Kolbotn vs Storo(Nydalen)
trump_vinner
15.09.2018 kl 20:22
5709
Kolbotn: 8.150.000kr
https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=93850538&q=Kolbotn&ref=projectad&project=93850316
Storo: 7.500.000
http://www.nyegaardskvartalet.no/boligvelger-prisliste/trinn-2/
(leilighet C-H0401)
Jeg er ikke i tvil hvilke jeg hadde valgt!! Det må snart smelle på Kolbotn.
https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=93850538&q=Kolbotn&ref=projectad&project=93850316
Storo: 7.500.000
http://www.nyegaardskvartalet.no/boligvelger-prisliste/trinn-2/
(leilighet C-H0401)
Jeg er ikke i tvil hvilke jeg hadde valgt!! Det må snart smelle på Kolbotn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
paneldata
15.09.2018 kl 23:29
5657
Helt enig!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Worldwide
16.09.2018 kl 09:46
5560
Smeller ikke mer på Kolbotn enn andre steder i og rundt Oslo. Det går vel like raskt å ta seg til Oslo sentrum fra Kolbotn som fra Storo(om ikke raskere), og så slipper en å bo i en vanstyrt kommune. Tror flere og flere innser at Oslo ikke er et bra sted å etablere seg når en har barn, og alle kan ikke drikke latte og drømme seg bort hele livet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
paneldata
16.09.2018 kl 16:18
5470
Worldwide,
Alle vil ikke til Oslo, men Ski, Bærum og andre steder i Oppegård har mer riktige priser enn Kolbotn nå.
Alle vil ikke til Oslo, men Ski, Bærum og andre steder i Oppegård har mer riktige priser enn Kolbotn nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Bankerått
17.09.2018 kl 00:34
5357
Finnes mange steder i Oslo det er ok å ha barn. Byen er mer enn kafeene på løkka. Du trenger ikke å dra til Storo heller. Mange fine leiligheter med grøntområder i både nye og gamle delbydeler i Hovinbyen for eksempel. Fortsatt ganske greie priser der i forhold til nærheten til sentrum og utviklingen som er satt i gang.
Gamle Oslo er Oslos raskest voksende bydel. Det er nesten ingen plasser igjen å bygge innenfor 4 km fra Sentrum enn der. Evt må du begynne å bygge på Ekebergsletta. Eller sette opp noen blokker på Frogner. Blir sikkert populært.
Gamle Oslo er Oslos raskest voksende bydel. Det er nesten ingen plasser igjen å bygge innenfor 4 km fra Sentrum enn der. Evt må du begynne å bygge på Ekebergsletta. Eller sette opp noen blokker på Frogner. Blir sikkert populært.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
paaskudd
17.09.2018 kl 13:18
5263
"hovinbyen" et industrihøl uten offentlig kommunikasjon og en bråta med nye landsmenn. Tror ikke dette området blir noen suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Bankerått
17.09.2018 kl 14:46
5216
Hæ? Uten kommunikasjon? Du har jo Ensjø T-bane, Økern T-bane, Helsfyr og 21 og 28 bussen som kjører tvers gjennom området. Det blir også flere, og det skal bygges trikk fra Helsfyr gjennom Ensjø og/eller Hasle. Tøyen togstasjon skal flyttes til et mer gunstig sted.
Når det gjelder «bråta med nye landsmenn», så skriver SSB om «delbydeler i de indre østlige bydeler med bostedssegregering i retning personer uten innvandrerbakgrunn. Som det fremgår av figurene 5.38 og 5.39, gjelder dette Kampen, Vålerenga, Kværnerbyen og Etterstad i Gamle Oslo, Hasle og Rodeløkka i Grünerløkka og alle delbydeler i bydelen Sagene.»
Så vidt jeg ser så er er det kun løren som har hatt en (nokså beskjeden) økning i innvandrersbdel.
https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/354620
Flere andre steder i Oslo øst får større andel nordmenn, f.eks. Bøler og Oppsal.
Nydalen var også litt av et "industrihøl" for 15 år siden.
Når det gjelder «bråta med nye landsmenn», så skriver SSB om «delbydeler i de indre østlige bydeler med bostedssegregering i retning personer uten innvandrerbakgrunn. Som det fremgår av figurene 5.38 og 5.39, gjelder dette Kampen, Vålerenga, Kværnerbyen og Etterstad i Gamle Oslo, Hasle og Rodeløkka i Grünerløkka og alle delbydeler i bydelen Sagene.»
Så vidt jeg ser så er er det kun løren som har hatt en (nokså beskjeden) økning i innvandrersbdel.
https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/354620
Flere andre steder i Oslo øst får større andel nordmenn, f.eks. Bøler og Oppsal.
Nydalen var også litt av et "industrihøl" for 15 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
paaskudd
18.09.2018 kl 11:30
5107
Takk for link til det dokumentet fra SSB. Interessant. Jeg har en kamerat som nylig bodde i området og uttalelsen min ang. nye landsmenn var basert på det. Det er ingen T-bane knyttet direkte til hovin. bor man midt i dette området er det 1 km til nærmeste t-bane, om så er både til Økern, Ensjø og Helsfyr. Trikk finnes som kjent ikke. Og bussen står å stamper i kø som alt annet på veiene i Oslo.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Bankerått
18.09.2018 kl 12:09
5078
Værsego. Du svartmaler veldig, paaskudd. Hovinbyen omfatter et veldig stort område. Du har til dels rett, skal vi si det T-bane-hullet "midt i Hovinbyen", som jeg vil plassere langs Grenseveien ved Lillebergsvingen, og krysset mot Gladengveien, så er det 6-700 meter både til Hasle, Ensjø og Helsfyr T-bane.
Men 21-bussen gjører gjennom der langs Grenseveien, og det er 5-6 minutter til Hasle/Carl Berner og 3-4 til Helsfyr T-bane. Som igjen tar 10-12 minutter til Jernbanetorget. Dessuten så er det lite trafikk langs Grenseveien, bort sett fra helt mot Carl Berner-krysset i rushen.
Det er ikke noe annerledes enn hvis du bor på Bjølsen for eksempel. Enten må du ta en 25 minutters (gjerne 40+ i rushen) melkerute gjennom St.Hanshaugen og sentrum med 37, evt, den noe raskere 54 og 34 langs Uelands gate (som ALLTID har masse trafikk), eller så må du gå/ta 37-bussen til Nydalen for å få tak i T-banen. Det er litt samme situasjon i øvre Majorstua/Fagerborg også.
Selv bodde jeg i Rosenborggata, en av sidegatene til Bogstadveien. Majorstua ja, men kollektivt syntes jeg det var tungvindt. Spesielt i den perioden hvor de gravde opp hele Bogstadveien hvor ingen trikker gikk...
Blir litt flisespikkeri, synes jeg. Men jeg er enig i at _foreløpig_ så er ikke hele Hovinbyen super-vakkert, det varierer veldig. Målet er å ombygge hele området fra industri, over på bolig og multifunksjon, og de bilforhandlere som er igjen der, må klamre seg desperat fast...
Men 21-bussen gjører gjennom der langs Grenseveien, og det er 5-6 minutter til Hasle/Carl Berner og 3-4 til Helsfyr T-bane. Som igjen tar 10-12 minutter til Jernbanetorget. Dessuten så er det lite trafikk langs Grenseveien, bort sett fra helt mot Carl Berner-krysset i rushen.
Det er ikke noe annerledes enn hvis du bor på Bjølsen for eksempel. Enten må du ta en 25 minutters (gjerne 40+ i rushen) melkerute gjennom St.Hanshaugen og sentrum med 37, evt, den noe raskere 54 og 34 langs Uelands gate (som ALLTID har masse trafikk), eller så må du gå/ta 37-bussen til Nydalen for å få tak i T-banen. Det er litt samme situasjon i øvre Majorstua/Fagerborg også.
Selv bodde jeg i Rosenborggata, en av sidegatene til Bogstadveien. Majorstua ja, men kollektivt syntes jeg det var tungvindt. Spesielt i den perioden hvor de gravde opp hele Bogstadveien hvor ingen trikker gikk...
Blir litt flisespikkeri, synes jeg. Men jeg er enig i at _foreløpig_ så er ikke hele Hovinbyen super-vakkert, det varierer veldig. Målet er å ombygge hele området fra industri, over på bolig og multifunksjon, og de bilforhandlere som er igjen der, må klamre seg desperat fast...
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Det er bare på Oslo vest det går an å bo. Bor man ikke på Smestad er man et null i fattigkommisjonen og må bo blant våre nye landsmenn i Oslo Øst skrekk og gru.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
Bankerått
22.09.2018 kl 17:24
4888
Smestad ja.. Oslos navle. Litt ironisk i så fall at den eneste dagligvarebutikken på Smestad var drevet av en av våre nye landsmenn.
Smestad Dagligvare. Tidligere Lime Smestad. Ligger i Smestadkrysset i Oslo. Eies og drives av en av lillebrødrene (23) til en av de tiltalte i Lime-saken. Han har tidligere vært involvert i forretningsdriften til sin storebror, som var butikksjef for flere Lime-butikker i Oslo Vest og Bærum.
https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/16AX/Lime-familiene-driver-fortsatt-butikkene
Smestad Dagligvare. Tidligere Lime Smestad. Ligger i Smestadkrysset i Oslo. Eies og drives av en av lillebrødrene (23) til en av de tiltalte i Lime-saken. Han har tidligere vært involvert i forretningsdriften til sin storebror, som var butikksjef for flere Lime-butikker i Oslo Vest og Bærum.
https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/16AX/Lime-familiene-driver-fortsatt-butikkene
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare
paneldata
07.11.2018 kl 16:54
4351
85 % av eneboliger gikk under prisantydning i Oppegård kommune i oktober.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14
Du må logge inn for å svare