VOW - TA; Etter hvert mot 100!

Hammers
VOW 21.08.2020 kl 13:48 21598

3 timer før børsen stenger begynner chartet å se SVÆRT spennende ut!
https://www.tradingview.com/x/GetMHx8Q/ KLIKK på chartet etter åpning - og det forstørres.

Hva ser vi?
- En LANG horisontal STØTTE har holdt (etter et lite brudd).
- Den LANGE fallende MOTSTAND fra midten av juni har fått et kraftig brudd (i hvert fall så langt - i dag).
- Dette tyder på at bunnen endelig kan være der.
- Fortsatt for tidlig å si noe 100% sikkert, men indikasjonene er der!

Hilsen Hammers........som minner om at kursen ligger LANGT under toppen - og det til tross for at selskapet ALDRI har vært så godt rustet som i dag! Toppen er på 36 - og kursen må gå hele 72% for å komme tilbake dit - sånn etter hvert!
Redigert 26.03.2021 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.08.2020 kl 17:02 19534

Da har støvet lagt seg etter en gøyal dag for en VOW-aksjonær.
Det etter lengre tids ørkenvandring - inkl salg og senere tilbakekjøp av aksjen de siste dagene.
Tilbakekjøp da det viste seg at bruddet på lj A var et "falskt et" - på lite volum. Da tentes håpet IGJEN!

Det tekniske kjøpssignalet jeg varslet for i formiddag holdt med GLANS - og bildet ser SLIK ut etter stengetid:
https://www.tradingview.com/x/aAy8DyJx/
(Trykk på chartet etter åpning og det forstørres).

Jeg har valgt å fokuser på 3 hovedlinjer:
A. Den horisontale støtten på 20. Fikk et lite brudd under, men kursen karret seg raskt på rett side igjen før det "tok av".
B. Den fallende motstandslinja - som har vart fra en topp i midt juni - og som har presset kursen siden den tid. KRAFTIG brudd!
C. Horisontal motstandslinje fra toppen i juni og topp i feb/mars. I FØRSTE omgang et kursmål å komme seg til denne!
C (a). HVIS/NÅR C etter hvert får brudd gis et KRAFTIGERE kjøpssignal. Det får man heller komme tilbake til hvis/når aktuelt.

Hilsen Hammers...........med doktorgrad innen "linjaljonglering"!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.08.2020 kl 18:05 18865

Det tekniske bildet fortsetter å utvikle seg som jeg fortalte om i innledningen av denne tråden.
Bildet ser nå SLIK ut (har utvidet horisonten bak i tid): https://www.tradingview.com/x/6CHvryua/
Chartet forstørres når man klikker på det etter åpning.

Den stiplede linja i det nye diagrammet = linje B i mitt opprinnelige. Den som den gang hadde fått brudd.
NÅ har også den skrått fallende linja fra toppen av formasjonen fått brudd! Den har etter teknisk teori blitt til støttelinje.

Hilsen Hammers........som synes dette ser spennende ut - på STERKT STIGENDE volum!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.08.2020 kl 19:52 18613

Ferden fortsetter som antatt: https://www.tradingview.com/x/eToOHtlw/

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.08.2020 kl 22:13 18339

Jeg pleier av og til å følge litt med på hva norskbulls.com skriver ut fra deres analyse av Candlesticks.
I VOW har de vært negative og gått glipp av ca 10-20% av oppgangen - før kjøpsanbefalingen kom.
Fredagens handel ble imidlertid avsluttet med følgende spennende ord fra dem:

Signal Update
Our system’s recommendation today is to BUY.
The BULLISH STOP LOSS pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the Stop Loss level which was at 22,6000, and our valid average buying price stands now at 24,2700. The previous SELL signal was issued on 26.08.2020, 2 days ago, when the stock price was 21,9400. Since then VOW.OL has risen by +10,62%.

Market Outlook
A RALLY AFTER A BEAR SETUP can occasionally turn into an EXPLOSIVE LONG TRADE. We may be on the verge of catching one of them.
There is now a strong positive sentiment in the market despite the absence of a bullish pattern.
The bullish stop loss is finally confirmed and a BUY signal is generated. Market wants to reward the bulls.
It may be now the right time to be part of this boost and bullish market sentiment by joining the growing bullish crowd.

Hilsen Hammers.........som sier velkommen etter. MIN anbefaling på denne tråden kom den 21. aug.
Da sto kursen i ca 21 (kjøpte selv fra 20 og oppover - da det så ut som om støttelinja (lj A) skulle holde).
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.09.2020 kl 20:15 18059

Det er TO tidshorisonter man kan og BØR merke seg i chartet! Jeg velger å vise begge.

Joda, kursen har steget KRAFTIG etter resultatframleggelsen, men selv I DAG ligger den NÆR BUNNEN av den LANGE trenden fra 2017.
Dette er bakteppet for hovedchartet til VOW; HVOR i det STORE bildet befinner aksjen seg? https://www.tradingview.com/x/BitiFoQa/

I dette bildet bør man merke seg at topplinja i trenden i dag ligger ved ca 56 - og sterkt STIGENDE! Altså > dobling fra dagens nivå!
Større og mindre kontrakter er ventet fram mot årsskiftet (så langt i år 9 børsmeldte). Ved større kan man fort se for seg raske sprang!

I det korte bildet får man fram detaljer rundt situasjon.
Denne trådens kjøpssignal + bekreftelsen på styrken i oppgangen på den raske ferden fra 20 til dagens 27.

MERK; kursen er nå i ferd med å bryte OVER den relativt sterke motstanden på dagens nivå.
VOLUMET har vært KRAFTIG hver dag etter H1/20. Det finnes mao aktører som hamstrer stort på stigende kurser!
https://www.tradingview.com/x/ykwRwUIp/ (MERK OGSÅ; den lange stigende topplinja skjærer gjennom øvre venstre hjørne).

Kursen er inne i overkjøpte nivåer, så reaksjoner KAN komme. Likevel; det med RSI og overkjøpte nivåer gjelder mest for indekser.
Enkeltaksjer kan ligge på overkjøpt nivå i lengre tid før en evt reaksjon kommer. Akkurat som de OGSÅ kan ligge tilsvarende på oversolgte!
Mao; STERKE aksjer kan være overkjøpte - og svake oversolgte i lengre tid. Eks; VOW v NAS?
NAS har ligget sammenhengende i oversolgt territorium i ca 2 mnd! VOW har så langt ligget i overkjøpt i 3 dager - og stadig stigende kurs.

Ved KLART brudd over 27 kan jeg godt argumentere for 35! Ikke som SISTE stopp, men som FØRSTE - på en lengre ferd videre!
Det finnes noen svake motstandsnivåer på veien, men med den styrken som nå vises trenger ikke disse å bety annet enn naturlige pauser.
Merk også at hele oppgangen har kommet på en temmelig lunken Oslo Børs som helhet! STERKE SAKER!

Hilsen Hammers.......som minner om at chartene forstørres etter åpning ved å KLIKKE PÅ DEM!!


Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.09.2020 kl 19:07 17624

I går hadde kursen såvidt bevegd seg over den sterke motstandslinja. Den som nå har blitt til en like STERK støttelinje.
I dag var det kort prosess - og bildet ser SLIK ut; https://www.tradingview.com/x/pC79bOE8/

Formasjonen inne i den store bobla er en flaggformasjon - der streken opp = "flaggstanga"!
En som forteller at potensialet OVER det jeg har markert som "støttelinje" = dybden under (fra 12 og opp).

Dette måles i cm slik chartet korrekt er skalert. Kronebeløpene kommer stadig tettere - dess høyere man kommer på skalaen!
Dere finner raskt ut at det da blir å tegne på VEGGEN bak PC-skjermen for å finne ut hvor høyt man PÅ SIKT kan komme!

Dette selvsagt ikke uten videre, men med et generelt godt trøkk i segmentet og en forventet nyhetsstrøm utover høsten.
Dette ser SVÆRT lovende ut! PÅ SIKT!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.09.2020 kl 22:46 17113

En ukes tid siden sist jeg har vist TA av VOW's chart, men NÅ begynner det virkelig å se spennende ut - og en oppdatering må til!
https://www.tradingview.com/x/9z6ufei7/ (Klikk på chartet etter åpning - og det forstørres)

- Vi ser støttelinje A.
- Vi ser motstandslinje B.
- Vi ser en skrått fallene motstandslinje. Det var da DEN fikk brudd jeg innledet denne tråden på kurs ca 21.
- Vi ser ATH ved linje C.
- Vi ser også en boble OVER C. Den indikerer potensialet til den underliggene formasjonen mellom BOBLENE.
- Vi ser også at RSI så vidt har kommet inn på overkjøpte nivåer.
- For enkeltaksjer trenger ikke dette å bety annet enn at kursen vil forbli overkjøpt i lengre tid.
- Sterke aksjer har en tendens til å forbli overkjøpt, mens de svake forblir oversolgt i lengre tid.

I et STØRRE bilde er det GITT et signal som viser et LANG større potensiale (ikke tegnet inn).
Det kan man beregne fra bunnen ved 12 - via motstanden ved linje B - til et sted LANGT over øvre charterkant OG over PC-skjermens øvre kant!
Det er DEN formasjonen som er det STORE GULROTEN i VOW. En som på sikt kan realisere seg dersom det kommer STORE nyheter.
Nyheter utover ordinære kontrakter!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 13:14 16579

En aldri så liten "burdag" i dag - der man lykkelig kan feire "100-åringen"!
Ja, for i dag har kursen steget 100% siden kjøpssignalet ble gitt og tråden ble startet for ca 3 uker siden.

LIKEVEL - og ikke for å ødelegge festen når den er på sitt villeste;
I dag har det kommet indikasjoner på en kommende negativ rekyl. KANSKJE i morgen?

Signalet finner man i det tekniske verktøyet "Candlesticks" - a la det som Norskbulls.com opererer med.
Selv benytter jeg kun linjecharts (ref de chartene jeg legger ut).
Det er ikke alltid disse kan fortelle noe konkret om framtiden - slik som nå når VOW er inne i ukjent område. Candlesticks kan da benyttes.

SIGNALET ER en såkalt BEARISH THREE GAP UPS: https://www.candlesticker.com/Pattern.aspx?lang=en&Pattern=4201
KRAFTIG stigning ila 4 dager - der det er åpning mellom de 3 siste heltrukne "kroppene".
Dette tyder på at VOW nå er (for) KRAFTIG overkjøpt etter en forutgående eksplosiv utvikling.

Ser man på de siste dagers utvikling er det nettopp dette signalet vi har fått i chartet til VOW. 3 åpninger mellom stigende grønne "kropper".
https://www.tradingview.com/x/UQ2h5ilH/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).

På lang sikt tror jeg VOW er en "No brain'er" - men i det korte bildet KAN det raskt komme en reaksjon!
Chartet forteller meg det - selv om jeg ellers har vansker med å se det for meg!

Hilsen Hammers........som i dag har valgt å redusere egen risiko noe, men er SELVSAGT aksjonær!
Jeg har KUN redusert på grunn av de signalene jeg skriver om.

NB; Positive "Breaking News" kan selvsagt slå beina under det jeg her forteller.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 18:13 15880

Litt av en dag i dag!
Jeg la ut forrige innlegg litt over kl 1300. Det kom straks et lite fall, men alt forløp ganske så rolig helt til ca kl 14.30.
Da var det noen som dro ut proppen - og i en periode var det helt kaotisk i VOW.

Ved stengetid hadde chartet endret seg (legger det ut som Candlesticks); https://www.tradingview.com/x/WAFMG0jL/
Merk at dagens utvikling ble RØD (sluttkurs lavere enn åpningskurs). Altså ble ikke salgssignalet utløst - så vidt jeg kan skjønne.
Dette fordi det er en forutsetning at de 2 siste dagene skal være HVITE (Grønne) - i tillegg til "gap".

"GAP" er der, men fargen matcher ikke ved børsslutt - slik som forholdet var da jeg la ut forrige melding.
"The last two days are WHITE (i dette chartet grønn) and their bodies must gap up from the bodies of the prior days".
Jeg får se hva Norskebulls.com skriver om signalet i kveld.

Hilsen Hammers........som kjøpte tilbake halvparten av de jeg solgte da kursen kom ned mot den horisontale støttelinja
Etter mitt syn en skikkelig overreaksjon det som i dag kom ut av intet!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.09.2020 kl 21:03 15563

Så kom endelig fasit fra Norskbulls.com. Det ble som jeg tenkte;

- Pga dagens plutselige intraday fall ble det IKKE utløst en 3 GAP UPS!
- Sluttkursen endte under åpningskursen og "kroppen" ble da farget mørk! Betingelsen var at den måtte være hvit (slutt høyere enn åpning)!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=VOW.OL

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.09.2020 kl 00:37 14964

Tar en liten TEKNISK gjesteopptreden her inne med et oppdatert chart:
https://www.tradingview.com/x/hlU4fJ97/ Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres.

Kjøpssignalet (i boble) like over 20. Da tråden ble startet og jeg varslet......!
Den heltrukne motstanden i overkant - som ble gjennomskåret som en varm kniv i smør!
Motstanden som nå har blitt til like sterk STØTTE! Kursen har nå beveget seg inn i THE NEXT LEVEL!
Det STORE kjøpssignalet ER UTLØST!

I det STORE BILDET kan man gjøre følgende LOGISKE tankeeksperiment ut fra et teknisk ståsted;
Se på HELE formasjonen - og betrakt midtpunktet (toppene) mellom de to heltrukne som et midtpunkt mellom bunnen og neste topp!
Altså et midtpunkt fra bunnen. Legg linjalen på og mål cm videre. Hvor havner du da? 60-70?
Chartet 's korrekte formatering gjør at kronebeløpene kommer stadig raskende mot deg - dess høyere du beveger deg!

Ikke vet JEG sikkert hvor DEN ferden ender - for da havner vi vel alle et sted "i himmelen"? Kanskje ca dobling fra dagens nivå!
Likevel er neppe DET noen endelig topp!

Neida, neppe mandag det stiger, men signalet ER GITT på sikt! Akkurat som tilsvarene negativt signal ble gitt i f.eks NAS på kr 30.
Ref min tråd om "Kilroy"; https://finansavisen.no/forum/thread/80947/view. Se på DET chartet i hovedinnlegget - og se på fortsettelsen!
På et drøyt HALVÅR raste DEN kursen fra mitt varslingspunkt på kr 30 til NÅ kr 1.

I dag leste jeg følgende på nettet; what-if-carbon-removal-becomes-the-new-big-oil
Hvis dette slår til er uansett VOW perfekt posisjonert i et slikt løp.

Selskapet som med sin avanserte teknologi med HØYTEMPERATUR pyrolyse klarer å AVKARBONISERE de stoffene som behandles.
Man REVERSERER mao de karbonutslippene som det rettes stadig mer fokus mot!
En prosess som er LANGT mer avansert og krevende enn f.eks å smelte om gamle plastposer til nye! A piece of Cake!

Fortsatt kursstigning krever selvsagt nye og positive meldinger. DE kommer GARANTERT!
Personlig venter jeg på nyheter om STORE TING på land. Det er DER den største veksten ligger i tiden framover!
Cruise går uansett på skinner - Covid eller ei! Det er på LAND den store utviklen nå kan forventes - sett fra dagens nivå!

Hilsen Hammers.......som bare kan oppsummere; Markedet er ENORMT på sikt - og VOW er perfekt posisjonert!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.09.2020 kl 21:47 13937

Oppdatert chart etter dagens kraftige kursfall (klikk på det etter åpning - og det forstørres):
https://www.tradingview.com/x/8DzeGtDR/

- Personlig trodde jeg linje A i dag skulle holde, men den gang ei. Årsaken til fallet er det trolig INGEN som egentlig skjønner?
- Kursen har nå falt til området mellom A og B. Flere stiplede støttelinjer - før kraftig støtte ved lj B (ca 26,85).
- Skulle proppen bli dratt ut av aksjemarkedet representerer lj C ny solid støtte.
- Da ligger man på ca 20 - der oppgangen startet for en mnd's tid siden.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.10.2020 kl 22:43 12640

Det nærmer seg en måneds tid siden sist jeg skrev om det tekniske i VOW. Ref mitt forrige innlegg.
MERK at det ikke er samsvar i forhold "figurene" og kronenivåene i høyre kant.
Dette kommer trolig av økt aksjeantall i mellomtiden (aksjesalg til ansatte) - og at chartet er justert for dette.
Skjønner ikke hva annet som skulle føre til denne mismatchen.

Man kan selv være så positiv til VOW som man bare ønsker. Hva hjelper DET når hovedtyngden av "alle andre" har det motsatte syn.
De har fortsatt å selge i den banen mitt forrige chart indikerte - og i dag kom det et brudd som varsler ytterligere fall.
Viktig støtte ble brutt - og den horisontale streken har nå blitt MOTSTAND.

Kanskje det er den eskalerende koronautviklingen som får investorene til å skygge unna VOW?
Dette selv om selskapet hittill ikke har merket andre negative effekter av Covid enn mindre aftersale (vedlikeholdssalg).

I chartet har jeg lagt inn det tekniske potensialet som bruddet indikerer.
Kommer det børsmelding og positive "breaking news" vil dette raskt kunne forrokkes. Akkurat nå er det etter mitt syn nedsiden som dominerer.
https://www.tradingview.com/x/FJoBJCGs/ Klikk på chartet etter åpning - og det forstørres.

Hilsen Hammers.........som bare kan beklage at den siste tid har gått som den har.
Dette i motsetning til utviklingen i det ene "luftslottet" etter det andre på Merkur!
Selskaper som nesten er uten ansatte, uten inntjening eller produksjon - og likevel verdsettes på høyde med VOW - eller gjerne LANGT høyere!

PS; Jeg er fortsatt aksjonær. Dog ikke som tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.10.2020 kl 22:30 12137

For 2 dager siden kom et negativt brudd i chartet til VOW. Neste dag fortsatte kursen å falle!
MEN, i dag kom BØRSMELDINGEN ut av intet - og kursen spratt opp med rundt 10%!
Kortene ble samlet inn, stokket om - og deretter på nytt delt ut. Nå med ANDRE forutsetninger!

Slik er det med TA. Ved "game as usual" følges de gitte signalene, men når børsmeldinger kommer kastes alt omkull!
Da er det nye forutsetninger og nye regler som gjelder. Her er bildet etter dagens handel - med NYE SPILLEREGLER;
https://www.tradingview.com/x/AjHGHxRr/ (Klikk etter åpning - og chartet forstørres).

- Salgssignalet fra mitt siste innlegg er opphevet (kurs over den horisontale).
- Samtidig brudd over den lengre og plagsomme fallene motstandslinja fra toppen!
- Man kan merke seg at disse to krysser hverandre i den markerte bobla - og dette representerer nå et RÅSTERKT støttenivå.
- Nå er det oppsiden som igjen ser ut til å overta - etter en lengre og sunn korreksjon fra toppen på 41.
- Tross alt etter en forutgående kjapp stigning fra 20 til 41!
- Merk ellers at volumet i dag tok seg STERKT OPP - og at RSI ligger like over 50 (begge er svært positive faktorer).

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.11.2020 kl 22:05 11475

En "småinteressant" teknisk utvikling ila den siste uka.

Det FØRSTE; Kjøpssignalet den 5.nov; https://www.tradingview.com/x/hkzapTPi/
Det korte 9 dg snitt vender opp (største boblen) før kursen bryter den fallende motstandslinja.

Litt senere - sett i et "langt" chart; https://www.tradingview.com/x/bg8H6Uxc/
>100% stigning fra bunnen på 13.
>100% stigning fra bunnen på 20 i aug da fallende motstand ble brutt. SIST UKE nytt brudd på fallende motstandslinje.....!
Dette etter 2 store strategiske avtaler som når som helst gir konkrete ordre. Plast i Indonesia + Co2-reduksjon for anleggene til Repsol.

Hilsen Hammers........spent på hvordan det generelle markedet oppfører seg etter valget.
Crasher det går neppe VOW motstrøms.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.11.2020 kl 18:10 10962

Jeg registrerer at det på annen tråd diskuteres om prismål på kr 60 er realistisk.
Personlig vil jeg si; I aller høyeste grad! Jeg lener meg til chartet.
Etter dagens flotte utvikling ser man dette bildet; https://www.tradingview.com/x/yXLp0YCF/

Merk de to foregående stigningene på over 100% fra bunnlinja i trendkanalen.
Topplinja ligger pr dd rundt kr 50 - og RASKT stigende.

Hvis kursen fortsetter som ved de to foregående, kan man lett se for seg kr 60 før de første adventslysene tennes.
Er dette REALISTISK? Selvsagt - bl.a. ved de to hovedtriggerne man venter på i form av Asia + Repsol.
Andre nyheter kan/VIL selvsagt også dukke opp fra "dypet" - så vi går inn i en spennende periode.

Hilsen Hammers........kjempefornøyd med timingen av gårdagens innlegg om kjøpssignal. Det etter lengre tids fravær på denne tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.11.2020 kl 20:06 10554

Et lite tilbakefall i dag. Heltreg handel med mest "små kjerringposter" på et par hundre aksjer eller færre som skiftet eier - og dyttet på kursen.
Mest nedover. Likevel kan dette karakteriseres som en PERFEKT UTVIKLING i chartet! Kursen BØR falle litt - og helst noe mer enn i dag!
Høres kanskje merkelig ut, men betrakt det som å spre såkorn før man senere står foran innhøsting.

Fordi; om ikke lang tid VIL det komme meldinger ang Asia, Repsol og sikkert annet inni mellom.
Da vet vi av erfaring at kursen RASKT skyter opp igjen.

Denne tankerekken kan man ha i bakhodet når man ser dagens chart;
https://www.tradingview.com/x/RROVTMWa/

En omvendt hode/skulder ser ut til å være under utvikling, og en høyre skulder må da til.
Når første meldingen kommer kan man lett se for seg brudd på "halslinja" - der kursen nå har stanset flere ganger.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.11.2020 kl 22:47 9901

En ukes tid siden siste oppdatering.
Den gang antydet jeg hvordan fortsettelsen ville bli (stiplet skulder i chartet) - og GJETT hvordan det HAR blitt!
https://www.tradingview.com/x/RROVTMWa/

I DAG - en uke senere ser chartet SLIK ut; https://www.tradingview.com/x/b6ZqxMIb/
Utviklingen har gått AKKURAT som antydet - og i dag ble det gitt kjøpssignal i den OHS'en jeg hadde mistanke om VILLE komme.
Jeg anbefaler at dere KLIKKER på chartet etter åpning - og det forstørres! Potensialet er stiplet rundt 43.

- Det ble i aug brudd på fallende motstanden (stiplet)! Deretter steg kursen over 100%. En ny fallende sekundærtrend ER brutt (stiplet).
- Det er i dag gitt brudd på halslinja i OHS-formasjonen. En formasjon som regnes som den sterkeste i "Åndens makt's" verden!
- Det får alle selvsagt tolke de som de selv vil, men jeg tolker uansett signalene slik jeg ALLTID gjør i TA!
- Dette er et gedigent kjøpssignal. Kanskje LITT for lite så langt (sluttkurs gjelder) for å være 100% trygg, men bruddet er uansett der!
- Det eneste som mangler er en herlig børsmelding som bekrefter at noe/store ting er på gang.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.11.2020 kl 00:51 9305

Her ser man VOW's utvikling fra siste årsskifte (heltrukne støttelinjer); https://www.tradingview.com/x/HkbhKK77/
Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres.

Etter "Covid-sjokket" i mars (det som egentlig bare var et skulderdrag) har kursen steget jevnt ila hele året.
Det med sunne korreksjoner på ferden!

Jeg har tegnet en mulig stigende støttelinje (stiplet sekundærtrend?) som startet i november.
Meget aktuell å følge med på etter DAGENS nyhet om Repsol.

Selskapet som skal satse i underkant av 60 MRD på sin "lavkarbodiett" ila de kommende 5 år.
VOW er en sentral støttespiller - og en samarbeidspartner med Repsol for å få til dette!

Når markedet etter hvert innser hva dette dreier seg om kan det fort gi seg utslag i langt høyere kurser enn det vi ser i dag!
Spesielt med tanke på at CEO på Fearnelys konferanse for 2 dager siden antydet en kommende DEMERGER (fisjon av selskapsdeler)!
Så langt er ikke noe som helst om dette skrevet i pressen. Ikke om Fearnleys konferanse - ei heller om VOW's sterke engasjement mot Repsol!
Så langt er dette en ganske så skjult sak!

Støtteområder ser dere langs den skrått stigende linja.
Den horisontale viser motstanden fra årets start! NÅR denne etter hvert brytes vil JUBELEN bryte ut!
Jeg kan ikke skjønne annet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.11.2020 kl 23:26 8615

Et bullish teknisk signal ble utløst på slutten av sist uke. I dag ga det seg utslag.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=VOW.OL

LANGT høyere volum enn de siste dagene - og kjøpssignalet ble forsterket med kraftig stigning på det økte volumet.
Altså få selgere. Får håpe at utviklingen følges opp!

Mange konkrete og nære triggere i løypa;
- Generelle nye kontrakter ligge ALLTID på lur innen ulike "vertikaler".
- Nyheter fra det nylige opprettede samarbeidet med TINFOS i Indonesia kan fort ventes. Plastsøppel til strøm.
- Fisjon av selskapet (ref Fearnleys konferanse sist uke). Dvs REPRISING av segmentet/ene som utskilles.
- REPSOLS annonserte satsing sist uke; 50-60 MRD på Co2-fangst ila de neste 5 år.
- REPSOL som for en drøy mnd's tid siden tegnet samarbeidsavtale med VOW (børsmeldt).
- En avtale om omfatter akkurat den karbonfangsten/redusert Co2-utslipp som SIST UKE ble annonsert som policy for selskapet!
- Say NO MORE!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.12.2020 kl 22:03 8032

Lenge siden jeg har skrevet om TA, men oppdaterer i dag etter at spennende signaler har kommet!
https://www.tradingview.com/x/yULhpzUv/ (Klikk e/åpning og chartet forstørres).

I chartet kan man se TO store brudd;
1. Det i slutten av august - som jeg varslet om. Kursen steg deretter ca 110% ila "no time" - før rekyl på stadig lavere volum.
2. Nå i desember en helt tilsvarende formasjon (se markerte sirkler).
a. I går en rekyl, før kursen i dag fortsatte til værs.
b. I det korte bildet taler ALT for at vi ganske raskt skal mot ATH rundt kr 42. Det utgjør ca 32% stigning fra den første bobla.

Ser man litt STØRRE på bildet - og samtidig tenker på de fundamentale nyhetene som allerede ER børsmeldt og VIL komme i januar -
ja da begynner dette VIRKELIG å bli spennende. Fordi; Ved brudd på 42 gis et KNALLSTERKT kjøpssignal fra en GEDIGEN underliggende formasjon!

Vi snakker i så fall om en en så stor høyde OVER min store PC-skjerm at alle aksjonærene plutselig befinner seg et godt stykke inne
på den West Ham drakta 🤭 som henger bakom!
OG; dess høyere man kommer i et logaritmisk chart - dess raskere/tettere kommer kronebeløpene stormende mot en!

Som jeg tidligere har sagt; Man kan selvsagt justere egen beholdning ved å selge noe ved følt uro, men sitt uansett med aksjer.
Går det som jeg antyder snakker vi om HØYE kursnivåer på sikt!
Dette KAN tyde på at nyheten i jan er ENORM - og at det ligger enda mer snadder i løypa!

Hilsen Hammers.........med jevnlig oppdateringer, men IKKE fra dag til dag! Kun når jeg føler for det!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.12.2020 kl 22:59 7367

En ukes tid siden sist - og fortsettelsen har vært helt etter læreboka!

- Ved mitt forrige innlegg gikk kursen til motstand ved 38.
- Rekyl kom. 2-3 kroner ned på svakt volum, og med tidvis ørsmå poster som stadig dyttet nedover.
- Hvorfor i alle dager solgte folk? ELLER.......var det ren manipulasjon for å få ned kursen? Trolig!
- I dag kom det positive løftet og tilbake til ca 38;
- https://www.tradingview.com/x/XJiNIBzb/ Klikk e/åpning for forstørrelse.

- NÅR 38 brytes gis et nytt og ganske så OK kjøpssignal.
- Potensialet ligger over øvre billedkant. Kanskje til rundt 48-50.......etter litt motstand ved 42?
- Ja, for dess høyere man kommer i diagrammet dess raskere kommer kronebeløpene imot en. Se selv i høyre marg.

- Merk den stigende linja i overkant. Den representerer toppen av den trendkanalen kursen ligger i!
- Den som er STERKT STIGENDE og som pr dd trolig ligger rundt 60-70. Høyt over billedramma - og sterkt stigende.

Hilsen Hammers........som oppfordrer alle til å holde på hatten. Som vi vet kommer en STOR nyhet ila januar.
Den allerede børsmeldte ang en verdensledende metallurgisk aktør. En av de største - som skal orientere markedet i januar.
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-asa-and-world-leading-manufacturing-company-join-forces-to-build
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.01.2021 kl 23:41 6524

En ny uke har gått - og en ny positiv oppdatering kan leveres;
https://www.tradingview.com/x/XQiOUrOl/

Med brudd over den horisontale motstandslinja kan det forventes et kraftig utslag opp.
På sikt er potensialet OVER linja lik dybden ned til den lange markerte støttelinja i underkant!

Vi snakker om et potensiale langt over chartets kant - og kanskje rundt/like under 50 - et sted!
Som før sagt; Kronebeløpene kommer stadig raskere mot en - dess høyere man kommer i chartet.
Derfor vanskelig å angi et mer nøyaktig kursmål. Betydelig er det uansett!

I tilfelle den sterkt stigende sekundærtrenden brytes (sluttkurs), er dette i utgangspunktet ikke noe stort problem.
Da kan man forskyve trenden ut i tid i forhold til den nye bunnen.
Poenget er UANSETT; Når den horisontale brytes gis et KRAFTIG kjøpssignal!

En slik utvikling kan man logisk sett knytte til den børsmeldingen VOW allerede har varslet vil komme ila januar.
Personlig tror jeg det bare er å glede seg! Store overskrifter og mye omtale.
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-asa-and-world-leading-manufacturing-company-join-forces-to-build

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 09:42 6156

Det er planer om å bygge en Biogass-fabrikk i mitt nærområde, og motstanden fra de som bor innen en halv mils avstand er formidabel
Lukt, forurensing av lakseelv, tungtrafikk osv
Er det dette du applauderer, Hammers?
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
06.01.2021 kl 09:44 6145

Synes den bare bryter nedover.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Framtia
06.01.2021 kl 09:59 6082

Var ikke mye til oppgang på ESG aksjer etter senat valg seier til demokratene...Her lukter det fremdeles dritt! Bare Kahot som stiger 5-10% hver bidige dag, uansett hvor mye det forundrer meg...🤔De får da fantastisk mye gratis spalteplass og anbefalinger fra fanden og enhver... hver bidige dag i bla Finansavisen...Jeg stoler IKKE på spenstige analyser fra ditto analytikere!
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 10:34 5990

Har ikke studert så mye på hva Kahoot driver med, men hvis det er en mer spennende og spillbasert læringsmetode de prøver seg på kan det ha noe for seg
Det var andre tider i min ungdom ,da læringen ble presentert av en sur lærer og en sint frøken som prøvde etter beste evne å trakke deg ned i dritten
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Record
06.01.2021 kl 10:55 5928

Vi er en dag nærmere den forventede meldingen , så får vi se hvordan "markedet" motar den :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 11:00 5906

Record - helt riktig, melding kommer, det har de jo børsmeldt allerede før jul.

Det kommer en dag dag som nevnt da mange skal over fra vekst til verdi selskaper, og i så måte kan VOW i motsetning til svært mange andre grønne selskaper tikke av for begge deler!👍💰
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
CapitaL
06.01.2021 kl 11:21 5830

Denne kom 18 desember:

- Oslo (TDN Direkt): Vow har signert en strategisk intensjonsavtale med et verdensledende produksjonsselskap for bygging av et biogass-anlegg.
Det fremgår av en melding fredag.

De to selskapene vil samarbeide om prosjektering, forretningsmodeller og finansiering av et eget biogassanlegg i Europa, med hensikt å ha anlegget i drift i 2022.

Kunden har informert Vow at de vil kunngjøre avtalen i januar 2021, som de anser for å være av stor strategisk betydning, opplyses det.

Samme dag ble det meldt om innsidekjøp.. Er det tilfeldig? Neppe;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Nikco12
06.01.2021 kl 11:32 5787

Vow er lagt inn i Hermanruds Januar aksjer!

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/01/06/7604151/peter-hermanruds-beste-januaraksjer

Noen som ser potensialet :D
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 11:38 5755

Nicko12 - og han har kursmål kr 60,- :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Nikco12
06.01.2021 kl 11:43 5736

Vet det, men han har sjeldent hatt den i sin anbefalte portefølje : - )
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 11:57 5660

Jeg prøver å la være, men klarte å finne 2 feil.

1) journalisten klarte ikke å skrive VOW, så det ble WOW! Kanskje han mente det som et spøk ha ha ha eller han synes at det er fantastisk.. vi får fundere på det :-)

"Wow: Landbasert aktivitet tar seg opp og vil levere steriliseringsteknologi til tredje største teprodusent i verden. Kursmål 60."


2) HERMbAmSEN bommer kolossalt med salg av SCATEC. BlackRock Takker:-)

Ellers er resten uinteressant:-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 12:00 5643

VoW er ikke i nærheten av å forsvare dagens kurs. I aller beste fall kan de tjene 1 .- /aksje i 2021
Siden det er et vekstselskap kan en med aller beste velvilje bruke 20 som pris. Og kursen burde da være 20 også
Kursmål er vanligvis 12mnd, så hvordan Hermanrud får til dette må dere nesten spørre ham om

PS Forøvrig ser det ut som GL V$ ju..aboy har tatt til vettet også. Kanskje han har fått av seg skjegget ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Wian
06.01.2021 kl 12:01 5628

Jepp, samme som Sparebank1 Markets har hatt siden september :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
andy123
06.01.2021 kl 12:07 5591

Er ikke dette noe du i så fall kan si om typ 90% av alle aksjene på Oslo Børs?
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 12:13 5547

Det har du rett i ! Mesteparten er bare luft
Har tatt konsekvensen av dette , og orientert meg mot aksjer som Philly Shipyard. Som har kontantbeholdning tilsvarende Mc
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.01.2021 kl 12:23 5497

Sånn, da har jeg stengt tråden igjen etter at den "samme aktøren" legger opp til KUN usaklig drittslenging inne på den.
Det er naboer som protesterer, og det er ditt og datt.

SØPPEL - som passer best inn i den pyrolyseskruen som ETIA er verdensener med.
Dere vet, den fantastiske skruen som omdanner det skitneste søppel til den reneste energi.

Hilsen Hammers.........som venter på flere fundamentale nyheter i tiden framover!

PS; Jeg lar dette fortsatt være en lukket tråd (for ALLE) om TA - så kan dere heller diskutere dagligdagse problemer og "nabofeider" på en annen. Det eneste jeg reagerer på er at det er steriliseringsteknologien som trekkes fram.......når selskapet står på randen av å komme med den varslede kjempenyheten jeg har pratet om et par dager. Skriver nok mer senere i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.01.2021 kl 12:16 4826

Så kan man prate TA igjen.
Den skjematiske framstillingen av kursen bevegelse i terrenget.
https://www.tradingview.com/x/LTwpuZIE/ (Klikk etter åpning og chartet forstørres).

Etter bunnen på 12 har kursen hatt en sunn stigning med jevnlige korreksjoner.
Trenden er BRED (ca 115% fra bunn til topp) - og som en "Highway to Heaven".

Hvor høyt øvre trendlinje ligger framover er litt vanskelig å si, siden denne befinner seg langt over skjermens kant.
Likevel kan man ta et regneeksempel;

- Fra bunnen på kr 12 til toppen ved kr 27 er det 125 %.
- Fra bunnen ved 20 til toppen på 42 er det 110%.
- Tar man et løft på f.eks 115 % fra den nylige tangeringen av bunnlinja ved ca 30, snakker man om ca kr 65. Likevel sterkt stigende!

At VOW-kursen kun har en brøkdel av kursverdien til andre sammenlignbare selskaper UTEN drift eller MASSIVE tap gjør caset enda mer spennende.
VOW har hatt et positivt driftsresultat i det vanskelige 2020 (Covid v Cruise / Orgoppbygging innen den landbaserte ETIA-biten).
Det er sistnevnte som nå er i ferd med å ta av - mens Cruise har smekk fulle ordrebøker i flere år framover.

Ønsker man en VEKSTAKSJE for framtiden kan jeg ikke skjønne annet enn at VOW må være en av de ALLER mest spennende.
Sunn og positiv drift, har hengt etter de mer kjendisbaserte "rakettene" og er et FAKTISK case som er i ferd med å vende rett opp!
At det grønne segmentet er brenhett legger selvsagt ingen demper!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare