Panoro - står foran en ny stor oppgang!

Jannern
PEN 25.08.2020 kl 15:08 88622

Panoro har etter Corona krisen hentet seg inn noe fra bunnene, men så konsolidert på dette nivået. Men står nå ved et veiskille og en ny kraftig oppgangsperiode fremover.

Selskapet har potensialet til å mer enn doble sin produksjon på ca 2300 fat per dag (Som den er idag) til over 5000 fat per dag kun ved å koble opp flere brønner i funn de har gjort I Gabon (ferdigstille Tortue fase 2 og koble opp Ruche fase 1) og ved de nye brønnintervensjons aktivitetene i Tunisia.

Selskapet vil da tjene 50-60 millioner USD som er 450-550 millioner kroner gitt en oljepris på 55 usd. Og de vil tjene nesten like mye ved oljepris 50 USD. Dit er oljeprisen på vei.

Med en børsverdi på bare 700 millioner kroner og dermed en PE på ca 1.4 (antatt produksjonsvekst over) så sier det seg selv at aksjen vil kunne stige voldsomt med en slik inntjening.

Trolig kan man kunne se minst en tripling i aksjekurs til 30 kroner og høyere, også støttet opp av at selskapet også vil sprute ut utbytter når man kommer opp på en slik produksjon og lønnsomhet.

I tillegg har man svært spennende letepotensiale i Gabon, Tunisia og Sør Afrika, og ikke minst utbytte for Aje salget når det potensielt blir klart.

Mer gidder jeg ikke å skrive. Beste muligheten i aksjen på flere år!! Har fått inputt fra en proff jeg kjenner til å oppsummere dette.

I Panoro har nå «alle» som ville selge seg ut igjennom Corona krisen og påfølgende oljeprisfall, solgt seg ut av aksjen. Salgstrykket er dermed trolig et tilbakelagt kapittel. Og oppgangen kan nå ta form! Panoro er litt glemt for tiden, men det vil endre seg fremover tror jeg, og aksjen blir igjen populær tipper jeg!

Kjøp med begge hender!

Kvartalstallene tror jeg er litt sånn som ikke betyr så mye, så de har jeg ikke fokusert så mye på nå. Antar at de blir på linje med forventningene.

Nå er fokuset på utviklingen fremover og det er svært spennende.



Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.08.2020 kl 10:42 5475

Petronor kommer dog med mye positivt for fremtiden synes jeg. IOX lar jeg være å uttale meg om.
40something
31.08.2020 kl 10:53 5436

BWE nyter større interesse idag, mens slemme tradere lurer aksjer billig utav pen eirne.
Jannern
31.08.2020 kl 11:06 5417

Det er oppdiktet tøv at Panoro har utfordringer med sin balanse. I likhet med BWE skal de inngå en RBL finansiering for Ruche fase 1. BWE skriver om sin planlagte RBL-finansiering til stadighet i sine rapporter. Panoro derimot har en annen PR strategi rundt RBL-finansieringen sin. Men de skal også RBL-finansiere deler av investeringen sin, knyttet til utbygging av Ruche fase 1. Det bekrefter selskapet hvis man spør de. Det at de ikke skrives om per idag, betyr ikke at se ikke får det/at det ikke skjer.

Når først BWE er tema. BWE har et mye større kapitalbehov enn Panoro fremover, bl.a fordi de også skal bygge ut tungoljefeltet Maromba i Brasil. Dette feltet er Panoro ikke med på.

Planen til BWE var å investere 325 millioner dollar i fase 1 og så 525 millioner dollar i fase 2 i Maromba. Tilsammen 875 millioner dollar. De har kjøpt feltet for 110 millioner dollar, men har bare betalt 30 millioner dollar av dette til nå. De resterende 80 millioner dollarene skal betales ved start av boreaktiviteter og start av oljeproduksjon. De skylder altså 80 millioner dollar av dette.

BWE ser på alternative planer for Maromba. Men det er lite sannsynlig at de får til en utbygging noe særlig under 250-300 millioner dollar i fase 1. Og så kommer 80 millioner dollar i tillegg for gjeld fra kjøpet av feltet.

Enkel matematikk viser at BWE har et langt større kapitalbehov enn Panoro. Og mens Panoro kan høste fruktene i Tunisia og i Gabon fra Ruche fase 1, så må BWE fortsette å investere alt de får inn fra Dussafu til Maromba-prosjektet og trolig låne mer. Og hvem vet noe særlig om hva slags prosjekt det blir. Maromba kan bli bra, men det kan også skuffe. Man vet ikke. Appetitten for slike tungolje prosjekter er nok ikke den største for tiden.

Som eier av 72% av Dussafu må BWE hoste opp rundt 300 millioner dollar til Ruche fase 1. Plusser man på Maromba fase 1 får man investeringer på over det dobbelte, og opp mot 700 millioner dollar.
BWE vil sikkert få dette til, men de har en mye større og lengre investeringsfase enn Panoro.

Panoro har derimot bare 30 millioner dollar i investeringsbehov for Ruche fase 1. Så har de profitt fra Tunisia og Gabon frem til Ruche fase1. Fra eksisterende produksjon kan Panoro trolig få inn 10-30 millioner dollar i profitt (avhengig av oljepris) som gjør at Panoros netto RBL lånebehov er mye lavere enn 30 millioner dollar. Netto RBL-lånebehov for Ruche fase 1 er mao lavt og ingen problem for Panoro. Jeg vil anslå 10-20 millioner dollar gitt edruelige oljeprisanslag. Småpenger i praksis.

BWE har kun Dussafu å hente profitt fra i tiden før Ruche fase 1. Det reduserer deres netto RBL-lånebehov også, men de har ikke andre inntekter slik Panoro har.

Det man raskt ser er at det oppdiktede finansieringsbehovet og utfordringene som enkelte forsøker seg med er sludder og vås.

I sum så favoriserer ting som balanse/netto lånebehov og Maromba-prosjektet til BWE helt klart Panoro som aksje (når man diskuterer de opp mot hverandre med Dussafu feltet som utgangspunktet)

Panoro kommer til å høste fruktene fremover i Tunisia (der er ikke BWE med) og høster samtidig i Gabon (der er både PEN og BWE med), men så kommer et nytt svært Brasil-prosjekt man ikke vet for mye om, for BWE som Panoro ikke er med på.

For Panoro er situasjonen idag at cash minus banklån er lik +4 millioner dollar. De har altså en knallsterk balanse gitt situasjonen etter Corona. Og Panoro har et kommende 10 millioner dollar betaling fra Aje salget i utbytte i PNOR aksjer, langsiktig betaling av inntil 25 millioner dollar i cash fra PNOR for Aje for gassproduksjon. Og potensielt en svært spennende lav kost letebrønn i Sør Afrika sammen Africa Energy.

I tillegg kan det ta med seg at BWE har det proffene i markedet kaller «Sohmen-rabatten». Det kommer til å fortsette å henge over BWE langsiktig Og for de som liker ekstra skatt er BWE aksjen. Det er en skatteparadis aksje som betyr at man må skatte ekstra på gevinst både når man investerer i aksjeselskap eller aksjesparekonto. Panoro er et norsk ASA og gevinster er skattefrie i aksjeselskap og på aksjesparekonto.

BWE vil sikkert være en ok aksje fremover, men har mye mindre enn Panoro å rapportere om fremover for de som vil ha nyheter. Panoro har i tillegg til Dussafu, masse positive nyheter på gang i Tunisia, Aje-salget, og Sør Afrika mm.

Valget er enkelt fordi Panoro også er billigere på nøkkeltall og ikke har en eier som kontrollererer mer enn 50%, og som er upopulær i markedet. Panoro sitt styre og ledelse er veldig godt likt som er viktig i dagens marked. Slike forhold pleier å bety at man også får høyere multippel prising på børsen.

Redigert 31.08.2020 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
solb
31.08.2020 kl 11:09 5414

Og som vanlig turnerer algomaskiner kursen mens oljeprisen stiger. Sannsynligheten er stor for at vi ser en 6. uke med større lagertrekk. Så får det det hele bare rusle og gå. Lite cash blant PEN tilhengere for tiden?
Fluefiskeren
31.08.2020 kl 11:17 5385

Bra, men det trenger jo ikke være enten eller. Vurderer å kjøpe en post i BWE, men den kommer i såfall i tillegg til PEN. Og den sitter jeg kun med før de store investeringene i Maromba kommer. Kun for å få litt mere ut av inntektene på EEA enn våre 7,5 %. Vi får se.
Jannern
31.08.2020 kl 11:36 5333

Jeg skrev dette for å få frem fakta og legge tøvet dødt.
Det var ikke ment som et negativ syn på BWE.
BWE er billig og sikkert en ok aksje. Jeg har ingen ønske om eller behov for å dikte opp noen drittpakke mot BWE med samme dårlige hensikt som enkelte har vist.

Men Panoro er enda billigere og det er en del forhold som jeg forklarer om hvorfor jeg mener PEN er en langt mer interessant aksje.

Det er ikke ment som enten/eller. Folk må selv vurdere hva de ønsker seg. Men man bør ikke spre usannheter om Panoro (eller andre aksjer).
Redigert 31.08.2020 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
31.08.2020 kl 11:44 5302

Jannern, du skriver at eier i BWE «er upopulær i markedet». Største eier er BW Offshore Ltd, dernest BW Group Ltd.
Er det BW Group du mener?
Kan du konkretisere litt hvorfor eier er upopulær?

Årsaken til at jeg spør er at jeg i en årrekke har hatt aksjer i flere BW selskaper, og jeg har ikke merket noe til upopulariteten.
Snarere tvert i mot, synes at selskapene stort sett har opptrådt rimelig greit overfor småaksjonærer.
bmw5
31.08.2020 kl 11:46 5304


Jannern ! Bra skrevet ! Å være optimist i det selskapet man investerer i burde alle være ellers finne et bedre investerings prosjekt. Pen har et stort potensial og vil antagelig øke verdien på investert kapital for aksjonærene i tiden fremover. Hvem som vinner av bm(w)e \ pen med hensyn til aksjekursen i prosent av investert kapital er det i dag ingen som vet, men en post i bme er ikke å forakte. Spennende blir det fremover.
I pen aksjen vil nok logaritme maskinen dominere kursen en tid fremover til de gode nyhetene kommer.
Jannern
31.08.2020 kl 11:51 5295

Kommer nok an på hvem du spør. Men ta deg en ringerunde i proffmarkedet. Sohmen er en eier som veldig mange større aktører i Oslo har fått nok av etter årenes løp. De gjør ting på sin måte. Og den måten er en del ganger til fordel for seg selv er vel måten de blir sett på.
40something
31.08.2020 kl 11:55 5281

Lang lunsj i Pen idag.....
Fluefiskeren
31.08.2020 kl 12:09 5243

Du mener nok algoritme maskinen. 😜

Disse styres av mennesker. Ingen egen vilje. Ved sin ekstremt raske reaksjonsevne kan de som du sier være med å styre kursutviklingen, men en amerikansk undersøkelse viste at det i litt større var oppover i stedet for nedover. Det virker her på forumet at de pr. definisjon skal ha kursen nedover. De får alltid skylden for nedgang, men aldri for oppgang. Vi mennesker er noen rare skapninger.
gunnarius
31.08.2020 kl 12:12 5233

Bare så det er klinkende klart: Det har vedvarende fra min side blitt forfektet et syn som medfører at - gitt alle BWE assets blir realisert med selskapet som "hovedsponsor" uten å selge seg ned eller bytte i assets, så vil rimeligvis også BWE trenge funding.

Vil likefullt hevde at BWE redegjør for sin RBL som medfører høy grad av sjanse for realisering - primært undergitt Covid-19:

BW Energy has continued the process to establish a reserve-based lending (RBL) facility with a syndicate
of leading banks. The RBL facility will have a six-year term, with an initial amount of USD 200 million plus
an accordion of USD 100 million. The facility will be concluded as soon as conditions allow project
activities to resume.
Redigert 31.08.2020 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
bmw5
31.08.2020 kl 12:25 5226

Fluefiskeren ! Du har rett. Det samme med Bwe og ikke bmw. Så på en fantastisk bmw 435 i M 6 serien, en fantastisk bil.
Anywhere
31.08.2020 kl 14:09 5115

For meg virker det som investorer i det lengste håper/satser på at aksjen skal komme litt ned igjen på lavt volum. I forkant av Q2 lå den på 11,86 basert på info som ble kjent gjennom BWE og som ble bekreftet, sammen med annet positivt fra Panoro.
Jeg tror flere større er på jakt etter plass i aksjen, men snart kan risikere at markedet drar fra dem begrunnet i bevegelser i oljepris. Da kan aksjen veldig fort trekke mot 15 kroner før den finner neste hvile.
Skulle oljepris tikke noe videre, må man også se opp for DNO som kan få et flush oppover på 70-80%. Inntjeningen der er straks solid relativt til markedsprisingen.
40something
31.08.2020 kl 15:50 5006

Ble det sagt noe om på Q&A hvor langt frem i tid utbytte/betaling fra Ajesalget effektueres?
Redigert 31.08.2020 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.08.2020 kl 16:05 4980

Nei, men fra presentasjonen har vi jo dette:

• Conditional transaction with PetroNor subject to Ministerial consent
• Regulatory processes underway but expected to take several more months

Betalingen vil selvsagt ikke skje før det er i orden. Jeg tror ikke det ble anslått mere nøyaktig på Petronor sin kvartalspresentasjon i dag. Myndighetsavgjørelser er generelt vanskelig å estimere når kommer, og Koronaen har ikke gjort det lettere.
Redigert 31.08.2020 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
solb
01.09.2020 kl 08:57 4745

Forventet API trekk på 8mill +.
polion
01.09.2020 kl 09:08 4705

Hedres den som hedres skal, er det visstnok noe som heter. Tenker da på "PEN-tråd-nykommeren" som i slutten av august kom inn med et brak fra høyre ving, og det fra ingensteds. Snakker selvsagt om janneren. Tydelig at den karen har den ene foten innafor miljøet/selskapet, og på sin korte turneringstid har han allerede rukket å sette opptil flere av skribentene ettertrykkelig på plass. Noen forsøkte seg (janneren bør tas hardt og kjapt), men jaggu ble det motbør.

Stilen kan dog tidvis diskuteres, men det utdeles i liten grad stilkarakterer her på forumet. Hvis altfor uvøren stil, blir man bare «ventilert bort» av admin – så den er grei.

Så janneren, detaljkunnskapen røper at du definitivt ikke er noen hvilken som helst «leamikk». Kompetansen trengs, så jeg regner med du vil fortsette å holde oss fotfolket løpende orientert.
40something
01.09.2020 kl 09:09 4699

Var vi så uheldig at det store volumet i onsdags kun var de som solgte seg ut og ikke vil inn igjen på lang tid. Nå er det ingen kjøpere i ordrebildet kun algoritme som muligens selger til seg selv. Det er ulovlig kursmanipulering hvis slik. men hvordan skal det kunne sjekkes når 1 broker sitter med flere kontoer?
Bwe har som regel hatt lavere volum per dag. Nå er det snudd. Det er ikke uvanlig at tradere går i flokk, men at det synkroniseres så tydelig som nå får meg å måpe
Redigert 01.09.2020 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Anywhere
01.09.2020 kl 13:07 4557

Jeg tenker at traderflokken som har fått BWE tydelig høyere siste uke, kan tenkes å flytte seg over i en godt mulig forventet betydelig bevegelse i Panoro kommende dager.
Både oljepris og valutasituasjon ser ut til å berede grunnen som trengs for å gi fuel til PEN-aksjen med fokus på varig høyere inntjening for kommende år.
Corona går sin seiersgang fortsatt over verden, men man nærmer seg nå et investeringstidspunkt som er typisk forut for lysninger dersom disse skjer i selskapers rammefaktorer. Får man bedring i kontrollen, og vaksine innen de neste 4-5 måneder, så restarter verden igjen på mye. Oljepris trekker på nordsiden av 50, og livsgrunnlaget for selskaper som PEN gir igjen en bedret visibilitet for årene fremover. Risken på oppsiden prises som kjent inn oftest 6-9 måneder før det skjer (om man da ikke er i en eller annen grønn aksje - da prises potensiell oppside tydeligvis 20 år før det er mulig at det kan skje..se f.eks NEL....).
Panoros økende inntjeningspotensiale ligger kort tid foran oss, og det vil markedet ta inn over seg.
Jajaja
01.09.2020 kl 15:07 4462

Etter BWE-1/2-års-halvårsfremlegging, har jeg forstått det til at videre utviklingen av Ruche-området offshore Gabon, vil bli gjenopptatt innen utgangen av året. Er det riktig oppfattet? I så fall skulle man tro interessen for PEN/BWE vil ta seg meget opp. I tillegg forvente jeg resultater fra arbeidet i Tunisia - om få uker, når kan det bli? Når det gjelder myndighetsgodkjennelser for prosjekt i Tunisia og Sør-Afrika, så kan det komme som som en hatt opp av kaninen. På tråden har blitt brukt betegnelsen: "ørkenvandring", jeg ser det som en spennende tid. :)

Redigert 01.09.2020 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
polion
01.09.2020 kl 15:16 4447

.... skulle man tro at interessen ..... Jau, jau, en ting er i alle fall sikkert, interessen for PEN er for øyeblikket helt fraværende. Daglig omsetningsvolum er omtrent på nivå med en middels stor pølsekiosk.
40something
01.09.2020 kl 15:26 4432

....og at så mange bestemmer seg for det samtidig
Fluefiskeren
01.09.2020 kl 16:07 4388

Tilkobling av den ferdige borete DTM-6H samt boring av siste brønn DTM-7H er guidet med oppstart over nyttår. Vi har LOI på Norve fra 1. januar. Vi kan imidlertid få en letebrønn i Q4 såvidt jeg har forstått. Når utbygging av Ruche fase1 starter opp vet jeg ikke, men på tidslinjen til BWE skal de begynne allerede i år. Det forstår jeg ikke helt. Antakelig er det snakk om havbunnsundersøkelser.

Når det gjelder sidestegsbrønnen (produksjonsbrønn) på Guebiba er jo boringen der i gang for lengst. De venter resultat i oktober, hvilket jeg synes høres lenge til ut. Her regner jeg TD i slutten av september men den skal muligens testes før melding. Rart de ikke meldte spud på den når det har vært en del om og men. Work-over meldes neppe. Godkjennelser i Nigeria og Sør-Afrika er det vel ingen som kan vite. Virker som PEN mener det enda kan ta flere måneder. I Sør-Afrika skal visstnok oljeministeren pådratt seg korona for sikkerhets skyld. Tror vi fortsatt må smøre oss med tålmodighet hvis det ikke kommer noe ut av det store intet. (les M&A). Det viktigste er vel å bli kvitt pandemien. Den forstyrrer produksjonen vår i liten grad, men vanskeliggjør andre ting.
gunnarius
02.09.2020 kl 06:56 4102

Meget viktig og positivt for PEN i Tunisia:

Tunisia lawmakers approve new government

https://www.24matins.uk/topnews/int/tunisia-lawmakers-approve-new-government-241608
polion
02.09.2020 kl 08:27 3999

Fullstendig enig gunnarius, en prima nyhet nå på morrakvisten. Ustabilitet og manglende politisk kontroll er absolutt siste sort, spesielt for et selskap som er avhengig av myndighetsgodkjennelser.
Skal slett ikke se bort fra at PEN muligens klarer å løfte seg en snau 50-øring på den nyheten?

Edit: På vegne av alle PEN-aksjonærer, vil vi selvsagt gratulere deg med den senere tids behagelige BWE-utvikling. Det har følgelig dannet seg en større "luke" mellom BWE og PEN, men PEN kommer forhåpentligvis kjapt når den først kommer.
Redigert 02.09.2020 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
gunnarius
02.09.2020 kl 08:39 3972

Jo, takk for den polion. Men samtidig er min erfaring etter mange år at her svinger det fort og voldsomt. Oljeprisen er sykt viktig.

Edit: Den bindingen som har blitt praktisert PEN vs BWE tror jeg på sikt vil bli marginalisert eller eliminert. For jeg ser for meg at BWE foretar det stunt som CEO Arnet redegjorde for under Q&A delen ifm. Q2. Dvs. M&A som to muligheter: Enten som felt eller kjøper "produksjon". Videre må antas at Maromba kjøres frem og utvikles. Noe usikkerhet hva gjelder fremdriftsplan. Media siterer ANP som first oil mai 22, mens BWE oppgir noe annet. Det kommer trolig en presisering fra BWE her.
Redigert 02.09.2020 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
40something
02.09.2020 kl 08:55 3874

Oljeprisen har ikke korrelert slik tidligere for Pen. Det virker noe kunstig at kursen holdes nede med så total oppslutning. Tipper at de fleste reelle handlene er de som selger seg ut og sikkert algoritmekjøpere som skaffer seg billigere aksjer enn i BWE.
Åja nyheten betød salgsignal, eller så har den ikke nådd alle
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.09.2020 kl 10:04 3814

PEN har vel aldri kommunisert ut denne politiske situasjonen, og jeg tror de færreste vet noe om dette. Det har vel ikke ført til noen dipp og da blir det vel heller ingen stigning. Om ikke annet har vi steget en del siste måned selv om det siste uke har vært dårlige greier.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.09.2020 kl 11:47 3758

Ser at det blir Pareto energi konferanse i år også. 16 og 17. september. He pleier alltid PEN og delta, og det gjør de nok i år også. Dog neppe noe vi ikke vet allerede
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
batterivann
02.09.2020 kl 15:25 3624

Litt i tvil hva som mentes med overskriften på denne tråden, er oppgangen forventet ut i fra dagens kurs eller etter at kursen har tatt seg et dypdykk først?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
40something
02.09.2020 kl 17:28 3577

Bedre med 1 tråd enn mange. Finnes det noen tekniske nivåer vi nærmer oss nå. Det ser ut til at mange har byttet beite, så det spørs hvor mange som vil sitte ut nedgangen, før markedet mener det er på tide med nytt kjør.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.09.2020 kl 18:58 3510

Mange som har byttet beite ja fra olje til fornybart og andre grønne aksjer. Disse har hatt eventyrlige oppganger. Virker som de går på dop. Et selskap som NEL er verdt 31,5 milliarder kroner enda de går med store underskudd kvartal etter kvartal etter kvartal. Helt vilt, men så lenge så mange rir bølge ser oppgangen ut til bare å fortsette og forsette.

Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
40something
02.09.2020 kl 19:07 3499

Muligens at aksjemarkedet ikke trenger å sende ut resultat for enkeltselskap, siden det ikke betyr noe så lenge handlene går i stå. Eurojackpot har vinnersjanser på 1:95 milj, men allikevel er volum imponerende. Muligens så er aksjemarkedet ikke noe annerledes enn lotto. Lykke til Nicolai Tangen!
PS: Når selskap går med gevinst så er det for at forbrukere kjøper et produktet og derved betaler eierne. Muligens at fremtidens aksjemarked betaler vinnerne med tapernes(siste mann slukker og lukker) penger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
solb
02.09.2020 kl 20:49 3413

Oljeprisen er under kraftig angrep. Utrolig sterke krefter i sving? Større lagertrekk uke etter uke monner lite?
DATE ACTUAL DEV CONS
09/01/2020 (Aug 28) -6.36
08/25/2020 (Aug 21) -4.524
08/18/2020 (Aug 14) -4.264 -2
08/11/2020 (Aug 7) -4.4
08/04/2020 (Jul 31) -8.587
07/28/2020 (Jul 24) -6.829
07/21/2020 (Jul 17) 7.544
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Paypal
02.09.2020 kl 20:50 3410

https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=PET&s=WCRFPUS2&f=W

Voldsom nedgang i oljeproduksjonen i USA sist uke på grunn av en sterk storm i Gulfen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
40something
02.09.2020 kl 21:27 3361

Voldsomt fall nå i ettermiddag. Får se om det kun er en dip. Det har påvirket Pen i større grad, hvis det nå er oljeprisen som er triggeren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Jajaja
03.09.2020 kl 01:02 3249

En helt vanlig dag, oljepris har stadig vekk hatt sving på +-2 dollar i døgnet, ikke noe nytt i det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
40something
03.09.2020 kl 09:28 3101

Et utrolig trøkk om å selge seg ut av Pen siden resultatfremleggelse. Ordreboken er kompakt på salg, og veldig få vil inn i olje nå. Til forskjell mot de grønne så tjener en del oljeselskaper fortsatt penger, men ikke like mye som det spekulativt tjenes på kjappe kursgevinster i visjonære selskaper. Utbytter blir en petite trøst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
solb
03.09.2020 kl 10:29 3060

Intet nytt under solen i PEN nå?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare