Quantafuel putter plast inn....., men hva kommer ut og hvor mye.

bålfreak
QFUEL 21.08.2020 kl 14:10 21270

Dette er virkelig galematias. Nå prises Quantafuel til nesten 5 milliarder uten å ha tjent ei eneste krone og ingen vet om denne Kinamaskinen vil fungere.
Quantafuels egne ansatte og ingeniører klarer ikke å hverken starte eller drifte maskinen selv om de har holdt på i to år.

Nå skal de få hjelp fra Kina. Er det virkelig noen som tror på dette........

Er det ingen som stiller følgende spørsmål:

HVORFOR HAR IKKE KINA EGNE FABRIKKER MED DENNE TEKNOLOGIEN??

Kina har jo enorme mengder med plast og burde jo ha dratt nytte av denne såkalte vidundermaskin. De kunne jo virkelig ha tjent store penger og nærmest frigjort Kina fra plastsøppelproblematikken.

Kommer det til å komme noe ut av maskinen som står på fabrikken i Skive.
Kommer det nafta..........
Kommer det diesel......
Kommer det plast.........
Kommer det gull......

Er det bare vri på en bryter så kommer det ut det man vil ha..........

Dette er virkelig litt av et eventyr.........

Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2020 kl 23:41 4021

Når Hammers konsekvent skriver ting om QFUEL og VOW som er nær 100% feil, bør det korrigeres.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.08.2020 kl 23:44 4015

Tomme påstander!
Fortell, fortell!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 00:12 3990

Resultatet er at Hammers nå gjemmer seg på lukkede tråder
https://finansavisen.no/forum/ticker/HAMMER
slik at han kan spre all desinformasjonen sin, uten å bli motsagt. Kjent som "Donald Trump" taktikk.

Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 00:28 3975

Du sier jo selv i annet innlegg her at temperaturen er viktig i pyrolysen.
Selvsagt har SKRUEN med pyrolyse og gjøre. Det er jo selve HJERTET i hele prosessen!
Den patenterte skruen til ETIA gir temperaturer opp til 850 grader - og det med minimalt effektforbruk.
Det geniale med skruen!

At du sitter på nett og leker ekspert via "Translate" gjør ikke noe inntrykk på meg!
Forhåpentligvis heller ikke på noen andre........for det blir bare LATTERLIG!
Ref ditt "HERLIGE"; SCREW CONVEYOR = skrue transportbånd.

De korrekte opplysningene finner man FORTSATT i innleggene til Hammers;
https://www.environmental-expert.com/products/pyrolyzer-spirajoule-screw-conveyor-562405

Når du påstår at alt over 450 grader er bortkastet energi begynner du å bevege deg på DYPT VANN!
Hvorfor tror du denne VERDENSENEREN er i ferd med å ferdigstille en pyrolyseteknologi på hele 1200 gr C???
Hvorfor tror du VOW's nåværenede pyrolyse på 850 gr C tar de VANSKELIGSTE kvalitetene?

I stedet snakker du om "Sennep og ketchupflekker" på gammel plast! Det som må etterbehandles etter 450 grader?
Kanskje hos QFUEL, men ellers er det ikke noe tema! I VOW snakker man ikke om "etter 450".
Da brenner man heller HELE DRITTEN til næringsrikt biokull. Sennep og ketchup - eller ei!

Hilsen Hammers.........som i kveld skjønner at du har NULL kunnskap om - eller forståelse for det du snakker om!
KAKA tar du med ditt LEGENDARISKE; SCREW CONVEYOR = skrue transportbånd............🤭🤭🤭!
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
FiskarenMJ
22.08.2020 kl 00:42 3957

Okei, da har vi jo fastslått det en gang for alle, Hammers!
Qfuel er tapere, og din elskede vow er en vinner! Herregud, hvorfor investerte vi i qfuel, og ikke i vow ?
Faen at ikke ledelsen i qfuel har tatt dine beregninger og meninger i betraktning!
Nei nå er det dags å selge alt man eier og har i Qfuel!
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 00:57 3942

QFUEL har fortsatt ikke et oppegående produkt å vise til. KUN en fabrikk som er minst ETT år forsinket!

Personlig tror jeg at de har et STORT problem som fortsatt IKKE er kommunisert til markedet!
I så fall begynner vi vel å nærme oss brudd på børsens opplysningsplikt?

Likevel er selskapet verdsatt til grovt det DOBLE av det VOW er!
Dette til tross for ENORME UNDERSKUDD, men VOW i fjor fordelte aksjeutbytte til sine eiere.

VOW som leverer high-tech produkter til nærmest hele kloden. Hittil mest til vanns - og fra i år av også til lands!
Hva DERE velger bryr ikke jeg meg noe om, men jeg VET hva jeg selv ville gjort!
Jeg ville i hvert fall ikke gått rundt på ei tomt I Skive i DK og ventet på at fabrikkanlegget til slutt skulle bli ferdig!
I år......eller til neste år.......eller året deretter?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
FiskarenMJ
22.08.2020 kl 01:11 3938

Okei, det er greit at du er kritisk til teknologien, det er bare sunt. Vi aksjonærer venter også på et slags bevis på at teknologien virker, men du virker mer eller mindre fanatisk på at denne teknologien ikke skal fungere... du har vel ikke forlovet / giftet deg med vow?
Tingen er at selskaper som Qfuel, tar tak i det som faktisk har blitt moder-jord`s største problem - altså plast. Noe som påvirker meg,. deg, bilkja til naboen din etc. Fordi plast er et Jæ"""" stort problem i verden, enten vi vil det eller ei. Ja vi er alle avhengige av det, men det ødelegger vår moder jord, FERDIG SNAKKA. Så dersom et selskap som Qfuel kan gjøre noe med dette problemet, før møder jord gjør noe med dette problemet ( fjerner oss mennesker), så hva er problemet? Det er ikke for seint å investere...
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
FiskarenMJ
22.08.2020 kl 01:19 3943

Ja jeg skrev: "møder jord" og ikke "moder jord" - typo.-.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 01:20 3941

Jeg er da ikke gift med VOW. Jeg har nylig vært ute en bra periode, men er nå inne igjen.

"Du virker mer eller mindre fanatisk på at denne teknologien ikke skal fungere....." - påstår du!
Sannheten er at teknologien IKKE fungerer! Det er jo derfor fabrikken står der uten produktiv aktivitet!
Dette samtidig som folk strømmer til aksjen - og sender kursen til værs!
Skjønn det - den som KAN!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
FiskarenMJ
22.08.2020 kl 01:30 3939

Åja! så teknologien til Qfuel fungeret ikke, men herregud dette må jo formidles til LEGO og BAFS snarest!! De har jo tross alt investert mangfoldige millioner i dette mikkemus-prosjektet! Du får ta å ringe de snarest for å fortelle de at teknologien er et eventyr da!
Kanskje du til og med blir kompensert for bryet vettu, hammers!
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 04:18 3883

Det der er nok det lureste du noen gang har gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Pojohansson
22.08.2020 kl 06:02 3836

”Bare å söke lite på nett” säger Hammers och länkar till en youtube video där professorn talar om metanisering! Att bryta ner organiskt material till biogas.

Du kan inte göra om 100% oljebaseratplast till biogas. De blandar in lite plast i processen och då bioplast, som också mixas med træ, cardboard mm som blir till metangas.
En helt okej process. Är iof ett franskt selskap som äger tekniken ikke VOW. Samt ett av världens största gasselskap GRTgaz bruket det redan så knappast så spennende for VOWs del som du får det till å Høre som.

Men ser inte varför det är relevant for QFUEL som det
gör det möjligt att laga nu plast av gammal plast...
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
MProd
22.08.2020 kl 08:59 3725

Da Hammers nærmest påstod at det ikke var miljøvennlig å gjenvinne plast, mistet han all kredibilitet. Han står dessverre avkledd tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 10:59 3595

3 raske svar før jeg kaster meg inn i taxi'en og raser av gårde;

- Fiskaren; KORREKT. Teknikken til QFUEL fungerer ikke. Det er DERFOR fabrikken er >1år forsinket! Gudene må vite hvor lenge det blir!
- Johanson; Nå er det TILFELDIGVIS slik at VOW eier "den franske fabrikken" (ETIA).
- MProd; Det har jeg da aldri sagt. Jeg har sagt at QFUEL kun klarer å smelte om et skittent materiale til et nytt. Plast til plast!
- MProd; Dvs - de klarer heller ikke DET for fabrikken fungerer ikke! VOW klarer å AVKARBONISERE plast. Vi snakker Champions Lge!

Hilsen Hammers........som synes det begynner å bli mye lavmål her inne, men nå setter jeg meg i kjerra og humrer og ler!
Ja, for jeg har ikke glemt denne; SCREW CONVEYOR = skrue transportbånd!
Skulle nesten tro det var bagasjebåndet på OSL skribenten hadde i tankene........🤭🤭🤭.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
May-Liss
22.08.2020 kl 11:25 3769

Er mektig imponert over at så mange med solid kunnskap om teknikker, prossesser og utstyr er samlet på et diskusjonsforum!
Mange av dere burde bruke kunnskapen på annen måte enn å skrive om den her!
Har noen tenkt tanken at begge selskaper kan lykkes?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Tradenixxx
22.08.2020 kl 11:27 3777

Kan jeg spørre deg om hvorfor du hele tiden skal trekke vow inn i alle samtaler her inne på quantafuel sitt forum? Trodde dette var ett forum for quantafuel? Fint at du er kritisk til alt quantafuel gjør, men hold vow kommentarene inne på vow forumene er du snill.. det er som å snakke om SAS inne på Norwegian sine forumer..
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Tradenixxx
22.08.2020 kl 11:28 3784

Jeg har selv troen på begge selvskapene🙂
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 12:02 3807

Fin kommentar fra May-Liss. Selskapene er jo strengt tatt ikke konkurrenter. De har til dels samme innsatsfaktorer (VOW driver med mye, blant annet plast), men de har ikke samme produkter. Jeg har tro på begge, men det blir helt meningsløst å diskutere temperaturer og prosesser som om det har noen verdi i seg selv. Det som betyr noe er kontantstrømmene. Der har QFUEL følgende som jeg har god tro på:
- EBITDA-estimat på over 60%
- Plan for utrulling med Lego, BASF og Vitol (finansiering og kunder)
- Drahjelp fra regulerende myndigheter med krav om resirkulert andel plast fra 2021
- Patentert teknologi som er utprøvd i liten skala

Så gjenstår det å bevise at Skive fungerer og at man kan produsere i den skalaen som trengs for å oppnå nevnte EBITDA (det er betydelige stordriftsfordeler).
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
22.08.2020 kl 12:24 3778

Jada, helt enig i at man kan investere både i Vow og i Quantafuel.
Risikoen er svært ulik i de to selskapene fordi Vow har vært produktiv i flere år og levert inntjening og overskudd. Det har ikke Quantafuel enda.
Hammers har jo rett når han hevder at maskinen i Skive til nå ikke har vært operativ. Hva skyldes dette??
Her er vi i ukjent farvann med svært mange ubesvarte spørsmål.
Når det hevdes at 1 kg plast skal gi 0,8 liter NAFTA blir jeg særdeles skeptisk. Det kan ikke være fysisk mulig.
Men jeg synes likevel Quantafuel er spennende.
Hvis de lykkes og fabrikker kan rulles ut blir dette stort.

Hele greia er et gedigent veddemål og Quantafuel kan nærmest sammenlignes med biotechselskaper som bare har ett produkt eller en medisin de forsker på.
Her er det vinn eller forsvinn. Produksjonsanlegget i Skive blir helt avgjørende for den videre kursutvikling og informasjon rundt oppstart megaviktig.
Negativ info og vi får et kursras av dimensjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
MProd
22.08.2020 kl 12:42 3752

Hammers, Bare sett deg i kjerra du, så kan jeg i mens hente fram noen påstander du kom med i annen tråd. Du mener altså at Quantafuel ikke er et grønt selskap:

"Hvorfor skal GRØNNE fonds være interessert i QFUEL? Et selskap som IKKE er grønt!
QFUEL smelter om plast til olje. Man lager mao et NYTT fossilt produkt av et annet (plast)."

"For å bli GRØNT må selskapet kunne AVKARBONISERE dritten (plasten)."

"ALTSÅ:. Man omgjør gammel plast til et et nytt plastmateriale (olje?).
Dritt inn - dritt ut..........og avkarbonisering er fortsatt et fremmedord for selskapet!
Man er LIKE LANGT på den "Grønne Mil"!

