The Ultimate Final Count Down


Starter en tråd for å holde fokuset på NAS i tiden fremover nå når 1-krones milepælen skal brytes ned, og NAS blir en vaskeekte penny stock aksje.

Skal vi ned på øre-nivå allerede nå i august eller må vi avvente neste flodbølge den 9. oktober når enda en milliard aksjer blant ufrivillige eiere kan omsettes?

Redigert 06.10.2020 kl 12:58 Du må logge inn for å svare

Kan du ikke lage oppstilling over tidspunktene for antall aksjer ? Det var opprinnelig 163,55 mill. aksjer.
9 okt ?
9 des ?
Senere ?
FunTrade
03.10.2020 kl 10:27 1282

Helt grovt...husker ikke eksakt

Til ca. 20. mai: 168 mill aksjer
Etter 20. mai: Emisjonsaksjer +400 mill stk - samlet ca 600 mill. aksjer
Etter 9. august: Konverteringsaksjer + 1 mrd stk, samlet ca 1,6 mrd aksjer
Etter 9. oktober: Konverteringsaksjer + 1 mrd stk, samlet ca 2,6 mrd aksjer
Etter 9. desember: Konverteringsaksjer + 1 mrd stk, samlet ca 3,6 mrd aksjer

Så er det varslet behov for mer cash på 2,2 mrd kroner, over nyåret. Disse kan man selvsagt ikke forvente å utstede til NOK 1 pr stk.. Blir det til 50 øre stk. (trolig også for dyrt) blir det nye 4,4 mrd aksjer. Blir det til 25 øre stk. så blir det nye 8,8 mrd aksjer. Blir det til 10 øre stykk så blir det nye 22 mrd aksjer.

Så med en emisjon på nyåret, som vil vanne ut nåværende aksjonærer mellom 60% og 90%, og gitt at det ikke blir en omvendt splitt på f.eks. 100:1 før emisjonen, så blir antall aksjer samlet i området 12-25 mrd aksjer, hinsides over dagens 3,6 mrd utstede aksjer (men hvor 2 mrd fortsatt er i lock up til hhv 9. okt og 9 des.).

Er man komfortabel med å sitte long nå i et slikt scenario, så vær så god, be my guest..
Redigert 03.10.2020 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
FunTrade
05.10.2020 kl 18:20 1041

Da er det 4 dager igjen til høstferiefrislippet av 1 milliard aksjer til. Leasingselskapene som har flagget ned, var det til <10%, får dermed mulighet til å selge seg ytterligere ned gjennom at lockup opphører for denne neste 1 mrd aksjer som da kan selges. Skal vi ned til 50-øringen før eller etter 9. oktober tro, rett etter kanskje?
Redigert 05.10.2020 kl 19:49 Du må logge inn for å svare

Endret trådens overskrift etter dagens incidents. 1) dårlige trafikktall, 2) Braathen starter nytt flyselskap med base i Norge, 3) Wizzair satser ytterligere på Norge.

Tallene representerer selvsagt hver sin spiker i NAS-kista.
Redigert 06.10.2020 kl 13:56 Du må logge inn for å svare

Virker som Red Nose worriors anser NAS-aksjer som et samleobjekt?? Kursen ligger å vaker på halvparten av flaskepant enda. At det kan være nostalgiske samlere som vil sikre seg noen minner om den gang da Norwegian brant andres penger på å fly sine supportere snydens fulle til GranCa?

Salgskalaset fortsetter, over 200 millioner aksjer, eller omtrent 5% av alle utestående aksjer omsatt i dag, sist det var så høyt var ved forrige lock up slipp 9. august. Det er jo bare å telle dager nå før en nedsalgs flaggemelding kommer fra leasingselskapene som selvsagt ikke har til intensjon å drive flyselskap bare fordi de har bommet på utlån til Norwegian. En stødig og ikke annet en helt forventet nedtur i dag, og det fortsetter trolig til uka.

Med inkompetente Nas-aksjonærer er det faktisk mulig å drive dette kjøret helt ned nå, tror jeg. Hangen blant dem til å snitte seg ned og lysten på rally driver dem til fullstendig idioti-kjøp av aksjer på stadig lavere kurser, og da er det jo bare å takke for invitasjonen og hente gratis penger på gata.
Redigert 10.10.2020 kl 00:30 Du må logge inn for å svare

Vår nå så vaskeekte pennystock/øreaksje har nå blitt godt vant med sin nye hverdag.

Kursen faller jevnt og trutt, småaksjonærer hiver seg på og fanger opp konverterte aksjer som lempes ut.

Spørsmålet er vel mest nå hvem av de største aksjonærene som flagger ned først.
Redigert 13.10.2020 kl 10:13 Du må logge inn for å svare

OSM Aviation har ikke lenger flaggeplikt, men har garantert solgt og selger garantert resten 9. desember. Kineserne har jo nettopp flagget, så de har 5% å gå på. Det er mange aksjer.

Dette her går åt helvete, på First Class. kanskje noen bemanner en avdeling for First Class på et grounded fly på Gardermoen, hvor man hører motorduren og drikker vin og leker at man er i luften til et eller annet sted med corona light?