Q2 2020!

Leifjuster
PLT 20.08.2020 kl 18:39 8249

Hei alle poLight aksjonærer!

Her er spørsmålene jeg har samlet og sendt til Øyvind Isaksen. Jeg vet at det mangler flere spørsmål, og alle er nok ikke enig i hva som er plukket ut. Men.. Jeg har gjort mitt beste og tatt bort spørsmål som jeg ser på er naturlig vil være besvart i rapporten uansett. Vi er i en prosess med økt interesse for TLens, flere designwins og økt sannsynlighet for større interesse av TLens 😊

Ellers så anbefaler jeg dere å sende inn spørsmål på direkten om dere har noe i tillegg som er viktig for dere å få frem.

Masse lykke til alle sammen 🙏🏻💪🏻


1: If Polight has a Designwin in smartphone camera and receives an ordner of 60 million lenses within 3 months - How do You deal with that? You said earlier that 1 million pr months was No problem but 20 million pr months is a much higher number! That means 2 lenses pr Phone. And If a Barcode ordre comes on top? Are You ready to pump out such numbers?

2:Which markets has poLight registered significant progression in since the launch of the smartwatches? (Wearables, telephone, surveillance, automotive, industry, medicine?)

3:Which market areas does poLight prioritize working with in Q3 and Q4?

4:We are seeing an ever faster development towards smart glasses. Will the development be able to go so fast that poLight does not have time to adapt and develop Tlens to join?

5:Has poLight registered a growing interest in using Tlens for TOF technology?

6: Do you know someting about the sale of smartwatches. How many lenses have been delivered for this project?

7:Are there any challenges that you envisage that must be overcome before we can see a possible design win in smartphones?

8:How do you follow up on Microsoft's interest in TLens? Will this interest lead Microsoft to have control over which other OEMs can trade technology from poLight?

9:Have new OEMs shown interest in TLens after Q1?

10a : Would a smartphone OEMs want to keep such an agreement secret for as long as possible, why?

10b: In what part of the process can you call it a «designwin»?

11. Will the future bring improved Tlens with the newly discovered piezo electric materials ? If so , can you tell us how?

12. What will be your time estemate in releasing the bigger tlens that wil fit bigger aperatures? And in what way will Polight benefit from this solution?

13. Does Polight have any new real competitors in speed and powerconsumtion?

14. Polight is a well established company witch is known to all the big OEMs all the way back to 05, what happened after around 2018, what accelerated the way to the market?

15. It is said that Tlens is a cheap way of implementing AF to a phone,smartwatch,glasses etc. Can you give us some examples of comparisons of Tlens price vs VCM

16: TLens is sold by various resellers and module manufacturers such as Edomtech, Ofilm and LG. How are sales reported through these?
Redigert 21.01.2021 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
happi67
22.08.2020 kl 19:06 1897

Dette høres betryggende ut. Takk for info, men var aldri i tvil på at de hadde en plan på dette.
SoriaMoria
23.08.2020 kl 14:43 1651

Kursresponsen på fredag kan vel beskrives som nølende. Noen som hadde forventninger om nærliggende millionsalg av linser solgte seg kanskje ut, mens andre som gledet seg over bekreftelsen på at det er stor interesse for Tlens i markedet benyttet anledningen til å kjøpe seg opp.

Opplysningen om forventet design win innen AR i et produkt som trolig lanseres neste år druknet litt.

Tlens vil med det være valgt inn i tre helt ulike segmenter: Smartwatch, barcode og AR! Dette er helt utrolig for et lite selskap fra Norge!

I alle kategorier snakker vi om produsenter som er blant de markedsledende innen sitt segment.

Jeg forventer at vi før 1. januar 2021 har fått informasjon om flere produkter som lanseres allerede neste år. Og at det i løpet av 2021 virkelig vil løsne for Polight.

At flere tar Tlens i bruk vil ha en selvforsterkende effekt.
Kraamz
23.08.2020 kl 15:00 1624

Du treffer spikeren godt her👌
SoriaMoria
23.08.2020 kl 15:56 1517

Etter hvert som troen på at Polight vil lykkes øker investorbasen som vil investere I selskapet. Mange av oss som eier aksjer i selskapet har ståltro på fremtiden og er lite villige til å selge på disse nivåene når vi ser potensialet ett år eller to fram i tid. Dermed er det få som skal ut og lite aksjer tilgjengelig for de som vil inn med større beløp.

Neste uke tror jeg kursen går opp eller ned eller bortover... 😄

Men om ett år er jeg helt overbevist om at vi er godt opp på tresifret.
Myrabakk
23.08.2020 kl 18:15 1386

Et selskap er ikke verdt mer enn det investorene er villige til å betale, så det er vanskelig å spå kortsiktig kursutvikling. Likevel føler jeg meg sikker på at vi vil se tresifret i løpet av 2020.

Jeg tenker personlig at en designwin i barcode alene bør sende kursen opp i nærheten av dette. Ikke sikkert andre investorer er enige, men jeg kommer i alle fall selv til å fortsette med kjøp selv om kursen går på 3-sifret.
Vi bør dessuten få noen signaler om AR og progresjon der i år, kanskje allerede på Q3-pres. Vi bør vel også få høre noe om under-screen-progresjon og eventuelt 3D-sensing før årsskiftet. Tenker også at vi kanskje kan forvente å se en smartklokke til når det nærmer seg desember og julegaver. Det er alltid en drøss med tek-lanseringer da. Dette blir nok bare synsing, men lite skal til før det går oppover. Med kun 9 mill aksjer blir fort prisen høy per stk når markedsmulighetene øker.
Tex_Willer
23.08.2020 kl 21:41 1202

Under presentasjonen virket Isaksen rimelig sikker på designwin i barcode da de hadde fått tydelige signaler fra kunden om at de ville satse på TLens i produktet. Siste tilbakemelding fra kunden var at dette ville skje i Q3, noe som ikke er endret. Det er bare en drøy måned igjen av Q3 slik at melding om designwin kan komme når som helst.

At de har kommet så langt med AR at det kan bli aktuelt med et slikt produkt allerede i 2021 kom som en flott positiv overraskelse. Når man ser på historikken i kundenes bestillinger av linser som gjerne skjer 6 måneder før lansering så trenger det ikke bli så lenge før vi ser en slik bestilling også for et AR produkt.

For smartphone gjelder det samme, de første signalene om at noe er på gang kan komme tidligere enn man forventer. Når det gjelder smartklokker har jo Xiaomi nå lansert og prøvd ut smartklokker med TLens. De virker å være fornøyde siden de lanserer klokken utenfor Kina, og siden de vet at produktet fungerer kan det kanskje være tid for å skalere opp og putte linsen i en voksenklokke av litt rimeligere format med høyere produksjons - og salgstall?

Det er mange potensielle triggere foran oss de neste månedene. Allerede i den første måneden har vi en stor sannsynlig trigger i designwin for barcode.
Redigert 23.08.2020 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
Foksen
23.08.2020 kl 22:07 1137

Vi må ikke glemme at racet om å være først med Underscreen camera fortsetter - Isaksen har jo hintet om toppmodell med very limited volume - Denne kan komme når som helst siden det jo bare kan betraktes som et PR-stunt for å være først! Om det blir med Ferrari eller BMW er likegyldig - Vil være en utrolig seier for de som er med på det og kursen og forventninger blir 3-sifret og vel så det med barcode på toppen av kransekaka :-) Folk å være klar over at hvis TLens erstatter VCM blir kursen helt latterlig høy... I mine tanker vil 9 millioner aksjer minst være verd 10000+++ (Ser bort fra split) Markedet er enormt og med TLens er det mange flere ideer og oppfinnelser som kan virkeliggjøres - Platiniumutgaven blir jo enda bedre :-)