MDG lover å felle alle byråd som vil bygge ut E18

Slettet bruker
MDG 22.08.2020 kl 19:16 1418

Noe å tenke på om man stemmer på Arbeiderpartiet eller SV.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/qbXz/mdg-lover-aa-felle-alle-byraad-som-vil-bygge-ut-e18

"En av de aller viktigste sakene for oss, er å få skrotet E18-utbyggingen og lagt pengene i de store kollektivsatsingene og i sykkelveier. Og å få tatt de grepene som trengs for at Oslo skal bli en grønn storby. Vi må ha store restriksjoner på biltrafikken. Det er det eneste logiske når Oslo skal vokse og vi fremdeles skal ha en god by å leve i, sier Nguyen Berg."
PSI- Investor
22.08.2020 kl 21:28 1354

Den gjengen der er ikke det spor opptatt av demokrati og å la flertallet få avgjøre. Her skal alle midler brukes for å ødelegge for flertallets interesser fordi de vet så mye bedre enn oss andre.
Og det er jo fint?
Fluefiskeren
22.08.2020 kl 22:21 1313

Hva slags demokrati vil du ha? Høres ut til at du mener MGD ikke har rett til å ha et eget partiprogram, men vær så god å stemme de de andre sier de skal. Det er jo veldig demokratisk. De toner i hvert fall flagg i motsetning til AP og Høyre som opptrer som tåkefyrster. Tror du skal lese deg opp på hva demokrati er for noe. Ser ikke ut til at du er i nærheten av å ha kunnskap om det. Synes som du har en lang vei å gå.
Kaisovski
22.08.2020 kl 22:38 1286

Fluefiskeren: hadde du godtatt et nazistisk parti med innflytelse?

Antifacisten i meg ønsker at alle politiske meninger skal bli hørt. Men partier som bruker tyranniske virkemidler har jeg også prinsippielle problemer med.

Slettet bruker
22.08.2020 kl 22:49 1270

Bygge ut E18 ytterligere er en blindvei.
PSI- Investor
22.08.2020 kl 22:54 1265

Jeg blir alltid så stolt når noen skryter av meg!
Og så imponert når noen er opptatt av å ta mannen.
Det jeg reagerer på i innlegget i linken er at de skal ta alle som er i mot dem.
Det er ikke demokrati når man må bruke slike midler for å få vilja si.
Da vil MDG også bruke sin pittelille innflytelse for å ta mannen frem til de får grint seg til å få vilja si.
Sånn kan vi ikke ha det!
Fluefiskeren
23.08.2020 kl 09:16 1126

Det var da et irrelevant spørsmål. Det er vel en viss forskjell mellom et nazistisk parti og et parti som kjemper mot klimakrisen. Tyranniske virkemidler er bare noe du slenger ut i et forsøk på å skade partiet.
Kaisovski
23.08.2020 kl 15:05 989

Klart det er en forskjell.
Men Mdg ønsker å bruke makt for noe de er totalt overbevist om at er riktig. Da er veien kort til ytterligere innskrenking av frihet.

Hva om de forbyr flyreiser feks, eller biler? Hvor går grensen for tvangen man skal godta pga deres verdenssyn?

Fluefiskeren
23.08.2020 kl 15:43 963

Du snakker som om MDG sitter alene med all makt her i landet. Sjekk meningsmålingene og senk skuldrene.

Ingen grunn til høyt blodtrykk av dette.
Redigert 23.08.2020 kl 15:44 Du må logge inn for å svare