SAS trekker seg ut...Norwegian overtar viktige markedsandeler
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
SL
24.08.2020 kl 18:13
4974
Du er inne i NAS enda ja, kanskje snart på tide og akseptere tapet ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Janic
24.08.2020 kl 20:23
4842
Hvilket tap ?
Intet realisert her. Selger aldri med røde tall. Gode Nerver og tålmodighet tjener man mye penger på.
Dette kommer straks til å bli veldig bra, og de grønne tall dukker snart opp igjen, for å vokse seg store og feite :)
Intet realisert her. Selger aldri med røde tall. Gode Nerver og tålmodighet tjener man mye penger på.
Dette kommer straks til å bli veldig bra, og de grønne tall dukker snart opp igjen, for å vokse seg store og feite :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
24.08.2020 kl 22:36
4684
Hjelpes...
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
SL
24.08.2020 kl 22:54
4606
Neinei, så lenge du aldri selger så kommer du aldri til og tape penger :) !, lykke til kjipt at det skal mange flere akjser inn i NAS og verdien synker mens gjelden stiger for hver dag !
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
StoreTor
25.08.2020 kl 00:48
4482
Ikke for å virke belærende Janic. Men når et flyselskap som i dette tilfellet SAS, legger ned baser på Sola og Værnes. Så er ikke det ensbetydende med at de slutter å operere ruter til disse nevnte basene/destinasjonene. Det handler bare om å kutte administrasjons og personalkostnader med en enklere basestruktur med færre baser for flygende personell.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Janic
25.08.2020 kl 07:19
4307
Ok, forstår hva du mener. Men om de ikke slutter helt å operere ruter her, så vil de nok bli noe redusert og endret.
Gjerne noen avganger på mindre attraktive tidspunkter i forhold til folks behov. Som Norwegian da kan gjøre bedre.
Gjerne noen avganger på mindre attraktive tidspunkter i forhold til folks behov. Som Norwegian da kan gjøre bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
25.08.2020 kl 10:14
4135
Hjelpes igjen.
Hvordan skal dette være så positivt for NAS?
Hvordan skal dette være så positivt for NAS?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
StoreTor
25.08.2020 kl 20:21
3893
Jeg er redd jeg må skuffe deg igjen Janic. I det skandinaviske markedet er rutene mellom hovedstaden og de største norske byene alle viktige ruter både for SAS, Norwegian, og la oss ikke glemme Widerøe. Faktisk så viktige at hvis det skal legges ned ruter, så er det nettopp disse som er de siste som ryker.
Hvis du husker tilbake til den gang Norwegian begynte å fly med sine eldgamle 737 i Norge, så var det nettopp på disse rutene de startet opp. Det var ikke tilfeldig..
Så nedleggelse av baser på Sola og Værnes handler ene og alene om at SAS ønsker å forenkle egen basestruktur, fordi de selv tror at de sparer penger på dette. De flygende(piloter og kabinpersonale) som av ulike årsaker har hatt disse basene blir flyttet til base OSL. Hvor de vil programmeres til å fly de samme rutene. Selskapenes ruteprogram og struktur er noe som evalueres nøye og kontinuerlig, og tilpasses behov og mulighet for inntjening. Så endringer i ruteprogrammet gjøres nok rett som det er. Men ruteplanleggerne sitter ikke der borte i Stockholm og deler ut gavepakker til konkurrenten Norwegian. Det kan du være 100% sikker på.
Ikke for å gi noen investeringstips. Men jeg hadde nok holdt meg langt unne både SAS og Norwegian en god stund til. Torghatten derimot, som blant annet eier Widerøe, den er langt mer solid og interessant hvis du skulle lure ;)
Hvis du husker tilbake til den gang Norwegian begynte å fly med sine eldgamle 737 i Norge, så var det nettopp på disse rutene de startet opp. Det var ikke tilfeldig..
Så nedleggelse av baser på Sola og Værnes handler ene og alene om at SAS ønsker å forenkle egen basestruktur, fordi de selv tror at de sparer penger på dette. De flygende(piloter og kabinpersonale) som av ulike årsaker har hatt disse basene blir flyttet til base OSL. Hvor de vil programmeres til å fly de samme rutene. Selskapenes ruteprogram og struktur er noe som evalueres nøye og kontinuerlig, og tilpasses behov og mulighet for inntjening. Så endringer i ruteprogrammet gjøres nok rett som det er. Men ruteplanleggerne sitter ikke der borte i Stockholm og deler ut gavepakker til konkurrenten Norwegian. Det kan du være 100% sikker på.
Ikke for å gi noen investeringstips. Men jeg hadde nok holdt meg langt unne både SAS og Norwegian en god stund til. Torghatten derimot, som blant annet eier Widerøe, den er langt mer solid og interessant hvis du skulle lure ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.08.2020 kl 11:29
3650
Janic må være betalt av noen for å komme med noe så klønete uttalelser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Bulldog
26.08.2020 kl 12:15
3576
NAS største eier, leasingselskapet BOC Aviation Ltd, leverte et ganske så OK halvårsresultat 20. august.
Fra Edited Transcript av presentasjonen virker de ikke stresset over Norwegian i det hele tatt.
This is Evan from [Forest] Asset Management. And congratulations on your good earnings this -- in this particular half year. So my question is regarding the Norwegian Air shuttle. Do you mind maybe giving us a little more update on the situation? And because it accounts for about 5% of the asset value, which is kind of a large amount. So I don't know if you can share some of your information on the cash flow impact?
--------------------------------------------------------------------------------
Robert James Martin, BOC Aviation Limited - MD, CEO & Executive Director [17]
--------------------------------------------------------------------------------
Okay. So basically, the Norwegian transaction is in a power by the hour period at the moment. As you're aware, sort of Norwegian not flying the 787. So we only recognize revenue to the extent we receive it.
--------------------------------------------------------------------------------
Unidentified Analyst, [18]
--------------------------------------------------------------------------------
What about cash flow? Because -- and also, they are on the power by hour mode, and I wonder if you can share some of your information on the cash flow you received from the lease...
--------------------------------------------------------------------------------
Robert James Martin, BOC Aviation Limited - MD, CEO & Executive Director [19]
--------------------------------------------------------------------------------
Obviously, you want to get paid to the extent they fly the aircraft. That's all (inaudible).
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-2588-hk-earnings-210509208.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLm5vLw&guce_referrer_sig=AQAAAAs4Q2EWbB-5vCDZqKTrZwO5230D62NL6Z8g5s4vj7MS_6ZsjTR-bqMQ3gPHTv7XwLQlfdioa58i1fSUk5hCXptaznQWII7Zklb40Hq6dg4wCHa0MhiI6mbtqwBrfEJK-OlLX8Sp6hrl-PcCSBNtB5YJAJQPEKAzwUW0W379GxjP
Fra Edited Transcript av presentasjonen virker de ikke stresset over Norwegian i det hele tatt.
This is Evan from [Forest] Asset Management. And congratulations on your good earnings this -- in this particular half year. So my question is regarding the Norwegian Air shuttle. Do you mind maybe giving us a little more update on the situation? And because it accounts for about 5% of the asset value, which is kind of a large amount. So I don't know if you can share some of your information on the cash flow impact?
--------------------------------------------------------------------------------
Robert James Martin, BOC Aviation Limited - MD, CEO & Executive Director [17]
--------------------------------------------------------------------------------
Okay. So basically, the Norwegian transaction is in a power by the hour period at the moment. As you're aware, sort of Norwegian not flying the 787. So we only recognize revenue to the extent we receive it.
--------------------------------------------------------------------------------
Unidentified Analyst, [18]
--------------------------------------------------------------------------------
What about cash flow? Because -- and also, they are on the power by hour mode, and I wonder if you can share some of your information on the cash flow you received from the lease...
--------------------------------------------------------------------------------
Robert James Martin, BOC Aviation Limited - MD, CEO & Executive Director [19]
--------------------------------------------------------------------------------
Obviously, you want to get paid to the extent they fly the aircraft. That's all (inaudible).
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-2588-hk-earnings-210509208.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLm5vLw&guce_referrer_sig=AQAAAAs4Q2EWbB-5vCDZqKTrZwO5230D62NL6Z8g5s4vj7MS_6ZsjTR-bqMQ3gPHTv7XwLQlfdioa58i1fSUk5hCXptaznQWII7Zklb40Hq6dg4wCHa0MhiI6mbtqwBrfEJK-OlLX8Sp6hrl-PcCSBNtB5YJAJQPEKAzwUW0W379GxjP
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.08.2020 kl 12:34
3543
Blir spennende å se om NAS leverer noe på fredag da. Et regnskap om ikke annet, både resultat og balanse.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Bulldog
26.08.2020 kl 12:59
3511
AerCap Holdings, også en stor eier i Norwegian, kom med resultat 19. august.
Fra earnings call:
So I do think that it's very delicate balance, and it's something I think we've managed pretty well, and we'll see the benefit of that in the years to come.
Helane Becker -- Cowen -- Analyst
Okay. And then just, if I can sneak one more in, as the Norwegian lock-ups expire, would you consider selling the shares or will you be long-term holders?
Aengus Kelly -- Chief Executive Officer and Executive Director
I mean, look, we're just going to assess that situation over time. And then, we'll do what's in the best interest of AerCap and Norwegian for the long term.
https://www.fool.com/earnings/call-transcripts/2020/07/29/aercap-holdings-nv-aer-q2-2020-earnings-call-trans.aspx
De prøver å se litt frem i tid når Covid-19 ikke påvirker flyvninger så sterkt lengre. Da skal de innkassere.
Fra earnings call:
So I do think that it's very delicate balance, and it's something I think we've managed pretty well, and we'll see the benefit of that in the years to come.
Helane Becker -- Cowen -- Analyst
Okay. And then just, if I can sneak one more in, as the Norwegian lock-ups expire, would you consider selling the shares or will you be long-term holders?
Aengus Kelly -- Chief Executive Officer and Executive Director
I mean, look, we're just going to assess that situation over time. And then, we'll do what's in the best interest of AerCap and Norwegian for the long term.
https://www.fool.com/earnings/call-transcripts/2020/07/29/aercap-holdings-nv-aer-q2-2020-earnings-call-trans.aspx
De prøver å se litt frem i tid når Covid-19 ikke påvirker flyvninger så sterkt lengre. Da skal de innkassere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.08.2020 kl 15:37
3376
Går dog smått, før fredagens rasering i forbindelse ed Q2-rapporten, som kommer 1 måned bare førQ3 er ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Bare morgendagen igjen før Q2 ligger i bordet....
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Janic
26.08.2020 kl 20:19
3223
All negativ overreaksjon og allverdens elendighet som tenkes kan, er allerede forlengst priset ned i kursen.
Alle vet jo allerede at Q2 for Norwegian vil være så elendig som det kan bli, naturligvis. Så herfra kan det bare gå en vei... Opp,opp,opp igjen :)
Alle vet jo allerede at Q2 for Norwegian vil være så elendig som det kan bli, naturligvis. Så herfra kan det bare gå en vei... Opp,opp,opp igjen :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Hvis du vet hva Q2 bringer, så hadde jeg satt pris på om du meldte inn noen nøkkeltall i forkant. Verdi av eiendeler, total gjeld, kassabeholdning....
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
26.08.2020 kl 20:55
3182
Hvorfor mener du at NAS som prises til 4,5 mrd er mere verd enn det er nå??
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Stephen
27.08.2020 kl 10:15
2974
Håper virklig denne tråden blir bevart godt for ettertiden.
Den kan være en av de som bringer verden videre.
Mvh. Stephen
Den kan være en av de som bringer verden videre.
Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Stephen
27.08.2020 kl 10:18
2972
Samenlign med busstopp, ingenting sier at det blir færre stopp, selv om flygere og andre ikke har kantine akkurat der.
Mvh. Stephen
Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Stephen
27.08.2020 kl 10:23
2967
Vel de kan jo gå i 0 da, og da ligger de vel godt limt til streken, skulle jeg tro.
Mvh. Stephen
Mvh. Stephen
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
27.08.2020 kl 15:13
2824
Visst pokker, 1, 21 i dag. Jaja. Kanskje vi skal få sjokkwaven etter tallene i morgen tidlig da.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
Kommer Janic med noen nøkkeltall snart? Han og mange med han kjenner jo etter sigende disse.... Kanskje best å vente til framleggelsen i morgen likevel?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
2020 blir året Kjos feier SAS av banen for godt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
27.08.2020 kl 20:24
2677
Har Kjos startet enda et flyselskap etter at han var ferdig som sjef og eier i Norwegian??
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
FunTrade
27.08.2020 kl 23:15
2528
Det blir jo en slanket balanse vi kommer til å få se, om de vil vise den. Spørsmålet er hva det har kostet å holde balansen i vater. Så langt har det blitt vatret med aksjonærenes penger, og en eksplosjon i antall aksjer fra 168 mill til snart 4 mrd aksjer... En fullstendig rasering på 8 mnd av et alt for luftig korthus.
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare
SL
03.09.2020 kl 00:20
2164
Blir du noe rikere janic ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:40
Du må logge inn for å svare