PHO - Nå blåser det friske og positive vinder rundt selskapet..

Slettet bruker
PHO 15.09.2018 kl 14:45 5289

- Først ble denne artikkelen fra Renal & Urology News lagt ut på Investorgruppa på FB i går.
- Så ble Den kopiert inn på HO senere i går.
- Deretter Twitret selskapet om samme artikkel i går kveld.
- Så kom artikkelen som nyheter i innboksen til aksjonærer som har abonnert på nyheter fra Photocure.
- Til slutt ble artikkelen lagt inn på hjemmesiden til selskapet som News.

Hva betyr egentlig dette.?


https://www.renalandurologynews.com/bladder-cancer/the-role-of-enhanced-cystoscopy-in-patients-with-nonmuscle-invasive-bladder-cancer/article/795129
Redigert 20.01.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
ruda
15.09.2018 kl 15:24 5184

Det betyr at aksjen kommer til nye høyder i neste uke
Slettet bruker
15.09.2018 kl 16:06 5088

Og det søkes etter flere selgere i USA. Denne utlysningen etter en Surgical Sales Executive for California ble lagt ut på Linkedin for 4 dager siden.

https://www.linkedin.com/jobs/view/785305484
Redigert 15.09.2018 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Submerged
15.09.2018 kl 16:27 5045

Her er det bare og laste opp, mcap på 1,3 milliarder er fortsatt grisebillig med tanke på potensiale og alt det positive som skjer rundt selskapet nå.
rd350
15.09.2018 kl 16:41 5010

Regner med at leger som jobber med blærekreft kjenner til både hvit og blått lys. Hvis en pasient med symptomer på blære kreft blir undersøkt kun med hvit lys uten funn regner jeg med at pasienten blir henvist til "blålys". Har ingen tro på at pasienten blir sendt hjem med beskjed om at alt er i orden siden vi ikke fant noe med hvit lys...
focuss
15.09.2018 kl 16:45 5004

Rossi
Dette var virkelig bullish-Flott link

Advent of new techniques such as Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview has enhanced the diagnosis of bladder cancer thus increasing the demand for cystoscopes. Rising adoption of BLC technique by industrial players namely, Karl Storz GmbH & Co. KG and Olympus Corporation further contributes to the lucrativeness of this market
rossi
15.09.2018 kl 16:50 4966

Focuss

Skylder deg en stor takk ? takket være skriveriene dine og en viss einarson på en podkast i vinter fattet jeg interesse for pho, er i pluss rett under millen nå ?
focuss
15.09.2018 kl 17:29 4883

Rossi
Slike tilbakemeldinger er utrolig hyggelig å få. Når det gjelder Cystoscopy teknologi så fremgår det av dine artikler at rengjøring av Cystoscop er en utfordring for sykehusene. Jeg antar det kan være begrensende på brukerhyppigheten. Det markedet ønsker seg nå er engangs cystoscop hvor den delen som er i menneskekontakt kan kastes etter bruk. Skulle vært interessant å vist om bransjen har noen tanker om hvordan det kan gjøres.
Slettet bruker
15.09.2018 kl 20:27 4659

Bekreftelser på rekke og rad og jeg finner det uforstående at flere velger å selge på 59. Men men, mulig de kan få kjøpe tilbake på over 60 på mandag.
Stor sjanse for at oppgangen nå vil tilta igjen i styrke fram mot q3 og fortsatt venter vi en melding eller to.
hvasa
15.09.2018 kl 21:41 4511