"At noen kaller seg "Grønt punkt" betyr selvsagt IKKE at man gjør noe spesielt aktivt for å rense miljøet.
Ref dritt inn - dritt ut!" "

Med andre ord mener Hammers at sirkulær økonomien ikke er miljøvennlig. Kan anbefale https://naturvernforbundet.no/reduser-avfallet/sirkular-okonomi-2-0-article40228-3653.html. Sitat: "Det vil bli ytterligere fokus på ombrukbar og gjenvinnbar plastemballasje. For å oppnå dette vil det bli satt strengere krav til design for ombruk og gjenvinning. EU signaliserer videre, grep for å stimulere markedet for resirkulert plast."

Hammers, i denne saken står du naken og avkledt. Og, he he, det er ikke noe pent syn ;-) Forøvrig har jeg også aksjer i Vow.





Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Goggur
22.08.2020 kl 13:33 3691

Jeg forstår ikke denne diskussion om teknologien/maskinen virker eller ikke virker. Hvem bygger produktionsanlæg til 300-400 millioner NOK uden at vide om det virker eller ej?

De har brugt flere år til test af teknologien og ved den virker. Baseret på den viden bygger de produktionen i Skive.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.08.2020 kl 14:15 3658

Det er vel ikke noen tvil om at teknologien fungerer, men de har ikke bevist at den virker i en større industriell skala. Her er det mye som skal fungere sammen, og kravet til sikkerhet er noe helt annet enn i et lite pilot anlegg osv. Oppstart og en vellykket oppskalering til full kapasitet vil være to enorme triggere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 14:20 3651

Puh......endelig pause bak rattet.

Jeg vet ikke om folk her inne ER dumme - eller om de bare later som om de er det!
Tilegner meg uttalelser og synspunkter jeg ikke kjenner meg igjen i. Ja, så dumt er det at jeg ikke gidder å gjenta!

Når det gjelder QFUEL kan jeg gjerne oppsummere;
- Selskapet gjør ikke noe som helst for å fjerne plastavfall. Nei, fordi de har ikke et fungerende anlegg for å ta seg av søppelet.
- NULL inntekter - og STORE utgifter med å få anlegget til å fungere. Fabrikken har stått der et års tid uten at man har fått det til å virke!

Sitat fra lokalavisen i Skive;
Fabrikken i GreenLab Skive skulle have begyndt at producere for ET ÅR SIDEN.
Vi er forsinket. Det skyldes, at vi konstruerer noget, som ingen har gjort før. Det bliver den første fabrik i verden, som omdanner affaldsplast til højværdi-produkter. Anlægget i GreenLab Skive bliver mere avanceret end det anlæg, vi begyndte med. Også derfor har det taget længere tid at konstruere det, oplyser Ketil Bøhn.

Forlokkende ord for aksjonærene. Noe a la "først, størst" og mest avansert". Tro på det - den som VIL.
Bottom Line ER; Fabrikken er ennå ikke er operativ. Kanskje man ikke finner ut av "feilen"?
Det mer enn 1 år etter at oppstart skulle ha funnet sted! Er problemene BØRSMELDT? Har noen hørt noe i fbm en presentasjon?
Er det en SKANDALE på gang?

Hvorfor jeg skriver om VOW på en tråd om QFUEL - er det en som spør.
Kanskje av samme grunn som at flere "kjente" USAKLIGE nicks skriver om QFUEL på saklige VOW'tråder.
Dessuter; Kanskje greit å få noen FAKTA på bordet til dem som har investert i et selskap som for tiden ligger "dødt" - uten drift!
Kun forsøk på PROBLEMLØSNINGER!

Hilsen Hammers........som nå må kjøre videre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.08.2020 kl 15:30 3575

Hammers: Som du vet har teknologiselskaper ulike faser. De skal utvikle og teste før de går over i kommersialiseringsfasen. Som regel tar utviklingen lenger tid enn planlagt, og Qfuel er dessverre inget unntak. Mange selskapet prises ut fra verdien på teknologien og fremtidige inntekter. Tesla og Nel var vel ikke verdiløse før de var over i kommersialiseringsfasen. Qfuel kan være verdt 50-100 milliarder om fem år, så da er det jo ikke så rart at mange tar en posisjon?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
22.08.2020 kl 15:39 3591

Enig. BASF ville neppe bruke 5 kr og 5 minutter på dette hvis de ikke hadde sterk tro på at dette kunne lykkes. Verdens største kjemiske virksomhet har jo verdensklasse-kompetanse på storskala prosessanlegg på kjemiområdet. Ikke minst innenfor plastproduksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
22.08.2020 kl 16:41 3521

PS.:
Glemte å skrive at BASF er storinvestor i QFUEL, og at denne BASF-mannen har plass i styret i QFUEL. For de her i forum som altså ennå ikke er klar over dette...

