VOW - VOW/TOP 20 posisjonerer seg rundt sine grøtfat!

ETIA's CEO har i dag sendt DENNE noe kryptisk meldingen:

"Greetings from ETIA - Ecotechnologies team - getting ready for the next media event!
Stay tuned for the next updates to come".

Dette under et bilde av en smilende grunnlegger (Olivier Lepez) + 4 like smilende medarbeidere.
Slik JEG tolker teksten KAN det se ut som om det kommer store nyheter fra selskapet ila relativt kort tid?

Hilsen Hammers
Redigert i dag kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2020 kl 00:31 3337

For første gang i mitt liv har jeg fått et LITE SNEV av sympati for Frp!
Partiet som sier blankt NEI til Regjeringens forslag om å pumpe Co2 ned i bakken!
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/nAgdWa/frp-sier-nei-til-regjeringens-co2-plan

Ikke at jeg tror Frp skjønner hvorfor de sier NEI - bortsett fra det å være i opposisjon, men Regjeringens forslag virker TULLETE for enhver som har lest litt om VOW's teknologi og som kjenner til prosessen med å gjøre Co2 om til et VERDIFULLT stoff for bl.a jordbruk og industri.
En SIKKER prosess som bl.a. skaffer VERDIER i form av økte avlinger - mot den usikre prosessen det er å pumpe dødt Co2 inn i et hull i bakken!
Langt dyrere er det også!

Et eksempel kan man i dag finne i dette innslaget i NRK Vestfold - der matproduksjon skjer via matavfall - i en sirkulær økonomi;
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/tomater-_a-la-mars_-testes-pa-jorden-1.15170892

Hilsen Hammers
Redigert 01.10.2020 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.10.2020 kl 00:05 2931

Det skjer ikke så mye nytt rundt VOW for tiden. Derfor har jeg heller ikke skrevet om selskapet de siste dagene.
Dette kan likevel raskt endre seg! Ja, for historisk sett har det blitt børsmeldt en ny kontrakt pr i underkant av hver mnd!

Det er etter de 9 første kommet 11 kontrakter - den siste den 7. sept. Mao, nå kan man vente seg en "ny godbit" hvilken dag som helst!
Det tror i hvert fall jeg! Personlig håper jeg at det kommer noe vedrørende aktiviteten på land. Jeg HÅPER og jeg TROR!

Hvis man vil slå ihjel ventetiden med litt matnyttig fakta har jeg satt Biogreen's hjemmeside (ETIA) på "oversetter".
Da er det enkelt for enhver å stotre seg gjennom teksten; http://www.biogreen-energy.com/pyrolysis-applications/tire-pyrolysis/
Jeg får håpe at oversettelsen "blir med" når jeg nå limer inn linken i dette innlegget.

(NB, NB; Jeg ser at den norske oversettelsen ikke ble overført i lenken og at det er den engelske teksten som fortsatt ligger der.
Da foreslår jeg at de interesserte heller googler; "Biogreen Energy" og trykker "oversetter" opp til høyre før man går inn på siden).

Her kan man bla gjennom de ulike fanekortene - og se hva ETIA leverer av varer - og hvilke forskjellige muligheter disse gir.
Dette på temperaturer på sin patentbeskyttede pyrolyseteknologi (den som VIRKER....🤭🤭🤭) fra alt mellom 100 og 1000 grader C.

Temperaturen varieres ut fra hvilket PRODUKT kundene ønsker å få ut i sluttprosessen. Hovedbolken ligger mellom 350 - 800 grader.
Selskapet som OVERTAR de vanskelige stoffene der de fleste andre "kaster hansken"!

Det er et utall av muligheter for å gjøre business - noe som også gjenspeiles i de ulike kontraktene man har meldt om hittil i år.
Bl.a. plast til olje i Tsjekkia, kakaoskall og trevirke til biokull og selvsagt flere ulike kontrakter til nybygg på skip.
Det pågående samarbeidet m/England's største mottaker av brukte bildekk er det forsatt ikke meldt noe om. Trolig et tidsspørsmål?

Hilsen Hammers.........som ABSOLUTT ikke blir forundret hvis det kommer "noe" om "et eller annet" ila en uke eller to!
Redigert 02.10.2020 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.10.2020 kl 10:05 2407

Ikke akkurat en kontrakt, men i dag en hyggelig melding ang NY TEKNOLOGI fra Henrik Badin på sosialt medium;

"En ny milepæl fra VOW ASA denne uken med oppstart av vår nye energieffektive tørketrommelløsning ved testanlegget vårt i Norge.
Dette finansiert av European Commission Horizon 2020-programmet.
Etter å ha utstyrt cruiseskip og oppdrettsfiskeparker i årevis med våre slamtørkersystemer, er vi stolte av å kunngjøre oppstarten av vår siste tørketrommelteknologiutvikling som øker energieffektiviteten på opptil 70%. Et stort skritt fremover for å redusere våre kunders karbonavtrykk".
Altså rundt 1 fysisk ordre pr mnd - i snitt. Den forrige kom for nøyaktig 1 mnd siden - den 7. september.

Ordreresesven begynner forresten å nærme seg NOK 2 MRD - inkl options! Dette fordi;
Halvårspresentasjonen viste at den pr den 30. juni var på hele 989 mill.
I TILLEGG registrert nye på 157 mill pr den 25 aug + retrofit kontrakt til et cruiseskip i sept. Kanskje på ca 20 mill?
På TOPPEN av dette "options" på hele 621 mill. Summerer jeg alt er tallet 1,787 MRD.

TIL SLUTT gjør jeg som gateselgeren som henvender seg til sine kvinnelige tilskuerne og OVERVELDENDE sier;
Og om ikke DETTE var nok, kjære husmor - så legger jeg på 10% ekstra i forbindelse med kronekursens fall mot € og $.
Man er da oppe i MRD 1,965 - altså ca 2 MRD! Noe er selvsagt effektuert i mellomtiden, men rundt 2 MRD ligger uansett totalen!

Hilsen Hammers
Redigert 07.10.2020 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.10.2020 kl 23:10 2158

Det virker som om det begynner å "dra seg til" innen landbasert virksomhet. Bl.a. innen karbonfangst via biokull.
Det siste jeg har lest er at man i Østerrike nå legger "Grønn asfalt" - der nettopp biokull er en viktig bestanddel for å fange karbon.
I stedet for å skape en ny industri ved å pumpe "dødt karbon" i bakken, bindes det heller i biokull og benyttes i forbindelse med veibygging.
Smart og billig karbonfangst - til nytte for samfunnet! http://www.biochar-industry.com/news/

Ellers har Norskbulls.com i dag observert et teknisk KJØPSSIGNAL via Candlesticks.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=VOW.OL

Bullish harami - er en av 12 HOVEDVENDEFORMASJONER etter forutgående fall. Det INDIKERER at salgsperioden er over.
Sterkest er signalet nå det inntreffer ved hovedstøtte i chartet (se mitt chart i underkant).

Det man kan merke seg med Norskbulls signaler er følgende;
Hittil i år er det gitt 16 kjøpssignaler! Kun 3 har vært falske (19%) - og gitt etterfølgende kursfall.
Av de 16 er 4 (25%) etterfulgt av "tommel opp"! Da har kursen i ettertid steget > 25% (eller er det 20?).
De øvrige 9 (56%) har gitt OK stigning. Mellom 0-25 (20?) %. ALTSÅ; 81% sjanse for GOD stigning framover!
Gode vinnerodds - spør man en som jevnlig spiller smått på hest.

HVIS bildet nå endrer seg til det positive mot de kommende Investordagene (13. okt), er det i dag er ca 28% til gml topp.
Personlig benytter jeg ikke candlesticks aktivt, men pleier jevnlig å følge med på det. Har lært meg div formasjoner.

Jeg foretrekker heller mine linjediagram - som jeg behersker fullt ut.
Etter dagens stenging ser bildet slik ut (trykk på det etter åpning - og det forstørres);
https://www.tradingview.com/x/cJDahUtg/

- Vi ser at vendingen skjedde v/horisontal støtte og SAMTIDIG ved fall til det stigende 50 dg snitt! STERK STØTTE!
- Altså som det sies ang candlesticks. Signalet er sterkest hvis det kommer i forbindelse med sterk støtte i chartet.
- Jeg gir sjeldent eller aldri konkrete råd her inne, men følg i hvert fall godt med på utviklingen!
- Alle tekniske parametre ligger uansett på forhånd til rette for ny stigning.

Hilsen Hammers
Redigert 08.10.2020 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.10.2020 kl 10:15 1544

HERLIG børsmelding som kom i dag.
Startskuddet har gått for Henrik Badin's Kongstanke om å få utplassert containerbaserte pyrolyseanlegg.

Anlegg som plasseres der problemene er størst, og der lokalbefolkningen kan skape sine egne arbeidsplasser ved aktivt å sanke plast som omgjøres til energi. Man har alle sett de plastbergene som finnes rundt om. Dette er vel det FØRTSTE AKTIVE TILTAKET for å få bukt med problemet!

Børsmeldingen antyder at dette er oppstarten for MANGE kontrakter innen segmentet. Akkurat slik VOW's policy er.
Man satser på områder der seriekontrakter i ettertid kommer.

Utrolig spennende - og en melding som ble annonsert på den SISTE handelsdagen før WWF's TV-aksjon (fk søndag).
Aksjonen som nettopp er dedikert til plastbekjempelse i dette området av Asia. Neppe en tilfeldighet!!!

Hilsen Hammers
Redigert 16.10.2020 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.10.2020 kl 22:08 1273

Dagens melding tror jeg kan være startskuddet for en større ekspansjon mot plastbekjempelsen.

Tinfos har allerede vært etablert i Indonesia i mer enn 10 år.
Der har man registrert hvordan landet i økende grad "renner over" av plastforsøpling - uten å ha et effektivt mottakerapparat i bakhånden.
Det er DETTE VOW har en glimrende løsning på. Dritt inn i den ene enden - og REN ENERGI i form av elektrisitet ut av den andre.
Kan det gjøres enklere - eller bedre ???

Om Tinfos har kontaktet VOW for å få bukt med problemene kan ikke jeg vite, men uansett er dette et kjempetiltak for Verdenssamfunnet.
Dette er OGSÅ et kjempetiltak for beboerne i disse områdene.
De får på en effektiv måte levert og betalt for plastavfall til samlestasjoner som sender det videre til enda litt større aktører.
Til slutt ender man opp med penger i hånda, lys i pæra og renere omgivelser! Ikke rart at VOW stadig snakker om et Kinderegg!

På NRK 2 har serien "Vi drukner i plast" vært vist den siste uken. I dag fikk jeg sett slutten av episode 2 (av 2).
Den omhandlet probleme i nettopp området Indonesia. Spennende å se - så kan man trekke sine egne konklusjoner i ettertid.
https://tv.nrk.no/serie/vi-drukner-i-plast/sesong/1/episode/2

Hilsen Hammers.......som håper at VOW blir en av deltakerne under søndagens TV-aksjon.
At de der kanskje får vist fram sitt enklere containerkonsept! Det som lett kan manøvreres i lokalmiljøer der behovet er størst!
Redigert 17.10.2020 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.10.2020 kl 19:53 1008

Nyheten om VOW's satsing på konvertering av plastavfall til energi begynner å spre seg rundt om i verden!

Siste ut er det store tidsskriftet "HUFFINGTON POST" som i dag publiserte et innlegget om ETIA's satsing på plast til energi.
For de som ikke har hørt om HuffPost skriver Wikipedia bl.a. følgende;
"The Huffington Post er et av de mest leste engelskspråklige nettstedene for nyheter og politiske kommentarer".
https://no.wikipedia.org/wiki/The_Huffington_Post

Innlegget om Etia er skrevet på fransk - her kjørt gjennom Translater:

I samarbeid med "Race For Water" stiftelsen for å utvikle løsninger for å beskytte havene mot plastforurensning, blir "Biogreen" løsningen født.
Dette prosjektet gjør plastavfall til energi.

Dette innovative konseptet er spesielt godt egnet for behandling av forekomster av plastavfall på lokalt nivå (forgassingsprosess for produksjon av elektrisitet, metan og hydrogen). Oppvarmet til 800 ° C avgir plast en gass som driver motorer for å generere elektrisitet.

Takket være denne innovasjonen gir en kilo materiale samme brennverdi som en kilo fyringsolje.
Prototypen behandler rundt 200 kg avfall i timen. Takket være det blir avfall dermed en drivstoffvektor.

Hilsen Hammers.......fornøyd med at BUDSKAPET begynner å spre seg i de ulike verdenshjørner!

Søndag formiddag er en herlig tid for en rusletur med bikkja. Gjerne langs sykkelstien ved elvebredden.
Da er det ro i sjelen og mange hyggelige mennesker og andre bikkjer å hilse på.

Man kan tenke på likt og ulikt - både Sporty og jeg.
Han snuser ivrig rundt. Stanser, og løfter bakfoten for å besvare de hemmelige meldingene i grastustene.
De som KUN er forbeholdt likesinnede.

Jeg tenkte heller litt på dagens bortekamp mot Spurs (som ble en ELLEVILL affære), men mest på VOW - og deres engasjement i Indonesia.
Etter å ha lest et par nye artikler i TU og sett et par filmer fra området, slet jeg fortsatt med å se sammenhengene i begivenhetene i Asia.
Det varte ikke lenge, og etter hvert gled bare brikkene på plass av seg selv. Brikkene der Tinfos og VOW var involvert.

Det vi vet:
- Tinfos har vært etablert i Indonesia i 8-10 års tid. Har bygget flere kraftverk i elvesystemene der.
- Med det har de et stort kontaktnett rundt om. Myndighetspersoner + personer/organisasjoner med tilknytning til elektrisitet/bistandsordninger.
- Selskapet har den siste tiden sett sterkt økte forurensing. Det har også myndighetene gjort.
- Tinfos kjenner til ETIA's systemer for rensing og konvertering av søppel (her PLAST) til ren energi.
- Tinfos kontaktet VOW for ca 1 års tid siden med forespørsel om å etablere seg med sitt mobile system i regionen.
- FREDAG ble den endelige avtalen undertegnet.

Turen fortsatte. Den siste biten med litt bris i RYGGEN og herlig sol i FRONTEN.
Altså perfekte forhold for klare tanker i topplokket! Det jeg til slutt konkluderte med, før jeg var hjemme, er følgende;

ETIA "forbrenner" plast til Syngass via sin høytemperatur pyrolyse. Denne gassen er REN - og slipper IKKE ut giftstoffer til omgivelsene.
Reststoffene fra pyrolyseprosessen selges til rafinerier som et verdifullt "avfall" for annen produksjon.
Den produserte syngassen benyttes til å drive mindre kraftverk for stømproduksjon i lokalmiljøene rundt om.

Man er mao tilknyttet et el-nett i disse områdene, men kan bytte ut dieselaggregater med slike som går på ren gass.
Ved konvertering til Syngass er det selvsagt litt elektrisitet i bildet for å holde "hjulene i gang". Denne hentes fra selve anlegget.
Det produseres LANGT MER enn det man selv forbruker (har ikke tallene i hodet - akkurat nå) - og gir et stort overskudd av elektrisitet.

Markedet er ENORMT - og til det beste for alle involverte parter.
Det beste av ALT; VOW har nøkkelferdige løsninger! Ikke slikt som "kanskje" står ferdig om 4-5 år!

Med sitt etablerte kontaktnett i Indonesia kan man GODT tenke seg at Tinfos vil virke som en portåpner for VOW.
De vet hvem man skal snakke med og hvilke støtteordninger/bistandsmidler som finnes for utbygging i regionen.
Husk; det var Tinfos som anbefalte VOW å komme til landet.

Her snakker man UANSETT om en VINN-VINN situasjon for alle parter.
Slik det er med ALT VOW leverer - både til vanns og til lands! Kundene gjør selv BUTIKK på å kjøpe deres anlegg.
De får over tid langt større verdier tilbake enn det utsyret koster i anskaffelse. I Indonesia får man i tillegg langt renere natur rundt seg!
Denne ekstrabonusen tjener både landet og verdenssamfunnet på!

Det hører forresten med at området for tiden ikke har noe effektivt system for å fjerne de sterkt voksende plastbergene.
Da er det forbrenning UTEN pyrolyse som gjelder. Man brenner plast og slipper giftstoffene rett ut i omgivelsene.
Dette kan det raskt bli slutt på etter hvert som myndighetene ser hvilken ressurs plastforsøplingen egentlig representerer.
Bare man behandler råmaterialet på riktig måte.

Turen var med det over. Sporty fant raskt senga - og der lå han rett ut for å sorterte dagens inntrykk - med små rykninger i beina.
Kanskje han kjempet en indre kamp med den svarte og skumle hunden han møtte på turen? Hva vet jeg?
For MIN del passet det bedre med litt varm kakao + et par skiver med brunost - før oppladningen til Spurs v West Ham.

Forresten en spinnvill kamp der Spurs ledet 3-0 etter 17. minutter. Det gjorde de også etter 82.
Etter 90+3 sto det 3-2, men det var før DENNE KNALLPERLA kom - 20 sekunder før slutt;
https://www.whufc.com/news/articles/2020/october/19-october/all-angles-manuel-lanzinis-stunner-tottenham

30 sek DERETTER beordret naboene sine lekende barn INN - etter å ha hørt det levenet som kom fra huset mitt......🤭🤭🤭!
Snakker man om ÅRETS MÅL? Uansett et historisk mål i ligasammenheng.
For første gang i prem lgs's historie har et lag skaffet seg poeng etter å ha ligget 3 mål under i det 82. minutt.

Hilsen Hammers.........som heldigvis slapp å høre noen sirener pga "husbråk"!
Redigert i dag kl 13:32 Du må logge inn for å svare

I dag en interessant oppdatering av Top 20.

Samtidig som VOW etablerer seg i Indonesia har hele 8 av de 20 på topp ØKT sitt aksjeinnehav ila siste uke (økt med 436.000 aksjer).
De 20 hendene eier hele 79% av selskapet. De resterende 12 ligger uendret. Dette er et bilde jeg faktisk aldri har tidligere har sett i VOW.
Normalt er det slik at aktørene justerer sitt aksjeinnehav begge veier. NÅ har man hamstret kollektivt!

Kanskje ikke så rart når man ser dette utdraget fra Teknisk Ukeblad i slutten av siste uke.
"Norge har øremerket 1,6 milliarder kroner til kampen mot plast.
Ser man til EU, Utviklingsbanken og flere, finnes det YTTERLIGERE €15 MRD (NOK 160 MRD) til slike formål.
Det er mye penger tilgjengelig, men det er løsningene som har manglet".

Fakta er; VOW HAR løsningen.
Med sitt engasjement i Indonesia posisjonerer selskapet seg rundt grøtfatet med sine nøkkelferdige containere.

Hilsen Hammers