APCL. Ang. de nye reglene i Senegal

Fluefiskeren
APCL 18.12.2017 kl 18:29 12944

Den nye petroleums og energiminister Kane ang. de nye reglene. Oversatt fra fransk


After the revision of the oil code that is underway, Senegal will no longer sign oil contracts with small companies. According to the Minister of Petroleum and Energy who defended the draft budget of his department before the deputies, from 2018, Senegal will sign oil contracts with the majors.

The budget of the Ministry of Oil and Energy was voted by a majority by the deputies Saturday. Minister Mansour Elimane Kane took advantage of his visit to the National Assembly to discuss with MPs the ongoing procedures for greater transparency in the management of oil and gas resources. According to him, the head of state is the first to demand transparency in the management of natural resources.

This justifies, in his opinion, the accession, as early as 2013, of Senegal to the Extractive Industries Transparency Initiative (ITI), which has 52 countries, of which 19 are African.

In 2016, Senegal had again made a constitutional revision to allow all citizens to have access to information related to natural resources. Senegal's petroleum code is also under revision. This code, recalled the minister, dates from 1998 and was based on the attractiveness of Senegal. With his review, he said, he will be "much more profitable to the people". This new code will also allow the government to work directly with the majors who will do exploration, development and production instead of giving its deposits to juniors who, after exploration, will sell their shares. "We have no more time to lose with the small companies that will find, then seek to resell. From 2018, any contract that will be signed will be made with the majors, "said Mansour Elimane Kane.

In addition, the minister informed members that the government is working on a bill for the distribution of oil and gas revenues. This law, once adopted by the National Assembly, he said, will "know what to keep for future generations and what will it take to put in a sovereign fund so that all Senegalese can benefit ". "Transparency, it is total. People who want information can have it, "added the minister. Indeed, with oil and gas, Senegal has set itself the goal of achieving universal access to electricity in 2025. According to Mr. Kane, the government's option is to make Senegal a energy services hub. With oil and gas, he added, Senegal no longer needs to subsidize its agriculture because it will have a cheaper fertilizer.

"This oil and gas ecosystem must benefit Senegalese and new industries and small and medium-sized enterprises can benefit from these resources," the minister said.


http://www.lesoleil.sn/2016-03-22-23-17-43/item/73333-mansour-elimane-kane-ministre-du-petrole-a-partir-de-2018-tout-contrat-signe-sera-fait-avec-les-majors.html



Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Solux
18.12.2017 kl 19:55 10909

FF,

flott du deler, som kan gi aksjonærene i dag en utvidet og bedre forståelse av hvor dyp krise APCL befinner seg i.

Husker godt første gang jeg investerte i APCL, hvor den eneste tydelige svakheten og truslen til APCL var nettopp risiko for udlandske myndigheter. Dette ser også ut til å ha vært det som nå feller dem, og det en gang for alle.

Jeg har faktisk ikke mer å si, enn at det er leit å ha vært med på noe som kunne vært så bra og blitt så stort. Men der føler jeg selv å ha blitt ført bak lyset av Pace. Nå er det nok ikke flere igjen som betviler hvor dårlig ledelsen har vært, og hvor uredelig de faktisk driver for sin egen overlevelse. Emisjonen på 7.75kr er jo bare et rent mesterverk å få til, og at Gambia og Senegal, to ulike land skal ha endret mening samtidig og i den grad Pace sine PM'er har lagt til grunn blir bare feil. Han er og forblir den som har skylden.

Min tanke om APCL har ikke endret seg siden sist. APCL eier kun lisenser i Sierra Leone den 31.12.17, og de er ikke verdt noe, derrimot en kost de medfører.
De er I voldgift. Mulig det kan bli en til på SOSP.

De har $15 mill i gjeld, og de har ca $10 mill i cash, hvorav mye av dette kommer til å forsvinne til å betale for Sierra Leone, lønn, drift og advokater. Dette er ikke assets som noen vil påstå, det er rett å slett en "goddiebag" med raske karbohydrater som ikke gir næring nok for å drive dette selskapet.

APCL er over og ut.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
18.12.2017 kl 20:13 10870

Takker flua og solux,vurderte å gå inn i ettermiddag men hadde for lite informasjon om denne så ville avente til i morra ,men ser d er best å holde seg borte,ble faktisk litt små sjokka når jeg leste her nå hvor dårlig d står til med dem værtfall om de blir skvisa som d beklaglig ser ut for skjer har skjedd.
Håper dere bare har følgt den å ikke var inne ,slike ras unnes ingen.
Håper de er stolte meglerhusa som ringte meg når de sko på bør ,sjekka litt opp der å da med ledelse å takket nei.





Y
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.12.2017 kl 20:33 10855

Yzf R1

Kan ikke si at jeg ikke har tapt penger, men det er egentlig en bagatell. Heldigvis fikk jeg solgt meg ut slik at jeg slapp den verste skrellen. Det viktigste er imidlertid det alle vet, men så mange glemmer. Nemlig at man ikke går inn i slike selskaper med altfor mye penger. Lett å bli for grådig når ting går opp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
18.12.2017 kl 20:58 10801

Jeg bemærker at Gambia vil have kontrakter som har international standards....

Jeg bemærker også at Senegal har planer om at ændre deres fremtidige måde at indgå licens aftaler..
Nu kun med Majors og tiltag som kommer befolkningen til gode i generationer...he he
Transparency$$$$$$$ visse eksperter i apcl casen husker vil hvorfor energiministeren blev fyret i Senegal...franske total oil Company kom kun med det 4 eller 5 bedste bud på rop licensen og energi ministeren ville ikke underskrive med TOTAL fordi de ikke kom med det bedste bud på rop ....Transparency
My Arse....

Konklusion.....Apcl står over for 2 lande som radikalt vil ændre den måde de historisk har indgået olie kontrakter på med apcl.....det skal være mere lukrative kontrakter for Senegal og Gambias befolkninger....


Stadig ingen terminering af A1-A4-rop-sosp licenser..
Husker denne statement fra Mr.Pace:
Lot of Legal advice on this Matter...(Gambia)







Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2017 kl 21:54 10731

Hvorfor er kursen over 10øre?
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Solux
18.12.2017 kl 22:07 10748

M,

Det kan du si.. burde ikke være det!
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
18.12.2017 kl 22:21 10689

Trist å høre flua men godt du ikke var fullastet,man kan fort se sei blind på store oppsidepotensialer,vært med på d selv.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2017 kl 08:56 10479

Det var ingen fare med meg. For det første hadde jeg som sagt en ganske liten post, og for det andre kjøpte jeg den etter at det meste av nedgangen fra 12 var ferdig etter at Gambiameldingen kom.

Det er mange andre man kan syns synd på.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2017 kl 11:43 10333

Hyenene samler seg i Gambia.

«Though the subject of an on-going arbitration, the junior's permits have seen the Gambian government receive a rush of expressions of interest from companies wanting to operate the blocks.»

https://www.africaintelligence.com/aem/oil/2017/12/19/african-petroleum-s-former-blocks-have-heads-spinning,108286584-art



Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2017 kl 12:10 10325

Takk for rørende omsorg, FF. Takk også for link.
Det som vi - og African Intelligence har til felles - er at vi ikke aner avtalens ordlyd. Det er derimot hva som er avtalt voldgiften har som utgangspunkt, samt en vurdering om partene de facto har kunnet etterleve avtalene. Men avtaler gjelder selv med en diktator som part. - Klart mange er interesserte. Men kan lisensene selges til andre? Neppe, så lenge saken pågår, og dette vet nok Gambia. Svetteringene under armene til advokatene blir nok bare større og større ettersom tiden går. Dette haster også for Gambia. Tar tid å få olja på dekk. Folket er lovet oljepenger. Personlig tror jeg på forlik. Det eneste fornuftige. (Har 80k+ aksjer)
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2017 kl 12:30 10260

Senegal. apcl: «* ‍A FURTHER UPDATE WILL BE PROVIDED TO SHAREHOLDERS ONCE COMPANY HAS RECEIVED AND CONSIDERED RELEVANT LEGAL ADVICE ON ISSUES​ ». Så her får vi bare vente. Er ikke optimist vedr SOSP, men uansett er det lovet en oppdatering. Kan selvsagt ligge overraskelser her. Ingen har sett avtalene. Spennende. (Har 95k. Kjøpte 15k i dag ...i stedet for Bitcoin...)
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2017 kl 13:06 10210

Nå vil jeg anta at APCL ikke hadde møtet med Senegal på den dagen fristen for å sette i gang boringer gikk ut. Noe annet ville vært ekstremt uansvarlig og uprofft. Man må kunne tro at et rimelig profesjonelt ledet selskap, hadde vært så proaktive at de hadde mottatt og vurdert juridisk rådgiving for lenge siden.
Det som er nytt i saken, er at Senegal har satt i gang en prosess med å bare ha avtaler med major oljeselskap. Afrikanske land er selvsagt møkkalei av snyltende microselskap som aldri noensinne kommer til å oppfylle forpliktelsene eller sette i gang noe som helst.
Jeg vil også tro dette er litt strategisk tankegang bak det at de trekker saken ut. De kan helt sikkert lese regnskapene og vet godt timeglasset før APCL går konk nærmer seg faretruende siden selskapet er uten inntekter, fremtidige forpliktelser er større enn Mcap og utgiftene påløper måned etter måned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2017 kl 13:15 10199

Brumle

Det står jo i meldingen fra igår det.

«Both prior to and after lodgement of the PSC Application, the Company held
several meetings with the relevant authorities in Senegal to discuss the
Company's PSC Application. All of these meetings led the Company to believe
that the PSC Application would be favourably considered prior to expiry of the
current phase.»
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
19.12.2017 kl 13:29 10190

Flue,

det har vel kanskje vært litt ønsketenkning fra APCL sin ledelses side? Det har jo vist seg noen ganger at de har tolket signalene som har kommet litt bedre enn det som faktisk er tilfellet. Skal ikke ha noen formening om hvorfor, men det er jo ikke tvil om at de har bommet en del på å lese signaler det siste halve året.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2017 kl 14:49 10376

Javisst, men de må jo hatt kommunikasjon med myndighetenE. Hvis ikke hadde det vært en direkte løgn, og det tror jeg ikke.
fremogtilbake
19.12.2017 kl 16:59 10286

Flue,

de har vel kanskje hørt hva de ville høre? For den saks skyld, hadde de noe særlig valg? Oddsene var jo mot dem, etter at de mistet ROP og uttalelsene fra Gambia kom. Da burde man jo egentlig kunne se tegningen, om ikke annet ser det jo ganske klart ut i ettertid?

Jeg tror vel ikke de bevisst har løyet, men det er vel en ting som børstilsynet (og aksjonærene?) kanskje burde se litt nærmere på? APCL har hatt "friske" meldinger om kjempefunn i Liberia før (som det viste seg det ikke var så mye hold i), og Regal Petroleum med storeier Timis fikk en kjempebot av børsen i London (det var vel den største som til da for meldinger om et milliardfunn i Hellas som det heller ikke vare noe substans i.

Så uten at jeg skal si at det i DETTE tilfellet er annet enn feilslått optimisme som ligger bak, er det jo ikke tvil om at miljøet/selskapet/eierne har vært involvert i tvilsom børsrapportering tidligere. Så verdt å se litt nærmere på dette burde det jo absolutt være.

Her er forøvrig litt om den Regal eskapaden, det kan jo være interessant lesing etter det som har skjedd med APCL i år. https://www.theguardian.com/business/2009/nov/17/regal-petroleum-oil-fine-aim
Redigert 19.12.2017 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
henrik9
19.12.2017 kl 17:06 10268

Kan se ut som om Gambia og Senegal har rottet seg sammen for å skvise apcl, muligens etter råd eller etter påvirkning fra en eller flere såkalte majors som ser sitt snitt til å mele sin egen kake. Trenering kan være en del av strategien samt gode miner til slett spill for at apcl ikke skulle reagere for tidlig.
Således kan det være at Senegal ga inntrykk av å være positive mens agendaen var en annen.
fremogtilbake
19.12.2017 kl 17:29 10268

Henrik9,

hva mener du med at APCL kunne ha reagert "for tidlig", oppfylt forpliktelsene sine?

Det er ikke min mening å strø salt i sårene, men dette burde da ikke komme som en overraskelse for noen? De har rett og slett ikke overholdt de forpliktelsene de har dratt på seg. Alt annet er egentlig detaljer, selv om det jo står APCL fritt å ta dette til voldgift, som de har gjort i Gambia.

Så kan vi saktens være enige om at vi ikke har lest alt av kontrakter og sett hva som har gått av kommunikasjon mellom selskapet og myndighetene. Personlig tror jeg at myndighetene i både Senegal og Gambia burde sendt formelle termineringsnotiser om de virkelig vil ha APCL vekk, men det hadde neppe hatt den store praktiske betydningen. Men det er vel det eneste halmstrået APCL har igjen?
henrik9
19.12.2017 kl 21:59 10109

Det blir jo ikke noe lettere for Apcl i og med at landene ventet med å svare til utløpet var et faktum. Og at Senegal før fristen tilsynelatende i møter ga uttrykk for at alt var fryd og gammen men nå plutselig kommer med denne omorganiseringen av kontraktpraksis som unnskyldning.
Gambia og Senegal kunne jo bare ha gitt forlengelse tidligere og dermed hadde HOT avtalen trådd i kraft og aktiviteten på lisensene hadde vært i gang forlengst.
keane
20.12.2017 kl 09:51 9927

Tror det kan være smart å ta et lite spekulativt bet her..... ser ut som de fleste som ville ut har solgt.... en liten positiv nyhet og så er det full fart opp igjen!
Slettet bruker
20.12.2017 kl 10:20 9889

grådighet er no dritt og det virker som grådighet er omvendt proporsjonalt med fornuft og vett.
Her har man å gjøre med en konkurskandidat. I beste fall kan det komme en god nyhet om et halvår eller år (hvis de mot alle solemerker vil få medhold i voldgiftsretten eller hvis Senegal synes det er ok å gi sjansen på nytt til et selskap som notorisk unnlater å overholde forpliktelser) Substans er tilnærmet null rellt sett. - snart ikke mer cash- dvs mindre cash enn gjeldspost i regnskapet pr dags dato, De er uglesett av land i Afrika, har fremtidig gjeldsforpliktelser på 44 mill dollar = 365 nok (lisensavgifter som forfaller før 30.6. 2018.) . De fleste broer er brent, mye tyder på at ledelsen desinformerer og ljuger om blant annet at Senegal har vært positive at de ville gi forlengelse på borefrist. Visse aksjegrupper, manipulerer aksjekursen... det har vi sett mange bevis på.
Da er det liksom - yess, her er det bare å kjøpe. fordi de fleste har solgt - nå kan det gå full fart opp igjen. Erre mulig???.
Har skjønt tegninga siden jeg inngikk veddemål med Q10ps da kursen var ca 4. Må si folk er virkelig tjukke i huet og min teori er altså at når grådighet tar overhånd, forsvinner vettet - det virker som folk tror at en fallende kniv er lett å gripe - eller at tyngdekraften ikke gjelder lenger og at pisspreik og løgner får aksjen til å stige til himmels-..

På den annen side finnes mange selskap som går som det griner, f. eks. WRL gir melding i dag, og inntektene i 2018, kan bli større enn kursverdi pt. Nesten ingen er interessert. Nei her handler det om å kjøpe i bøtter og spann i konkurskandidaten APCL.
Slettet bruker
20.12.2017 kl 14:25 9772

Regner ikke med at du har aksjer, Brumlemann.
Har vært mange slike innlegg. De fleste av folk som sier de ikke har hatt, har, eller skal eie «drittselskapet». Et helt greit innlegg også dette, Brumlemann.

Jeg kjøpte mye på 2-3 og solgte nesten alt mellom 9-11. Noen sa også den gangen at Apcl ville gå konk, mens andre fantaserte om kurser på 200.
Synes Apcl har vært bra analysert på HO, og har ikke mer å tilføye. For min del har det vært en grei reise. Det er mange tvilsomme Small Caps på børsen. Noen liker den ene mer enn den andre. Hvis en ikke liker spenning, så er Statoil bedre, tror jeg.

Jeg gir aldri råd om akskjekjøp, fordi det garantert kommer overraskelser. Mest sannsynlig også i Apcl. Dette lærte jeg av Noreco m fl.
De utålmodige taper mest.
(Jeg har ca 95k igjen i Apcl.)
Redigert 20.12.2017 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
20.12.2017 kl 23:40 9565

Kvasi, apcls kontrakter er designet i en tid hvor ingen big Majors havde interesse for rop-sosp-A1-A4....fact

Jeg vil ikke udelukke at apcls advokater har en Strong case....jeg har ikke solgt 1 eneste aktie...
Brumlemann og andre har lov til at have deres holdninger...Fair nok..

Kvasi folk siger at apcls licenser er udløbet og derfor skal goverments ikke starte terminerings processen...
Den hopper jeg ikke på....Jens pace vil nok ikke blive ved med at sige, at apcl ikke har modtaget formelt terminering af licenser...de kontrakter indeholder klausuler der gør at Senegal og Gambia åbenlyst ikke har lyst til at opsige licenser officielt....
Et særdeles afgørende forhold i voldgiftsagen mod Gambia, kan også blive korrespondancen med diktator Yamaha....hvad skete der i de sidste 6 måneder i 2016 da diktatur styret kollapsede...
Apcl har hyret professionelle advokater!!!!
ligesom oj simpson... surprise


Slettet bruker
21.12.2017 kl 00:10 9554

Mrhifi:
Det typiske er at når alle tror at "siste ord er sagt" - så er det ofte ikke det.
Dette er fordi vi aksjonærer bare har begrenset innsikt i hva som faktisk foregår vedr forhandlinger i selskapene, spesielt i small caps. Mye skjer på bakrommene og er advokatmat. Dette ser en først i ettertid. Dessuten er alle avtaler konfidensielle - noe som kompliserer det hele. Dette må vi leve med på børs.

Spekulasjoner blir derfor ofte en erstatning for innsikt. Kursen i small caps er uansett drevet av forventninger, mer enn i større selskaper, tro jeg.

Mange flinke folk på HO, men det er umulig å vite agendaene til oss på HO. Noen vil ha kursen opp, andre vil ha den ned. Stort sett tror jeg ikke at vi på HO påvirker kursen i selskaper i særleg grad - i alle fall i selskaper som er noenlunde likvide. Ved lave volum kan dette selvsagt skje. Bekymringen for haussere og baissere på HO tror jeg er noe overdreven. Problemet med den type innlegg (haussing og baissing) er mer at de ikke fører til større kunnskap om selskapet som diskuteres.

Håper ingen handler på grunn av mine meninger i alle fall, selv om jeg prøver å aldri gir råd om konkrete aksjer.
(Disclaimer: Har ca 86k igjen i APCL. Har kjøpt og solgt litt siste dager.)
Redigert 21.12.2017 kl 00:21 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.12.2017 kl 10:08 9405

TESTING - TESTING...;)
Fluefiskeren
21.12.2017 kl 10:17 9379

Kvasi

Dette er jo typisk en melding som vi visste ville komme.
rischioso
21.12.2017 kl 10:25 9376

Vi visste det vel ikke for ellers hadde vi alle gjort en kjapp trade...;)

MEN vi kunne utgå fra at selskapet ville foreta seg seg et eller annet og nå fikk de denne dalende ned i fanget og bruker den for alt det er verdt - om noe...
Redigert 21.12.2017 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 10:42 9321

at det kan være lov å holde på slik 5 manns selskapet apcl holder på, er utrolig.
Slettet bruker
21.12.2017 kl 10:43 9328

Dette var vel uansett meldingspliktig. ...Men timingen kan jo være litt strategisk begrunnet - innenfor rimelige tidsrammer. Ingen vet. Slikt skal jo straks meldes på børs. Det er vel markedet som tolker meldingen, og øker verdien på selskapet.
Slettet bruker
21.12.2017 kl 10:47 9322

Matsern: Mener du at de ikke skulle melde meldepliktig info?
Redigert 21.12.2017 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
21.12.2017 kl 16:32 9113

Risch

Dette skrev du over:

"Vi visste det vel ikke for ellers hadde vi alle gjort en kjapp trade...;)

MEN vi kunne utgå fra at selskapet ville foreta seg seg et eller annet og nå fikk de denne dalende ned i fanget og bruker den for alt det er verdt - om noe..."



Selvsagt visste vi ikke tidspunktet nøyaktig, men dette skrev de tross alt i børsmeldingen fra 5.desember. Hvis dette er kursdrivende kan det lønne seg å lese børsmeldinger ja. ;-)


The Subsidiary Companies have been working with ERC Equipoise to re-assess the
prospective oil resources on the SL-03 and SL-4A-10 licences through the
inclusion of two new material prospects: Leo and Vega. It is expected that the
revised prospective resources for the SL-03 and SL-4A-10 licences will be
published shortly.







Redigert 21.12.2017 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.12.2017 kl 18:35 9066

ff,

det visste jo også jeg for er det noe man leser når en har interesse for et case så er det jo nettopp bl.a selskapsmeldingene, MEN vi visste hverken tidspunkt eller i hvilken rekkefølge de ville komme med det som kan kommes med - nå kjenner vi til det første og de neste vil kunne være følgende selv om vi fortsatt ikke kjenner til verken rekkefølgen eller tidspunkt her heller:

(1) En av disse berømmelige ikke bindende avtalene med et ikke navngitt selskap...

for deretter å følge opp med

(2) En rettet emisjon

om det ikke blir en endelig avklaring i

(3) Senegal

og/eller

(4) Gambia

i forkant...;)
Redigert 21.12.2017 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2017 kl 14:32 8840

Risc: Sprøsmål: Du nevner ikke oppkjøp av en major, som et alternativ. (Eller oppkjøp av x via kinesere, eller andre som vi ikke aner hvem er... )
Kun julenissen vet svaret. Det er alltid morsomme overraskelser under treet i small caps.
Konkurs er alltid et alternativ, men det er i så fall noe fram i tid. Før det blir det eventuelt emisjoner.

Jeg gjentar meg selv: ...at jeg ikke forstår at opplysninger vedr funn i SL kan være så kursdrivende nå, da dette er veldig langt fram og krever veldig mye penger og partner. Meldinger om SL forteller at Apcl er å regne med, og det er positivt. Men det er også alt det forteller, slik jeg ser det..
Men jeg tar veldig ofte feil.
Blir et spennende 2018 med nye rykter og pussige overraskelser i APCL. Blir artig å se om Pace greier å få noe til, eller om det går på dunken.
God jul!
(Disclaimer: Har ca 90k aksjer)
Redigert 22.12.2017 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Warom
22.12.2017 kl 15:15 8782

Ja, har forsøkt litt begge, men legger denne ut(for sikkerhets skyld på begge).

ExxonMobil became the latest supermajor to enter the MSGBC Basin off northwest Africa by signing production contracts for three Mauritanian blocks—C22, C17 and C14. All three lie 200 km off the coast in water ranging 1,000-3,500 m deep. Exxon paid $70 million in signing bonuses for the three licenses, the highest signing bonus so far paid for acreage off Mauritania. The company joins BP and Total in the region. BP has partnered with Kosmos Energy at Kosmos’......

https://www.plsx.com/news/article/exxonmobil-enters-msgbc-basin-with-record-signing-bonuses/

Det er kanskje ikke merkelig at de respektive myndigheter forsøker det de makter for å "skippe oss ut" med all sin "confidens"(i likhet med det samme hos oss). Mulig de har retten på sin side, men også mulig de ikke har det. I alle fall....det er store penger involvert, og jeg vet i alle fall hva jeg ville forsøkt om jeg satt med den "forhandlingsposisjonen"

Sier absolutt ikke at vi får rett, men det er enkelt å forstå at de prøver den linjen(rett eller ikke)
RGTBJØRN
15.01.2018 kl 16:10 8237

Hva skjer med apcl ? Helt dødt fra profetene
Slettet bruker
15.01.2018 kl 17:14 8189

Her er dere inne på hva som i alle fall jeg tror har skjedd. Det er nok ikke utenkelig at noen har fått penger under bordet for å skvise APCL ut av sine lisenser. Men. APCL burde jo heller ha hentet inn penger for å ha boret på egen hånd slik at man oppfylte forpliktelsene. Jeg mistenker at tanken var at det skulle skje etter funn på CI-513, og ble avlyst når så ikke skjedde. Jeg personlig hadde nok blitt millionær om APCL hadde truffet der...
rischioso
17.01.2018 kl 14:54 7935

Ser av meldingen av i dag at ikke Q4 presentasjonen er med som var planlagt den 28feb noe som fortsatt står oppført på hjemmesiden, MEN ikke i dagens melding...??...

http://www.africanpetroleum.com.au/

Financial calendar for African Petroleum Corporation Ltd

FINANCIAL YEAR 2018

31.08.2018 - Half-yearly Report

30.04.2018 - Annual Report
31.05.2018 - Annual General Meeting

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=442489

* Det hjelper jo lite å gjemme seg selv om de ikke har noe nytt å melde - hvis dette er tilfellet så er det et meget dårlig tegn med tanke på de 2 viktige prosessene som nå foregår både i Gambia og i Senegal...

Noterer meg også at de har endret omtalen om seg selv med tanke på antall lisenser - før så var ALLTID antall lisenser med nå skriver de KUN dette:

About African Petroleum
African Petroleum is an independent oil and gas
exploration company with licence interests in four
countries offshore West Africa (Senegal, The Gambia,
Côte d’Ivoire and Sierra Leone).

* Mulig de ikke er fullt så CONFIDENT lengre på hvor mange lisenser de faktisk har råderetten over - i så fall så var det jammen på tide, aldri dumt med litt bakkekontakt...
Redigert 17.01.2018 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.01.2018 kl 15:16 7851

Merkelig. I vanlig tradisjon har de 28. februar som event på førstesiden. Ikke første gang de roter med slikt.

Også merkelig rekkefølge på oppsettet for de tre rapporteringene synes jeg. Slurv kaller jeg sånn.
Redigert 17.01.2018 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.01.2018 kl 15:05 7641

Sorry gutter, APCL blir nok som TSU og Canargo i sin tid.Først Rock n roll så forsvinner de fra børskartet etter hvert