Panoro - står foran en ny stor oppgang!

Jannern
PEN 25.08.2020 kl 15:08 88543

Panoro har etter Corona krisen hentet seg inn noe fra bunnene, men så konsolidert på dette nivået. Men står nå ved et veiskille og en ny kraftig oppgangsperiode fremover.

Selskapet har potensialet til å mer enn doble sin produksjon på ca 2300 fat per dag (Som den er idag) til over 5000 fat per dag kun ved å koble opp flere brønner i funn de har gjort I Gabon (ferdigstille Tortue fase 2 og koble opp Ruche fase 1) og ved de nye brønnintervensjons aktivitetene i Tunisia.

Selskapet vil da tjene 50-60 millioner USD som er 450-550 millioner kroner gitt en oljepris på 55 usd. Og de vil tjene nesten like mye ved oljepris 50 USD. Dit er oljeprisen på vei.

Med en børsverdi på bare 700 millioner kroner og dermed en PE på ca 1.4 (antatt produksjonsvekst over) så sier det seg selv at aksjen vil kunne stige voldsomt med en slik inntjening.

Trolig kan man kunne se minst en tripling i aksjekurs til 30 kroner og høyere, også støttet opp av at selskapet også vil sprute ut utbytter når man kommer opp på en slik produksjon og lønnsomhet.

I tillegg har man svært spennende letepotensiale i Gabon, Tunisia og Sør Afrika, og ikke minst utbytte for Aje salget når det potensielt blir klart.

Mer gidder jeg ikke å skrive. Beste muligheten i aksjen på flere år!! Har fått inputt fra en proff jeg kjenner til å oppsummere dette.

I Panoro har nå «alle» som ville selge seg ut igjennom Corona krisen og påfølgende oljeprisfall, solgt seg ut av aksjen. Salgstrykket er dermed trolig et tilbakelagt kapittel. Og oppgangen kan nå ta form! Panoro er litt glemt for tiden, men det vil endre seg fremover tror jeg, og aksjen blir igjen populær tipper jeg!

Kjøp med begge hender!

Kvartalstallene tror jeg er litt sånn som ikke betyr så mye, så de har jeg ikke fokusert så mye på nå. Antar at de blir på linje med forventningene.

Nå er fokuset på utviklingen fremover og det er svært spennende.



Redigert 21.01.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
nasse009
26.08.2020 kl 19:40 4386

Støtter den fornuftige Fluefiskeren!

Vær saklig, så skjerp dere med slike kommentarer -dette er ikke rette forumet for det.

Jeg for min del gledet meg stort over dagen og venter spent på imorgen :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jannern
26.08.2020 kl 20:07 4340

Gunnarius startet med å kalle meg Halleluja-mannen umiddelbart etter at jeg kom med mitt innlegg og kom med røret fra Tunisia. Helt klart opptatt av å spre villedende info om Panoro.

Klag meg gjerne inn, men man har ikke noen forkjørsrett eller rett til å komme med slike hersketeknikker og spre feil info på Hegnar forum selv om man skriver der dagen lang.

Jajaja kalte meg en tulling. Da får han tilbake.

Jeg har kommet med verdsettelse og analyse av inntjeningspotensiale, men blir møtt med tull om Tunisia.

Jeg skal svare på hva som er så feil med måten Gunnarius legger frem ting på ref Tunisia mm. Det kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Ruter8
26.08.2020 kl 20:19 4312

Tonen i denne tråden er heldigvis utypisk for Pen. I morgen starter en ny tråd. Håper vi da er tilbake i vanlig still🍸
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jajaja
26.08.2020 kl 20:28 4322

Meget mulig Tunisia kommer.
Men igjen, hva er det som helt konkret er "feil info"? (Da ser jeg bort fra alle betegnelsene, inkludert "tulling" ;-) )
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
polion
26.08.2020 kl 20:51 4285