Jeg synes det er helt naturlig at selskapet velger å legge ut artikkelen da slike artikler er gull verdt for selskapet. Vet ikke hvor stort og velrenomert dette Renal & Urology News, men lesere må det jo ha, ellers hadde det enkelt og greit ikke eksistert. Og leserne er selvfølgelig pasienter eller pårørende til disse i målgruppen. Det blir vanskeligere og vanskeligere for sykehus som ikke har blått lys å bortforklare nyttigheten av dette til pasienter, når pasienter leser i tidsskrift at blått lys er mer effektivt enn hvitt. Når folk reiser i lange distanser for å oppsøke healere og annet så kan man tenke seg selv hva de er villige til for å prøve noe som er vitenskapelig dokumentert å være mer effektivt. Et press og etterspørsel av pasienter vil selvfølgelig gjøre salgsjobben mye lettere for selskapet, og de kan til og med komme i en situasjon der sykehus etterspør hvis bare nok pasienter velger andre sykehus og det tror jeg de gjør. Alle pasienter uansett sykdom er veldig opptatt av å få best mulig behandling som er tilgjengelig. Vi så ingen reaksjon på aksjen på fredag, snarere tvert imot, og det er selvfølgelig ikke slik at det står en artikkel i Renal & Urology News så skal alle ha dette, men slike artikler vil utvilsomt gjøre etterspørselen større på sikt. Tror det jeg enkelt og greit prøver å si, er at slike artikler er mye mer verdt enn en skulle tro med første øyekast, og det er positivt at ledelsen ser dette og er opptatt av å spre den mest mulig. Vet det er farlig å forelske seg i en aksje, og jeg prøver å holde hodet kaldt med å se litt kritisk på aksjen også, men er bare utrolig optimistisk til PHO.
Redigert 15.09.2018 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2018 kl 21:45 4499

hvasa,
Enig.
Photocure postet artikkelen på Twitter 16:39 igår, etter at OSE hadde stengt.
Nyhetsbrevet for de som abonnerer på det ble mottatt i 11 tiden idag.
Slike artikler må fordøyes, men tviler sterkt på at dette bidrar til kursfall på mandag.
Allislost
15.09.2018 kl 21:46 4487

Rossi

Takk for flott link!

Focuss

sjekk ut denne linken:

https://www.karlstorz.com/cps/rde/xbcr/karlstorz_assets/ASSETS/3331222.pdf

Se side 103 ( Sterilizable with EtO and FO gas, Steris® and Sterrad®) og side 104 (under accessories: 39403 AS Plastic Container for Sterilization).

Håper dette er en ganske rask metode de har for å sterilisere utstyret. Sikkert mulig å finne mer info rundt dette. Det har mye å si for effektiviteten, turn-a-round tiden til de kan bruke utstyret på neste pasient.
Så får vi se om de kan komme opp med et endestykke som er for engangsbruk, ferdig sterilisert fra fabrikk. Det skulle man tro burde være den mest effektive løsningen på steriliserings problematikken.
Slettet bruker
15.09.2018 kl 21:53 4474

Noe av det kjedeligste i aksjemarkedet er når man har solgt og så stiger kurs videre. Så tenker man, 'vel, det går vel ned igjen imorgen eller om et par dager, da skal jeg kjøpe igjen'. Så går ikke kurs ned igjen, men fortsetter og stige og man sitter nå og bare håper man får en kjøpsmulighet igjen fordi dette var et dumt salg. Det mange ikke forstår er at det er lov å bite i det sure eple og kjøpe på høyere kurs for å være med videre og få en del av gevinsten likevel. Eller man kan sitte der med kalkulatoren og regne på hvor mye man hadde tjent hvis salgsknappen forble urørt. Det er ikke så gøy, jeg har gjort det samme selv. På et eller annet tidspunkt må man da enten kjøpe seg inn igjen eller glemme hele selskapet og se videre. Erfaring tilsier at flere sitter og følger ekstremt mye med på kurs på selskapet som man solgte seg ut fra og glemmer alt annet fordi det er så sykt irriterende å se at kurs stiger og andre investorer får fortjenesten jeg skulle hatt.

i Photocure er det store muligheter for å gå glipp av en kjempegevinst i tiden fremover hvis man er helt ute. Det er alltid greit å ta gevinst som folk sier, vel, er det faktisk alltid lurt å ta gevinst i en potensiell vinneraksje som kan stige flere 100 % og heller låse seg til masta i et selskap man sitter i minus og vente til det bikker grønt igjen? Ingen garanti for at ikke slike selskap stiger, men heller fortsetter å synke. Det er nok større muligheter for tap med en slik strategi, selge en potensiell vinneraksje og sitte med taperaksjene i stedet.
Ingen fasit selvsagt og folk får ta egne valg, jeg selv tror PHO er den vinneraksjen flere ville vært inne i fremover hvis de kunne gått tilbake og valgt på nytt.
bravi
15.09.2018 kl 21:59 4451

Dette med rengjøring av skop har ikke vært noe stort problem hittil. Med bruksfrekvens bare en gang i uka har det vært tid til å skrubbe utstyret både en og to ganger mellom hver pasient.

Så får vi se på kursen på mandag om det er mange på OB som leser Renal & Urology News og kjøper basert på det som skrives der.
Allislost
15.09.2018 kl 22:04 4433

https://www.credenceresearch.com/report/north-america-cystoscopes-market

Jeg tolker det som et signal på hvor vi skal når Cystoskop markedet i USA spås en vekst fra 135.1 mill usd i 2017 til 207.2 mill usd i 2026.

Dette er det totale cystoskop markedet i Nord Amerika.

Men de sier noe interessant i denne analysen: "The growing prevalence of urologic conditions thus catalyzes the overall market growth in North America."

De sier videre: "Of the countries analyzed, U.S. accounted for maximum market share in 2017, and expected to continueits dominance throughout the forecast period. Growing prevalence of urinary disorders, increased healthcare expenditure, continuous product development activities, and presence of leading manufacturers namely, Cogentix Medical, Inc., Olympus Corporation and many more contribute to the overall market growth in the U.S.

Dette synes jeg er interessant.

Redigert 15.09.2018 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Allislost
15.09.2018 kl 22:36 4366

Sterrad®:
https://www.emea.aspjj.com/products-and-services/low-temperature-sterilization/sterrad-100nx

Steris®:
https://www.steris-ast.com/services/ethylene-oxide-sterilization/

For meg ser det ut som Sterrad® kan være den raskeste av disse to metodene (60 min vs. flere timer eller dager).

Jeg vil tro at dette kan være dyrt steriliseringsutstyr å anskaffe. Hvis ikke sykehusene bruker samme metoden på annet operasjons utstyr fra før av slik at de allerede har det tilgjengelig. Det kan ha litt å si hvilke av disse to metodene sykehuset velger å benytte seg av, tidsmessig.

Med økende pågang fra pasienter mot sykehusene som har BLC/Cysview, så skulle man tro at et slikt sykehus burde besitte mer enn ett fleksibelt skop. Hvis ikke vil de jo ha en mindre effektiv drift dersom skopet må stå i "vaskemaskinen" i minst en time etter hvert inngrep.. Med 1.2 millioner cystoskopier utført i USA hvert år virker det lite sannsynlig at de kan drive virksomheten på den måten.
Redigert 15.09.2018 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2018 kl 09:47 4101

Sterillisering av cystoskope er det samme vilke lys du bruker, så det har ikke betydelse før vilket
skope de bruker. Og eg tvivler sterkt på att flexiskope blir engangsutstyr, da de er ganske tekniske.
Da er det mer trulig att de har to endestykker, det er nok billigare i lengden.

Vi kan nok utgå fra
att de skaffer blå/hvite flexiskope efterhånd, om de vil gi beste behandling til pasienten.
Det er som sagt ikke någet bedre alternativ idag. Og det er jo så att Medicare vil ha dem, og da blir
så. Det er de som betaler.
liang
16.09.2018 kl 10:50 3979

Mener å ha lest at de innfører engangspakning av ferdig blandet "remedium" til bruk i denne teknologien.
Bidrar kanskje med å korte ned tiden pr behandling.