GOGL - 80% OPPSIDE!
Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Bulk rally over dammen, flere gyllene kryss I bulk aksjer.
Det er imidlertid et cape rederi som skuffer og skiller seg litt ut.
Se å få fjernet denne idiotiske Us noteringen, er drittlei de 50k aksjene i statene skal styre kursen sist 1,5 timene i Oslo selv om det i Oslo trades en mill aksjer.
Denne har jo blitt mer en spekulasjon på valuta en drybulk
Det er imidlertid et cape rederi som skuffer og skiller seg litt ut.
Se å få fjernet denne idiotiske Us noteringen, er drittlei de 50k aksjene i statene skal styre kursen sist 1,5 timene i Oslo selv om det i Oslo trades en mill aksjer.
Denne har jo blitt mer en spekulasjon på valuta en drybulk
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Pilteri
09.11.2020 kl 22:40
3066
Noteringen i usa har ikke gavnet goglaksjonærene. Ingen tvil om at noen spiller med aksjen iallefall når begge børsene er åpne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 08:07
2893
Flott artikkel. Takker!
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 08:09
2897
Dry Bulk Market Could Rally If Scrapping Activity Picked Up
“All in all, bearing in mind all the above and in combination with the current low fleet-orderbook ratio, it seems that dry bulk owners should stop worrying about the supply of new ships, and focus on how many ships exit the market for recycling. That being said, an increase in scrapping activity will definitely boost freight rates further, and a bull market might be just around the corner”, Lalaounis concluded.
Nikos Roussanoglou, Hellenic Shipping News Worldwide
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-could-rally-if-scrapping-activity-picked-up/
“All in all, bearing in mind all the above and in combination with the current low fleet-orderbook ratio, it seems that dry bulk owners should stop worrying about the supply of new ships, and focus on how many ships exit the market for recycling. That being said, an increase in scrapping activity will definitely boost freight rates further, and a bull market might be just around the corner”, Lalaounis concluded.
Nikos Roussanoglou, Hellenic Shipping News Worldwide
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-could-rally-if-scrapping-activity-picked-up/
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Raspeballe
10.11.2020 kl 09:25
2789
Ja bare det ikke er GOGL sine båter som skal hugges.
Hva sier de siste tall om hugging da?
Hva sier de siste tall om hugging da?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 09:34
2782
Ser ut som også nyheten om vaksine var negativt for Gogl. Ned nå fra åpningen i går. Da er det ikke mye som kan heve kursen. Virker som om Gogl er vaksinert mot gode nyheter :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 09:36
2776
Mener å ha lest at 49 capes er skrapet så langt i år. Vil kanskje se noen flere når lavsesongen starter og ratene faller. Kommer vel en mer detaljert oversikt i rapporten til GOGL slutten av mnd. Rederne holder tilbake bestillinger på ny båter da de er usikker på hva neste generasjon fuel vil bli.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 09:38
2860
GOGL robothandel er limt til FFA som har startet heller dårlig på morgenen.
Cape
Nov 14950 -1125
Dec 14400 -1125
Cal21 13150 -119
Q1 8250 -325
Cape
Nov 14950 -1125
Dec 14400 -1125
Cal21 13150 -119
Q1 8250 -325
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Ja, dette blir så dumt at jeg faktisk snitter noe opp og kjøper litt mer på 33kr.
Her går de andre bulk aksjene 20% på noen dager, men styggen står stille
snart eneste aksje som ikke har rikket seg siden mars bunnen.
Her går de andre bulk aksjene 20% på noen dager, men styggen står stille
snart eneste aksje som ikke har rikket seg siden mars bunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 09:49
2824
Det er jo lov å håpe på mirakler.
Vi begynte så fint dette kvartalet med caperater $ 29.332.
I går endte de på 14.848. Det gir et snitt på 21.759 så langt i Q4, som slett ikke er verst.
Braemar sier nå 14.950/14.400 for nov/des, noe som gir litt pluss i Q4.
Så kommer Q1 med rater på 8.250 og kinesisk nyttår.
Tallene tyder ikke på noe snarlig bullrun.
Kjepet har vel spart mye på sin strategi med å vente på Golden Cross.
Nå skal det sies at Gogl har en god del på faste kontrakter de første månedene, så de går ikke konkurs.
Har vanskelig får å se noen stairway to heaven her.
Vi begynte så fint dette kvartalet med caperater $ 29.332.
I går endte de på 14.848. Det gir et snitt på 21.759 så langt i Q4, som slett ikke er verst.
Braemar sier nå 14.950/14.400 for nov/des, noe som gir litt pluss i Q4.
Så kommer Q1 med rater på 8.250 og kinesisk nyttår.
Tallene tyder ikke på noe snarlig bullrun.
Kjepet har vel spart mye på sin strategi med å vente på Golden Cross.
Nå skal det sies at Gogl har en god del på faste kontrakter de første månedene, så de går ikke konkurs.
Har vanskelig får å se noen stairway to heaven her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Raspeballe
10.11.2020 kl 09:58
2860
He he he... ja nesten tragikomisk :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
10.11.2020 kl 10:13
2881
Skraping vil hjelpe godt og samtidig tror de på høyere rater, innen kort tid.
Når det gjelder drivstoff, så vil jeg tro det snart er Hydrogen.
Ørsted og BP, skal jo sette i gang. Da vil jeg tro equinor også blir med. De har jo allerede store planer sammen med BP.
Når det gjelder drivstoff, så vil jeg tro det snart er Hydrogen.
Ørsted og BP, skal jo sette i gang. Da vil jeg tro equinor også blir med. De har jo allerede store planer sammen med BP.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Pacino
10.11.2020 kl 10:14
2904
Hva med Avance da Longs? ..kanskje det hadde vært noe for deg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Kjøpte inn avance fra start i går, heldig vis.
Med Desember FFA nå ned 8% ser det igjen bek svart ut.
Med Desember FFA nå ned 8% ser det igjen bek svart ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 10:43
2845
Kom vel en ferje til Norge akkurat nå som går på hydrogen. men den er vel rimelig subsidiert. Verden trenger vel ikke akkurat dyrere løsninger akkurat nå. En må regne med så lenge oljen er så billig blir det vanskelig å komme inn med hydrogen. En taper 30-40% av energien ved produksjon av hydrogen enten fra gass eller elektrisitet. Jeg har mer tro på gass en hydrogen. Gassdrift kan og ettermonteres på eksiterende skip. Først pilotprosjektet er alt gjennomført med suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
10.11.2020 kl 10:58
2820
Ja foreløpig er det sånn, men verden skal bli grønnere. Det kommer til å ta tid, men Hydrogen er fremtiden og det kommer til å bli høyere co2 avgifter.
Ombygging til gass hjelper jo også og det er planer for rensing. Om Golden har slike planer, vet jeg ikke.
Ombygging til gass hjelper jo også og det er planer for rensing. Om Golden har slike planer, vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 11:29
2740
Tja, verden er blitt grønnere (planeten har blitt 14% de sist 10 årene) og blir forhåpentligvis grønnere så vi kan produsere enda mer mat. Co2 er en viktig ingrediens for å gjøre planeten grønnere. Jeg er ikke så sikker på at verden (da snakker jeg ikke om politikere med grønske på hjernen som kan kastes når folket har fått nok) vil tillate å betale mye mer for energien enn vi gjør i dag. Rimelig energi er hele grunnlaget for velstanden i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Denne kjedelige diskusjonen kan dere ta under grønne aksjer.
Totalt uinteressant i denne møkkete bulk tråden, bulk eiere har ikke penger til å ombygge noe som helst, nå er akkurat scrubbere installert og det ble også et taps prosjekt.
Totalt uinteressant i denne møkkete bulk tråden, bulk eiere har ikke penger til å ombygge noe som helst, nå er akkurat scrubbere installert og det ble også et taps prosjekt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Clay Allison
10.11.2020 kl 11:50
4579
Det handler om Golden og skip.
Tema burde du være litt forsiktig med.
Tema burde du være litt forsiktig med.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 11:56
4577
Riktig at Scrubber ikke ble gull i først omgang, men stigende oljeprisen vil gjøre susen og investeringene er utgiftsført. Så GOGL er bet på stigende oljepriser i tillegg til ratene selvfølgelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 12:07
4569
Eastern Pacific Shipping har bestilt 5 210.000 dwt LNG drevne skip, og alle går rett på kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 12:10
4593
Har tro på LNG drift er fremtiden. Hydrogen blir for kostbart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Gjesp
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,5% TIL USD 14.781/DAG
Cape ned 5 % i morgen?
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS -0,5% TIL USD 14.781/DAG
Cape ned 5 % i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 12:41
4477
Folket rømmer segmentet mens man kan. Skipene forsvinner jo ikke. Men ett selskap sitter igjen med svarteper med Joakim som "dealeren" og roper ut "Drybulk are our top pick" :-)
https://splash247.com/onassis-exits-cape-segment/
https://splash247.com/onassis-exits-cape-segment/
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 13:06
4413
Finnes kjøpere som er villig til å betale god pris. Må vel være positivt det. Onassis trenger vel likvider og lettest å selge skip i et marked som er i starten på en oppgang syklus.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 13:14
4436
Alt har sin pris og de dumpes etter initiativ fra selger om dagen. Så nei, jeg ser ikke positivt på at garvede shippingselskaper lemper ut capesizene sine til "gi bort"-priser.
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-november-03-2020/
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-november-03-2020/
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 13:26
4399
Gi bort pris? Forklar nærmere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 13:30
4411
Bare å følge linken det, og summere opp de siste fire ukene for eksempel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kan det ende slik at Gogl når atl i h1 på tross av covid vaksine, bull
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 13:41
4436
En har fått bra betalt for Cape skipene og aktiviteten har vært høy i sommer og høst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
bankersen
10.11.2020 kl 13:42
4446
H1 vil bli fantastisk for GOGL:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 14:18
4383
"neste år" blir alltid bra i tørrlast :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Freight futures am update
Capesize down ~3%
Panamax down ~2%
Capesize down ~3%
Panamax down ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Nå kommer meglere løpende på rekke å rad, 2 meglerhus oppgraderer Lpg i dag, Nr1 har klare salgsanbefalinger på begge Norske Lpg rederier og rikker seg ikke en tomme, har kursmål 20 prosent under dagens markedskurs.
Hvordan kan denne NR1 megler være så i utakt med ´alle´ andre meglerhus? I Lpg rennene pengene inn
Hvor langt ned på lista faller denne super bulk hausserne ved års slutt?
Bulk ned i statene, det meste annet shipping stiger friskt
Hvordan kan denne NR1 megler være så i utakt med ´alle´ andre meglerhus? I Lpg rennene pengene inn
Hvor langt ned på lista faller denne super bulk hausserne ved års slutt?
Bulk ned i statene, det meste annet shipping stiger friskt
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 17:12
4256
Dere bør også ta en titt på hva kineserne gjør med malmen.
Det var kjempesalg nå i NIO for noen minutter siden :)
Det var kjempesalg nå i NIO for noen minutter siden :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.11.2020 kl 19:05
4147
Da kom fasiten fra den siste uken. Nytt kraftig fall i capeverdiene, akkurat som forventet.
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-november-10-2020/amp/
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-november-10-2020/amp/
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 19:48
4103
Kineserne lager bl.a biler av malmen de får fraktet inn.
NIO er et slikt selskap. Kjøpte aksjer der for 1 mnd siden, og kursen har allerede doblet seg. I dag falt kursen rundt 14% en stakket stund.
Det var kun et tips til de som begynner å bli drittlei av bulk og ser etter alternative plasseringer.
NIO er et slikt selskap. Kjøpte aksjer der for 1 mnd siden, og kursen har allerede doblet seg. I dag falt kursen rundt 14% en stakket stund.
Det var kun et tips til de som begynner å bli drittlei av bulk og ser etter alternative plasseringer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Mollen
10.11.2020 kl 21:15
4009
11. november 2016 sluttet kursen på 30,79.
10. april 2017 sluttet kursen på 67,93. Aksjen over doblet seg altså på 5 mnd etter å ha steget mer eller mindre sammenhengende siden medio 4Q16. Det er frustrerende å gå og vente på at kursen skal komme, men det er jo ingen mirakel vi venter på. Aksjen har jo gjort det før. Sist var det dårligste bulkmarkedet siden vikingtiden vi var ute av før stigningen kom. Nå er det verste sjuka siden svartedauden vi først må bli ferdig med. Ikke søren om denne skal ligge på disse nivåer når verden er tilbake for fullt.
10. april 2017 sluttet kursen på 67,93. Aksjen over doblet seg altså på 5 mnd etter å ha steget mer eller mindre sammenhengende siden medio 4Q16. Det er frustrerende å gå og vente på at kursen skal komme, men det er jo ingen mirakel vi venter på. Aksjen har jo gjort det før. Sist var det dårligste bulkmarkedet siden vikingtiden vi var ute av før stigningen kom. Nå er det verste sjuka siden svartedauden vi først må bli ferdig med. Ikke søren om denne skal ligge på disse nivåer når verden er tilbake for fullt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 21:28
3998
Har sittet i flere år nå og ventet.
Hvilke positive signaler tolker dere ut av tallene?
Det "gode" Q4 er straks halvgått, og tallenes tale for de neste 4-5 månedene ser jo ikke oppløftende ut.
Cape
Nov 14625 -1450
Dec 14400 -1125
Q1 8300 -275
Cal21 13125 -144
Hvilke positive signaler tolker dere ut av tallene?
Det "gode" Q4 er straks halvgått, og tallenes tale for de neste 4-5 månedene ser jo ikke oppløftende ut.
Cape
Nov 14625 -1450
Dec 14400 -1125
Q1 8300 -275
Cal21 13125 -144
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kjøp Avance, der kommer JF til å melke store utbytter Avanse vasser i Dollars nå
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
10.11.2020 kl 21:54
3960
Har funnet gullfuglen i NIO. Nystartet Elbilselskap. Når kineserne går over til Elbiler, så blir Tesla liten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
ShippingProf
11.11.2020 kl 08:47
3723
Ny kollaps i FFAene i morges lover dårlig for aksjen i dag:
Cape
Nov 13800 -825
Dec 13650 -750
Cape
Nov 13800 -825
Dec 13650 -750
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare
KJEPET
11.11.2020 kl 08:51
3716
He. he. Og hva skjer i midten av desember? Da har "Currently #1" spådd utforbakke i ratene :-)
Først spådde han $36.000/d for hele Q4, så måtte han justere kraftig ned til $23.000/d for ikke lenge siden. Skal være glad om ratene kommer over $16.000/d for Q4 slik at man ikke går i minus for kvartalet.
Bare for rederne å bestille opp enda flere caper, slik at man er sikret å tape penger også etter 2021.
Først spådde han $36.000/d for hele Q4, så måtte han justere kraftig ned til $23.000/d for ikke lenge siden. Skal være glad om ratene kommer over $16.000/d for Q4 slik at man ikke går i minus for kvartalet.
Bare for rederne å bestille opp enda flere caper, slik at man er sikret å tape penger også etter 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30
Du må logge inn for å svare