Rec-Polysilicon prisene fortsetter kraftig opp i Kina.

Arne
REC 16.09.2018 kl 10:52 4929

Selv om dette mest sannsynlig, som det tidligere har blitt beskrevet her på Forumet, er knyttet til en ubetydelig leverandør i indre Mongolia, er retningen opp og det kraftig. Prisene er opp 12,5% på ca.en uke.

http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-463.html
Redigert 16.09.2018 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
milk
16.09.2018 kl 11:16 4878

Donald legger opp til mer toll! Handelskrigen eskalerer....
Odi.1
16.09.2018 kl 11:30 4851

Den er nok nærmeste pris utvikling i Kina, men problemet er at REC ikke er inne der med annet en micro mengder.
Trump "varsler" høyere toll, men dette er nok ett signal/taktikk til møte om handelskonflikten/toll som kommer nå , mellom Kina og Usa
Tenker de blir meget enige og fornøyde når det er ferdig "toppet" med Handel-Krig :-)
Spørsmålet er om REC vil nå denne datoen før de må stenger ned 100% i Moses. Ett stengt Moses , er mye bedre en å dumpe priser, og arme seg ut den veien. Moses er helt nytt når det gjelder å snu opp ned på produksjonen innen rimelig hurtig beslutning. Dette er det positive med ML.
Rec betaler lånene og kontorene til Jum med BUTTE penger når det står på som verst.

Slettet bruker
16.09.2018 kl 11:30 4838

Torsdag denne uken sa Kina at de gjerne gjenopptar handelssamtaler etter å ha mottatt en invitasjon fra USA.

Slettet bruker
16.09.2018 kl 19:45 4291

Kina vurderer å droppe samtaler med USA
Inord
16.09.2018 kl 20:34 4203

Hvis det ikke hadde vært for toll innført av Trump, så hadde 20. Januar vært en interessant dato.
Da utløper straffetollen.

Nå som Trump har drevet det så langt, så må tilbudet fra kineserne være bedre enn noen tror på.
Noe sånt som:
Kina fjerner all straffetoll
Kina lar amerikanske bedrifter etablere seg fritt i Kina.
Amerikanske bedrifter får patentbeskyttelse på sine patenter i Kina
Kina begrenser sitt salg av produkter som konkurrerer med amerikanske produkter, slik at amerikanske produsenter klarer seg

Og dette skal kineserne gå med på?
milk
16.09.2018 kl 21:52 4094

Det er veldig få som skjønner konsekvensene av det som Donald holder på med nå.... Han burde blitt fjernet,død eller levende. En hel verden sitter stille å ser på en gal man som spiller på sin autoritet.... Når smeller det ??
Randers
16.09.2018 kl 22:23 4016


*Inord, 20:34;

så ETTER 20 jan. 2019 kan vi holde Pres. Trump direkte ansvarlig for 57% straffetoll.

Men hvis disse prisene som er nå for tiden vedvarer, så hadde det ikke hjulpet
mye med tilgang til Kina (selv uten 57). Dette forstår jeg ut
fra at ASP PVin (9/9N+) er $10,78/kg pr 12 sep.
ML har FBR-A 6-8N.

Prisene må opp !

--

*TS, startinnlegg,

de falske tonene om "en ubetydelig leverandør i indre Mongolia" - dreide seg om en fatal misforståelse
fra trollet-som-forsvant. Dette fordi han ikke trodde at prisfall i Kina ville få noen betydning for
REC i ROW. Jeg påpekte faren, og viste til tilsvarende hendelse tidligere - (hvor det spesielle
var at samme person da brukte akkurat de samme argumenter). Det endte med at
han tok feil IGJEN.

Men all oppgang hos SunSirs er positivt. For å bruke "Mongolia"-terminologien; kansje bonden
som bor der har gått tom for "skrotpoly" å skuffe ut. Han har kansje blitt forflyttet til
en biefarm et sted. Og som jeg skrev på en "ATL-ASP"-tråden; oppgangen
hos SunS "borger (normalt) for at PVin ikke vil falle neste Onsdag".

Me fer sjå ?
Redigert 16.09.2018 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
kompetansen
17.09.2018 kl 14:42 3729

savner Anton Berg!!
Vi trenger saklig og kompetent informasjon.Mye vissvass og synsing uten faktagrunnlag! Recomsetningen styres av shortere og andre apekatter. Ingen fornuft i kursuviklingen, det fundamentale er megapositivt
bare planene i india og afrika mm gir store håp for rec s meget konkurransedyktige konsept . Kursen er en supervits en skam for børsen som markedsplass. La oss få dagens kommentar tilbake Anton Berg! Handelskrigen er snart over og både Kina og andre deler av verden vil ta unna.Energifremtida er fornybar. En vits at ovegjeldede oljeselskap fyker oppover.
Odi.1
17.09.2018 kl 14:45 3711

" Handelskrigen er snart over " ?

Nå må en ikke spise Bjørnen før den er Skutt..
Inord
17.09.2018 kl 21:45 3458

Randers, Trump har vel ikke skylden for den opprinnelige straffetollen, men han har fjernet alle sjanser for at kineserne vil redusere eller fjerne straffetollen.
Om de hadde gjort det uten handelskrigen, det vet man ikke.
Men med de lave polyprisene, så kunne det vært en åpning for reduksjon i straffetollen.
Eller ihvertfall et hopp i aksjekursen ut fra forventningene til hva som kan skje.
Randers
17.09.2018 kl 22:04 3422


*Inord,

jeg mener bestemt at jeg ikke har skrevet noe som kan tolkes dit hen at Trump har skylden
for den opprinnelige straffetollen. (Rar kommentar i grunn, for det er jo ikke noe å diskutere).

-Jeg var enig med deg, og skrev; "..så ETTER 20 jan. 2019 kan vi holde Pres. Trump direkte ansvarlig for 57% straffetoll."

Men jeg kan justere ordlyden til; "..så ETTER 20 jan. 2019 kan vi holde Pres. Trump direkte ansvarlig for at 57% straffetoll
vedvarer - uten å bli helt eller delvis fjernet". OK ? ?
Hammers
18.09.2018 kl 00:03 3248

Mens de samme gamle nickene diskuterer de samme gamle argumentene.......sitter jeg her og ser at kursen sakte, men sikkert,
nærmer seg mitt tidligere spådde 0,628 - som er ALL TIME LOW i REC!

Kun et spørsmål om tid.......og nå renner det FORT i timeglasset! SVÆRT FORT.......for nå er det kun 0,023 øre igjen......
.....før jeg atter en gang må få opp stigen på sørveggen - for å feste NOK EN laurbærkrans på sørveggen!

Hilsen Hammers........som ikke lurer på OM målet blir nådd, men hva naboene egentlig tenker om dette "rennet" mitt på den veggen til alle døgnets tider........og hvorfor alle disse kransene egentlig henger der! "Driver han begravelsesbyrå på si".....tenker de vel .......?
Redigert 18.09.2018 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Fjellstøtt
18.09.2018 kl 00:33 3216

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være positive til dette selskapet. Hvordan ser fremtidige kontantstrømmer ut, ser de jevne og stigende ut, med liten risiko?
Tvert imot, det er ingen stabilitet og skyhøy risiko.

Videre: China 2025-programmet, hvor Kina vil ta stadig større og større nasjonal kontroll over industrien, og utvikle sine egne produkter. Hvor det blir ekstremt vanskelig for utenlandske selskaper å få innpass, og få lov å hente ut fortjeneste.

USA tilpasser seg dette, og Trump dundrer på med ytterligere toll på nye 6000 Kinesiske varer. De skal ikke får noe gratis lenger.
Og dere tror REC skal klare seg fint i Kina bare de får muligheten så vil alt bli bra, kontantstrømmen vil blomstre og alt vil bli himmelen for aksjonærene som har ventet så lenge??...For de fortjener det jo når de har ventet så lenge....

Not! Markedet er nådeløst og ler av hele greiene!
Det er derfor kursen sakte men sikkert synker nedover mot Hammers target.

Og det vil antakelig ikke stoppe der, dette selskapet har ikke noe på børsen å gjøre spør du meg. For mange har tapt for mye på dette tullet.

kompetansen
18.09.2018 kl 01:12 3185

for den som skjønner det fundamentale og har et minimum av innsikt i nøkkeltall og potensiale i rec vet at dagens kurs er en vits
"markedet" er shortere og andre apekatter som driver på med sitt og undergraver tilliten til en seriøs børsmarkedsplass, det er det latterlige her
alle ledende øknonomer og andre kompetente har slått fast at ingen tjener på handelskrigsikruset , heller ikke usa , og han som der har satt i gang kaoset vil temmelig snart havne på den andre ytterligheten som han har for vane, både kinamarkedet( ingen har større fordeler av frihandel enn kina nå) og india og afrikakontinentet er et kjempepotensiale for reckonseptet
Hammers
18.09.2018 kl 10:25 2926

(U)Kompetanse.
- Mener du med dette at alle de store og tunge - de som pøser ut mest aksjer - IKKE har kompetanse?
- Mener du at alle som selger aksjer i REC er shortere - og "apekatter" som kun er ute etter å gjøre livet ditt surt?
- Mener du noe om straffetollen og om framtiden?
- Er det kun en "bløff" at kursen nå hviler på/ved ALL TIME LOW?

Hilsen Hammers.........en undrende sjel.......som ikke har peiling på det fundamentale i REC!
InnerTier
18.09.2018 kl 10:37 2895

DT er beste poker spillende USA president ever.
questi
18.09.2018 kl 11:16 2776

180 mill volum i antall aksjer er når det pøses ut aksjer i REC :)
10-15 mill volum i antall aksjer per dag er nok småfolket :)
Redigert 18.09.2018 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
kongkveite
18.09.2018 kl 11:47 2700

Igjen ... topp 20 er dem som presser kursen nedover ved å «pøse ut» Mikke mus volum..
Inord
19.09.2018 kl 22:09 2417

Randers, det jeg tenkte på er at Kina aldri har fulgt opp revisjon av tollsatsene, mens USA under Obama reviderte toll på solceller fra Kina hvert år, og satsene ble senket for flere leverandører.

Ved utløp av straffetollen ville det vært en større sjanse for revisjon, men kanskje ikke,
Men den revisjon har Trump fjernet alle muligheter for, evt økes tollen
Redigert torsdag 20.09.:
Men hvis straffetollen ikke hadde blitt revidert, så er eneste vei videre for USA å sette hardt mot hardt, og da er Trump sin metode riktig.


Tenk at kineserne tilbydde å åpne opp for prosessing trade, hvis USA senket straffetollen, f.eks fjernet countervailing delen, som gjelder eksportstøtte.
Redigert 20.09.2018 kl 06:19 Du må logge inn for å svare