HVORFOR HAR HEXVIX TERAPEUTISKT PATENT???

peaf
PHO 16.08.2020 kl 11:45 1575

Jeg har en stund fundert hvorfor BLC ikke vinner frem når det er så overleget i TURBT og diagnose gjemført med WLC. Og det ende eg kommer frem til er bruket av BCG, som har samme Grade B anbefalning som BLC har. Det brukes så godt som alltid efter WLC turbt og begrenser og reduserer veksten av nye og gamle tumører som ikke blev fanget opp med WLC.

Og her trur eg Hestdal har tenkt til når han søkte terapeutiskt patent på Hexvix, det har jo vart kjent i mange år att det har det. Men ikke i vilken utstrekkning, men kan Hexvix ta over rollen som BCG har nu. Så har de gjort det helt store, da de har patent til 2035. Må jo seie att eg funderte veldelig vad meningen var med den Danske randomiiserte studien. En kjempe studie med 699 pasienter bare før att måle effekten på Hexvix i blæren efter turbt. Det viste seg jo att det reduserte återfalls tumører med 33 %. Må erkjenne eg ikke vet motsvarende tall før BCG, men vi vet att det er registret hyppigare återfall med WLC en BLC. Og da er ikke BLC flexi med Hexvix brukt vid første kontroll.

Det er jo da dokumentert effekt på Hexvix, men blir det verifisert att om alle kontroller blir utført med hexvix som terapeutisk middel før att begrense återfall. Gir samme eller bedre resultat en BCG så kommer det att bli brukt. Og de kommer og att ha mye bedre kontroll på den farligaste kreften CIS. Det er bare att lese hvordan en BCG behandling føregår, den gis 3 uker efter turbt i 6 uker og to timmer var gang, og er ganske ubehaglig. Og det er klart kan du erstatte den med en enkel flexiscope undersøkelse uten biverkninger så blir det gjort, som dessuten ser all kreft på en og samme tidpunkt. Og kan fjerne den i samme veve.
Hestdal må jo haft en plan med patentet og den store studien, eg må seie eg savner han. Han hadde en førståelse før vad som skulle til før att lykkes.

Så kan de få det til som en kombinert terapeutisk og diagnostisk behandling og undersøkelse efter turbt, så er de beskyttet av patentet i ett kjempemarkedt.
Og det kommer att spare myndigheter og pasienter før mye tid og penger. Og det går sikkert att bruke det terapeutiska argumentet reden i Turbt momentet da effekten er verifisert. Det er der eg trur det finnes meget store muligheter att de verkeligen blir SOC. Så vi har en spennende tid fremfør oss, noe mening må det ha
vart med den Danske studien. Den var jo ikke annosert i førvei så vidt eg vet, om det berodde på att patentet ikke var klart aner eg ikke. Men det er muligt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Computum
17.08.2020 kl 10:38 1109

Tankevekkende, peaf. Men av en eller annen grunn er PHO blitt mindre spennende, spesielt her på forumet. For bare ett halvt år siden var det andre boller.
Har corona satt PHO så mye tilbake som mange tror? Svaret får vi allerede imorgen.
Slettet bruker
17.08.2020 kl 11:55 1024

Blir spennende i morgen.
Kan falle 10-15kr og sprette opp tilsvarende.
peaf
17.08.2020 kl 12:49 951

Det er på sett og vis greit att selskapet vurderes på reelle resultater, jeg liker att spekulere litt før de føreligger. Før att se om
man er i nærheten av att tippe dem. Cevira er jeg vel så sikker det går att bli, på att det blir en kjempesuksess, og den kliniske
delen av fase 3 studien er klar i månedsskiftet feb/mars. Og har eg ventet så her lenge skall eg klare vente litt til, det ende som
kan skje er att den ikke blir godkjend. Men den risken er minimal når man ser hvor mye Asieris reden har tillrettelagt før att få
Cevira omedelbart på markedet.

Og når man ser vad de gjort hittils før att dokumentere førdelerne med flexiscope både i turbt og surveillance. Så bør det snart
veie så tungt att myndigheter går inn og gjør sitt. Det er jo oprøvt att bruke hexvix som terapeutiskt middel i oppfølgningen, og
det viste seg jo att det fungerer. Men er det godt nok. Den Danske studien var jo efter WLC turbt, men bruker du BLC fra
begynnelsen og i oppfølgesen med den terapeutiske effekten, så må de få redusert antall tumører og återfall betraktligt.
Og den her studien må vel vare nok før att det regulatoriske skall vare i orden,og det er jo ca 30 % som ikke BCG virker på.

Men det er mye som speler inn som eg ikke har greie på, men eg vet att en sånn kjempestudie blir ikke lagt før nøyes skull.
Men det er synd de sparke Hestdal, det er medisinske kunnskaper og argumenter som skall til før att få dem att bruke BLC.
Han var uten tivel på rett vei.

Men hvem vet kanskje dette var nok att få vågen till att veie over til BLC sin førdel, eg vet att de gjerne vil bli kvitt BCG om
muligt.