DR. MAXIMILIAN WALTER
Dr. Maximilian Walter is the SVP of BASF’s Global Technology Petrochemicals department. He has extensive experience in operations of petrochemical plants. In his operational career he has focused on enhancing the performance of plants and processes such as steam crackers and synthesis gas. Dr. Walter has been with BASF since 1990 serving in different functions with materials, processes, plant and operational development and management.

Mer om BASF-mannen og dette styret i QFUEL her:

https://quantafuel.com/board/
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
22.08.2020 kl 16:48 3514

Dere klamrer dere til de største aksjonærene og har ståltro på at de har fasiten og har gjort det rette ved å investere i Quantafuel gutter.
Det de har gjort er å snakke med ledelsen i Quantafuel hverken mer eller mindre.
Inngir dette en ubegrenset tillit eller tiltro til at Quantafuel vil lykkes ??
Ett år har de brukt på maskinen nå...., uten å få den igang. Nå skal tre små kinesere ordne opp i fadesen.....
Tror vi på det........
Jeg må si at jeg er skeptisk så det holder.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
22.08.2020 kl 16:55 3501

En annen sak som også undergraver tilliten til Quantafuel satsing er at de først skal produsere diesel...., men nei så skal de produsere NAFTA ...., men nei nå er det plast som gjelder.

Det paradoksale er at vi snakker om den samme maskinen hele tida. Den maskinen der må være litt av et Kinderegg. Tror vi på dette......, hvor blåøyd har man egentlig råd til å være.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
22.08.2020 kl 16:59 3497

Dit svar her viser bare at du intet fatter av dette.

NAFTA er det dominerende og viktigste råmaterialet i plast.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.08.2020 kl 18:07 3424

Når du ramser opp de ulike stoffene QFUEL endrer til begynner jeg å tenke på sangen om gutten som skulle lage julegave til mor på sløyden. Han begynte med noe vanskelig - som han ikke fikk til.......før gaven ble stadig mindre for hvert vers.
https://www.youtube.com/watch?v=_Xz-euzbnZ8

Jeg kjenner ikke kompleksiteten på det å lage diesel, nafta og "plast til plast", men kanskje dette er stadig enklere produkter å få til? I hvert fall plast til plast høres rimelig enkelt ut!
Kanskje QFUEL til slutt ender opp med å selge LUFT - hvis det ikke er DET de allerede gjør........TIL AKSJONÆRENE?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.08.2020 kl 19:13 3357

Her tar du feil. De begynte med å lage diesel av middels kvalitet for mange år siden. Naphta er et produkt som gir større inntekter. Plast blir smeltet, urenheter fjernes, og de får Naphta som selges til BASF som bruker dette i fremstilling av ny plast.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Richter
23.08.2020 kl 10:11 3011

Der er stor interesse i Danmark for en konference på torsdag den 27. august, hvor Quantafuel, BASF og Lego deltager med indlæg.

https://plast.dk/arrangementer/kemisk-genanvendelse/

https://twitter.com/hannaloyche

Inden konferencen i København på torsdag, må man gå ud fra, at Quantafuel's fabrik i Skive kører på fulde omdrejninger...!

Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
23.08.2020 kl 10:13 3022

Ved stille kritiske spørsmål har jeg fått fram mye bra informasjon om selskapet Quantafuel her på forumet. Men det er mange hull og argumentasjonen for å investere i Quantafuel er svak. Det faktum at store kapitalsterke selskap har kjøpt aksjer i selskapet er positivt. Men man må samtidig være klar over at dette er høyrisikokapital hvor alt kan gå tapt.

Småsparererne flokker seg rundt det de tror er en gullkalv og dette gjentar seg gang etter gang. Vi har sett det i BergenBio, Softox og Rec osv.osv
Euforiske tendenser utspiller seg og alle tror de skal bli millionærer i løpet av noen måneder.

Det er veldig mye som taler for at Quantafuel vil møte mildt sagt store utfordringer med satsingen sin. Fasit og fakta pr idag er at de har en maskin og en liten fabrikk i Danmark som er verdt noen hundre tusen kroner, kanskje fabrikklokalet kan selges for en håndfull millioner....., og ja de kjøpte 49% av aksjene i et resirkuleringsselskap på Møre. Det har en viss verdi, men ikke all verden.

Maskinen i Skive har ingen verdi om den ikke virker. Hva er så risk/reward i dette selskapet..........., den er så dårlig at det kan neppe gjengis.
Oppstarten i Skive vil garantert bli utsatt og det vil ta lang tid om de i det hele tatt får det til.......
Min skepsis blir bare sterkere og sterkere. Sannsynligheten for at de skal lykkes er svært lav.
Man må spørre seg om man virkelig vil risikere pengene sine i dette selskapet.........
Mitt forslag er at man maks investerer 5% av en portefølje i Quantafuel.
Dersom man er opptatt av grønne investeringer er Vow et mye sikrere og bedre alternativ. De har en oppegående teknologi under stadig utvikling og de tjener penger og går med overskudd. Kursen kan fortsatt mangedoble seg i Vow. De største eierne uttalte nylig i et intervju i Finansavisen følgende:
"EVENTYRET HAR AKKURAT STARTET"
Ønsker alle lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 10:43 2979

Jeg lurer på hva som er din livsmotivasjon Hammers. Hvorfor bruke energi på skrive nedlatende kommentarer på et forum om en aksje du ikke er investert i? Er du bare irritert at Vow ikke har samme utvikling som Qfuel, eller er det noe annet som plager hos deg? Og vis du først skal skrive, hold det saklig. Og så vidt jeg er kjent holder vel også Vow på med en fra plastikk til plastikk fabrikk som du kaller det.

https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2020/07/09/7545959/vow-far-millioner-av-staten-til-gront-prosjekt
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
23.08.2020 kl 10:53 2989

Jeg er nesten sikker på at fabrikken i Skive IKKE kjører på fulle omdreininger allerede på torsdag. Tror du kan glemme den oppfattelsen. Sannsynligvis går det 1-2 måneder før all testingen og evt. justeringer er fullført.

PS.: Takk for links. Meget interessant.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
KR
23.08.2020 kl 10:55 2985

Dette er hva petroliumsingeniør Spetalen tenker om Qfuel (jeg tar med utdanningen hans fordi det er grunnet den han uttaler seg):

https://www.dn.no/borskommentar/quantafuel/danmark/basf/spetalen-det-er-sa-dumt-at-du-lurer-pa-om-investorene-er-fodt-uten-hjerne/2-1-746328

Han har tatt feil mange ganger før (solgte jo Nel til et par kroner), men allikevel dette er langt fra noen sikker case. Det er sikkert mye oppside igjen, men det er også en vesentlig risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Nanoq
23.08.2020 kl 11:13 2954

Kanskje Spetalen ikke er helt klar over hva bl.a. EU har bestemt innenfor den sirkulære økonomien og gjenbruk av plast?


Debatindlægget af Thomas Drustrup – adm. direktør i Plastindustrien – er bragt af Altinget.dk den 28/7:

I sidste uge nåede EU-landenes stats- og regeringschefer frem til, at en del af det fremtidige EU-kontingent skal baseres på mængden af ikke-genanvendt plastemballage.
Mere præcist skal medlemslandene betale 0,80 euro pr. kilo ikke-genanvendt plastemballage, og Danmark bliver – baseret på 2016-data fra Eurostat – pålagt at skulle betale et årligt beløb på ca. 107 millioner euro. (Nei, mange i plastindustrien er helt klart ikke tilhenger av disse avgiftene på avfallsplast...)

https://plast.dk/2020/07/de-groenne-gevinster-ved-eus-nye-plastbidrag-er-til-at-overse/

https://www.altinget.dk/artikel/plastindustrien-plastafgift-overser-groenne-fordele-og-svigter-danske-virksomheder
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
23.08.2020 kl 11:39 2912

Min betraktning er at Spetalen har mye rett i sin mistro til Quantafuels teknologi.
Forøvrig er det fremlagt en påstand om at 1 kg plast skal gi 0,8 liter nafta. Det henger ikke på greip og er fullstendig galt. Det er rett og slett umulig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare