Hvordan vurderer focuss status i PHO?

rockpus
PHO 19.08.2020 kl 14:29 7162

For ikke å provosere de som har startet andre tråder om Photocure, oppretter jeg en egen tråd for å få frem synspunkter mht dagens status fra en av de som har vært mest positiv til dette selskapet gjennom flere år.
Jeg har oppfattet at du har skiftet syn på selskapet, og er nå mer på linje med slik jeg selv i senere tid har vurdert det.
Du har mange ganger utvist en god teft når det gjelder denne bransjen. Mange, meg selv inkludert, kunne med fordel ha lyttet mer til deg gjennom årene.

Nå ser det dog ut for at du og pafo har byttet roller?

Kan du si noe om hvordan du i dag vurderer PHO? På tross av dårlig utvikling i USA ser det ut for at markedet løfter kursen basert på selskapets egen guiding. Personlig kan jeg ikke skjønne at denne guiding er realistisk når jeg ser den svake utviklingen i deres hovedmarked. Når det gjelder fremtiden i Europa, må de jo nå bygge opp en egen salgsorganisasjon. Det vil koste mye penger og det vil gå lang tid før vi ser overskudd.

Er det Cevira som holder kursen oppe nå? Hvordan vurderer du cevira?
I
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
focuss
19.08.2020 kl 20:32 2912

Har ikke regnet ut snittet, men siden jeg har mange doblet i cov i perioden, doblet i AZT, og gjort det bra i Crayon Nano , plt og Life med flere så har jeg hatt bra med hell med meg i det siste. COV er nå min desidert største fulgt av AZT. PHO er nede på 7-8 plass etter størrelse, men var min største i mange år. Snittet jeg har solgt PHO på er under dagens kurs. Ingen får alt optimalt og det beste er ofte det godes fiende.
HrDuck
19.08.2020 kl 21:02 2920

jeg har jo forstått på dine innlegg at din salgskurs må ha vært ganske betydelig under dagens kurs. Noe særlig over 70 blank kan det jo ikke ha vært (i beste fall). Kanskje kjøpte jeg en god slump av nettopp deg på 51 (akkurat det ville jo vært litt komisk å oppdage).
Men det jeg fortsatt synes å se er at ditt syn på en aksje er basert på posisjonen du har. Du mente at oivind sine sitat (som du hevdet manglet sammenheng) var med på å ødelegge forumet (eller noe i den retning). Akkurat det vil nok en del mene at fundamentalt syn preget av posisjon også gjør.

Men uansett lykke til videre.
provence
19.08.2020 kl 21:19 2891

HI there

Litt underholdning å lese kommentarene på tråden her ..

Nå er ikke PHO min favorittaskje men jeg tror at PHO har tatt noen grep her med Ipsen og ta styring.

Ipsen som selskap https://en.wikipedia.org/wiki/Ipsen

Utdrag:
Ipsen is a global specialty-driven pharmaceutical company with total sales exceeding €2.56 billion in 2019

Ipsen tjener bra med penger så hva betyr disse mindre inntektene fra Hexvix fra PHO i totalsammenhengen ?

Dette leder inn på neste tema .. blåruss .. hvilke produkter selger mest med fokus for det er det saken dreier seg om.

Jeg har sporadisk vært innom her fordi noen trekker inn Medistim i en sammenlikning. . Dette selskapet tok grep mtp. salgsscenarioet i USA. MEDI hadde en avtale med Medtronic i å få til salg av kvalitetssikringsprodukter av hjerte-by-pass operasjoner men fordi produktene til MEDI fikk for lite fokus i Medtronic regi så ble listen lagt. Resultat, salget skjøt i vei. Konklusjon, når man tar kontroll over et nisjeprodukt ut fra en ledelse så får man resultater.

Nå skal jeg ikke terpe på dette men fra Snøffelens tid og at PHO ville være på nivå med MEDI i en faseutvikling og noen (nevner ingen) kom inn med argumentet .. Medistim .. ser ingen oppside der.

Got it :)
Redigert 19.08.2020 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
rockpus
19.08.2020 kl 22:06 2813

" Og jeg er så trygg på mitt syn at jeg fortsatt hevder at du argumenterer basert på posisjon og ikke fundamentale endringer."

Selvsagt argumenterer man etter posisjon! Hvorfor selger man en aksje man har vært positiv til? Jo selvsagt fordi man endrer mening. Skal ikke da argumentasjonen følge den nye posisjonen? Jeg synes du stiller det hele på hodet. Selve salget er jo i seg selv et bevis på at man har tatt følgene av sin egen argumentasjon.
Den som ikke evner å forandre mening i aksjemarkedet, vil før eller siden tape stort. De fleste av oss tror dog mer enn vi vet. Hadde det vært motsatt ville vi vært styrtrike.
Personlig har jeg gjennom årene endret mening om f.eks. PHO flere ganger. Noen ganger har jeg hatt rett, andre ganger har jeg bommet.
rockpus
19.08.2020 kl 22:10 2800

Ganske morsomt å konstatere at når focuss ble negativ, ble både pafo (nå peaf) og bravi positive. To av de største pessimister og kverulanter skal plutselig nå begynne å promotere en investering i PHO. Det er da man mistenker dem for hele tiden kun å ha vært ute etter krangel og kverulering.
rockpus
19.08.2020 kl 22:14 2794

"Når man ser hvordan DS investerer i USA uten å oppnå nødvendige resultater så blir det å gjøre det samme i EU med halv pris på produktet noe som for meg fremstår som håpløst."

Hvordan vil kunder i USA reagere på at PHO selger det samme produktet, bare med et annet navn, for halv pris i Europa? Hvordan skal PHO forsvare en slik forskjell uten at de må senke prisen i USA også?
oivindl
19.08.2020 kl 22:15 2781

Kan man da konkludere med det samme for focuss?
Han har jo også skiftet mening.
De to andre har i hvert fall markedet på sin side.
oivindl
19.08.2020 kl 22:19 2771

"Den som ikke evner å forandre mening i aksjemarkedet, vil før eller siden tape stort."

Poenget er vel ikke at det er galt å skifte mening.
Poenget er hva man faktisk formidler, og det er ikke nødvendigvis det samme.
rockpus
19.08.2020 kl 22:21 2763

Det kan da ikke være galt å formidle begrunnelsene til ens egne kjøp og salg?
HrDuck
19.08.2020 kl 22:22 2756

Du snur det på hodet rockpus. Du har ikke fundamentalt endret syn på pho mange ganger. Du har endret syn på om aksjen skal opp eller ned den nærme tiden. Jeg kjøper og selger ofte, men det er ikke sånn at jeg er positiv til det fundamentale mandager og torsdager og motsatt tirsdag og fredager. Og om jeg selger deler av beholdningen eller kjøper mer så betyr det ikke at jeg utbasunerer langsiktig himmel eller helvete på forumet. Men noen gjør det. Og akkurat i focuss sitt tilfelle syntes det var ganske tydelig. Oivind har jo vist deg noen eksempler på det tidligere.

Jeg tror rett og slett at du ikke klarer å skille mellom aksje og selskap, trading og fundamentalt syn.
focuss
19.08.2020 kl 22:24 2744

HrDuck
Jeg gjorde jo også noe gevinstsikring på vei ned fra 120, men bare en liten del at totalen.Det som for meg var hele grunnlaget for min entusiasme til PHO var ideen om at de burde få en betydelig markedsandel for blærekreft cystoscopy i USA. Den tanken har fått for mye motvind slik jeg ser det. Om kursen til Pho skal opp eller ned fremover har jeg ingen ide om. Det er så mange slags tanker og aktører i markedet.
rockpus
19.08.2020 kl 22:27 2721

HrDuck

Enig i en del av det du skriver her.

Når det gjelder focuss, tolker jeg han slik at han har vært i en prosess siden Q4 2019. Tll slutt endrer han totalt mening og selger. Skal man kritisere noe, så kan det kanskje være at han fortsatt uttrykte stor optimisme på et tidspunkt han nå forklarer at han var begynt å bli skeptisk.
HrDuck
19.08.2020 kl 22:30 2714

Litt sårt å lese dette siden jeg sov i timen når det gjaldt medistim. Men det var helt min egen feil og jeg har kun meg selv å klandre for det.

Selv om det smerter å tenke på en gevinst som glapp må jeg likevel berømme deg Provence for et meget godt innlegg.
rockpus
19.08.2020 kl 22:30 2709

Det er vel uansett ganske logisk at focuss faktisk mener det han i dag skriver? Ellers hadde han vel ikke solgt?
HrDuck
19.08.2020 kl 22:41 2675

Som tidligere nevnt så tror jeg focuss ser kursen stiger og rasjonaliserer sitt salg i etterkant med argument han ikke hadde da, men funnet nå. Argument som baseres på at han ikke har aksjen og ikke endringer (som var utgangspunktet for ditt spørsmål).

Og det er jo helt opp til focuss hvordan han vil rasjonalisere for seg og andre. Men i aksjemarkedet er ærlighet mot seg selv første bud og det dyreste budet å bryte. Hvem har vel ikke solgt en aksje fordi man tror på kortsiktig nedgang og så lurt seg selv med alle vikarierende argument når kursen fortsetter å stige. "Markedet er irrasjonelt, snart vil noen shorte den ned, resultatene er bare ett blaff, folk er gale og må snart ta til fornuft" osv. Man kan fint klare å trylle frem sånne tanker i eget hode på kurs 80 selv om man egentlig mente at potensialet var mange hundre kroner.

Mine største "tap" har ikke vært aksjer som falt mye (selv om det har vært sånne også), men selskaper jeg ikke har vært disiplinert nok til å holde til potensialet var nådd. Nedsiden er tross alt begrenset til 100%, oppsiden er ubegrenset.
HrDuck
19.08.2020 kl 22:45 2662

Og la meg ikke glemme klassikeren selge en aksje fordi man tror det blir en kjedelig periode for å finne noe mer spenstig på kort sikt. Klassikeren over alle for å stå igjen på perrongen. En langsiktig positiv som går ut av denne grunn er nesten som en rituell ofring for andre langsiktige som ser kursen dundre opp straks stakkaren har fått sluttseddelen i mailboksen.
Redigert 19.08.2020 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.08.2020 kl 22:51 2647

"Den tanken har fått for mye motvind slik jeg ser det."

Motvinden startet altså 27. feb ved Q4-19.
Den må ha økt ved emisjon 27. april, men fortsatt har du formidlet at man har god medvind, bedre enn noensinne.
Men ikke bare det, du har æreskjelt og latterliggjort de som har et annet syn. Du har, for å si det mildt, litt å gå på når det gjelder saklig diskusjon.
rockpus
19.08.2020 kl 22:54 2641

Kjenner meg godt igjen i det du skriver om å rasjonalisere sine egne feildisposisjoner.

Når det gjelder focuss, så mener du at han har hatt andre begrunnelser bak sitt salg enn de han i dag forfekter?

Vel, grunnen til at jeg velger å tro på hans argumentasjon, er kort og godt fordi det samsvarer godt med hvordan jeg selv har vurdert PHO dette året.
focuss
19.08.2020 kl 22:58 2629

Hva du tror må du selvfølgelig gjøre som du vil med, men slutt å spør meg dersom du tror jeg lyver. Som du kanskje ikke vet så er det slik at tyven tror alle andre stjeler. Jeg har faktisk ingen grunn til å lyve om noe som helst. At du gidder å bruke så mye energi på å spekulere i hva jeg tenker og har tenkt virker helt sprøtt på meg. Virker som du er fryktelig usikker på dine egne vurderinger. Skjønner du ikke at fremgangen i USA har vært skuffende så sliter du. Skjønner du heller ikke at DS sin guiding kun er egnet til at folk skal synes han er totalt useriøs så bør du forsøke å tenke litt over hva som skal til for at han skal komme i mål.

Da gidder ikke jeg bruke mer tid på dette,
HrDuck
19.08.2020 kl 23:04 2612

Det er ikke uvanlig, om du er skeptisk til pho tror du han er ærlig når han er skeptisk og vice versa når han er positiv. Confirmation bias er sterkere enn hva man liker å tro.

Men vi står jo igjen med kun to muligheter her:

- focuss var uærlig mot forumet når han skrev flammende innlegg for pho ihvertfall frem til slutten av mai mens han innerst inne i beste fall var begynt å tvile som han selv sier.
- focuss er ikke ærlig mot seg selv når han nesten ikke har aksjer i et selskap han solgte av grunner som du feks finner over.

Det er anonymt forum, vi kan ikke vite sikkert. For meg spiller det ingen rolle heller, men siden du tok det opp i en egen tråd så har jeg forsøkt å dele mitt syn på en saklig måte.

PS. Er det sånn at han hausset aksjen selv om han tvilte så er det den største synden som jeg ser det. Å lyve for seg selv rammet ikke andre og er så altfor vanlig i markedet.
Redigert 19.08.2020 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
HrDuck
19.08.2020 kl 23:08 2600

Ser dette ble lagt inn mens jeg skrev mitt forrige innlegg. På en eller annen måte har du vært minst litt uærlig som jeg ser det. At du kaller meg usikker eller annet velger jeg bare å ignorere og det stiller deg ikke i noe bedre lys. Jeg har heller ikke noe behov for å ta diskusjonen videre, men siden du først valgte å svare på en tråd som handlet om ditt personlige syn så ble det vel åpnet for å diskutere kvaliteten på det.
focuss
19.08.2020 kl 23:31 2554

Lykke til videre i PHO. Dersom det på noe tidspunkt kan synes som at de kan klare en betydelig markedsandel i USA så kommer jeg vel tilbake. Foreløpig synes det ikke som man har det travelt med det. Da er det andre langt mer spennende ting å drive med i mellomtiden.
HrDuck
19.08.2020 kl 23:37 2527

Lykke til videre du også focuss.
peaf
20.08.2020 kl 08:42 2318

Ja focuss er en man uten ryggrad, han har endret mening og førklarer hvorfor. Og det er klart med fasit i hånd. Men jeg har hatt
utalige diskusjoner med han seden Schneider begynnte. Og nu er vi der eg sa vi skulle havne, men erkjenner han att han har
hatt feil hele tiden. Nei han prøver bortførklare alle 10.000 osaklige inlegg han har skrivit. Så godt som alt har jo handlet om DS
og investeringer og salg i USA. Og plutsligt har han endret mening, og det er lov. Men det er lov att erkjenne att man tatt feil og.

Det ende som hendt under Schneiders tid som er skikkelig positivt er Cevira, som de starte førhandlinger om under Hestdal sin tid.
Og her vil jeg påstå att focuss sine kunnskaper om Cevira er null, tilsammen med mange andre skribenter her. Og det kommer
att vise seg når vi har fasit. Men den ende med skikkelige medisinske kunskaper som eg vet har uttalt seg er Hestdal. Og han
mente Cevira var en potensiell BB og det var bare før Europa og USA, Kina kommer jo til som en ekstra BB kandidat.

Og Ibsen er vel en del av Hestdal sin strategi. Det ser otvivelaktigt ut som Hestdal sett det fremfør seg, med den Danske terapeutiske
studien. Og nytt terapeutisk patent til 2035. Samtidigt som det gamle gikk ut i Europa, og Ipsen har ingen rettigheter til den
terapeutiske delen. Og innsåg vel att det smarteste var att selge sin del av rettigheterne, da den ikke er patentbeskyttet eller gir
dem muliheten att delta i terapeut delen. Det er før mye som sammentreffer før att tru det er tilfeldigheter. Og Schneider er som
focuss han dør hellre en gir æren til de som førtjener det.

Og det skall og seies han er ikke alene, med att førsvare de her idiiotiske disposisjonerne til Schneider. En i dag er det mange
som svær sin tiltro til Schneider, fast alle tall bevisligen viser att han er uduglig. Han har klart att bruke 62 mil av kontantbeholdingen
til sine tapsprosjekt. Og Ipsen som terapeutisk strategi er jo som det vist seg i Q2 resultatet meget smart, og høye priset på noe
som man vil skall bli brukt som en ekonomiskt førdelaktig behandling er vel ikke det smarteste eg har hørt. Men Ipsen kjøpet
skulle vart finansiert med lån, det er ikke mange kroner de behøvt låne.

Og har han tenkt bygge salgsorginissasjon, typ USA da må det mangle mye i topplokket.I Europa gjeller det først og fremst att
få myndigheterne på sin side, både når det gjeller effekt og kostnader i behandlingen. Så går det i stort sett av seg selv.
Så konklusjonen er att vil ni vete hvordan det går med PHO ikke spør focuss.
Lazz
20.08.2020 kl 08:59 2282

Det blir veldig rart å trekke konklusjoner som du gjør. 2019 var et fantastisk år med tanke på utplassering av skop. En kan si mye om at det er høye kostnader knyttet til hvert enkelt skop, men skopene kommer til å generere gode inntekter flere år frem i tid. Det er heller ikke å legge under en stol at hvis Photocure hadde sett seg fornøyd med dagens markedsandel og drev kostnadsbesparende hadde vi hatt en meget pen bunnlinje i dag.. Satsingen som gjøres nå kommer til å være det klart beste som skjer på lang sikt. DS gjør alt riktig.

Uavhengig av om det blir prisen på hexvix eller prisen på cysview er marginene mere enn gode nok til å drive profitabelt når selskapet går inn i en ny fase etterhvert.
oivindl
20.08.2020 kl 09:27 2232

HrDuck, tror ikke du får focuss til å innrømme noe som helst. At han også er uærlig kan greit dokumenteres.
En bagatell kanskje, men jeg ble beskyldt for å ødelegge cov-tråden. En av beskyldningene var at jeg var den som først skrev om pho på den tråden.
Det er jo så enkelt å bla tilbake og tilbakevise den påstanden, likevel ble den gjentatt to ganger.

Og da er vi jo ved et annet problem ved focuss, som jeg håpet vi skulle slippe å se på denne tråden, nemlig behovet for å karakterisere og sjikanere de som kommer med saklig kritikk.
Du har fått dine karakteristikker, jeg er blandt annet diagnostisert som psykopat og i tidligere pho-tråder bruker han slike beskrivelser på de som er uenige:
"Det har med at jeg føler en kvalmende avsky når jeg leser hva de skriver. En kombinasjon av usympatisk inkompetanse som rett og slett får meg til å føle meg uvel..."
Paradoksalt nok er han nå blitt enig i noe av det han den gang ble uvell av.
Redigert 20.08.2020 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
HrDuck
20.08.2020 kl 09:59 2183

Man kan sikkert mene mye om andre og andre mener sikkert mye om meg også. Det kommer sjelden noe godt ut av sånt. Foreslår vi bare lar denne tråden dø ut og så diskuterer vi PHO på en av trådene som faktisk handler om PHO :)
rockpus
20.08.2020 kl 10:11 2164

Jeg aner ikke hvem focuss er. Men det jeg må innrømmer, er at dersom jeg hadde følgt hans fotspor under de siste 3 til 4 årene, hadde jeg vært mye rikere enn i dag. Han har faktisk hatt en usedvanlig god teft.
Det er nok samtidig årsaken til at det skapes så mye bitterhet blant PHO-aksjonærer når han trekker seg ut. Da skal det fokuseres på på om og når han mente eller ikke mente det han skrev. Poenget er dog at det han faktisk selv gjør, ser på sikt ut til å være riktig.
PHO i dag ser ut til å være et bet på Cevira. At markedet lar seg påvirke av DS sin guiding i USA er for meg uforståelig sett i lys av hvor sent det går fremover.

Jeg savner ellers en kommentar på dette:
Hvordan vil kunder i USA reagere dersom det er riktig at samme produkt selges av PHO i Europa for halv pris?
Computum
20.08.2020 kl 10:23 2142

"Hvordan vil kunder i USA reagere dersom det er riktig at samme produkt selges av PHO i Europa for halv pris?"

Slike forskjeller finnes i de fleste produktgrupper. Det kan bl.a. begrunnes i høyere kostnader i det aktuelle markedet. Hvordan reagerer norske forbrukere på at det meste er mye høyere priset i Norge enn andre steder? Vi aksepterer det. Regner med Hexvix blir priset opp til et nivå selskapet og markedet er tjent med.

Når det gjelder focuss leser jeg noen ganger hans innlegg med interesse. Han er en heldig "stockpicker". Men han er langt i fra den med størst troverdighet og folkeskikk på forumet, selvom selvbildet er stort.
Slettet bruker
20.08.2020 kl 10:25 2130

Viktig å huske at dette er et anonymt forum rockpus.
Focuss har nok uten tvil god teft, men det er det mange som har også veldig mange som sitter i Photocure.
Det er viktig å merke seg at de aller fleste elsker å framheve sin fortreffelighet, mens investeringene man bommer på snakker man ikke om.

Dersom du virkelig er interessert i Photocure kan du vel sende inn spørsmålet ditt til Radforsk idag så får du kanskje svar på podcasten senere idag.
For min del virker du usedvanlig usikker ift Pho og kanskje er det lurest å holde seg unna.
Slettet bruker
20.08.2020 kl 10:30 2115

Det er jo du som lager en tråd om idolet ditt. Hvor morsomt tror du det er for de som trodde på haussingen hans om at cov skulle gå til månen etter Q2 og splitt i Cov. Hvor morsomt tror du det er for de som solgte pho på 50/60 etter baissingen hans. Ikke stol på skribenter her inne! I det siste har jo til og med jeg truffet bedre enn han. Se heller på fakta, det er at samtlige analytikere sier kjøp, selskapet fortsetter å levere vekst til tross for en vanskelig tid og store solide investorer kjøper seg opp.

At medisin har en annen pris i USA er vanlig.
HrDuck
20.08.2020 kl 10:35 2098

Nå var mitt forslag å legge denne død. Det er ikke grunn til å pese mer på om focuss er ærlig eller ikke. For egen del kan jeg si at jeg ikke føler noe bitterhet mot focuss. Og så synes jeg ikke å diskutere han som person er interessant.

Det du tar opp angående prising us vs Europa er et blindspor. Det er helt standard at prisene ikke er de i samme i forskjellige land. I Usa er det for eksempel ikke uvanlig at privatpersoner reiser til Canada for å kjøpe diverse medisin. Det er ikke noe nytt og ikke noe tyder på at systemet endres i overskuelig fremtid.

edit: så at krepsen slo meg til det siste poenget :)
Redigert 20.08.2020 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
oivindl
20.08.2020 kl 10:54 2057

"Det er nok samtidig årsaken til at det skapes så mye bitterhet blant PHO-aksjonærer når han trekker seg ut."

Igjen tror jeg du bommer på poenget. Jeg vurderer heller ikke det som skrives her inne ut fra økonomien til den som skriver.
Enig i at denne tråden legges død.
rockpus
20.08.2020 kl 11:04 2046

Jeg er fullstendig klar over hvordan man bør forholde seg til bidragsytere på et anonymt forum! Har drevet med aksjer i snart 40 år..
Det interessante med focuss i denne sammenheng, var den lange tiden han var en helt spesiell mentor i denne aksjen.

Når det gjelder grad av ærlighet, er det nok mange på dette forum som kunne tatt et oppgjør med seg selv..

Skulle jeg i dag igjen satset på PHO, måtte det vært pga Cevira.

Ellers virker det for meg at markedet lar seg berolige av stadig mer optimistisk guiding fra DS for hver gang man blir skuffet over den faktiske vekst i USA.
HrDuck
20.08.2020 kl 11:10 2036

Ikke så lett å legge denne død tydeligvis.... Men tror du ikke helt forstår poenget her rockpus. Hadde markedet priset pho på guidingen kan jeg love at kursen ville vært langt høyere enn den er i dag.

Til det du skriver om focuss så vil jeg ikke kommentere. Focuss har ikke bedt om denne oppmerksometen som ble han til del med denne tråden og jeg foreslår (igjen) at vi nå lar det ligge.
Redigert 20.08.2020 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2020 kl 11:12 2033

Nå er vel den guidingen en hel del måneder gammel og kursen har om jeg ikke husker feil vært nede på 42 tallet etter at den ble kjent.
Optimismen rår i Pho og blant investetorene og det er riktig, Cevira blir en deilig bonus, større utbetalinger fra Asieris nærmer seg.
Men, meglerhusene legger fortsatt ikke stor vekt på Cevira i sine analyser, de kommer ved godkjenning av produktet. Cysview/Hexvix er hovedmotoren og jeg tror man vil oppdage grep ift eksempelvis oppkjøp framover som vil styrke troen på selv de mest negative til å endre mening om strategien.
Men, heldigvis er det frivillig hva man vil sette pengene sine på, jeg har etter q2 aldri følt meg mer bekvem enn nå.

Lykke til videre.
oivindl
20.08.2020 kl 11:12 2033

"Når det gjelder grad av ærlighet, er det nok mange på dette forum som kunne tatt et oppgjør med seg selv.."
Helt enig, derfor er det også viktig at det tas opp.
rockpus
20.08.2020 kl 11:22 2002

Kan bare beklage at jeg ikke følger din beordring om å legge tråden død. Visste faktisk ikke at du opptrer som Admin..? Det var tross alt jeg som startet denne tråden, og det har vært frivillig for deg å delta. Ser også du mener jeg har problemer med å forstå "poenget".
Kanskje det er du som ikke helt har forstått?
Jeg har dog fått belyst det jeg lurte på og skal ikke mase mer om dette.