Kursutvikling framover

Slettet bruker
AZT 24.08.2020 kl 18:22 141333

Kursen stiger nå på svært høy omsetning, noe som indikerer fortsatt oppgang. Det ser ut til at større aktører øker i aksjen etter 2Q. Når vi 70 denne uka?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.09.2020 kl 23:10 10340

Anbefaler å følge med på topp 50, TekInvestor har daglig oppdatering.
Ser man på AZT så øker og øker Top 50, fler meglerkontoer kan sjonglere med minus noen dager og pluss neste men trenden er at topp 50 øker. Sist oppdatering har topp 50 passert 67% ser man tilbake til 22.06 så var topp 50 under 65%
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
22.09.2020 kl 21:41 10463

At markedet ikke synes å ha troen er vel ikke helt riktig. Går man tilbake til høsten 2019 og sammenligner aksjekursen den 20 SEP 2019 og i dag så vil den observante leser se at kursen har steget fra kr 4,25 til dagens sluttkurs på kr 55,60. Jeg antar det er markedsaktørene som har bidratt til den eventyrlige kursutviklingen. Så at markedet ikke har tro på AZT tror jeg man bør dra lengre ut på landet med.

Har man en smule erfaring fra aksjemarkedet, så bør man også skjønne såpass at en kursutvikling aldri følger en rett linje, ei heller at utviklingen kun går en vei. Jeg skjønner på skribentene her på FA forum at flere av dere er rimelig ferske og derfor ikke evner å løfte hodet opp og få overblikket. Vel, jeg håper dere blir mer erfarne etter hvert.

Så bør man merke seg at i morgen er det fire uker til Q3 blir presentert. Jeg føler meg rimelig sikker på at innen tallene presenteres så vil kursen på ny være betydelig høyere enn i dag. Og tar jeg ikke mye feil vil det være markedsaktørene som vil bidra til den oppturen. Er nok mange som ønsker å ta del i dette eventyret, selv om de siste dagers utvikling, isolert sett, kan gi et annet inntrykk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
22.09.2020 kl 21:34 10424

10-20 milliarder? Tviler på at et slikt bud vil bli akseptert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 16:34 10594

😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 16:19 10642

Vil tro det er god støtte på 10,- så ingenting og bekymre seg for.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 16:06 10681

30 dage til Q3. Markedet ser ikke rigtigt ud til at have troen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2020 kl 14:22 11009

Hvad kunne et bud på en opkøbspris evt. være på nuværende tidspunkt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.09.2020 kl 14:17 11026

Nei, 2021 kan nok være i tidligste laget. Men selskapet vil trolig opparbeide seg et betydelig kapitaloverskudd utover i 2021 som vil gi dem handlingsrom til å ekspandere. Men det forutsetter at selskapet ikke selv blir slukt av en internasjonal aktør. Dess bedre inntjening de kan vise, dess større blir sannsynligheten for at selskapet blir kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
bj111
21.09.2020 kl 10:31 11232

Kan ikke tenke meg at det blir snakk om noe utbytte så tidlig som i 2021. De har snakket om å ekspandere med oppkjøp og selskapet har veldig mye god teknologi i skuffene med store muligheter så det blir spennende å se hva de gjør fremover. He er det utrolige muligheter som åpner seg med de inntektene selskapet kan forvente i årene som kommer. På sikt vil det nok bli en utbytteaksje men verdien på selskapet har nok gått en dobling til eller to før den tid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.09.2020 kl 10:08 2980

Enig i ditt syn på 2021. Spørsmålet er om vi også kan forvente de første utbyttene komme i 2021? For den forventede SAN eksplosjonen i 2021, vil det også bli et betydelig overskudd generert i selskapet. Jeg antar at en del vil bli brukt til oppkjøp av andre bedrifter. Men burde vi ikke kunne forvente at det også vil drysse noe i form av utbytte?
oppturen
21.09.2020 kl 09:01 3088

Er enig i alt 👍😀
tror den store SAN eksplosjonen kommer først i 2021, men hyggelige tall blir det nok både i Q3 og Q4. 😀
Londonmannen
21.09.2020 kl 08:53 3113

«Det spesielle med SAN er at en ser at flere av vaksine kandidatene som bruker SAN vil mangedoble forbruket etterhvert som de blir kommersialisert/nermer seg kommersialisering(fase2/3). Denne (enorme)økende etterspørselen kommer nok først i 2021.
ReiThera sin produksjon av minst 30 mill vaksiner tror jeg ikke kommer før Fase 1 er godkjent, produksjon av vaksine til Fase 2/3 vil jeg tro er i produksjon, men tviler på dette er det helt sore. Mulig 1-2 mill ?»

Det spesiellle med covid-vaksinen er at kandidater som nærmer seg godkjenning ikke kan vente til godkjenning foreligger før de har volumet av ferdigprodusert vaksine klart. For her hungrer verden etter en effektiv vaksine og det blir neppe bare en som blir godkjent og tatt i bruk. Men så snart en vaksine er godkjent forventer verden at millioner av mennesker skal få tilgang til den umiddelbart. Følgelig må det produseres flere millioner enheter i god tid får godkjennelse foreligger. Dette kan bety at AZT må levere lengder av enzymer langt tidligere enn det markedet forventer.

Vi må heller ikke glemme at AZT er et firma som fortsatt vandrer i skyggenes dal og som der skrives svært lite om i media. Men det nærmer seg den dagen da AZT trer frem i lyset og medias fokus vil bli rettet mot AZT. Den dagen skal alle ha en del av selskapet og aksjekursen vil skyte enda brattere opp mot himmels, dersom mulig. Aksjekursen har jo allerede lagt bak seg en imponerende ferd så langt i 2020. Men når bunnlinjen fortsetter å svulme opp, så vil det nok gi ennikke ubetydelig effekt på verdisettingen av selskapet.

Den største trusselen mot at aksjonærene skal gjøre særdeles gode penger i AZT i årene som kommer, er nok paradoksalt nok et oppkjøp,

Ha en riktig god dag. På onsdag er det fire uker til Q3 fremlegges! Det er bare å begynne å glede seg.
oppturen
21.09.2020 kl 06:54 3256

Jeg er storfornøyd med 30+ mill i ebitda, og mener kursen fint kan gå til 100 på det.

Så har vi SAN utviklingen som kan 3-4 dobble kursen derfra og oppkjøp/salg som jokere det er vanskelig å vite hvor bærer.
Får AZT utvikle seg i fred (uten å bli oppkjøpt) er deg ikke utenkelig med kurs oppunder 500 om 5 år og da med mcap på 25 mrd. !!
Dr_Eval
21.09.2020 kl 05:58 3295

I det scenarioet, snakker vi 70+ mill salg, og 50+ mill ebitda. Da kan kursen gå opp til 140 før q4.
oppturen
20.09.2020 kl 18:51 3639

Ser du Q2 rapporten så får vi fortalt at AZT har levert enzymer til alle som har bestilt. COD økte de produksjonskapasiteten av i Q2, så AZT leverer nok til alle alt som blir bestilt. 😀

Det spesielle med SAN er at en ser at flere av vaksine kandidatene som bruker SAN vil mangedoble forbruket etterhvert som de blir kommersialisert/nermer seg kommersialisering(fase2/3). Denne (enorme)økende etterspørselen kommer nok først i 2021.
ReiThera sin produksjon av minst 30 mill vaksiner tror jeg ikke kommer før Fase 1 er godkjent, produksjon av vaksine til Fase 2/3 vil jeg tro er i produksjon, men tviler på dette er det helt sore. Mulig 1-2 mill ?
Men SAN salget tror jeg har økt fra Q til Q helt siden lansering sist Q var det på 11 mill, blir ikke forundret om det er på 15 mill i Q3
Grunnpilar
20.09.2020 kl 16:47 3691

AZT driver å utvider produksjonen,og dette vil være klart i begynnelsen av 2021. Men hva er produksjonskapasiteten i dag totalt? hvis man vet dette, så vil man også få svar på hva AZT max kan omsette for i Q3 og da også en pekepinn på hva max overskuddet kan bli.
Redigert 20.09.2020 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
bj111
20.09.2020 kl 14:46 3793

Vet ikke svaret på det men enzymene er så dyre at de kjøper nok ikke inn mer enn de kan bruke innen rimelig tid. De «gamle» kundene har fylt på i Q3 og Q4 tidligere mener jeg.
Redigert 20.09.2020 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
CPH11
20.09.2020 kl 14:37 3778

Måske Jan Raa eller andre kan hjælpe her.
Er der en udløbsdato på producerede enzymer? Holther sagde at kunderne "havde fyldt lagrene". Mister Azt's produkter virkningen over tid?
Mao hvor hurtigt skal kunderne som minimum fylde lagrene igen?
Slettet bruker
20.09.2020 kl 11:20 3914

Helt enig. Jeg anser det som svært usannsynlig at resultatet kan bli lavere enn 25 mil kr (5%). Det er 95% sannsynlighet i mine scenarioer at resultatet blir høyere enn 25 mill kr. P30 er 30 mill kr. P50 ligger et godt stykke inn på 30 tallet, men det som er villt spennende er om vi rekker inn på 40 mill. Det er mulig dersom Beta Glucans gjør samme jobb som i Q2 og begynner å virkelig få dreis på sin egen vekst, man har videre SAN vekst og samtidig har samme salg til diagnostisering som Q2.

Og helt til slutt.. For AZT så er alltid Q3 og Q4 bedre enn Q1 og Q2.
Redigert 20.09.2020 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
20.09.2020 kl 11:07 3940

Jeg mener at med den forsiktige guidingen og lavere corona-bonus, kan en se for seg et salg på 40+ mill, som vil gi 30+ mill ebitda. Da vil en fair price ligge på et sted mellom 100-110 kr. Blir det 40+ mill ebitda, skal kursen over 120. En kurs på 60-70 tilsier en redsel for at q3 blir betydelig dårligere enn q2, noe jeg anser som lite sannsynlig.
Redigert 20.09.2020 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2020 kl 10:17 3939

Jeg håber bestemt heller ikke på mere Corona. Men når det nu er her, så håber jeg, at AZT tjener penge på det. Jeg tror, at den nye opblusning kan være med til at skabe lidt af det FOMO op til Q3, som jeg før har argumenteret for ikke kommer. Jeg mener dog stadig, at det er et realistisk scenarie, at folk lige afventer Q3, før de køber sig ind. I det scenarie bliver vi omkring 60 NOK indtil Q3. Bliver Q3 på 30+ MNOK, så går vi op til de 70 NOK, som alle hele tiden snakker om “kommer slut uke”.
Redigert 20.09.2020 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2020 kl 02:31 4107

AZT tror jeg vil gjøre et voldsomt byks denne uka da vi har konsolidert i lengre tid og nå med en tendens mot at handel bare skjer på ASK og priser rett i underkant av 60. AZT har mange råspennende ting på gang for Q3, men vil nevne 5 helt spesifikt. Personlig tror jeg 4 av 5 av de nevnt under vil slå ut positiv. Jeg tenker resultatet blir over 30 mill og får man en skikkelig bakoversveis så kan dette bli 40 mill. Det er mulig dersom noen av punktene under slår hardt til (som for eks.. at SAN salget til fase 2/3 for RheiTeras vaksine allerede er i gang).

1. Salg av SAN enzym øker. Det er ganske rå vekst kvartal til kvartal og Q3 vil også her komme inn høyere enn Q2 tror jeg. RheiTera som har COVID vaksine på gang går som planlagt fremover etter startet Fase 1 tidligere i Juli/Aug. Alt ser ut til å gå som skal. Større testgrupper (Fase 2/3 starter December). Se ikke bort fra at det kan komme store SAN ordrer inn her. RheiTera skal produsere minst 30 mill vaksiner.

2. Beta Glukans vokste voldsomt i Q2. Denne var en overraskelse for mange. Det blir spennende å se om denne vokser videre. Fokus på imunbyggende hjelpemidler er høyt. AZT kan tjene mye på dette markedet

3. Hva er progress på på salg til utvikling av hurtigtesting ved bruk av LAMP. Dette er en mer avansert test som er langt dyrere.

4. Alle ser jo at testing i September nå ligger langt over det man kunne observere i Juni/Juli. UK har hatt dobling, Norge mangedobling. https://ourworldindata.org/coronavirus-testing . Det er helt åpenbart at denne utviklingen ligger langt over det man så for seg ved Q2 fremleggelse

5. AZT tjener alltid bedre i Q3 og Q4. Kommer dette til å slå til igjen?


AZT tror jeg fort kan ende kommende uke over 70. Den er overmoden for en bevegelse nå.og flere platformer har begynt å predikere priser over 100.
Redigert 20.09.2020 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.09.2020 kl 23:20 4214

Nei, det er slett ikke noe jeg håper på. Men det sier seg selv at selv om kundene hadde handlet inn mye i Q2, i en tid da ledelsen mente de hadde lagt smittetoppen bak seg, så så holder neppe lageret lenge når vi nå opplever en eksplosjonsartet smittespredelse over hele verden. Noe jeg føler meg rimelig sikker på vil vises igjen når tallene for W3, og spesielt Q4 kommer. Og ingen bør bli overrasket dersom ledelsen sin guiding blir skivebom.

Og når man nå ser hvordan folk reagerer på myndighetenes forsøk på å redusere smittespredningen, så skjønner man at dette vil gå fra galt til verre. Paradoksalt nok vil en slik tragedie for folk gi seg positive utslag på AZT sin bunnlinje.
Slettet bruker
19.09.2020 kl 21:52 4297

Slik jeg forstod Holter, så havde deres kunder i høj grad købt ind til at have på lager til Q3 og Q4 - deraf den forventede nedgang i Corona-salg. Men ja, det kan jo være, at det har ændret sig nu, og de trænger endnu mere. Man kan håbe. SAN skal nok bruge 2-4 kvartaler mere, før det for alvor stikker af.
Londonmannen
19.09.2020 kl 21:08 4365

Det er nok ikke tvil om at ledelsen mente toppen var bak oss sommeren 2020. Samfunnet var i ferd med å åpne opp igjen og smitten så ut til å være under kontroll, utenom USA. Men det var den altså ikke. Det ser vi i disse dager hvor smittetallene eksploderer i alle verdenshjørner.

Så hva dette vil gjøre med etterspørselen etter enzymer, gjenstår å se. Men ingen kan bli overrasket dersom det skulle vise seg at ledelsen bommer grovt på sin guiding. Noe vi vil få svar på ved fremleggelse av Q3 og Q4.
ruda
19.09.2020 kl 19:34 4448

Her kommer nok nyheter som vil løfte kursen betydelig fremover.
oppturen
18.09.2020 kl 11:47 4879

Pandemien kommer stadig med dystre meldinger, så dem som tror at toppen er over vil få seg en overraskelse....
StevenG
18.09.2020 kl 11:18 4939

Går det noen dager til før volumet tar seg opp eller hva ? Nærmer seg gudingen for hver dag som går :D
Slettet bruker
17.09.2020 kl 18:41 5294

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
🙄🙄
Slettet bruker
17.09.2020 kl 16:33 5451

Det er vi muligvis. Der flyder som tidligere sagt også norsk blod i mine årer.
bj111
17.09.2020 kl 16:19 5475

Historisk har beste Q for AZ delen i Biotec vært Q3 og Q4 så det er vel derfor en kan si at en tenker at Q3 blir bedre enn Q2. Vi får se for er jo et element av flaggermus som har duket opp i år som ikke har vært der før. Om dette går til kr 0 for Q3 så må økningen i det vanlige salget kompensere for frafallet av korona salg.
Superoptimist
17.09.2020 kl 16:16 5465

Konspirasjonsteorier? Hvilken verden lever du i? Er alle dansker så naive?
bj111
17.09.2020 kl 16:15 5455

Du må da gjerne komme med dine bekymringer men du må jo og forvente at det på et tidspunkt stilles spørsmålstegn ved det når det gang på gang er vist til guidingen fra selskapet og hva den betyr.Du har fått mange svar og spørsmålet om Q3 er besvart utallige ganger men samme kommer om og om igjen. Jeg bryr meg ikke om kursen faller før Q3 eller etter Q3 for den saks skyld men da litt avhengig av grunnen selvsagt. Vi har ikke annet å forholde oss til enn hva selskapet har sagt og jeg syntes det er merkelig å ha nærmest angst for at koronavaksine eller medisinering skal komme som flere til tider ser ut til å ha. Da mener jeg at man ikke har forstått mye av AZT. Selskapet er så utrolig mye mer enn korona og har en lysende fremtid og etter at korona krisen er over. Jeg håper det kommer en vaksine eller 10 så fort som mulig og det bryr meg midt i ryggtavlen om det reithera er med eller ikke.

Det er ikke mye skriving om AZT og da er det vel ikke så rart at det er de samme som svarer hele tiden. Jeg sier ikke at jeg deler din bekymring når jeg ikke har den bekymringen i det hele tatt. Ser ingen bekymring i koronarelatert salg i det hele tatt. Selger de noe grunnet korona er det en bonus med bismak.

Spiller ingen rolle om du er dansk, norsk, svensk eller fra langtvekkistan for min del. Er selv delvis dansk og ser helst at jeg kan ta en tur til Danmark før jul uten karantene og alt det pisset det medfører i dag.
Andreas
17.09.2020 kl 16:01 5469

Eankee - årlig vekst på 25% tilsvarer en relativt beskjeden kvartalsvis vekst på knapt 6% kvartal over kvartal. Så kan det nok variere litt fra kvartal til kvartal. Men "tidenes beste Q hver gang i lang til framover" er vel å ta i litt?
Slettet bruker
17.09.2020 kl 15:11 5539

Hej Rufus. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige ud over, at jeg ikke har haft et Nic herinde i nogle år. Og det Nic kan jeg ikke engang selv huske. Og jeg er egentlig også ved at være ligeglad med, hvad I går og tror. Det virker til, at der har været andre danskere herinde, som har pisset i jeres kaffe, og det er da ærgerligt. Det har ikke været mig, og at vi danskere skriver ens, kan jeg ikke gøre noget ved.

Jeg er inde i AZT, og det har jeg været sidden Q1. Jeg beholder mine aktier. Jeg skønner ikke, hvorfor du ikke tror på mig. Jeg mener ikke, jeg er negativ. Tværtimod har jeg stor tro på AZT I 2021 - jeg er nok bare mere skeptisk ene de fleste på Q3. Men jeg håber da, at jeg tager fejl. Jeg har og beholder mine aktier.

Ærlig talt, så virker det til, at mange af jer har nerverne uden på tøjet og er så bange for kursfald i AZT, at I angriber enhver, der lægger op til debat eller er skeptisk. I virker til at mangle selvtillid. Jeg tror, det mest af alt er et problem med jer selv og en kæmpe over-eksponering i en aktie. Ethvert “angreb” på aktien herinde føles for jer som et angreb på jeres penge, og derfor bliver I bange og flyver til tasterne.

Synes det er ærgerligt, at alt saglighed er forsvundet herinde, det var ellers rigtig godt da jeg startede på tråden. Nu er det bare nervøse og sure investorer, der laver konspirationsteorier om robothandel og kursmanipulation.
rufus01
17.09.2020 kl 14:58 5532

Husker ikke i farten hva som var ditt forrige nick, men enkelt å kjenne deg igjen på måten du skriver. Du virker og være konstant negativ. Mistenker at motivasjonen er at hvis selskapet leverer som vi andre tror, så blir du glad og fornøyd. Hvis selskapet leverer dårligere, så kommer du med, hva var det jeg sa. En ganske irriterende måte å skrive på, når det er fullstendig blottet for argumenter.
Slettet bruker
17.09.2020 kl 13:40 5586

Det kan godt være, at jeg forholder mig for snævert og skævt til guidance.

Som jeg har skrevet før, så sidder jeg på en god portion aktier i selskabet, og dem beholder jeg indtil tidligst 2021. Derfor må man vel stadig godt debattere sine holdninger (og bekymringer) med andre aktionærer?
Redigert 17.09.2020 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 13:37 5594

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Hej Frekstad. Jeg ved ikke, hvilket nic du hentyder til. Som jeg har skrevet før (flere gange), så har jeg været væk fra dette forum i nogle år, og nu er jeg tilbage, da jeg blev aktionær i AZT.

Hvorfor skulle jeg lyve om det?

At jeg er dansker (er i øvrigt halvt nordmand), ved jeg ikke hvad har med noget at gøre.
Redigert 17.09.2020 kl 13:38 Du må logge inn for å svare