Hva sier ekspertene

jĂžssses
PLT 18.08.2020 kl 09:38 1917

Det er liten tvil om at Polight er et utrolig spennende firma med en masse muligheter. Jeg er selv en ivrig entusiast og har investert en god del. Jeg lurer allikevel litt pÄ fÞlgende:

Hva sier de fremste ekspertene i Norge og (gjerne verden ) om : Er vcm er klar for utskifting? Er da Tlens det beste alternativet. Vet jo at foraet her og pÄ sharvill mener det , men finnes det eksperter som har uttalt seg om dette?

Redigert 19.01.2021 kl 22:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.08.2020 kl 09:48 1875

I sÄ fall hadde denne nÄ stÄtt pÄ 1.000-tallet
Myrabakk
18.08.2020 kl 10:11 1800

Sjekk Edomtech. De tilbyr Tlens. Deres beskrivelse er at det ikke nÞdvendigvis er bare utskifting av vcm, men nye bruksomrÄder. De har peil!
https://www.edomtech.com/en/product/ins.php?index_id=94

Ellers kan du sjekke opp Ofilm. De har forsket mye pÄ dette, og tatt inn Tlens i sortimentet sitt.

Ellers kan du se i en del av patentene pÄ OEM-trÄden her pÄ HO at de som produserer mobiler, klokker osv ofte beskriver Ärsaken til hvorfor de vil gÄ bort fra vcm. Oftest er det stÞrrelse, treghet, brekkasje, strÞmforbruk, fokus, ToF osv.
Eksperter som sier noe om det ene eller andre er best vil man aldri finne. Det er opp til hver enkelt OEM og hvert enkelt produkt Ä avgjÞre hva som passer best for dem. Oatenteres Tlens i et produkt sÄ er det fordi en OEM anser Tlens som det beste alternativet for dette produktet.

Tlens har ikke som mÄl Ä overta markedet til vcm. Det ville blitt et sÄ stort prosjekt at jeg tenker hele Horten mÄtte blitt anleggsomrÄde for Ä bygge stort nok til Ä dekke behovet. Tlens vil vÊre et supplement til vcm, og i tillegg kunne ta over de omrÄdene der vcm ikke fungerer optimalt. Det er nok for poLight - mer enn nok!

Det forbrukes milliarder av linser Ärlig, og tallet er i rask Þkning. PÄ 2 Är er antall linser i telefoner Þkt fra 2 til 4,5,6,7. I biler er det drÞssevis av kamera, security Þker kraftig, medisin er i voldsom vekst, barcode Þker raskt, smartbriller kommer inn fra sidelinjen med 4-7 kamera, osv.... Tlens skal inn i noe av dette, og personlig har jeg mest tro pÄ de omrÄder som trenger ToF, lavtbyggende, AF, og raskest mulig fokus. Da er vi nok inne pÄ smarttelefon, smartbriller, barcode og automobil. Dette stemmer ogsÄ bra med patentmengde pÄ omrÄdene.
jĂžssses
18.08.2020 kl 10:55 1710

Takk for bra info, Myrabakk.
provence
18.08.2020 kl 10:57 1698

Tja.. Tlens har ikke som mÄl Ä overta markedet til vcm. Det ville blitt et sÄ stort prosjekt at jeg tenker hele Horten mÄtte blitt anleggsomrÄde for Ä bygge stort nok til Ä dekke behovet

Hva skulle tilsi det ?. Produksjonen vil skje i Þsten, det ville bli feil Ä etablere produksjonen i Horten. Se pÄ Nordic Semiconducter som er i ferd med Ä erobre en hel verden med blÄtann kretser. All tilvirking skjer i Þsten mens design/kontruksjon av nye kretser vil skje i Trondheim. SÄledes ogsÄ med linser og poLight i Horten.
Redigert 18.08.2020 kl 10:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Myrabakk
18.08.2020 kl 14:20 1458

He, he! Jeg er klar over den, ja. Det er samme oppbygging i Horten. Asia og Italia har produksjonen av salgsvarene. Var egentlig ment som et bilde pĂ„ stĂžrrelsen pĂ„ hva som mĂ„tte til om all vcm skulle byttes ut med Tlens. DĂ„rlig valg av sammenligning😆.

Det er dessuten sĂŠrlig spennende med satellittavdelingene i Korea og Finland. Utrolig mange flinke folk i utviklingsklyngene der. NĂŠrhet til de viktigste aktĂžrene for samarbeid er strategisk viktig, selv om mye er over nett. Det at flere av patentene til poLight er utviklet av finnene i samarbeid med Hortenavdelingen.
Kraamz
18.08.2020 kl 20:47 1100

Spennende funn her Snekkern😃👌