GOGL - 80% OPPSIDE!

Slettet bruker
GOGL 18.08.2020 kl 18:02 237234

Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.


SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet

Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 11:55 5636

Alle meglerhus har langt høyere kursmål i Gogl en dagens kurs, snitt ligger vel rundt 55kr
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.10.2020 kl 12:13 5578

He, he, he. Dette er morsomt :-)

29. november i fjor sto kursen i 54.20.-. Da spådde Joakim på HegnarTV at drybulk (ja aksjekursene) skulle ende opp ca. 10% (først ned 10% så opp 20%) på slutten av 2020, som tilsvarer en kurs på rundt 60.-. For å havne på 60.- i løpet av året må kursen stige 73% på de siste 10 ukene. Det kommer garantert til å skje :-).

Og med dagens oppgradering til 75.- NOK blir det bare enda morsommere :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 12:21 5567

Et års kursmål 75kr, husk at Gogl ble handlet på 40kr etter et grisete q2/H1- hva tror du skjer når et positivt q3 presenteres om noen uker? og det varsles godt q4 fra selskapet, du får et brudd på 40 og en lang fallende trend kan være over.

Her bør det lastes nå, så man slipper løpe etter om noen dager.
Q3 raporteringene i alle bulk aksjer vil føre til et positivt drag over sektoren,dette er definitivt ikke tiden for å selge.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
bankersen
14.10.2020 kl 12:27 5523

Liten flåtevekst kombinert med stor etterspørsel på frakt av jernmalm og andre bulk varer i tiden fremover. Ikke så veldig vanskelig dette.
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.10.2020 kl 15:01 5333

Liten flåtevekst? 76 nye caper skal på vannet neste år og sørge for at alle taper penger. Hittil i år har 41 caper funnet veien til skraphaugen, så her vil det nok bli en fint tilvekst at dwt også i 2021.

https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
bankersen
14.10.2020 kl 15:18 5266

Uansett rekordlav flåtevekst. Som regel skrapes de fleste når en går inn i sesongmessig svak periode. Så regne med skraping akselerer først halvår, det er en aldrende flåte vi snakker om. Mange prosjekter er utsatt/kansellert så stiller meg tvilende på at det kommer så mange på vannet som planlagt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
14.10.2020 kl 15:26 5244

Overskriften i denne tråden er alt for pessimistisk, med det nye kursmålet og dagens kurs 34,50 er oppsiden 117%!
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
14.10.2020 kl 15:27 5238

Etter å ha vært aksjonær i GOGL i noen år, så er det bare å innrømme at dette har blitt en tulle-aksje på en liten tulle-børs!
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 15:37 5201

Dere bør nok laste det dere klarer nå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
14.10.2020 kl 17:44 5061

Det er også på starten av året de nye skipene kommer på vannet. FFA stuper over hele linja i dag også, men det er tydeligvis noen som går på skrønerhistoriene til Joakim, nok en gang. Helt utrolig, når man ser trackrecorden hans i tørrlast.

For de som vil ha tørre fakta: Her er kursmålet fra 6. oktober i 2019. Så i løpet av ett år skulle Gogl stått i $9. Er det mulig å bomme mer enn det?
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1180941941560823808

Tror folk snart må begynne å forholde seg til realitetene.
https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2020/10/13/is-chinas-steel-industry-a-bubble-about-to-pop
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
tommy1e
14.10.2020 kl 19:16 4966

👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 19:29 4949

Alt av drybulk er grønt å fint på røde børser, det gjelder å ikke la seg vippe av pinnen og la seg lure av robot handelen i Gogl
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 09:33 4687

Ja, Longs. Tapernes taper får du til 25.- i løpet av H1. Men først skal Joakim økte kursmålet til $11, slik at oppsiden blir 500% :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
bankersen
15.10.2020 kl 09:46 4647

Vi ser nok 50 i H1 når en ser indeksen bunner ut høyere enn i fjor:-) Bare 2014 og 2019 kan måle seg med de høye ratene vi har sett den seneste tiden. Det renner penger inn i GOGL nå. Investeringer er tatt. Nå er det bare å lene seg tilbake å la kassen fylles opp igjen. Ser vi utbytte igjen allerede for Q3?
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
ShippingProf
15.10.2020 kl 09:46 4648

FFAene fortsetter ned i morges. Per kl 9:45:

Cape
Oct 24250 -375
Q4 19666 -250
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 10:20 4603

Og da kommer over 1 million splitter nye DWT inn i iron ore markedet allerede i 2022 :-)
https://www.drybulkmagazine.com/shipping/15102020/dual-fuel-me-gi-engines-to-power-newcastlemax-bulkers/
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
15.10.2020 kl 10:21 4600

Synes egentlig at det er litt godt å se at han nr 1 gutten ikke klarte å lure alt for mange inn i det helt store bigger- fool- racet i går med sine fine spådommer
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
bankersen
15.10.2020 kl 10:33 4577

I løpet av 2022 nærmere vi oss toppen av syklusen så ikke den beste investeringen dette nei:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.10.2020 kl 10:35 4570

Hvis Cleaves ikke er helt på bærtur må en inngang i GOGL på dette nivået være en god langsiktig investering:

Dry Bulk: Our earlier outlined Base Case is playing out before our eyes, with strong Chinese demand for dry bulk as the economy is normalizing and authorities are adding stimuli. Chinese steel production has reached a new all-time-highs, and inventories of steel and iron ore have fallen. With Brazil exporting iron ore at all-time-high levels, our only near-term concern is a potential Chinese import ban on Australian coal. We expect seasonal factors could weigh on dry bulk in 1Q21E, but nevertheless see consecutive annual gains until at least 2023E amidst the lowest orderbook on record. The segment remains our top pick within shipping, and we forecast our share index +126% over the next year & +190% over two years.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 10:42 4555

Fattigstakker: Hvor mange år tenker du på som investeringshorisont? De har jo vært på bærtur i årevis nå, men en eller annen gang må vel også de få rett? De er jo tross alle skivebommene ranket som verdens beste shippinganalytikere :-)

Her er kursmålet fra 6. oktober i 2019. Så i løpet av ett år skulle Gogl stått i $9. Er det mulig å bomme mer enn det?
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1180941941560823808
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 10:52 4528

Syns nr1 mannen er flink jeg, kursmål 22 i Avance å greier.
aksje bare opp 35% på en måned, men nr1 sier at lpg aksjekursene fortsatt er depressive?

Snittet til 34,5 i går, neste drar jeg ned på 32
Kommer børs nedsalg vet vi hvor det bærer-
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 11:02 4503

Lite trøst å få fra Kina.

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 8,1 / - 0,1 / - 0,0 %
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 11:08 4476

VLOC'ene speeder opp nå for å ta unna malmen fra Brazil. Capene ligger vel for det meste for anker og fisker. Kanskje Ulrik kan kjøpe noen nye fiskestenger til gutta ombord til jul? :-)
https://twitter.com/CommAtSea/status/1316584500424564737
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 11:10 4469

Som sagt, 20k er en god Cape rate, en kan bare drømme om vedvarende rater over 20k, det skjer ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 11:13 4472

"signaling increased tightness in the Atlantic basin"
Høres ikke det bra ut da Kjepet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 11:14 4468

Og med snittrater på $ 18k, så bør Gogl fint være istand til å betale et utbytte på $ 0,15 pr Q.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 11:20 4445

Ja, men ikke i q3 , kanskje q4?
De bør nok først å fremst prøve å gå i break for året før de tenker på disse mini utbyttene.

Hadde det vært noe tak i selskapet hadde de solgt noen skip for å få asset verdiene i selskapet bedre frem, men det skjer ikke i dette passive selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
15.10.2020 kl 11:21 4456

Kan ikke si annet enn at jeg er meget fristet til å kjøpe igjen. Denne heisen blir vel å gå opp og ned noen ganger til før jul. Spørsmålet er hvor langt ned før ratene snur eller stabiliserer seg nok til at kursen går opp igjen. Når det er sagt er det på generelt grunnlag en rød dag på børsen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 11:29 4448

Hvorfor skal de ikke betale utbytte for Q3?
De hadde $ 104,1 mill i cash elv etter Q2, eller $ 0,73 pr aksje.
Det er likt med 2020 B, som ble skrytt opp i skyene av den store cash-beholdningen.
Jeg blir meget forundret om de ikke gir utbytte i Q3.

Miniutbytter Longs? Må bare le meg ihjel av deg. Det gir meg en annualisert rente på over 20% av investert kapital.
Du må snitte ned, ikke opp om ikke utbytte skal forbli mini.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 11:32 4438

Du følger godt med kbkristi :-).
Jo, i utgangspunktet er jo det veldig bra. Men cluet er at det er mer enn nok skip til å ta seg av malmen fra Brazil. Nylig åpnede havner i China som kan ta i mot de store skipene sørger også for å holde køene nede, og igjen hindre oppdrag for capene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
bankersen
15.10.2020 kl 11:35 4433

Kommer en over 20K i snitt for siste halvår for Capene er det veldig bra, i tillegg har GOGL sikret store deler av Panamax flåten sin på 14K. Også det gode penger inn i kassen. Blir nok ikke en større stigning før H1 (sannsynligvis Q1 2021) for GOGL, men posisjoneringen før jul er sikkert ikke dumt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Mollen
15.10.2020 kl 11:37 4421

Enig i det siste.. Ser Scorpio selger baljer nå..
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 11:43 4405

har aldri skrytt av cash beholdningen i bukers, men skrytt av cash flowen i bulkers.

Du lever i en drømmeverden om du tror et selskap på 20% dividende her, det er vås.
Et selskap som i grove trekk går i break for året bør ikke betale utbytte,selv om de teoretisk kan gjøre det.
Jeg er selv aksjonær i denne røde aksjen, men prøver ikke lure meg selv for det.

Hadde dette selskapet stått ovenfor 20% dividende hadde fredriksen og innsidere kjøpt med begge hender.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 11:49 4377

Skal ikke legge meg opp i regneferdighetene dine. Men hva tror du dividende er for aksjene som Fredriksen begynte med, og nå står i S 0,05 ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
15.10.2020 kl 12:34 4312

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 6,7 prosent til 21.737 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.10.2020 kl 14:44 4122

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/metals/101520-analysis-major-iron-ore-miners-q3-shipments-up-2-on-year-vale-set-for-strong-q4

Jeg bare ler av Vales guidingen, og ikke minst alle som biter på år etter år. Skurkeselskapet er ikke i nærhet av sin allerede dårlige guiding :-) Ser ut til å havne på rundt 285 mt i år. I tillegg opprettholder de planene om 400 mt i 2022. Det tilsvarer vel godt over 200 ekstra caper i forhold til i år som trengs til transporten. GLEM DET!!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 14:56 4098

10 prosent ned til 20 tallet for Gogl, og det nær Ath børser, hva skjer om vi får en 10 prosent fall i aksjemarkedene?

20 prosent dividende, haha for en vits
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
ShippingProf
15.10.2020 kl 17:46 3959

Svak slutt i FFAene, med Cape November nede på 17200/dag nå.

Cape
Oct 23700 -925
Q4 18883 -1033

Jeg velger å tro at GOGL skal opp på høye 30-tallet en gang til før vi ser 20-tallet igjen over jul, men må innrømme at det ikke er noe tegn til omslag i tørrlastmarkedet enda.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
bankersen
15.10.2020 kl 19:24 3864

Claves ser en EBITDA i Q3 på 70millioner dollar mot konsensus 52. Noen som har en formening hvor en havner ut fra ratene i Q3.
Redigert 20.01.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare