The Ultimate Final Count Down
Starter en tråd for å holde fokuset på NAS i tiden fremover nå når 1-krones milepælen skal brytes ned, og NAS blir en vaskeekte penny stock aksje.
Skal vi ned på øre-nivå allerede nå i august eller må vi avvente neste flodbølge den 9. oktober når enda en milliard aksjer blant ufrivillige eiere kan omsettes?
Skal vi ned på øre-nivå allerede nå i august eller må vi avvente neste flodbølge den 9. oktober når enda en milliard aksjer blant ufrivillige eiere kan omsettes?
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
FunTrade
03.09.2020 kl 12:25
2901
Det er godt at dominansen i meldinger her er overtatt av noen som har begrep om NAS-kursens retning da, sjokkedorisei:-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
03.09.2020 kl 00:21
3057
Det var tydeligvis ikke viktigere for nas aksjonærene enn at man tok en rå sjanse for noen år siden og kjøpte fly med begge henda og stolte på at staten reddet shiten hvis ikke alt gikk rette veien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
At Norge har luftfartsinfrastruktur er viktig. Forsvinner NAS, så starter Norge nytt selskap. Norge MÅ SELV ha en viss
markedsandel for at det skal fungere med andre aktører fra utlandet. Norsk luftfart ER VIKTIG INFRASTRUKTUR.
Norske politikere er i ferd med å skjønne dette nå. Norge er avhengig av luftfart i Norge og øvrige Norden til moderate
priser. Selskap eiet av interesser fra langtvekkistan er opptatt av å melke, og har ikke omsorg for norsk luftfartsinfrastruktur.
Man kan se alle land ha sine egne flyselskap. Disse selskap er også ambassadører utad for sine respektive land.
markedsandel for at det skal fungere med andre aktører fra utlandet. Norsk luftfart ER VIKTIG INFRASTRUKTUR.
Norske politikere er i ferd med å skjønne dette nå. Norge er avhengig av luftfart i Norge og øvrige Norden til moderate
priser. Selskap eiet av interesser fra langtvekkistan er opptatt av å melke, og har ikke omsorg for norsk luftfartsinfrastruktur.
Man kan se alle land ha sine egne flyselskap. Disse selskap er også ambassadører utad for sine respektive land.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
02.09.2020 kl 23:47
3076
Den "inverse" av aksjen gjør det bra synes jeg, klarere shortkandidat i 2020 skal en lete lenge etter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Mange som er enig i at aksjen har dyster framtid, ja. Og de har vel hatt rett en god stund.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
02.09.2020 kl 16:21
3314
Begynner å ligne et ekkokammer denne tråden.-)
Coronaraiders rider inn i solnedgangen, med funface som ledestjerne.
Coronaraiders rider inn i solnedgangen, med funface som ledestjerne.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
02.09.2020 kl 16:13
3313
Bare å fortsette å ri den til bunns, når (og ikke hvis) 1-krones statusen glipper, blir det fort brått ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
02.09.2020 kl 14:27
3397
Helt håpløst av politikerne hvis de kaster mer av skattebetalernes penger i fortapte NAS.
Helt utrolig hva politikere kan gjøre av idiotiske ting uten å bli stilt til ansvar. Det sløses jo vekk milliarder på milliarder på det ene mer idiotiske titaket enn det andre, men det ser faktisk ikke ut til at noen bryr seg, og velger de samme folkene inn ved hvert enenste valg.
NAS har jo nå flere mektige eiere med økonomiske muskler. La de ta ansvaret og få NAS økonomisk på fote igjen (hvis det er mulig), eller la markedet ordne det! Det er ingen viktig infrastruktur som går tapt selv om NAS forsvinner. Hvis det er marked for det, så kommer det alltids nye aktører på banen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Det varer ikke til jul...aksjen kollaper rundt 10% hver eneste dag. Norwegian ligger I respirator med svært dårlige prognoser
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Skulle akkurat til å si det samme selv.
https://www.dn.no/luftfart/norwegian-er-i-dialog-med-myndighetene-om-ny-stotte/2-1-867938
NAS er ikke lenger norskeid. La det gå konkurs. Da redes grunnen for at Norge selv får et nytt
flyselskap på beina. Med superbillige fly og helt sunn balanse. Vil være et smart strategisk trekk
av Norge å gjøre. Selg noen Telenor-aksjer, så har staten finansiert sin del av dette. Så kommer
norske bedrifter og privatpersoner som også vil delta i nyskapningen. Mye mulig tilsvarende fra
øvrige Norden også. Dyktige flyselskapsfolk har vi sikkert. Det tar ca 1/2 år å få dette opp, om
vi ikke bygger det opp rundt noe eksisterende flyselskap. Akkurat det blir en avveining. Kan ikke
f.eks. Widerøe leie inn noen fly i mens, og betjene oss suppleringsmessig interim ?
https://www.dn.no/luftfart/norwegian-er-i-dialog-med-myndighetene-om-ny-stotte/2-1-867938
NAS er ikke lenger norskeid. La det gå konkurs. Da redes grunnen for at Norge selv får et nytt
flyselskap på beina. Med superbillige fly og helt sunn balanse. Vil være et smart strategisk trekk
av Norge å gjøre. Selg noen Telenor-aksjer, så har staten finansiert sin del av dette. Så kommer
norske bedrifter og privatpersoner som også vil delta i nyskapningen. Mye mulig tilsvarende fra
øvrige Norden også. Dyktige flyselskapsfolk har vi sikkert. Det tar ca 1/2 år å få dette opp, om
vi ikke bygger det opp rundt noe eksisterende flyselskap. Akkurat det blir en avveining. Kan ikke
f.eks. Widerøe leie inn noen fly i mens, og betjene oss suppleringsmessig interim ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
https://e24.no/boers-og-finans/i/50AgKe/norwegian-snakker-med-myndighetene-om-ny-potensiell-stoette-sier-finansdirektoer-geir-karlsen
ingen mer støtte til NAS la dritten gå konk!
ingen mer støtte til NAS la dritten gå konk!
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
NAS ligger nå på 1,01 kr. pr. aksje. Kronen er en psykologisk grense å bryte. Egentlig er ikke aksjen verd noe.
https://www.dinside.no/reise/dumper-prisene/72802742
Så ser vi Ryanair. Forsøker de å posisjonere seg nå ? Her må vi følge med, og reagere ved behov.
Synligheten av Ryanair her nå, viser en mulig sammenheng med de irske og kinesiske leasingselskapene.
Norge må posisjonere for opprettelse av nytt flyselskap. Og det er det vi gjør nå. Samt på et tidspunkt
kunne boikotte irske og kinesiske greier i det norske og nordiske markedet om nødvendig. Norge skal
forsvare sine interesser på luftfartsmarkedet. Ryanair kan få være et supplement der. Det er greit. Men
vi skal ikke havne der hvor vi blir prisgitt Ryanair. Jeg tror irene skjønner dette også. Luftfart er viktig
for Norden. Her må Norden ha kontroll selv. Men supplement fra utlandet er det rom for. Ja, det er
nærmest ønskelig, gitt at Norden selv har god posisjon i eget marked.
Vi må følge med på hva Ryanair driver med. De har forøvrig en model som snylter på velferd i
andre land, ved sine skatteopplegg osv. Der må Ryanair forberede seg på mer fokus fra Norden.
Heretter blir ikke sånt bare bare, om det står om Nordens posisjon i eget marked.
Skatteparadis og skatteparadisselskaper får tøffere tider fremover. Selskap som IKEA, Google,
Microsoft og andre som sniker skatt unna, kan bli kastet ut av Norge. Selv IKEA kan bli mobbet
ut av Norge, om de ikke legger om stilen i Norge mht. skatt.
https://www.dinside.no/reise/dumper-prisene/72802742
Så ser vi Ryanair. Forsøker de å posisjonere seg nå ? Her må vi følge med, og reagere ved behov.
Synligheten av Ryanair her nå, viser en mulig sammenheng med de irske og kinesiske leasingselskapene.
Norge må posisjonere for opprettelse av nytt flyselskap. Og det er det vi gjør nå. Samt på et tidspunkt
kunne boikotte irske og kinesiske greier i det norske og nordiske markedet om nødvendig. Norge skal
forsvare sine interesser på luftfartsmarkedet. Ryanair kan få være et supplement der. Det er greit. Men
vi skal ikke havne der hvor vi blir prisgitt Ryanair. Jeg tror irene skjønner dette også. Luftfart er viktig
for Norden. Her må Norden ha kontroll selv. Men supplement fra utlandet er det rom for. Ja, det er
nærmest ønskelig, gitt at Norden selv har god posisjon i eget marked.
Vi må følge med på hva Ryanair driver med. De har forøvrig en model som snylter på velferd i
andre land, ved sine skatteopplegg osv. Der må Ryanair forberede seg på mer fokus fra Norden.
Heretter blir ikke sånt bare bare, om det står om Nordens posisjon i eget marked.
Skatteparadis og skatteparadisselskaper får tøffere tider fremover. Selskap som IKEA, Google,
Microsoft og andre som sniker skatt unna, kan bli kastet ut av Norge. Selv IKEA kan bli mobbet
ut av Norge, om de ikke legger om stilen i Norge mht. skatt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Strategi skrev https://aksjelive.e24.no/article/QonAJ4
gårsdagens.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Tipper mange NAS-aksjonærer blir nullskatteytere i 2021, da de kan skrive av tapet på skatten..
Det er trist hvordan NAS har kommet ut av Covid19 krisen.. De hadde vel klart seg, dersom Covid19 aldri hadde skjedd..
Det er trist hvordan NAS har kommet ut av Covid19 krisen.. De hadde vel klart seg, dersom Covid19 aldri hadde skjedd..
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Janic
01.09.2020 kl 23:01
3903
Noen har hatt rett, andre kommer til å få rett. Ingen vet hva morgendagen bringer....
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Hva skal vi gjøre når alle land igjen er røde? Skal vi bære flyene'?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Vi får nok snart en utredning fra Janic og Sjonkelrolf. De har vært litt lite aktive de siste dagene, men mer sannsynlig fortsatt at de har hatt rett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 19:39
4064
Norwegian blir snart "Color Air ll". Et nytt selskap igjen. Hvorfor må det hete Norwegian så lenge det flytter folk? Modellen "Norwegian" er intakt og kjerne personellet vil være tilgjengelig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Tror Staten ved Finansdepartementet har grei oversikt. 3 milliarder ble tapt idet utlånet fant sted, men sannsynligvis akseptabelt for å opprettholde infrastruktur; vi var da i en situasjon hvor folk strandet utenlands uten å kunne klandres. De som drar ut nå stiller i en annen divisjon og vi bør la dette Darwinistiske forsøket spille seg ut uten inngripen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 19:12
4113
Det er leasingselskapene som eier aksjene i Norwegian nå. Da er det for sent å be de hente tilbake sine eierdeler (fly): Leasingselskapene styrer alt som skjer. Eierdeler, aksjer, alt har de kontroll på. Egentlig er det Shanghai Dublin Airways en handler aksjer i. Er det der dere vil være eier? Shanghai Dublin Airways med kjempeunderskudd?
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
NAS må da ha negativ egenkapital så det holder nå.
Norge ved staten og private norske interesser, pluss eventuelt også nordiske interesser, burde gå sammen
om å starte nytt flyselskap. Dette vil få tilgang på superbillige fly, og få en sunn balanse. Vil være i posisjon
til å kunne erobre et stort og viktig flymarked. Det må ikke hete Norwegian. Andre gode navn fins også.
Å fylle på penger i et gjeldssluk på omlag 75 mrd. kr. virker meningsløst. Og særlig når et interessant
alternativ fins i form av å starte et nytt flyselskap for dette lukerative markedet.
Norge ved staten og private norske interesser, pluss eventuelt også nordiske interesser, burde gå sammen
om å starte nytt flyselskap. Dette vil få tilgang på superbillige fly, og få en sunn balanse. Vil være i posisjon
til å kunne erobre et stort og viktig flymarked. Det må ikke hete Norwegian. Andre gode navn fins også.
Å fylle på penger i et gjeldssluk på omlag 75 mrd. kr. virker meningsløst. Og særlig når et interessant
alternativ fins i form av å starte et nytt flyselskap for dette lukerative markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 17:26
4217
DN i dag:
"I mai godtok leasingselskapene altså å konvertere gjeld til aksjer til kurs 4,2 kroner, og nå snart kan det bli en emisjon på ti øre som vanner dem nesten helt ut.
HSBC oppsummerer ståa ganske bra i sin analyse; dersom Norwegian mislykkes med å hente ny kapital er selskapet insolvent. Dersom selskapet klarer å hente ny kapital vil emisjonen bli meget utvannende for dagens aksjonærer."
https://www.dn.no/borskommentar/koronaviruset/norwegian/oslo-bors/det-meste-er-tapt-for-aksjonarene-uansett-om-norwegian-tryller-frem-ny-kapital-eller-blir-insolvent/2-1-867167
"I mai godtok leasingselskapene altså å konvertere gjeld til aksjer til kurs 4,2 kroner, og nå snart kan det bli en emisjon på ti øre som vanner dem nesten helt ut.
HSBC oppsummerer ståa ganske bra i sin analyse; dersom Norwegian mislykkes med å hente ny kapital er selskapet insolvent. Dersom selskapet klarer å hente ny kapital vil emisjonen bli meget utvannende for dagens aksjonærer."
https://www.dn.no/borskommentar/koronaviruset/norwegian/oslo-bors/det-meste-er-tapt-for-aksjonarene-uansett-om-norwegian-tryller-frem-ny-kapital-eller-blir-insolvent/2-1-867167
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
01.09.2020 kl 16:06
4259
Jepp, da flyter blodet Big Time... 10-20 øre neste om så skjer allerede i Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
01.09.2020 kl 16:05
4246
Nå venter vi bare på update i form av en ny intelligent melding fra Janic, kanskje en omskrevet versjon av Den siste Mohikaner:-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 16:04
4247
Leasingselskapene er den store jokeren. Må de begynne å selge for å redde seg selv så blir det ordentlig tøft i Norwegian. Vesentlig tøffere enn nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
01.09.2020 kl 16:02
4250
Musikk i mine ører:-)
Down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
Down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
It's goin down, down, down, down
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
I-oil
01.09.2020 kl 15:32
4253
Ikke utenkelig at hele selskapet er konkurs før den tid. Mange advarte høylytt i våres, men mange små aksjonærer ville ikke høre og mistet sine verdier (dessverre)
Synd, vi hadde trengt et Norwegian både innenriks og utenriks nettet, men slik ser det ikke ut til å gå
Synd, vi hadde trengt et Norwegian både innenriks og utenriks nettet, men slik ser det ikke ut til å gå
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Det var nok siste uka vi så denne aksjen over 1 krone..før jul er den utenfor Oslo Børs
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Hvis det skal bli en emisjon før 9. desember så må vel lock-up aksjene frigis først? Hvis ikke så tror jeg forholdet til leasingselskapene, dvs eierne av NAS, blir anstrengt. Aksjespleis kan uansett kjøres med det første. Hvis dette skal gjøres samtidig med en komplisert situasjon med emisjon, konvertering av gjeld og lån, så er det max 10% av folka på dette forumet som er i stand til å regne på det. De fleste falt jo av sist.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
er det game over innen året?!
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/jacob-schram/hsbc/analytiker-advarer-om-at-norwegian-kanskje-er-for-sent-ute-til-a-be-om-mer-penger/2-1-867089
nå være mulig å hente penger når Thin, bdrill qec og resten av zombiegjengen klarer å hente penger av ola dunk og kari treg LOL
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/jacob-schram/hsbc/analytiker-advarer-om-at-norwegian-kanskje-er-for-sent-ute-til-a-be-om-mer-penger/2-1-867089
nå være mulig å hente penger når Thin, bdrill qec og resten av zombiegjengen klarer å hente penger av ola dunk og kari treg LOL
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Dette lavprisselskapet har ikke livets rett. De fleste oppegående mennesker skjønner at det er slutt snart.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
NAS har så mye gjeld og er eid av utlandet, at det beste er om det går konkurs. Da kan vi som Nordens største luftfartsland
starte nytt flyselskap. Det trengs ikke sååååååå myyyyyeeeee kapital, fordi det står tusenvis av fly på bakken verden over.
Dette klarer norske private og offentlige interesser å få til. Noen fra øvrige nordiske land kan også være med. Et slikt selskap
vil få mye bedre homeground og finanser enn f.eks. SAS.
Staten kan bare selge seg litt ned i Telenor, og vips har staten finansiert sin andel.
Dette er faktisk noe Norge burde satse på. Flotte navn fins også.
starte nytt flyselskap. Det trengs ikke sååååååå myyyyyeeeee kapital, fordi det står tusenvis av fly på bakken verden over.
Dette klarer norske private og offentlige interesser å få til. Noen fra øvrige nordiske land kan også være med. Et slikt selskap
vil få mye bedre homeground og finanser enn f.eks. SAS.
Staten kan bare selge seg litt ned i Telenor, og vips har staten finansiert sin andel.
Dette er faktisk noe Norge burde satse på. Flotte navn fins også.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
01.09.2020 kl 12:20
4448
Tenk helt hypotetisk at en stor aktør i flyindustrien med sterke finanser vurderte å overta hele NAS.
Tror dere de ville ha punget ut 4 MILLIARDER NOK i cash med all gjeld, forpliktelser og risiko som følger med slik flymarkedet er i dag og med den enorme usikkerheten om fremtiden? Glem det! INGEN seriøs aktør ville gjort det. For i tillegg til kjøpssummen så må de jo straks spytte inn MINST 2 milliarder siden kassen i NAS tømmes i rekordfart. Hvor lang tid tror dere det tar før man ville fått avkastning på en slik investering på minst 6 milliarder? 5-10 år? Så dagens børskurs er "fiktivt" høy og speiler ikke den reelle verdien av hele NAS.
Dagens aksjer er jo åpenbart verdt nærmere NULL enn 1 krone. Vi får jo snart fasiten når emisjonskursen skal fastsettes i den kommende emisjonen for at NAS skal klare å hente minst 2 milliarder i friske penger. Dagens aksjonærer kommer uansett til å bli vannet ut så det synger nok en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Bulldog
01.09.2020 kl 08:29
2926
Oslo (TDN Direkt): HSBC nedjusterer kursmålet på Norwegian Air Shuttle til 0,3 kroner pr aksje, fra tidligere 1,1 kroner. Banken gjentar en reduser-anbefaling på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Zorin
31.08.2020 kl 12:02
3165
I følge Oslo børs så har NAS utstedt -for øyeblikket- 3.633.662.346 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Ihht. melding 7. august :
The Company’s new share capital is NOK 362,888,678.20 divided into 3,628,886,782 shares, each with a nominal value of NOK 0.10.
Men hvorfor stiger aksjen 9,5 % i dag ? Staten må ikke yte noe mer til NAS nå. Det er ikke liv laga.
The Company’s new share capital is NOK 362,888,678.20 divided into 3,628,886,782 shares, each with a nominal value of NOK 0.10.
Men hvorfor stiger aksjen 9,5 % i dag ? Staten må ikke yte noe mer til NAS nå. Det er ikke liv laga.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
Noen som vet hvor mange aksjer det er her nå? Trur ikke det
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare
FunTrade
30.08.2020 kl 23:22
3499
Er nok mange NAS-ere som ikke skjønner bæret av hva utvanningen gjør med potensialet for den nominelle aksjekursen. Det har jo blitt helt stille fra tåkefyrstene som spådde både 10, 20 og 40 kroner igjen for NAS. Det er bare spleis med mer enn 10:1 som kan gi slike aksjekurser nå på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:45
Du må logge inn for å svare