Shipohoy
02.09.2020 kl 09:24 2279

Kjøpsvolumet kommer vel når aksjen har karret seg opp til kr14-15. Foreløpig er vel aksjen for billig til at folk tør kjøpe..
Shipohoy
02.09.2020 kl 12:23 2226

12kr for Høegh lng er skambillig. Aksjen er overmoden for et rally
Shipohoy
02.09.2020 kl 14:48 2213

Det gnues og gnues rundt 12kr. Synd for de som må selge eller som gir opp.
Shipohoy
02.09.2020 kl 14:52 2214

Flex som har tapt penger i q2 går opp over 20 prosent på et par dager og Hlng som tjente bra står omtrent på stedet hvil.
Verden vil bedras
Shipohoy
02.09.2020 kl 15:42 2187

Men kommer nok opp etter hvert. Tålmodighet gjelder.
Shipohoy
02.09.2020 kl 15:45 2191

Hele sektoren skal masse opp på sikt. Nå er det flex som får et løft pga økte spotrater. Hlng skal etter
Shipohoy
03.09.2020 kl 12:01 2109

Ratene har kommet bra opp siste ukene, men det er mye mer å gå på.

Vi må ikke glemme at aksjene prises etter hva fremtidsutsiktene, ikke bare etter hva status er i dag. FLEX LNG vil vise seg å være den beste LNG-shippingaksjen utover høsten og vinteren!
Shipohoy
03.09.2020 kl 12:33 2102

Ja merkelig nok så pleier kjøpsvolumene å stige først etter en real opptur.
Shipohoy
03.09.2020 kl 12:36 2106

Ja Flex er et flott selskap og har nok en lysende framtid men det har Hlng også.
Shipohoy
03.09.2020 kl 12:42 2100

Ser ut til at det er etablert et teknisk betonggulv siste dager rundt kr 12. Nice
Shipohoy
03.09.2020 kl 13:51 2055

Har ståltro på hlng men gidder ikke bruke særlig tid på å følge med framover. Oppturen kommer nok ettehvert uansett. Blir mer stille fra meg, sikkert til manges glede.
Shipohoy
05.09.2020 kl 00:11 1957

Gaslog, Teekay Lng og Golar opp på sur børs over dammen😊 God helg!
Shipohoy
07.09.2020 kl 12:12 1701

Høegh lng til 12kr må da være et kanonkjøp med litt horisont på plasseringen? 1-2 år, 20-30kr?
Shifu
08.09.2020 kl 07:29 1600

"Blir mer stille fra meg, sikkert til manges glede."

Hvordan synes du det går?
Shipohoy
08.09.2020 kl 13:58 1512

Ganske greit, men vanskelig å la være formidle min tro på selskapet og lng.
msmekk
11.09.2020 kl 12:45 1325

Høegh LNG kan tredobles om bare 50% av de resterende FRSU kontraktene slår inn. Fraktprisene ser nå ut til å bli så høye at en kan tjene godt på også frakt med Frsu`s noe som gir et mye bedre vindu leger frem i tid og om noen få utsettelser skulle komme betyr det ikke så mye.
Det er en gasspris-contango for september/oktober inn mot november og desember, og basert på den sesongmessige ventede oppgangen i LNG-etterspørsel, bør vi vente å se den vanlige oppadgående trenden i ratene de kommende månedene
Redigert 11.09.2020 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Shipohoy
11.09.2020 kl 14:33 1268

Flex opp 7prosent.. Hva skjer?
tuja
11.09.2020 kl 20:10 1175

https://www.reuters.com/article/gastech-conference-lng/global-lng-demand-to-rise-for-next-few-decades-covid-a-temporary-blip-industry-idUSL8N2G75I1

LONDON, Sept 11 (Reuters) - Demand for liquefied natural gas (LNG) is set to increase steadily for several decades helped by economic growth in Asia, industry executives told the Gastech summit this week, with the COVID-19 pandemic seen as only a short-term setback.

“While the world continues to grapple with the severe impacts of market demand and the impact of COVID-19, long-term fundamentals remain strong supported by growing population and energy demand,” Irtiza Sayyed, president, ExxonMobil LNG Market Development Inc, said.

Global gas demand is forecast to decline by around 3% in 2020 and make a robust recovery after that, according to International Energy Forum.

With the world seeking cleaner energy sources to reduce pollution and CO2 emissions, gas and LNG are expected to provide the corridor to a net-zero future.
tuja
14.09.2020 kl 13:01 958

70% sjangse for at værfenomenet El Nino utvikler seg i løpet av høsten/vinteren 2020. Om det inntreffer, får vi sannsynligvis en spike opp i LNG ratene:

http://www.bom.gov.au/climate/enso/outlook/

" 70% probability for La Niña causing a frigid winter will boost consumption."

Kan bli super-rally i lng framover..
Shifu
16.09.2020 kl 07:55 741

Bare 50%?

Har du noe som helst formening om hvor mye som skal klaffe og være på plass før en FSRU kontrakt er på plass og signert?

Jeg legger ved et bilde av jettyen i Klaipeda: https://www.maritimeherald.com/wp-content/uploads/FSRU-Independence.jpg

Hvem skal bygge anlegget? Hva med infrastruktur fra jettyen og innover land? Hvem skal ta regningen? Når skal anlegget stå ferdig? Hvilke entreprenører skal benyttes? Ansvarsfordeling? Betaling? Internett ut til skipet eller ikke? 4G løsninger? Kontor på land i nærheten av skipet? Sikkerhet for skipets del? Sikkerhet for tilreisende sjøfolk?

Listen over scenarioer som en slik avtale skal dekke er enormt lang!!

Når du forsøker å hause opp "bare 50%" så vet du virkelig ikke hva du snakker om.
poppey
16.09.2020 kl 10:02 679

FSRU Independence, a LNG carrier built by Hyundai Heavy Industries, is designed as a floating LNG storage and regasification unit for the terminal. It is leased from Höegh LNG for 10 years with an option of buyout.[1] It has a maximum capacity to handle of almost 4 billion cubic metres per annum (140 billion cubic feet per annum) of natural gas (2.2 million tonnes of LNG), while it has four storage tanks with total capacity of 170,000 cubic metres (6,000,000 cu ft).[1][10] However, until the end of 2015, the maximum capacity is to 2 billion cubic metres per annum (71 billion cubic feet per annum) due to limited pipeline capacity between Lithuania and underground storage in Latvia, and due to a closed gas market in Latvia.
poppey
16.09.2020 kl 10:03 674

Klaipėda liquefied natural gas floating storage and regasification unit terminal or Klaipėda LNG FSRU It cost US$128 million to construct.[1] The project operator is Klaipedos Nafta.

The terminal started operating on 3 December 2014.[2] After the completion of the Klaipėda LNG FSRU, Lithuania became the fifth country in the world to use FSRU technology for liquefied natural gas.[3]
Shifu
16.09.2020 kl 12:02 628

Jeg vet at Klaipeda er oppe å kjører....

Tanken var bare å vise til en eksisterende jetty og FSRU for å synliggjøre alle aspekter av hva en slik avtale må dekke. Det blir helt tåpelig å peke på at hvis bare 50% av avtalene kommer på plass så blir verden et bedre sted for HLNG aksjonærene...

Det kan man si om Zwipe, de trenger å selge 6 millioner kort av ca 4 milliarder (som utstedes årlig) for å tjene penger.. Ikke kontrakter på 2,3 milliarder per skip.....

Vet du hva du har kjøpt her? tuja
tuja
18.09.2020 kl 13:49 390

Kjøper for ett bedre LNG-marked gjennom vinteren. HLNG leverte positivt resultat i kv2, på tross av ett utfordrende marked. Så mitt kjøp i HLNG er ett bet på ett forbedret marked. Da tror jeg kjøp på dagens nivå vil gi gevinst tilbake.

"Arctic Securities stemmer i og mener at trenden i spotratene forblir økende:

«Det er en gasspris-contango for september/oktober inn mot november og desember, og basert på den sesongmessige ventede oppgangen i LNG-etterspørsel, bør vi vente å se den vanlige oppadgående trenden i ratene de kommende månedene», skriver meglerhuset."


Fra kv2 :

Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG") today reports its financial results for the quarter and half year ended 30 June 2020. Highlights for the second quarter of 2020: · EBITDA of USD 57.7 million · Net profit USD 2.9 million · Stable operations despite challenging circumstances caused by Covid-19 · Cost-savings progressing in accordance with plan · Completed the amendment, extension and USD-45-million upsizing of Independence's debt facility · HLNG 02 bond loan repaid in June · Cash position improved to USD 151.9 million
Redigert 18.09.2020 kl 13:52 Du må logge inn for å svare


I dag er det 30 "synlige" LNG skip ledige prompt i dag og 14 dager frem i tid.
I fjor på denne dato var det 11 "synlige" LNG skip ledige prompt og 14 dager frem i tid.

Det er fortsatt 17-20 nybygg som skal leveres innen nyttår!

I gass er det kun LPG (VLGC) som tjener bra med penger nå og som har positive utsikter de neste 4 mnd.




Ratene på samme tid i fjor var $70,000 Usd/dag for TFDE og 85,500 Usd/dag for GI (XDF+ME-GI). Da tjente man penger. Det er ikke tilfellet på $50K. Ikke glem at ventetid ikke er medregnet i disse ratene. Det er for tiden betydelig ventetid mellom lastene.
tuja
18.09.2020 kl 14:22 335

Aksjekursen var også en annen. Så det gjenspeiles i kursen.

Danskene har fortsatt en salgsanbefaling på gassrederiet, men mener aksjen er verdt 8,8 kroner