Da har vi etter hvert fått med oss justismordet på Janneren. Det sier seg selv at her ligger det an til et injuriesøksmål av amerikanske dimensjoner. Glad jeg slipper å betale saksomkostningene i denne meget pikante saken, en sak som sannsynligvis vil få internasjonal interesse. Skal derfor ikke forundre meg mye om både Putin og Trump begynner å twitre, selv om jeg er usikker på hvilket parti den enkelte vil ta. Nei, jeg gir meg ende over.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Sydney
26.08.2020 kl 21:43 4195

Tilbake til litt seriøsitet. Hva er ett godt resultat i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.08.2020 kl 22:26 4093

Det blir nok røde tall vil jeg tro med den lave oljeprisen vi har hatt nå og vel også kun en lifting i Gabon, men det er ikke det markedet fokuserer mest på nå. BWE la jo ut temmelig røde tall i dag og steg ned 11,2 % grunnet oppdatering på Dussafu. Vi kan ikke vente det samme i morgen i og med at vi ble trukket med enda litt mer i dag. Da står og faller det vel med hva de kommuniserer ang. Tunisia i morgen. Spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Manor
26.08.2020 kl 22:53 4031

Med en breakeven på ca 27 dollar og hedget ca 25% av produksjonen på ca 55 dollar, så er det vel ikke sikkert det blir så rødt. Om disse tallene stemmer? Samt nok en god sum i agio.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
polion
26.08.2020 kl 23:18 3973

Tar jeg ikke mye feil, så blir resultatet minus 812.000 dalar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Manor
26.08.2020 kl 23:41 3931

Driften blir vel i minus. Men tror resultatet totalt sett vil være nokså stabilt mot resultatet i mai i år. Dette grunnet hedgingen, samt en gradvis økning i oljen i sommer. Guidingen mot målet i 2022 med 5000 fat pr døgn, mot dagens nivå på 2400 fat pr døgn er jeg mer spent på. (Om info kommer).
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Manor
26.08.2020 kl 23:48 3928

Uansett er pen kraftig underpriset, så en reprising burde komme.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
27.08.2020 kl 00:00 3911

Det jeg håber på er et lille plus på bundlinjen Samt at vi får en dato for underskrivelsen at aftalen med Petronor/ Nigeria om Aje 113..
Det vil også være dejligt hvad deres syn på den udmelding som BWE kom med at der vor 3 gange så meget olie i Gabon dusafur end man hidtil har troet.
Tunesien må vi håbe de har fået styr på,Sydafrika er i dvale indtil videre.
Dette vil få aktien til at løfte sig fra det nuværende niveau
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jajaja
27.08.2020 kl 00:18 3879

.....breakeven er på under 25 dollar fatet i både Gabon og Tunisia, basert på nåværende produksjonsnivå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Ruter8
27.08.2020 kl 00:38 3858

25 prosent hedget på 55. Er usikker på om den dealen framdeles gjelder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jajaja
27.08.2020 kl 01:01 3844

Melding fra 10. mars 2020: https://newsweb.oslobors.no/message/497711
Klipp derfra: In addition, the Company has around 25% of its expected monthly production hedged at a Brent minimum USD 55 per barrel for the rest of the calendar year. Further hedges exist in 2021 at similar levels. (Mener å lest at hedge er i området 55-62 dollar?)
Og i klipp fra del av pdf-vedlegget til børsmeldingen så ser det slik ut:
Under the Company’s existing hedging programme, around 30% of this planned lifting volume is hedged at a Brent price of approximately USD 57 per barrel. In addition, the Company has around 25% of its expected monthly production hedged at a Brent minimum USD 55 per barrel for the rest of the calendar year. Further hedges exist in 2021 at similar levels.

Og litt ferskere informasjon om samme sak, i børsmeldingen 4. mai 2020: https://newsweb.oslobors.no/message/504456
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Ruter8
27.08.2020 kl 01:09 3846

Takk for oppklaringen. Burde husket det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 12:25 3582

Sannheten om saken som har fått avisomtale og inkluderer styreleder og Panoro.

Gunnarius hevdet at: « - Kaos og suppe i Tunisia med søksmål og anklager - angår både styreformann og selskapet i sin helhet. Går dette så høyt i systemet i Tunisia at PEN blir vingestekket i Tunisia»

Dette er i beste fall basert på manglende kunnskap, i verste fall et forsøk på å villede.

Historien bak denne saken er slik:

Når Panoro kjøpte OMV sitt selskap i 2018, så ble selskapet utsatt for en svertekampanje basert på falsk informasjon og løgn i Tunisia rettet mot tunisiske myndigheter og parlament. De vet ikke hvem som gjorde denne svertekampanjen, men mye peker mot at de som konkurrerte om å kjøpe opp det Panoro kjøpte, var villige tkl å gå svært langt i å forsøke å sverte Panoro.

Panoro måtte den gang oppklare og rydde opp i misinformasjonen i Tunisia. Noe de lykkes godt med.

Kort versjonen er at fransk politi etterforsker hvem som stod bak denne svertekampanjen. For den hadde røtter i Frankrike og inkluderte en falsk ikke-eksisterende NGO.
Det tunisiske parlamentsmedlemmet som er involvert var med å spre den falske informasjonen i Tunisia.

Så kort oppsummert er det som nå skjer helt nøytralt for Panoro eller evt positivt da det kanskje vil bli avslørt hvem som stod bak en stygg svertekampanje.

Det har ingen negative konsekvenser for Panoro.

Forsøker her på forumet av enkelte å prøve å få det til å virke som et problem for Panoro er trist og beklagelig, og bør avsluttes og ikke gjenta seg! Da det kun har positivt fortegn for Panoro å evt få avdekket hvem som spredte den negative informasjonen om Panoro. Det at fransk politi etterforsker nettopp denne saken er vel også en sterk bekreftelse på at noen har gjort noe veldig stygt mot Panoro og co. Å prøve å vri dette til noe negativt for Panoro er vanvittig og meget drøyt!!!

Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
bmw5
27.08.2020 kl 13:47 3514

Jannern ! Takk for opplysningen. Og med dette er denne saken død..godt skrevet
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 14:08 3470

