400 millioner i overskudd om 2-3 år

sokaratest
PHO 18.08.2020 kl 08:38 26237

PHO leverer oppsiktsvekkende gode resultater for q2 - reisen mot 1 milliard i omsetning og 40% margin blir bekreftet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 13:43 3473

"The increase was driven by royalty adjustment for the
first quarter partly offset by impact of Covid-19
pandemic."
focuss
23.08.2020 kl 13:55 3437

TT
Ja nettopp. Veksten var relatert til Royalty adjusment som ga vekst til tross for lavere salg. Royalty fra Ipsen har alltid vært 35 %. Hvorfor er det plutselig justert opp nå og synliggjøres nå først etter Ipsen avtalen??
peaf
23.08.2020 kl 14:00 3405

Ja dette blir litt enkelt fra deg og Schneider, de 500 scopen har de aldri vart i bruk. Eller finnes det en andledning til att de er stellt til siden som er like aktuell idag. Så de behøver hjelp att få dem att fungere, og er de oppdatert til dagens nivå. Vi vet jo att Schneider tar litt lett på saker og ting, som den very very strong pipeline han hadde, men ingen såg noensinne til den.
peaf
23.08.2020 kl 14:14 3388

Ja jaggu har du rett, de priserne må vare det pasienter betaler, og det du viser til er vad PHO får. Ikke det helt store nei.
Fevang
23.08.2020 kl 14:25 3377

Hei igjen peaf!
Takker for svar. Joda - du husker helt rett. Jeg har undervist mange år i regnskap.
Jeg synes den første emisjonen var ok. Men den andre skjønte jeg ikke en dritt av - så når det gjelder den så er jeg enig med deg. Jeg er også enig med deg når det gjelder rentenivået på et eventuelt lån. Men man skal vel ikke glemme at det ville blitt endel mill i rentekostnader.

Jeg er også enig med deg at antall selgere i USA ikke står i stil med hvilke resultater det har medført - så et eller annet må skje der.
Du har vel lenge hatt mest tro på Kina - ser ikke bort fra at du kan få rett i det.

Du har fått for mye pepper. Årsaken til det er nok din svært negative holdning til Schneider. Selv har jeg en helt nøytral holdning til ham
I skuffelse over q1 solgte jeg det meste rundt 72, men kjøpte tilbake endel på omtrent samme kurs. Den posten jeg har nå er langsiktig.
Lykke til!!
focuss
23.08.2020 kl 14:27 3373

TurboTrader
De tingene jeg har belyst i dag bør være av interesse for aksjonærene. Det har ikke med mine vurderinger å gjøre men med facts fra PHO dersom man vil gå litt inn i materien.Slik sett fortjener jeg en takk for hjelpen.
Slettet bruker
23.08.2020 kl 14:33 3356

Uten at jeg vet må man anta at de 500 skopene har vært i bruk på et tidspunkt, men som sagt uten oppfølging og trøkk skjer det lite, dessverre
HrDuck
23.08.2020 kl 14:56 3322

Jeg har satt opp en modell for fremtidig resultatutvikling i pho.

Som med alle modeller er det lett å lage modellen, det vanskelige er å estimere rett input.

Det som man kan klare med relativt stor sikkerhet er kostnader. Pho har en skalerbar forretningsmodell. Dette betyr at man kan ha inntektsvekst uten at kostnader øker av betydning. Produktkost er svært lav (under 10%) i forhold til produktpris ut til kunde. Vekst i omsetning gir dermed store utslag for resultat (og dermed prising).

Kjøpet fra Ipsen skal iflg selskapet gi positivt ebitdabidrag allerede fra første hele år (2021). Tallene selskapet har opplyst indikerer at dette er riktig.

Så kommer det vanskelige: Å estimere fremtidig vekst. Frem til Cov19 lå USA-veksten på knappe 50% y/y. Er vi noe i nærheten av dette fremover så vil resultatene bedres betydelig og aksjen vil fortsette å øke. Og ja, det vil være en kraftig økning. Oppnår de feks sitt 2023 mål så vil dette ikke være en to-sifret aksje. Vil den være 200 eller 400 eller 800? Her finnes bare den enkeltes gjetning og markedets vilje til å prise inn fortsatt vekst.

Dette er jo også det som blir kjernen i vurderingen hver enkelt må gjøre. Hva tror man om vekst og markedets vilje til å prise vekst. Pho er pr i dag ikke priset for en betydelig vekst, men sånne ting kan som vi vet endres raskt.

Redigert 23.08.2020 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
peaf
23.08.2020 kl 15:02 3332

Ja vad du en gjør ikke selg før du vet vad som skjer i Kina. Studien starter jo neste måned, og efter 3 mån skall 95 % av dem vare friske. Om man går efter fase 2 studien som var nesten like stor som fase 3 studien, så da vet Asieris resultatet. Men behandlingen er over 6 månader, bland annet før att måle placebo gruppen.
Og det må vare en av de letteste studier att finne pasienter til, da det bare kan bli bedre att delta. Og når de kliniske resultaten er klare, så får de garantert en føreløplig markedstillatelse i kina. , Da det ikke finns noen alternativ medisin, Even om studien blir først formelt godkjent ett år senere.
Jeg tror du kommer att se royalty fra Cevira neste år
Og det skulle ikke førvåne meg om de får markedstillatelse i de andre lenderne som studien førgår og. Da biverkninger er nesten obefintlige gjemført med dagens behandlinger, som bland annet kan medføre barnløshet.
Og lykke til du og.
Redigert 23.08.2020 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
bravi
23.08.2020 kl 15:31 3304

Peaf, så du skrev at Pho kan få en innbetaling fra Asieris allerede i neste måned. Kunne ikke finne noe om akkurat det i Q2 rapporten (der står det $18mill. i 2024)
Menes det 18 mill (China) innen 2024 innbetalt flere ganger underveis?
peaf
23.08.2020 kl 15:48 3283

Nei det som står der er tidsfristen om studien ikke er avslutet da. er den nedlagt blir det inget, og du ser det står 2026 før US.
Da studien skulle kjøres i to deler. Men nu er det bare en som er klar senest september 2022. Jeg tror det blir førr, men de får
en milepæle betalning før første pasient i Kina og en for US. Og den bør jo PHO vete vad den seier i kontraktet, og burde vart
tatt førbehåll i Emisjonerne og begrenset de til minst muligt. Men de tok ut mest mulig, og mer uduglig styre skall du lete lenge efter.
bravi
23.08.2020 kl 16:22 3234

Hvis det kommer utbetaling for første pasient i China nå vil det neppe gå veldig lang tid før det kommer noe for første pasient i Us/Eu i tillegg.
Merkelig hvis Pho ikke visste noe om dette når de satte emisjonen, spesielt den siste. Styreformann Egberts er ihvertfall ikke aksjonærenes mann i denne saken, husker at til og med focuss var skeptisk til den mannen helt fra starten av.
Slettet bruker
23.08.2020 kl 16:41 3216

Vi som følger med på presentasjonene og podcaster har blitt fortalt at i Kina er milestone utbetaling for pasient 1 i fase 3 USD 1,5 mill.
Dette er en liten utbetaling, de større følger etterhvert deretter.
Redigert 23.08.2020 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
focuss
23.08.2020 kl 17:34 3161

Peab
Hvorfor tror du royalty er hevet etter at PHO har kjøpt ut Ipsen?
peaf
23.08.2020 kl 17:49 3165

Jeg er ikke så sikker på att du eller Schneder følger med, han påstår att studien deles opp. Som var den gamle meldingen.
Men Asieris meldte att studien starte samtidigt i alle lender, og blir ferdig samtidigt overalt. Men det er ikke første gangen han
svamler i vei og viser han ikke har peiling. Eg førstår ikke att noen kan henvise til det han sagt og mene att det er ett bevis før vad som skall skje.

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-224711039.html
peaf
23.08.2020 kl 17:51 3168

Royalty er vel ikke hevet, det har vart utbetalt før lite førut som blev korrigert.
Slettet bruker
23.08.2020 kl 17:55 3168

Er du så alvorlig langt borte at du ikke tror DS vet når og hvor mye som skal utbetales til Pho?
Selv om du hater mannen har han nok endel mer peiling enn en anonym skrott her på HO.
peaf
23.08.2020 kl 17:56 3167

Du minner litt om Schneider det ramler ut det ene efter det andre, det som står der er tidsfrister.
Slettet bruker
23.08.2020 kl 17:56 3165

Det er ikke overraskende, men sjokkerende det du kommer med peaf.
focuss
23.08.2020 kl 17:59 3157

Peab
Hvor har du det fra at det skal komme en utbetaling fra Asieris i September?
Slettet bruker
23.08.2020 kl 18:02 3135

Peaf lager sine egne ideer.
Det som er fortalt fra selskapet er at første pasient som innrulleres i fase 3 i Kina utløser en payment på USD 1,5 mill.
Dette skjer sannsynligvis innenfor relativt kort tid, september er ikke urimelig.
Men disse diskusjonene er forbeholdt skribenter med høyere IQ enn meg så lar det bli med dette.
peaf
23.08.2020 kl 18:02 3136

Nu var det ikke det jeg skrev men om hvordan studien skall føregå. Og der vet nok Asieris betydligt mer en du og Schneider.
De har og sent ut en melding om det. Og Schneider har svamlet før om Asieris. Han visste ikke ens vad de skulle få betalt og når til att begynne med. Og bevislige feil nytter ikke før deg att snakke bort.
focuss
23.08.2020 kl 18:04 3130

Utbetalinger kommer når Cevira er godkjent av Kinesiske og Amerikanske myndigheter, ikke når studiene starter hvis det er det du tror.
Slettet bruker
23.08.2020 kl 18:05 3127

Slapp av, som så mange andre du har skremt bort fra trådene har du klart en til nå.
Du er helt på tuppa mann og for å være stygg skjønner jeg ikke alltid hva du skriver heller så nok kan være nok.
vikingofnorway
23.08.2020 kl 22:08 2935

Hvis noen av dere hadde giddet å høre post casten fra Radforsk så hadde dere vært klar over at den utbetalingen det er snakk om i September er 1,5 mill. dollar.
peaf
24.08.2020 kl 05:01 2793

Vi skall ta dette fra begynnelsen.Når kontrakten kom så stod det att den kinesiska studien forventes klar 2022 og gav en utbetalning på 18 mil usd vid godkjennelse. Men den globale studien USA/EU forventes klar 2024 og gav en utbetalning på 36 mil usd da. Og så blev tidsfrister lagt inn 2 år senest efter planert ferdigstillelse, det tolke Schneider til att de 54 mil usd blev utbetalt uansett om studierne blev utført eller ikke. Og jubeln stod høgt på forumet da de garantert skulle få 54 mil usd pluss de 5 mil i sign fee, før det hadde Schneider sagt på Q2 presentasjonen. Og han har jo alltid rett. Men det fikk han jo naturligtvis ta tilbake.

Og så har vi jo de her 14 mil usd før godkjennelse av annen indikasjon, som det ende som var spesifisert var en milepælebetalning vid dosering av første pasient. Som skjer neste måned. Men de her 5 mil usd i sign fee som de mente var ende garanterte betalning, viste seg jo og feil. De 1,5 mil vi fått pluss de vi får neste måned var ju og garantert. Og dette skall da bokføres det året i IFRS rengskapet de blir avtalt, og blev da korrigert av Dahl til 8 mil usd i steden for 5 mil. Og att det til begynnelsen var to studier berodde på att vart den Kinesiska studien ikke godkjend, så behøvde de ikke bruke penger på en global studie som skulle starte opp efter den Kinesiska.

Men nu er de så sikkre på att de skall lykkes så de kjør bare en global studie, som da alt naturligtvis blir ferdigt samtidigt senest september - 22. troligen tidligare Og gir da en utbetalning på 54 mil USD. Før nu vet Asieris att det er bare tid som gjeller. To år uten inntekter i USA/EU er enorme summer. Men tilbake til de 14 mil usd, så er jo en del basert på milepæler på USA/EU studien vilket er i stort sett er dobbel betalning før samme milepæle som i Kina. Vilket da betyr att de får 1,5 mil fra kina delen og 3 mil usd fra den globale delen nu i september. Og det er bare att lese transcriptet så ser man att Schneider ikke har fått med seg att det er bare en global studie. Og når man ikke vet vad som føregår så vet de naturligtvis ikke når eller hvor mye som kommer i betalning. Men vi får snart fasit om PHO gidder melde betalningen, vilket ikke er sikkert da det viser seg att de ikke har peiling.
Og uten eg vet så kan eg tenke meg att det er en milpæle når den kliniske delen som er ferdig i begynnelsen neste år.

Og alt som har vart av informasjon fra Kina har vart under all kritik, og det viser inkompetansen til styre og ledelsen. Før det er Cevira som blir vår reddning.
Og som sagt allt Asieris melder har eg ståltru på, da de ikke har noe att vinne eller førlore på det. Før dem er det bare att komme på markedet fortes mulig og få inntekter. Og de bryr seg ikke ett spor om Schneider, de kjør sitt eget løp. Og der har Schneider rett, de er fantastiske. Men det er fortsatt 8 mil usd av de 14 mil som vi ikke vet vad de er lokkert til. Og eg er ikke sikker PHO vet det heller, det er bare Inger Ferner Hegglund som lagte kontrakten som har full kontroll. Men hon er jo innleid konsult nu, og var nok den som lagte Ipsen avtalen og.

Og vi bør vel ta med Edison og som efter kontraktinngåelse gav Asieris 20% sjanse,da de tvivle på asieris økonomske resurser og kompetanse att gjenomføre en
global studie. Neste gang hadde de høynet til 40 %, og efter det har eg ikke sett noe. Men de får jo sin informasjon fra PHO, og de vet jo inget de heller.
Og att man skall legge noen større vekt på analyser eller guiding har jo vist seg totalt meningsløst.
Men om man ikke tror Schneider lyger så tjener PHO 70 mil USD i USA 2023 er det ikke så Turbo.

Og så må eg vel rette ett personligt takk til Turboduckoliven som gir meg så lysende resensjoner som debattør og informator på PHO tråden.
Redigert 24.08.2020 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Jensemand
24.08.2020 kl 05:33 2790

Denne mannen er jo helt utilregnelig
sokaratest
24.08.2020 kl 07:24 2739

Photocure - BUY NOK 150 (prev. BUY 150) - On track with Europe, US coming back in 2H
peaf
24.08.2020 kl 07:34 2761

Jeg skall lime inn vad Schneider seier i Transcriptet.
Så det ikke er noe tvivel
Det første indikasjonsresultatet, når vi først har kommet gjennom alle milepælene, vil utløse omtrent 18 millioner dollar totalt med en estimert lansering i 2024 i Kina.
(Schneider)
Og så USA, med forventning om oppover til og - EU, 36 millioner dollar i milepælsbetalinger og estimert lansering i og rundt 2026. Så jeg er veldig, veldig fornøyd med Asieriene. (Schneider)

Og så går Asieris ut med att senest septemberer 2022 er den globale studien ferdig og milepæler blir utbetald vid godkjenning.

Så vad er sanningen det Schneider påstår. Eller det Asieris melder.
HrDuck
24.08.2020 kl 07:57 2759

Måtte unblocke deg siden du quoter meg gjentatte ganger. Hvorfor sånne bortforklaringer om din manglende deltagelse norsk kveldstid? Er det ikke bedre å si det som det er?

Vel vel, du velger jo selv om du vil si sannheten eller ikke. Jeg blokker deg igjen nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
peaf
24.08.2020 kl 08:08 2732

Ja diskusjons eksperter som bare vil diskutere diskusjons formen, er ikke noe eg lær sakne. så mange takk.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2020 kl 08:37 2675

Trodde du forstod at selskapet PHO må forholde seg til opprinnelig avtale med Asieris, der er det lagt en tidslinje.
DS sier hver gang at Asieris er forut for sine egne planer og det er flott, men man kan ikke ta dette til inntekt før det skjer.

"The first initial indication result, once we get through all the milestones, will trigger about $18 million in total with an estimated launch in 2024 in China. I can tell you they are ahead of schedule already. So we'll see."

https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pho-ol-earnings-224711039.html
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
peaf
24.08.2020 kl 08:52 2633

Nu har det alltid vart sagt 2022 før Kina og ikke ens det kan han återgi korrekt, og han som alle må forholde seg til den informasjon
Asieris gir. Man kan ikke gi falsk informasjon når saker og ting forandrer seg. Opplysningsplikten gjeller for faktisk informasjon ikke
for det som er utdatert. Nu syns jeg faktisk att den påstanden du kom med nu beviser din manglende førståelse om opplysningsplikten.
Skall man man annosere miliard inntekter 4 år efter de faktiske førhold, det er vel så udugligt det går att åstedkomme..
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2020 kl 08:57 2609

Det er vel forskjell på at fase 3 skal avsluttes i 2022 i Kina og at produktet skal være på markedet i Kina i 2022?
Det er vel ikke helt det samme.

" The development for the US and EU markets will follow when clinical data from the China focused Phase 3 study confirms the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022."
https://photocure.com/news/photocure-asa-results-for-the-third-quarter-of-2019/
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
peaf
24.08.2020 kl 09:06 2586

Det handler ikke om det, verken du eller Schneider vet når produktet er på markedet men Asieris seier att fase 3 studien er
ferdig senest september 2022 og da skall milepæler ut betales. Ikke 2024 og 2026 som han seier . kan du ikke bare erkjenne
att verken du eller Schneider har peiling. Og påstår saker som bevisligen ikke stemmer. Men det er ikke enkelt førstår eg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2020 kl 09:14 2561

Det eneste jeg vet er at hverken du eller jeg vet 100% sikkert når utbetalingene skal komme, DS og Asieris vet!
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
peaf
24.08.2020 kl 09:33 2525

Nu vet vi vad og Asieris og Ds seier og det er to skilde saker, og begge har ikke rett det vet du og. Men du er før feg att inse
att det er ikke du og Schneider. Fast det er svart på hvitt vad Asieris og kontrakten seier, milepæler skall betales vid godkjenning.
Du begynner bli ynkelig nu med dine bortførklaringer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2020 kl 09:42 2499

Kall meg hva du vil,
Du er helt håpløs peaf,
Jeg bortforklarer ingen verdens ting, jeg er vel blant de som har mest tro på Cevira!
Redigert 20.01.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare