GOGL - 80% OPPSIDE!

Slettet bruker
GOGL 18.08.2020 kl 18:02 237216

Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.


SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet

Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.09.2020 kl 13:07 12535

Star Bulk pre-trade er OPP 4,8% i US. OSE sier at GOGL skal starte NED 4.3%.

Flere som begynner å se sammenhengen :-)
https://twitter.com/SofiosThanos/status/1303277757674160128
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
08.09.2020 kl 13:56 12449

Fasiten blir nok at både GOGL og Star bulk faller i usa pga nedgang i rater.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
laser
08.09.2020 kl 14:29 12386

Lav omsetning
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.09.2020 kl 15:09 12299

Da ble det et kort og brutalt møte med Gogl igjen. Må ta vare på egenkapitalen når selskapene svikter. Ute for en tid nå fremover, kanskje inn igjen på neste støtte (28.-). Vi får se.

Lykke til videre til dere som sitter ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.09.2020 kl 15:21 12269

Ja, brutalt er det, men velger å sitte. Tidligere har den jo gått fra øvre 20-tallet til over 40 på 14 dager. Fikk heldigvis plassert endel av porteføljen i Nikola på fredag. Den gjør nok et byks idag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2020 kl 15:23 12281

Freight futures am update
Capesize down ~4%
Panamax flat
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2020 kl 15:51 12237

Fredriksen scam

råolje ned 7,5%- knekker Oslo totalt snart?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
phantom1
08.09.2020 kl 15:55 12215

**PMX**

Sep 11850/11950 - 11850 last
Oct 12350/12500 -12450 last
Nov 12200/12400 -
dec 11600/11800
q4 12150/12200 - 12200 last
Q1 9000/9150- 9125 last
Q2 10350/10500
Q3 10300/10400
Q4 10200/10500
c21 9950/10100 - 10050 last earlier
c22 9150/9200 - 9175 last

**spreads**

Sep/Oct - -650@-400
Sep/Nov -550@-350
sep/q4 -350@-250
Oct/Nov flat@300
Q4/Q1 3000@3200
Q1/q2 -1500@-1350
Q1/c21 -1150@-850
Q2/q3 flat@200
Q3/q4 -200@150
q4/c22 1000@1350
c21/c22 750@950
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
08.09.2020 kl 17:22 12084

Det er nå ratene skulle ha styrket seg samtidig som dollaren går opp. Har vært morsomt med en dobbeleffekt.

Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2020 kl 17:38 12039

Børsene går til helvete nå, da er ikke bulk det mest sexy å eie, eneste shipping som stiger nå er tank, og det er fordi olje markedet går til helvette.
tok exit i dag på 32, før tapet blir for stort.
Det nytter ikke å sitte i Fredriksen scam på Oslo børs når oljen faller nær 10 prosent
Ingen problem å handle in styggen ved en senere anledning om en føler for det,
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
phantom1
09.09.2020 kl 05:46 11753

cape
sept 16500 / 16750
oct 18250 / 18500
nov 18250 / 18500
dec 16000 / 16350
q4 17500 / 17750
q1 9100 / 9200
q2 11500 / 11700
q3 15600 / 15750
q4 16600 / 16900
cal21 13200 / 13350
cal22 13050 / 13150

Pmx
Sep 11850/11950
Oct 12200/12350
Nov 12200/12300
Dec 11500/11750
Q4 12050/12150
Q1 9000/9150
Q2 10350/10500
Q3 10300/10400
Q4 10200/10500
c21 9962/10050
c22 9150/9200
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
bankersen
09.09.2020 kl 08:27 11643

Pris/Bok på 0,38 synes attraktivt ut historisk sett. Mye skal gå galt med verdiene på skip og inntjeningen om investeringer på dette nivået ikke ser gunstig ut om 12 mnd sikt. Med Fredriksen i førersetet ser jeg heller ingen risiko i forhold det låneforfallet i 2021. En refinansiering kommer nok på plass god tid i forkant. Noe nedgang må en regne med de kommende dagene som følge av uro og lavere rater. Sannsynligvis smart å benytte denne tiden til å ta en long posisjon i GOGL.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
citius
09.09.2020 kl 08:54 11592

Rettelse på usa kurs

USA kurs 3,42
USD = 9,17

gir bra kurs i dag............?
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
phantom1
09.09.2020 kl 09:30 11525

Litt å tykke på.

Cape
Sep 16850 offer
Oct 18750 offer
Q4 17750 offer
Q1 9450 offer

Pmx
Sep 11500 bid
Oct 12000 bid
Dec 11800 offer
Sep v nov -300 offer
Q4 11900 / 12250
Q1 8750 bid
C21/c22 750 bid

Q1 cape/pmx flat bid
Q2 cape/pmx 1000 bid

C21 9000 / 9100 smx

Sep 7.20 offer


Physical rumours

C5 hovering around 7.00 23-25 sep and tub/qdao 20-30 oct at 16.50

Curves

Cape
sept 16350 / 16750
oct 18150 / 18500
nov 18250 / 18500
dec 16000 / 16350
q4 17400 / 17750
q1 9100 / 9200
q2 11500 / 11700
q3 15600 / 15750
q4 16600 / 16900
cal21 13200 / 13350
cal22 13050 / 13150

Pmx
Sep 11800/11900
Oct 12200/12350
Nov 12200/12300
Dec 11500/11750
Q4 12000/12150
Q1 9000/9150
Q2 10350/10500
Q3 10300/10400
Q4 10200/10500
c21 9962/10050
c22 9150/9200


smx
sep 10250/10350
oct 10600/10750
nov 10400/10550
Q4 10300/10400
Q1 7900/8000
Q2 9000/9200
c21 9000/9100
c22 9000/9050

Indices
Cape 15892 mtd 16779 ytd 11208
82 dwt 12724 mtd 13535 ytd 8984
Pmx 11388 mtd 12199 ytd 7648
Smx 10346 mtd 10483 ytd 7081

Volumes
Total 13467
sgx 6962
eex 6505

Open int
Total 529637
Sgx 231493
eex 298144


Closing prices
cape pmx smx
sep 16619 sep 11878 sep 10368
oct 18563 oct 12281 oct 10696
nov 18238 nov 12247 nov 10507
dec 16225 dec 11725 dec 9732
q4 17675 q4 12084 q4 10312
jan 10184 jan 9334 jan 8268
q1 9206 q1 9031 q1 7957
q2 11769 q2 10369 q2 9132
q3 15475 q3 10316 q3 9275
q4 16669 q4 10313 q4 9736
c21 13280 c21 10007 c21 9025
c22 13084 c22 9141 c22 8996

Other markets

Iron Ore (DCE) Jan 849.5 +0.5 (832 -858)
Rebar (SHFE) Jan 3720 -3 (3680 -3730)
Coking Coal (DCE) Jan 1269.5 +7 (1253 -1273)
HRC (SHFE) Jan 3812 (3790 -3838)

Soybeans 971.5
Gold 1929.6
Brent 40.21

Gbp/usd 1.296
Eur/usd 1.178
usd/cad 1.323
usd/chf 0.9177
aus/usd 0.722

TSI
sep 127.1
q4 119
c21 101

News
Investing.com - Oil dropped further on Wednesday morning in Asia following huge declines during the previous session, as COVID-19 cases resurge in several countries.
Brent oil futures fell 0.68% to $39.51 by 12:31 AM ET (5:31 AM GMT), falling below $40 a barrel for the first time since June. WTI futures were down 0.54% to $36.56.


IRON ORE FLOWS: Australia Weekly Exports Fall to 15 Mln Tons
Shipments from Australia including Port Hedland drop to 15 million tons in week to Sept. 4, compared with 17.8 million tons in prior week, according to initial Global Ports data in AHOY compiled by Bloomberg.
• From Port Hedland: 9.8 million tons
o NOTE: Port Hedland used by miners including BHP Group, Fortescue Metals Group Ltd. and Roy Hill Holdings Pty
• From Cape Lambert: 3.1 million tons
o NOTE: Cape Lambert used by miners including Rio Tinto Group
• From Dampier: 1.9 million tons
o NOTE: Dampier port, near Karratha, used by miners including Rio
• From Geraldton: 232,000 tons
• None from Esperance, Kwinana and Port Latta

Teknisk Analyse

Capesize 5TC spot has taken out the range base/retracement support and now targets $14.1k, $12.3k; back above $16.5k relieves immediate pressure
• Capesize 5TC Q4 (20) a loss of the $17k support line would open risk to $16.3k
• Capesize 5TC Cal 21 downside risk this week to challenge $13k support as the $14k resistance level continues to cap

Panamax 4TC spot has taken out trendline support just as indicators show a strengthening trend; this brings $11.1k and then $9.6k into view
• Panamax 4TC Q4 (20) looks to fall below ascending channel support as the RSI slips through 46.0, opening risk to $11.4k initially
• Panamax 4TC Cal 21 technicals remain constructive until $9.8k gives way
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
KJEPET
09.09.2020 kl 09:42 11499

Cape cal21 13200 / 13350
Pmx c21 9962/10050
Må kile litt i buksene til ledelsen nå som de kan se frem mot nok et år med tap...... Heia spot satsningen til Golden :-)

(Ser at Diana klarer å slutte avtaler på vesentlig høyere nivåer enn dette, riktignok en Newcastlemax, men likevel).
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
bankersen
09.09.2020 kl 09:55 11467

Litt tidlig å si det da. Ingen forutså tapet som kom i år. Hva som blir fasit neste år vet ingen pr. nå. Men var nok lurt å sikre noe frem til jul.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
citius
09.09.2020 kl 10:04 11449


De fleste bekymringer blir det sjelden noe av :-)

Mer skraping og mindre bygging hjelper på balansen

Aktiviteten i verden vil ta seg opp i 2021 sett ift corona-situasjonen som har "parkert" en del av året 2020

Forsiktig optimist her ut fra et samlet synspunkt
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
09.09.2020 kl 11:12 11348

Er vi i ferd med å bunne ut?
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 1,07 / - 1,16 / - 0,64 %
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
phantom1
09.09.2020 kl 12:01 11265

Cape ned 410..
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 12:19 11259

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -2,6% TIL USD 15.482/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 2,6 prosent til 15.482 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
phantom1
09.09.2020 kl 12:30 11223

Cape ned 410..

Cape
sep 15500/16000
oct 17200/17500
nov 17200/17500
dec 15750/16250
q4 16750/17100
q1 8900/9150
q2 11400/11600
q3 15100/15400
c21 13100/13300
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 13:51 11109

Vesuvio skrev Innlegget er slettet
Den analysen til Joakim er ikke ny, gammelt nytt

12 dag med nedgang
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 14:06 11081

Kbkristi - ser dessverre ikke ut som vi er på bunn ennå:
....
Freight futures am update
Capesize down ~5%
Panamax down ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 14:09 11090

Fytterakker"n
Hanisdahl setter vel ned kursmålene snart når han innser fadesen.

så kommer plutselig kjøpsanbefaling i tank og lpg i stedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
JahMason
09.09.2020 kl 14:30 11063

Ville vært typisk han..
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
KJEPET
09.09.2020 kl 15:31 11115

Han skal ha for at han ikke gir seg :-)
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1303683192633929730

Selv om realiteten ser stikk motsatt ut
https://twitter.com/freightinvestor/status/1303687524192333824
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
09.09.2020 kl 17:39 11029

Må nesten respektere han bare for standhaftigheten. Får han rett må det føles ganske godt....spesielt med tanke på turbulens både rundt bulk og tank
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 17:46 11017

Det kom en bølge med ledige cape’s over Stillehavet, det tar litt tid før det drar seg til igjen, tenker mange skjønner dette og sitter klare på kjøpsknappen.. mulig bunn nå.. tipper det drar seg til neste uke så får vi se.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Ling
09.09.2020 kl 18:05 10983

Rederiene må se til å skrape halvparten av flåten sin. Tørrbulk skip er jo bare en fjøl med motor på.
Nå ser jeg frem til fredag og utbytte i bwlpg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
KJEPET
09.09.2020 kl 19:32 10931

Det er jo bare ett svar: Rederne har for mye tonnasje på vannet. Alle bestiller båter, og alle vil at «de andre» ikke bestiller. Dermed ender det opp slik som nå. Nesten uten unntak.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 19:34 10945

Det er egentlig skremmende, selv med den ekstreme aktiviteten så klarer ikke raten å holde seg særlig over break.
Her er det skrapet i bøtter å spann siste 3år uten nevneverdig nytte.
det er tydelig jeg har rett, 20k er en god cape rate, Golden selv syns 18,8 er bra
bulk har vært fucked i 12 år nå, tror aldri dette markedet blir hot igjen, annet en i korte blaff.
så lenge disse aksjene kun blir brukt som trading , ingen langsiktige investorer, vil de lange aksje trendene fortsette å peke ned, forundrer ikke en kalori om en ser ny ATL i H1-21
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Natt1369
09.09.2020 kl 20:46 10855

At det går an å være så inni hælvettes negativ, når alle pilan peke oppover?
Enkelte her inne kan jo umulig kunne orntlig engelsk, for dem forstår jo ikke innholdet av det dem linke til engang.
Positivt, positivt, positivt!
Tørrbulk kan snart ikke bli mere BULL nu, må være fordi det er så lenge siden sist, at enkelte ikke får auan opp!
Slå opp ordet syklus i ordboka, og kutt ut den der latterlige tradinga med småpeng!
Har du ikke mage til å satse før det løsne, så e du ikke på børsen for å tjene peng heller.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
09.09.2020 kl 22:09 10770

Fin utblåsning der på kveldskvisten! Jeg hører hva du sier. Sleng på et par argumenter så blir dette bra..
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
09.09.2020 kl 22:39 10725

Jeg er også skuffet - men tror nok ratene skal både opp og ned noen ganger før vi går inn i 2021. Jeg tror nok Hannis har et poeng - kanskje 2 om man ser hva han skriver til slutt...


vegard molnes olsen
@MolnesOlsen
·
6h
Replying to
@JHannisdahl
When do you expect the increasing volumes from Brazil to materialize in the Caperates ? Why have we seen a drop in rates lately with increasing volumes from Brazil ?


Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
5h
Too many ships available. At this run-rate, I think it just a matter of time before the tonnage overhang in the Atlantic is chipped away. I would pay close attention to our satellite vessel count in the weekly.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare
Natt1369
09.09.2020 kl 22:39 10739

Tørrbulk var i ferd med å bunne ut for 4 år siden, men pga. en viss president og hans forhold til Kina, så ble det satt på vent. Sleng på damkollaps, et økende antall tyfoner og klimatiske forhold, pluss et virus hvis omfang er av bibelske dimensjoner, så ble syklusen kraftig forlenget.
I mellomtiden har ikke flåteveksten vært avskrekkende, nye miljøkrav fra 2025 legger en demper på framtidig ordrebok, utover pandemiens etterdønninger.
Scrubbere viser seg visstnok å ha alarmerende behov for vedlikehold allerede etter et halvt år;
Økende eksport av alle typer råvarer, som vil tilta med økende styrke, ettersom flere land følger Kina med historiske stimulanse-pakker.

-Det er så mange grunner til at mengden skip aldri i verden kommer til å være nok til å møte etterspørselen som kommer, at en går tom for argumenter imot!
Langtidsvirkningene av pandemien vil svært sansynlig vare i flere år, børsmarkeder, og arbeidsmarkeder vil endres, og verden går inn i det grønne skiftet med sjumilssteg. Behovet for jern, kull, soyabønner, og andre råvarer vil i mellomtiden være så enormt, at ingen her kan fatte det.
Har en sterk følelse på at denne syklusen blir uten sidestykke i historien! Og til å bygge flere skip, trengs enda mere stål, som Kina etterhvert vil ha tilnærmet monopol på, ettersom resten av verden sitter igjen med smulene når kjøpefesten er over.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22 Du må logge inn for å svare