeksjonsdelen var for meg en gulrot som fjernet mye av risken av å sitte på aksjene frem til sårbehandling kom på markedet. Nå er mye utsatt og inntjening hva safedes/antivir tar lengre tid enn forespeilet. Risikoen har dermed økt betraktelig.

At du kjenner en insider i København er helt topp, men helt ærlig har det lite å si at du fronter det på et anonymt forum, det når ikke markedet.

Det vil uansett ta svært lang tid før inhalatoren er på markedet. Om softox selv gir oss oppdatering med positivt nytt på inhalator vil selvsagt være bra!

Personlig venter jeg nå på EU-godkjenning og oppdatering på dyrebehandling innen de neste 4 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Grylls
14.08.2020 kl 13:40 5947

Det var mange som regnet med større salg ettersom selskapet hadde fasttracket salget. Var det ikke meningen at de skulle lansere for fullt nå etter at 'prøvebatchen' hos Apotek 1 var solgt?

Til tross for skuffende salg hittil, så er det merkelig hvordan folk avskriver selskapet fullstendig av den grunn. For det første har de flere bein å stå på, for det andre har de såvidt begynt produksjonen og salget av SafeDes.

1. april var sluttkursen 83, nå ligger den og vaker på 56. Forstå det den som kan...
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2020 kl 13:51 5961

Selskapet er ikke avskrevet. Det var priset til 19 - 24 kroner før korona. Så fikk folk øyne opp at de kunne kanskje kapitalisere kraftig på korona situasjonen. Selskapet gikk selv ut og fronten produktet som en korona killer. Det har vist seg at de ikke greier å utnytte situasjonen overhode og selv malerprodusenter tjener mer på disinfeksjon enn softox. Kursen har av den grunn ikke droppet til 19-24kroner så det er fremdeles tro til at selskapet er i en bedre posisjon enn før april...
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Stansikala
14.08.2020 kl 15:14 5889

Det var måske også forkert at nævne, men ville bare lige dele, hvad jeg havde rørt fra en person der nævnede positive test/forsøg uden vedkommende lød til at være vidende om hvem man testede for, ... som jeg egentlig bare selv konkluderede måtte være Softox.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
He1234
14.08.2020 kl 16:54 5790

«Selskapet gikk selv ut og frontet produktet som en korona killer». Hvor er kilden til dette? Selvfølgelig når desinfeksjonsmiddelet dreper alle typer virus så er det jo det avisene griper tak i, men hvor har selskapet selv frontet dette? Det de derimot har frontet er at det også tar noroviruset, les børsmeldingen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
He1234
14.08.2020 kl 17:04 5765

Foresten så er det media og idioter på forum som har gjort dette til en «corona aksje». Det er det ikke, les dere opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Aaleby
14.08.2020 kl 17:40 5726

Mr Almås snakket i store ord i en artikkel som kom på trykk i finansavisen i april om hvor stort overskudd Softox vil få takket være SafeDes/antiVir. I tillegg til å forfatte blant annet en børsmelding som kunne fortelle om at de tidoblet produksjonskapasiteten og jobbet med å oppskalere ytterligere for å tilpasse seg den økte etterspørselen. En etterspørsel som det viste seg at ALDRI har eksistert. Almås og Softox har sannelig gjort sin del for å melke (på sviktende grunnlag) momentumet. Som igjen har sørget for at fokuset fra utsiden drukner i corona.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2020 kl 17:45 5717

Kan jo være at han mente overskuddet ble stort på litt lenger sikt enn noen får uker etter han uttalte dette i finansavisen da. Er jo alle oss aksjonærer som forestilte oss at dette ble solgt i bøtter og spann til helsevesen og andre institusjoner. Når alt er kommet på plass med avtaler og lignende så er det jo sannsynlig at overskuddet blir stort slik som Almås ga utrykk for.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 17:48 5730

Det er helt riktig. Det er priset inn en god del forventning til selskapet. Men det er ikke unikt for softox...

Jeg synes du snakker som om at corona er over, at det varte fra mars-juni. Du ser selv at det så vidt er igang (gitt at vaksine ikke kommer snart). De selger nå munnbind på dagligvareforretninger!!

Den dagen vaksinen er ute vil man likevel være avhengig av strenge smittevernrutiner i lang tid. Jeg tror og håper verden har lært at disse rutinene vil være ufravikelig. Derfor mener jeg softox har god tid på å få solgt de volumene som var forventet.

At tallene de leverte ved Q2 var dårlig skal jeg ikke legge skjul på. Men mens vi venter på at de skal få en fot innen helsevesen ruller det og går i andre kanaler. Om det slår positivt ut Q3 eller ikke får vi vente å se men det er godt mulig markedet er bedre forberedt denne gangen, på skuffende salgstall.

Referansen til malerprodusenter har jeg sett at du har brukt tidligere og jeg synes det er en helt tåpelig sammenligning. Alkoholbaserte midler er enda en kultur og vane å bruke i de fleste land. Det burde ikke komme som noen overraskelse for noen at de ble lett å få solgt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Lazz
14.08.2020 kl 18:00 5905

Fokuset på fordelene SafeDes og Antivir gir kommer vi nok ikke til å se noe av før det blir kjøligere. Er få som sliter med sprekken og tørr hud i sommermånedene. Derimot når vinteren kommer er alkoholbasert hånddesinfeksjon helt jævlig å ta på henda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 18:02 5913

Overskuddet er vel tilsiktet å oppnås i 2020. Mye kan skje frem til utgangen av 2020.

Det å svare på økt etterspørsel kan også tolkes ulikt. Både du og jeg tolket det som at det var et behov for produktet der og da. Dårlig kommunikasjon, jeg er enig. Men å tilskrive selskapet all skyld for at man har gått i tap synes jeg blir litt stakkarslig. Hadde vi brukt sunn fornuft den gang og innsett at det tar tid (jeg siterer deg; ting tar tid (TTT)), så ville vi innsett at det tar tid å få kunder, markedsføre etc. Når man i tillegg bruker uttrykk som at «en kurs på 50=snøball i helvette», så blir det ekstra smålig å tilskrive skyld på andre.

Når det er sagt; jeg er enig i at det er dårlig kommunisert ut hvordan ståa er! En del ting burde blitt gjort annerledes! Men jeg synes også det er å skyte seg i foten å tro og uttale seg om at man har fasiten på ting kun de som sitter i selve selskapet har, spesielt med såpass sterke ord og uttrykk som enkelte bruker :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 18:08 5911

Hehe, det er faktisk sant.

Når det er sagt jobber jeg selv i helsevesenet.
Jeg vasker heller hendene mine enn å bruke sprit. Glyserolen i spriten gjør hendene seige. Du kan prøve selv, påføre sprit og vaske de etterpå. Føles som et belegg som sklir av hendene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
He1234
14.08.2020 kl 18:12 5910

Ja og dette overskuddet skal bestemmes etter et par måneder med salg?

I webcasten snakker han om børsmeldingen angående produksjonskapasitet. «Det vil ta tid å oppnå slike salgsvolum».

37.10
SoftOx Solutions AS First Quarter Webinar June 30th, 1230pm

(Aner ikke om linken fungerer, men bare søk den opp).
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Aaleby
14.08.2020 kl 18:27 5948

Ser få tegn til at mye kan skje i 2020. Neste år derimot bør det være muligheter for at selskapet kan profittere på grunnlaget som er lagt i år. Gjenstår dog å se om Softox lykkes med å få en fot godt innenfor helsevesenet. Orker forøvrig ikke å gå inn i en lengre debatt om snøen som falt i fjor. Skjedd har skjedd. Har tjent ok penger på Softox, men kunne åpenbart tjent betraktelig mer om ikke egen grådighet godt hjulpet av haussete uttalelser fra selskapet og massesuggesjon hadde tatt så fullstendig overhånd. Hard learning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Jarken
14.08.2020 kl 20:08 5865

Jeg ser hva du mener.
Men før Q2 ble alt tolket i beste mening og stemningen var euforisk både her og der.

I etterkant kan man legge all skyld på Almås og selskapet, eller man kan ta litt selvkritikk og innse at det finnes en mellomting og ulike måter å tolke ting på. Kanskje man hadde for høye forventninger og lot seg rive med av hausing og euforien som preget de ulike fora...

Det samme kan man gjøre nå; moderere seg noe. Det er ikke nødvendigvis himmel eller helvete - softox MÅ ikke ha helsevesen for å få til salg. For hva det er verdt, de hadde noe salg i Q2. Kanskje de gjør det stort i bhg og skole etc. Vi vet ingenting. Derfor er det drøyt å konkludere med at de ikke kan profitere på corona pr dags dato.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
OnkelSkrue73
14.08.2020 kl 20:44 5814

Jeg mener SOFTOX har OVERPRESTERT ihht salgs-guidingen de faktisk har gitt i hver eneste presentasjon de har gitt.
Problemet er at vi (markedet) ikke helt har tatt tallene inn over oss og feil-konstruert latterlige tall basert på en produksjons-kapasitet. (Ja...det var definitivt litt klønete/misvisende lagt frem fra selskapet)
..men...
Omsetningsmål for 2020 = 1 MIO USD (eller ca 9 MIO NOK) Bare sjekke alle presentasjonene de har gitt.
Faktisk salg fra og med April til og med Juni = 5 MIO NOK. Dette ble gitt som guiding ifm års-rapporten.
Dersom salget fortsetter i samme tempo resten av året så takter de altså mot ca 18 MIO NOK. Det er mao dobbelt så mye som de har planlagt. Noe som i seg selv burde være fantastisk?
Problemet er at der lå en skyhøy forventning fra "markdet" om at man skal selge for astronomiske summer av hånddesinfeksjon nå. På mange måter kan jeg forstå hvorfor, men på den annen side er hånd-desinfeksjon IKKE hovedproduktet til SOFTOX. Selskapet har altså funnet løsningen på antibiotikaresistente bakterier og dette er den virkelige diamanten i selskapet. LONG er ikke 3 uker men minst 3 år. De som ikke har forstått dette kan like gjerne hoppe av nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
14.08.2020 kl 20:53 5804

Godt sagt, Onkel Skrue!
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
bj111
14.08.2020 kl 21:38 5729

Jepp long er 3 år pluss men det er ikke nødvendig å ta noen inngang i selskapet før en ser at det skjer noe som kan endre på kursen.

Jada innrømmer glatt at jeg hang meg på bølgen av overoptimisme før Q2 her. Det er intet å fornekte men man kan da ta lærdom av det og nå bruke den erfaring man har og klarte på klønete måte å sette fullstendig tilside i ukene månedene før Q2. Men å dele det her inne er ikke særlig populært og særlig ikke når meldingene som kommer er soleklare sell on news meldinger og noe som permanent løfter kursen. Aksjens utvikling har blitt normalisert men endel forumdeltakere er fortsatt der at de tenker denne er på kr 100 fordi sårmiksen ble konstantert trygg. Da har man missforstått et og annet eller simpelthen ikke vært i bio/farma tidligere. Samme gjalt meldingen før den som var enda klarer sell on news, så klar at jeg ikke husker hva den dreide seg om.

Hånddesinfeksjon er et viktig produkt for Softox men corona var ikke hovedmarkedet, det var og er antibiotika resistente bakterier. At corona dukket opp ¨åpnet en mulighet for en langt raskere vei inn på markedet for desinfisering. Med kun det markedet de retter seg mot antibiotikaresistens er veien lengre inn på markedet. Det er og slik at selv om de lykkes med sitt sår produkt så er det langt fra sikkert at dette klarer å penetrere markedet. De er trolig avhengig av den rette partner og den må tjene mer på softox sitt produkt enn det de har fra før. Det er ikke kurering av lidelser som styrer hva som blir en suksess det er pengestrømmene og de styres i stor grad av de store selskapene. Det er litt underordnet for det er store penger å hente på aksjen før de kommer så langt at en skal måle salg av produktet.

På kort sikt kan Q3 overraske positivt men jeg er i tvil om det er tilstrekkelig til å få kursen ut av dagens nivå. 50 til 60 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
betongklumpen
15.08.2020 kl 10:19 5468

600 kr litern hos Apotek123! Produktet er så dyrt at det ikke er salgbart..
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
He1234
15.08.2020 kl 10:28 5497

Apoteket som tar disse prisene, ikke skyld på Softox.
https://www.assistco.no/antivir-handdesinfisering-u-alkohol-1
200 kr her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 12:58 5469

Beskrivelse

AntiVir hånddesinfisering uten alkohol (250 ml)

Antivir er en hånddesinfeksjon utviklet og produsert i Norge.
Den er klinisk dokumentert og brukes i norsk helsevesen.
Godkjent av Statens Legemiddelverk (SLV) som desinfeksjonsmiddel i helse og sykepleie.

AntiVir har bevist i kliniske tester at Covid-19, Herpes, HIV etc tas allerede etter 15 SEKUNDER !


Dette er gullstandarden innen hånddesinfisering. 100% uskadelig og mer effektiv enn alle andre alkoholbaserte produkter. At AntiVir er utviklet og produsert i Norge, samt er det eneste produktet i sin klasse som har godkjenning fra Statens Legemiddelverk gjør det til det beste valget – spesielt til barn. Dette er et produkt alle trygt kan ha i bilen, i håndvesken, skolesekken, på arbeidsplassen eller i hjemmet.


Anvendelse
Hånddesinfeksjon til hygiene for mennesker (PT01).
Mild mot huden med en optimal hudvennlig PH som ikke tørker ut huden selv etter gjentatte påføringer daglig.
Svir ikke i tør og oppsprukket hud. Svir ikke i sår.
Alkoholfri og ikke brennbar.

Effekt
Fjerner 99,999% bakterier og kappekledde virus på ett minutt (inkl. Coronavirus) og alle virus (inkl. omgangssykevirus) på 2 minutter. Produktet har ingen faremerker – hverken helse, miljø eller sikkerhet.

Aktive stoffer
Hypoklorsyre 0,2g/kg
Produktet er ikke klassifisert som farlig i henhold til CLP forordningen (EG) nr. 1272/2008
Ikke merkepliktig med hensyn til risiko for helse miljø eller sikkerhet.


Noen bedre ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Grylls
15.08.2020 kl 13:03 5460

OBS:
Grunnet stor ordrepågang er det noe forlenget leveringstid!
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 13:10 5489

dere gir aldri opp. holder på softox for harde livet eller? Alle vil alltid kjøpe antibac uansett, ferdig snakket. om produktet er bedre eller ei, har ikke noe å si. det må markedsføres. det finnes utallige produkter for rens av sår, og dere snakker som om dette er noe nytt, det er helt rått ^^
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
He1234
15.08.2020 kl 13:35 5454

Du får bruke ukepengene dine på noe annet enn Softox.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 13:45 5446

Tror dessverre ikke ukelønna han får av mor og far dekker en hel aksje i Softox. Er vel derfor han er så bitter på en solfylt lørdags aften
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 14:28 5391

Du skjønner at det er pga. munnbind og generelt stort trøkk hos pharma for tiden og ikke dette produktet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 15:14 5336

Er ganske stor pågang for smurfedrops for tiden også. Problemet er at det er for mye alkohol i dem, så derfor sliter dem med å produsere det. Derav forlenget leveringstid
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2020 kl 16:34 5256

Fordi det står på alle produktene deres. Men, det er du for hausset til å forstå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Grylls
15.08.2020 kl 16:49 5234

Trodde det var fordi vi er midt inne i en pandemi, jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
gms025
16.08.2020 kl 08:59 4963

229 kr for 1 liter hos virushjelpen. Her spriker det mye i utsalgspriser noe ikke Softox kan styre over. Hvis Apotek123 har denne prisen, betyr vel det at de klarer selge også. Se på munnbing fks. Sinnsyke priser, likevel kjøper folk som gale. Hørte 600kr for 50 munnbind. Synes det er sinnsykt. Koster en slikk og ingenting å produsere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare