GOGL - 80% OPPSIDE!
Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
KJEPET
19.10.2020 kl 21:10
3132
For en som var investert i Golden Ocean frem til i våres må jeg si at det er trist å se at selskapet nå går i totalt oppløsning. Ser at Star Bulk siste 6 måneder er opp 26%, GNK (Genco Shipping) er opp 20%, 2020 Bulker opp 16%, mens Golden Ocean faktisk er ned 6%. Det viser faktisk at tilliten til selskapet pr. nå er lik NULL. At Golden Ocean , med sine stolte tradisjoner skulle ende opp i samme kategori som SHIP (Seanergy Maritime Holdings), hadde jeg aldri i verden trodd.
Redigert 20.10.2020 kl 10:25
Du må logge inn for å svare
Hehe, nå overdriver du litt Kjepet,
Men Star gruser Gogl, opp 2,5 prosent nå
Ser at Breakwave Også vender opp, de som selger Gogl i morgen gir bort penger til shorterene, nå har denne falt så mange dager i strekk, akkurat som sist rekke med 10-11 dager i strekk da gikk det rett opp etterpå.
Dette kvartalet skal jeg eie aksjer over presentasjonen, noen uker til enda så mye kan jo skje,
Gir ikke bort Gogl aksjer etter et 7 kroner strakt fall, det får bli på shorters regning.
Er nok en å annen på sidelinjen som begynner å bli småkåt på stygge stygge dry aksjer nå
Men Star gruser Gogl, opp 2,5 prosent nå
Ser at Breakwave Også vender opp, de som selger Gogl i morgen gir bort penger til shorterene, nå har denne falt så mange dager i strekk, akkurat som sist rekke med 10-11 dager i strekk da gikk det rett opp etterpå.
Dette kvartalet skal jeg eie aksjer over presentasjonen, noen uker til enda så mye kan jo skje,
Gir ikke bort Gogl aksjer etter et 7 kroner strakt fall, det får bli på shorters regning.
Er nok en å annen på sidelinjen som begynner å bli småkåt på stygge stygge dry aksjer nå
Redigert 19.10.2020 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
KJEPET
20.10.2020 kl 08:21
2771
Lovende takter i fra Vale. Faktisk første gang jeg har sett de FØR et skjema noen gang:-)
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-19/vale-is-ramping-up-faster-than-thought-in-new-blow-to-iron-bulls
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-19/vale-is-ramping-up-faster-than-thought-in-new-blow-to-iron-bulls
bankersen
20.10.2020 kl 08:22
2774
Ikke mange aksjer du får kjøpt 3 kroner for 1 krone for tiden. Akkurat nå styres ikke aksjemarkedet av verdier og inntjening. Jo mindre omsetning jo høyere verdisetting. Historien viser imidlertid at en stadig vender tilbake til verdier:-)
mdkInvest
20.10.2020 kl 08:37
2757
https://www.tradingview.com/x/V8DRgBG1/ Det her kan skabe nogle røde flag, hvis vi ryger under her på et weekly chart. Og US sluttede aktien i 31,60 NOK. Markedet i US åbnede ligeledes op for en yderligere korrektion ned på 8%....
KJEPET
20.10.2020 kl 08:41
2751
FFA cape stiger over hele linja på Vale nyheten. Tror det kommer en (for mange) etterlengtet rekyl i dag.(Jeg har ikke kjøpt ennå).
bankersen
20.10.2020 kl 08:46
2735
At Kina går bort fra bruke kull fra Australia er dårlig nytt for GOGL som kun har Cape og Panamax. En kan forvente lavere rater som vil føre til mer skraping av gamle skip. På kort sikt klarer nok ikke Kina kutte helt kullimport fra Australia, men i løpet av et år må en regne med de har klart det. Det bygges mye kullkraftverk andre plasser i verden, så mulig Australia klarer selge ledig kapasitet til andre markeder. Dog kan bli utfordrende.
Overall, the ban will squeeze about 200 billion tonne-miles annually, equivalent to 1.0% of dry bulk tonne-mile demand in 2019. Although it is only a 1% fall in overall dry bulk demand, the impact on the bigger bulk carriers such as Cape size and Panamaxes will be more profound.
https://www.hellenicshippingnews.com/china-australia-tiff-to-hit-dry-bulk-demand/
Overall, the ban will squeeze about 200 billion tonne-miles annually, equivalent to 1.0% of dry bulk tonne-mile demand in 2019. Although it is only a 1% fall in overall dry bulk demand, the impact on the bigger bulk carriers such as Cape size and Panamaxes will be more profound.
https://www.hellenicshippingnews.com/china-australia-tiff-to-hit-dry-bulk-demand/
ShippingProf
20.10.2020 kl 08:54
2725
Nåja, ikke veeeldig store utslag på Cape FFAs. Hvis markedet ikke klarer å bunne ut her så har vi et større fundamentalt problem på gang. Per kl 08:54 og Braemarscreen:
Cape
Oct 23425 +75
Q4 18600 +267
Cape
Oct 23425 +75
Q4 18600 +267
bankersen skrev Som i all business det. Sykluser kalles det.-)
Bare last før det blir dyrere sier jeg, en ting er å trade aktie på rater og FFA, men et sted går grensen for hvor stor rabatten i skiten kan bli.
phantom1
20.10.2020 kl 08:57
2712
bankersen skrev Som i all business det. Sykluser kalles det.-)
Nei, hvorfor kjøpte alltid greske redere norske skip i opplag med våte maling alltid?
bankersen
20.10.2020 kl 09:01
2698
Vel, Cape ligger god over snittet for de siste 10 årene på dagens rater. I perioden fra 2014 til 2018 var den neste ikke over dagens nivå i det hele tatt. Fort gjort å bli historieløs.
ShippingProf
20.10.2020 kl 09:05
2694
Er dessverre ganske uinteressant for fraktmarkedet hva Vale's produksjon VAR i Q3 da denne allerede er skipet. Det som er interessant er hva de produserer nå i Q4 og om det er ytterligere opp. Tallene så langt indikerer vel ikke at det er så veldig spenstig. For FFAs og spot er dette en "ikke-nyhet", og det samme burde gjelde aksjen.
Redigert 20.10.2020 kl 09:42
Du må logge inn for å svare
Såpass svakt ja vel.
bankersen
20.10.2020 kl 09:18
2705
Finnes ingen grenser for styggen om en ikke får på plass noen som klarer fortell et eventyr om den grønne aksjen GOGL snart:-))
KJEPET
20.10.2020 kl 09:38
2745
Vale uttalte også i går at de nå produserer 1 mt/d.
https://www.mining.com/vale-aims-to-produce-400m-tonnes-of-iron-ore-by-early-2023/
https://www.mining.com/vale-aims-to-produce-400m-tonnes-of-iron-ore-by-early-2023/
Redigert 20.10.2020 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
20.10.2020 kl 10:37
2641
Hvorfor dette plutselige maset om Vale ? Begynner å litt tid siden, de var oppe gående igjen.
ShippingProf
20.10.2020 kl 10:39
2661
Kommer seg på Cape FFAs nå, med Nov på 17625, opp ca 10% fra bunnen på 15875 for 24 timer siden. Nå skal det sies at vi hadde en "false start" i midten av forrige uke også, så tiden vil vise om dette holder. Jeg satser på det, med litt BDRY og GOGL.
Får vi en tilnærmet flat Cape indeks i dag?
Får vi en tilnærmet flat Cape indeks i dag?
Redigert 20.10.2020 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 11:07
4176
Litt større sjanse for bedring ettersom Korea kommer inn i markedet nå.
Clay Allison
20.10.2020 kl 11:07
4174
KJEPET skrev "Oppegående igjen" sier du. Fra hva?
De var klarert og i full drift. Par uker siden og, det kan lønne seg å betale litt for ferske nyheter.
Noen shorter det de hæler på 32,8?
Bennyfyfasan
20.10.2020 kl 11:20
4123
Jeg fikk heldigvis kjøpt ganske mye i går og i dag. Ikke uventet at ting snur etter en sånn vanvittig tømming. Kan fort bli morsomt med den inngangen jeg nå har (joda, sikkert nedside her også).
Satser på å få kjøpt mer i overgangen mellom norsk og amerikansk børs.
Satser på å få kjøpt mer i overgangen mellom norsk og amerikansk børs.
bankersen
20.10.2020 kl 11:25
4123
Eller bruker en liten oppgang på kvitte seg med dritten:-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
KJEPET
20.10.2020 kl 11:25
4120
OK, da har nok vi litt forskjellig fokus. Jeg tenker mer på trenden fra 2011 og frem til i dag kontra de neste 2-3 årene.
Golden henger vanvittig langt bak peers det siste halve året (25-30% bak). Når så FFA markedet nå snur, så selges det unna med begge hender :-) Men en ny kjempesmell for capen i China i dag bidrar kanskje til sitt? Nye 10% ned i dag.
Golden henger vanvittig langt bak peers det siste halve året (25-30% bak). Når så FFA markedet nå snur, så selges det unna med begge hender :-) Men en ny kjempesmell for capen i China i dag bidrar kanskje til sitt? Nye 10% ned i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 11:26
4119
Ligger ikke Kina bare et døgn etter resten av markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
20.10.2020 kl 11:33
4092
Så blir det litt leder skifte, så får se om ikke blir litt bedre. Fokuset bør vel helst at vi tjener litt penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen skrev Eller bruker en liten oppgang på kvitte seg med dritten:-)
Ja, kan du jo si, ligger 1,5kr over USA, en bragd det i denne møkka.
Men tror nok helst det er maskinen som lokker løk inn i ny short, ser en på maskinen som ligger under å trykker.
Lempes i alle fall ut, noen som redder stumpene for gevinst sikring er det neppe.
Men tror nok helst det er maskinen som lokker løk inn i ny short, ser en på maskinen som ligger under å trykker.
Lempes i alle fall ut, noen som redder stumpene for gevinst sikring er det neppe.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 11:45
4052
Må være et grønt fond som ikke har fått solgt seg ut enda dette.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
😉🤓
Krumkakejern
16.10.2020 kl 11:49
1750
Ratene vender opp tirsdag neste uke
Krumkakejern
16.10.2020 kl 11:49
1750
Ratene vender opp tirsdag neste uke
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 12:14
3936
Joakim har en forklaring på hvorfor det ikke gikk som han spådde og selvfølgelig skal det bli bedre om litt :-))
Brazil is MTD on track to export ~28mt #ironore in Oct, -27% m/m & -19% y/y. In addition to the Chinese ban on Aussie coal, this is a major reason behind weaker #Capesize spot rates. We still expect 34mt in Nov & Dec
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1318468695803482112
Brazil is MTD on track to export ~28mt #ironore in Oct, -27% m/m & -19% y/y. In addition to the Chinese ban on Aussie coal, this is a major reason behind weaker #Capesize spot rates. We still expect 34mt in Nov & Dec
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1318468695803482112
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
20.10.2020 kl 12:23
3897
CAPE index pisker da godt nok bare NED.....
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
ShippingProf
20.10.2020 kl 12:28
3882
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 7,0 prosent til 17.121 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Ja, var skuffende den der. Både aksjen og FFAene holder seg i etterkant enn så lenge.
Ja, var skuffende den der. Både aksjen og FFAene holder seg i etterkant enn så lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
mdkInvest skrev CAPE index pisker da godt nok bare NED.....
Hmm, det var rart.. er jo som kjent kina ban av australske export..
Raten skal opp, så burde være greit å hamstre nå
Raten skal opp, så burde være greit å hamstre nå
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
Blås nå i FFA , det er bare rør uansett, det er sporten som teller og smart er raten i break, i den normalt beste tiden for året.
Kommer vel ned i 10 k som vanlig snart
Kommer vel ned i 10 k som vanlig snart
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 12:48
3801
Med Vale i godt driv så kan en jo be til værgudene om en mer normal regnsesong Q1 i år i forhold til i fjor slik at ratene ikke drar seg helt ned på 5K over en lenger periode.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
20.10.2020 kl 12:55
3776
Er ikke sikker på man skal slå til endnu. Jeg afventer til vi er i bunden af kanalen og ser hvordan den opfører sig. Ser det her som et lille bounce, der hurtigt kan slutte igen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
ShippingProf
20.10.2020 kl 13:09
3743
Enig i at spot ratene er viktig (kanskje litt for viktig i GOGL), men gitt at FFAene ligger foran spot med rundt en dag så er det viktig å holde et øye med det markedet. Dette av erfaring som tidligere FFA trader...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 13:20
3700
Det grønne skiftet krever enorme mengder stål. GOGL er godt posisjonert for det grønne skiftet:-))
China's #crude steel output rose at a record pace in September with daily crude steel output up by 1pc to 3.09mn t/d from 3.06mn t/d in August, data from the NBS shows.
https://twitter.com/freightinvestor/status/1318473147000213507
China's #crude steel output rose at a record pace in September with daily crude steel output up by 1pc to 3.09mn t/d from 3.06mn t/d in August, data from the NBS shows.
https://twitter.com/freightinvestor/status/1318473147000213507
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
KJEPET
20.10.2020 kl 13:26
3685
Ja, aksjemarkedene ser gjerne 6-9 mnd frem i tid. I gogl ser man max 24 timer fremover :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
Er du klar over hvor bunnen i trendkanalen ligger? Under 25 kroner
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100727
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100727
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
ShippingProf
20.10.2020 kl 13:51
3625
Så sant, så sant. Men så lenge en tilpasser seg det så går det veldig fint an å tjene gode penger også i GOGL...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 14:23
3572
Ja, kan ikke bli forundret om en får kjøpt 4 kroner for 1 krone i GOGL...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
asseri
20.10.2020 kl 15:06
3475
debt includes the full outstanding amount of $310.2 million that matures on March 31, 2021. Does anyone know what the situation is right now?
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 15:19
3444
It's said it will be refinanced in due time in the Q2 report, but no information about this issue since then. The have changed CFO since then.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
Den kan vel heller halvere seg tenker jeg.
Har også dette selskapet problemer med baugporten ?
Ser jo at forrige kvartal var ren fleskesvorbrann for å si det mildt.
Har også dette selskapet problemer med baugporten ?
Ser jo at forrige kvartal var ren fleskesvorbrann for å si det mildt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare
bankersen
20.10.2020 kl 15:36
3407
Hold deg unna da:-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:35
Du må logge inn for å svare