We increase our target price to NOK 17(from 15) and keep Buy after Panoro’s Q2 20 update and Dussafu operator BWE’s update on Hibiscus discovery
in Gabon. Updated data indicates appraisal drilling at the Hibiscus may triple the current resource estimate. Although the upside is uncertain, we think
it is fair to reflect some of the potential in our SOTP valuation. We increase gross Hibiscus barrels to 80 mmboe, up from 45 mmboe. The increase
corresponds to 1/3 of the upside potential of 110 mmboe vs. the current base case of 45 mmboe gross. Our target price of NOK 17 corresponds to
P/NAV of around 0.7x.
• Decent Q2 financials: Panoro reported EBITDA and recurring net income of USD 0.1m and USD -2.5m, marginally below our forecasts of USD 0.3m and
USD -2,0m, respectively. The key reason for the minor deviation vs. our forecasts were higher production expenses related to high lifting volumes in the
quarters and higher P&L tax (Tunisia). Net debt of USD 3.3m compared to our forecast of USD 2.2m. Although the financials were marginally below our
forecasts, the absolute deviation was very small at nothing that triggers any material changes to our forecasts. We also note that physical production
(i.e. not sales, which is the basis for revenue recognition) was well above our forecast, mainly due to stronger than expected production in Tunisia.
• Marginal revision to guidance: Panoro indicated 2020 production of 2300-2500 boe/d, compared to the company’s previous guidance of 2300-2600
boe/d. The 2% reduction (measured by midpoint) is in line with what Dussafu operator BW Energy announced in its Q2 report. Our 2020 forecast is
actually below that range, indicating that our Tunisia forecast is on the conservative side.
• Target upped on Hibiscus potential: Just like operator BWE did in the Q2 report, Panoro highlighted the potential for a potential tripling of the current
resource estimate of 45 mmboe. While BWE explicitly indicated a potential of 155 mmboe, Panoro did not mention that number specifically. We believe
such an increase will require at least one appraisal well, which potentially could be the most important trigger for Panoro in 2021. Although the upside is
uncertain, we think it is fair to reflect some of the upside potential in our SOTP valuation. We increase gross Hibiscus barrels to 80 mmboe, up from 45
mmboe. The increase corresponds to 1/3 of the upside potential of 110 mmboe vs. the current base case of 45 mmboe gross. We increase our SOTP
from NOK 22 to NOK 24. We increase our target price to NOK 17 (from 15) and keep Buy.
• A number of exploration opportunities: Panoro and its partners have identified a number of exploration prospects in the Dussafu license. We include
these in our SOTP valuation at a conservatively risked value, assuming 10-20% probability for a commercial success. We expect the company to make
several more drilling decisions over the next few quarters. According to the company, the Borr Novre rig will return to the Dussafu license in late 2020.
We guess Hibiscus South and Mupale will be the two next wells to be drilled. Our risked valuation of the company’s exploration portfolio in Gabon is
NOK 0.8/share, while we see a spectacular upside potential of NOK 10-15/share if the company makes discoveries on all the identified prospects.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.08.2020 kl 14:28 3438

Her tror jeg jannern skal være særdeles forsiktig med å forsøke seg på en fasit. Saken er langt mer komplisert enn hva som fremsettes. Det sier seg selv at om justisministeren og øvrige i regjeringen, samt parlamentet synes være orientert - og senere muligens kan vise seg å ta rebellen i forsvar, fremstår det hele som problematisk. Det er iallefall helt unødvendig at Panoro og styreformannen settes under lupe hos myndighetene - uansett sakens utfall eller relevans, så lenge Panoro sikkert ønsker å stå i landet med et utall politiske grupperinger, hvor diverse godkjennelser vil bli nødvendig.

Det ligger også innbakt en sekvens som omhandler korrupsjon. Dette får de rette instansene ordne opp i, men uryddig i bestefall fra tunisk politisk hold, som opprinnelig anført.

For de som ønsker å sette seg inn i saken, slik den fremsettes i Le Monde, kan sjekke følgende link. Og jeg limer inn siste avsnitt for å belyse sakens politiske og involverte politiske instansers engasjement:

"Hvis den tunisiske PJ hadde innkalt en fransk parlamentsmedlem, ville forholdet hatt en helt annen innvirkning," sa Yassine Ayari. For å få slutt på det, appellerte nestlederen direkte til statsoverhodet, Kaïs Saïed. Sistnevnte kom ikke fram, men justis- og utenriksministrene fortalte den valgte tjenestemannen at de hadde sett saken. Parlamentets høyttaler (speaker - min komm.) Rached Ghannouchi mottok ham også for å uttrykke sin støtte.

https://www.lemonde.fr/afrique/article/2020/08/22/en-tunisie-un-depute-poursuivi-en-diffamation-par-le-demi-frere-de-patrick-balkany_6049630_3212.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1598082218

Jeg forstår Jannern dithen at han ikke beskylder meg for å påstå, men nevner mine skriverier fordi jeg var en av de som ønsket å sjekke medias dekning og sakens kompleksitiet. Det er riktig at jeg reiser spørsmål om saken har relevans, noe man også bør gjøre når det er politikk og parlament som er gjort kjent med saken. Jeg tror heller ikke at dette får en praktisk nevgativ konsekvens for Panoro i Tunisia, men den er helt unødvendig og kjedelig for alle parter.

Da legges saken død fra min side.Det er alltid to sider i en sak og Jannern fikk beklyst den korrekt nok fra et - etter mitt syn - ensidig ståsted.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
polion
27.08.2020 kl 15:24 3377

PS. Vil si at det til tider kanskje så litt mørkt ut for Janneren i denne saken. Synes han allikevel dro seg meget fint inn, med god balansering og ikke minst med faktakunnskap som viser at han har sine kilder i orden. Neppe mer å tilføye.

Og ellers, særdeles skuffet over dagens kursutvikling, denne burde utviklet seg bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
upsidedown
27.08.2020 kl 15:59 3324

Kommer en tradisjonell 3 dagers, så snur den opp igjen.
Tid for å bli langsiktig i PEN👍
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 16:04 3304

Det er ikke to sider i denne saken. Du presenterer tabloide utenlandske nyheter, uten å kjenne konteksten og med Google oversettelser. Det har ingen verdi. Du klipper og limer tullball!

Panoro er det eneste selskapet som er aktive i Tunisia igjennom Corona og har er godt forhold til myndighetene der.

Sannheten i saken er presentert av meg. Innfinn deg med det!

Slutt å spre dette grunnløse tullet!

Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.08.2020 kl 16:20 3266

Registrerer at Jannern er tilbake med et innlegg som absolutt bærer preg å være forfattet av han selv. Rimelig naivt og utbasunerende, uten profil og substans.

Det var så himmelvid kvalitetsforskjell på ditt siste innlegg og sannhetsinnlegget, at man undres.

Jeg må få spørre deg Jannern:

Tok du som basis for ditt sannhetsinnlegg tuftet direkte over et svar du fikk fra selskapet og google oversatte, samt deretter presenterte som ditt eget?
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 16:23 3246

Nei. I motsetning til deg så har jeg et industrielt nettverk som har god oversikt. Også i Frankrike. Og jeg kjenner proffer i markedet. Jeg har fulgt saken lenge før du visste at den eksisterte.
Dette er basert på kunnskap om hva dette egentlig dreier seg om. Du hiver ut påstander. Og merkelig nok for å spre dritt om Panoro for å fremheve BWE. En tåpelig fremferd, og synd at folk går frem slik.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.08.2020 kl 16:28 3245

Ok, men min pappa er sterkere enn din!
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 16:29 3273

Vis ydmykhet! Dine fortellinger er dokumentert feil!
Hvorfor fortsetter du!?
Redigert 21.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.08.2020 kl 16:33 3274

Meg alene vite og du besitter den hele og fulle ytringsfriheten. Dette blir for dumt, jeg skulle ha stoppet da jeg sa det tidligere i dag. Men nå er det iallefall slutt - good luck!
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2020 kl 16:40 3274

Tilbake til Dussafu. Vi har altså nå en produksjon på 18 000 fat pr. dag. Vi kan anta at de to første brønnene (fase1) nå gir ca 10 000 fat pr. dag. I såfall snakker vi i snitt om 4000 fat pr. døgn pr. brønn i fase 2. Hvis de to siste gir samme flow snakker vi altså om 26 000 fat pr. dag ( minus litt for decline). Jeg mener dette er en god del høyere enn det som ble guidet før fase 2. 26 000 fat pr. dag tilsvarer 1950 fat net til PEN. Da begynner det å ligne noe. Særlig hvis målet på 5000 fat pr. dag gross i Tunisia nås (dvs 1470 fat pr. dag net).

Da er vi oppe i 3400 fat pr. dag. Det må da være bra for et selskap priset til knappe 760 mill. kroner og med betydelige reserver som ikke er utbygd i Gabon samt en stor base med prospektive ressurser. Hvis man får en relativt rask kontroll over pandemien kan dette bli pent. Vaksiner er på vei. Jeg har i hvert fall ingen planer om å selge meg ned i dette selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.08.2020 kl 16:56 3239

Absolutt, men for å si det enkelt Fluefiskeren. Selv 3.400 f/d med dages oljepriser vil neppe skape tilstrekkelig med kapital til å sprøyte inn i videre boring Sør Afrika og Gabon, jf. særlig Ruche fase 1. Med noe høyere oljepris begynner det å smake fugl.

Endres oljeprisen ala gamle dager vil trolig selv 3.400 f/d holde vs. videre utbygging.

Men får Panoro til å låne på produksjonen (RBL fasilitet) vil høyst sannsynlig alle sorger være slutt. Selv med gjelden på de to lånene, som betjenes fortløpende skal en RBL kunne være mulig. Hadde selskapet meldt en RBL ville aksjen ha gått bonanza, da det meste annet stemmer eller kan justeres. Skulle Panoro ha noe gående relatert RBL, vil neppe denne heller kunne realiseres ala hva BWE opplever på samme felt pga. Covid-19.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
deadcatbt
27.08.2020 kl 17:11 3200

Da var jeg endelig tilbake i aksjen igjen. hurra for meg. :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 17:20 3198

Veldig gode regnestykker Fluefiskeren!
Og Ruche fase 1 vil i sin helhet bli finansiert med en RBL for Panoro. I motsetning til BWE så melder de ikke dette før de har ordnet det. Det er heller ikke ordnet ferdig for BWE.

Panoro har ikke behov for påfyll av egenkapital.

Panoro vil med Ruche fase 1 og økningen som er nærstående i Tunisia ha mer enn 5000 fat per dag i produksjon. Og tjene mer enn 50 millUSD (450 millNOk) i cashflow gitt 55 USD oljepris.

På 45 USD så er regnestykket 40 millioner USD og 340 millioner NOK i cashflow.

Panoro kan da betale enorme utbytter. Prisingen av aksjen er ekstremt lav idag!

Og Panoro skal ikke investere i nye tungoljeprosjekter og dermed ha en fantastisk free cashflow.


Dagens nivå er et svært attraktivt nivå å kjøpe seg inn på!
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2020 kl 17:32 3192

Tja. Selskapet ser annerledes på det tydeligvis siden de fastholder målet om å utbetale utbytte fra OML 113 salget. Her snakker vi jo om 10 mill USD. De kunne jo beholde alt selv i selskapet.

En Dussafubrønn koster vel ca 35 mill USD vil jeg tippe. Det vil si 2,6 mill USD for PEN. Med tilkoblinger muligens 3 mill USD. I Sørafrika skal de betale 2,5 mill USD forkjøpet samt sin andel i første brønn pluss carry for selger. Til sammen maks 7,5 mill USD. I tillegg kommer selvsagt Tunisia, men poenget mitt er at vi ikke snakker om kjempeinvesteringer.

Siden du liker å sammenlikne med BW Energy skal jo de betale de siste 85 mill USD for kjøpet av Maromba. Beregnet investering er på 250 mill USD til utvikling før «first oil» for fase 1. Dette er mye penger, og oljen må beregnes solgt til en betydelig rabatt i forhold til Brent.

Jeg regner med at PEN ikke vil ha problemer med å få RBL hvis de trenger det den dagen verden åpner for fullt etter pandemien. Alt i alt er jeg ikkje spesielt engstelig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Jajaja
27.08.2020 kl 17:42 3181

Jannern: Så kort oppsummert er det som nå skjer helt nøytralt for Panoro eller evt positivt da det kanskje vil bli avslørt hvem som stod bak en stygg svertekampanje. Det har ingen negative konsekvenser for Panoro.

Investorer som har tatt seg tid til å sjekke Facebook-utlegninger og medieomtale i Tunisa med omtalte falske dokument og udokumenterte påstander, bør selvfølgelig ha klart å få med seg at her er snakk om en svertekampanje. En annen oppfatning må man kunne tro at slike medieutlegninger skaper - i deler av det tunisiske samfunn/offentlighet.

Jeg forstår derfor ikke konklusjonen din: "helt nøytralt for Panoro" og "ingen negative konsekvenser". Jeg ser det heller slik: Svertekampanjen _bør ikke_ gi negative konsekvenser. Det blir dog noe annet, men ikke nødvendigvis uten noen konsekvens.

Vi får håpe det ikke har det!

Noe tyder på at innkreving for retten for "ærekrenkelser" er nødvendig, og at det vil kunne rette noe opp i forhold til publisert negativ omtale i media.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 17:42 3176

Gode poeng Fluefiskeren!
De kunne naturligvis solgt PNOR aksjene hvis de var så i pengeproblemer som enkelte hevder. Alternativt få cashoppgjør av PNOR som også har vært et alternativ.

Kan opplyse at appraisal brønnen på Dussafu er svært mye billigere enn 35 millUSD! Men du sikter vel sikkert til en produksjonsbrønn med oppkobling vil jeg anta.

En ny appraisalbrønn i Hibiscus området ligger på maksimalt 18 millUSD. Trolig lavere.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Jajaja
27.08.2020 kl 17:45 3171

Her er fremdeles en potensiell rettssak på gang. Så, "død og død fru Blom"? ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2020 kl 17:49 3168

Ja. Det skal jo bores en produksjonsbrønn med en horisontal samt oppkobling av de to siste brønnene under fase 2. Mulig jeg har tatt i litt. Borekostnadene har vel sunket betydelig med fallet i oljeprisen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2020 kl 17:55 3155

Noen som fikk med seg om det var noen spørsmål knyttet til dette ifm. med presentasjonen? Det kommer vel et transcript innen et par ukers tid.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Jannern
27.08.2020 kl 17:56 3137

Svertekampanjen var trolig iscenesatt av en av konkurrentene som også ville kjøpe TPS og skjedde for 2 år siden. Panoro brukte mye tid i slutten av 2018 og 2019 på å rydde opp i dette.

Saken nå dreier seg om at fransk politi etterforsker hvem som stod bak den falske NGOen som lagde svertekampanjen. Om de finner ut av det har vel ikke noen spesiell betydning for Panoro. Men vil kunne naturligvis ha konsekvenser for den som gjorde det. Derfor kaller jeg det nøytralt eller positivt fordi man da får vite hvem som gjorde det.

Idag er det ingen relevante myndighets personer som tror på den falske informasjonen satt frem i svertekampanjen. Så det har ingen negative konsekvenser for Panoro idag.

Det meget kontroversielle parlamentsmedlemmet som spredte den falske informasjonen på Facebook har ingen injurierende kraft vis a vis Panoro. Han har forøvrig vært fengslet i Tunisia tidligere for blant annet æreskrenkelser. Han tas ikke seriøst og er en spinnvill sensasjonsskaper som søker oppmerksomhet for alt mellom himmel og jord.

Det hadde vært veldig fint om fransk politi kommer til bunns i hvem som spredte den falske informasjonen. De andre budgiverne var blant annet et gigantisk privateid oljeselskap. Det ville vært særdeles pinlig for de om det var de eller for andre som evt gjorde det hvis det blir avdekket.
Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2020 kl 19:35 3020

Da foreligger transcript fra q2 presentasjonen fra Seeking Alpha.

Ang. letebrønner.

Hamilton:

« On the right side of the slide exploration, exploration wells were also cancelled during the crisis, we didn't tended to drill probably two wells prior to the rig being sent back. But these very much remain part of our strategy and hopefully we'll see these getting drilled perhaps as early as Q4 of this year or Q1 when the rig returns to finalize the Tortue Phase 2 DTM-7 well.»

Da kan vi legge den død. Altså muligens en på Dussafu i Q4. Kommer tilbake med mer hvis det var noe annet interessant.

Redigert 20.01.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare