Q2- noen vet mer enn andre, den stiger

PHOinvestor
QFUEL 26.08.2020 kl 12:29 11248

Denne snudde opp, ser ut som det er stor tro på positivt q2
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.08.2020 kl 11:54 3871

Ja sitter vi på ett gullegg i ett mega marked? Market leader I 700 milliarders marked?? Det som gjør meg så sikker er blandingen av samarbeidene teknologien og bransjen. Det er rakettdrivstoff i alle segmenter. Basf er jo søren meg en perfekt partner. De har kontroll på alle deler av verdikjeden. Det eneste som taler noe imot er at basf skulle få ting kjøpt tilbake rimelig og at det hindrer profitt men det kan jeg ikke helt tro. Da får de kjøpe hele greia i så fall og det kan fort skje.. ingen bekymringer fra ledelsen i conference call? Gleder meg til å høre straks det blir lagt ut .
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 12:11 3820

Quantafuel er nu for alvor klar til at få sin teknologi til kemisk genanvendelse af plast ud over rampen. I samarbejde med Rambøll skal der allerede i år laves en plan for en ny fabrik i Danmark. Næste skridt er anlæg i hele Europa, fortæller projektleder.

https://ctwatch.dk/nyheder/affald/article12372938.ece
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.08.2020 kl 12:13 3811

Helt vanvittig.. det kan bli enormt..
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 12:14 3797

Rambøll
Ingeniørvirksomhed

Beskrivelse
BeskrivelseRambøll Gruppen A/S er en rådgivende ingeniør-, design- og management konsulentvirksomhed grundlagt i København med aktiviteter verden over. Rambølls forretningsenheder i Danmark består af "Rambøll Danmark", "Rambøll Vand", "Rambøll Miljø & Sundhed", "Rambøll Energi" og "Rambøll Management Consulting". Wikipedia
Administrerende direktør: Jens-Peter Saul (1. apr. 2012–)
Antal ansatte: 15.500 (Danmark: Ca. 3000)
Hovedkvarter: København
Omsætning: 11,35 milliarder DKK

https://dk.ramboll.com
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
canarias
27.08.2020 kl 12:21 3777

Dette kan virkelig bli gullegget bokstavelig talt, volumet på den sterke oppgangen er stort.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.08.2020 kl 12:22 3768

CEO nevnte at det ville ta ca 2 mnd å nå full produksjon. La oss si tre mnd for ikke å gå i samme fella, men på dette tidspunktet en gang i okt/nov, mener jeg at den tekniske risikoen er nesten borte. Så skal de reforhandle pris med BASF etterhvert, men med en solid avgift på ny plast vil jo dette nærmest garantere et solid prisgulv på grønn nafta. I USA og Asia finnes vel ikke like gunstige avtaler, men en kan jo håpe at f eks Kina innfører noe tilsvarende etterhvert. De vet jo å ta grep når de må.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 12:27 3730

Den rusler og går. Straks ATH. Klappet meg selv på skulderen etter å ha fylt på til 31 i går. Selger ikke med det første...
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
livsstil
27.08.2020 kl 12:28 3727

P.t 37,75 og + 11,3%, ingen tvil om at det blir trangt i døra for å komme inn med dagens uttalelser. Det skjer snart, eller veldig veldig snart som CEO uttalte flere ganger...
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.08.2020 kl 12:33 3702

Et marked på 75 milliarder dollar, 20% markedsandel, 50% eierandel i fabrikkene, 40% bunnlinje på fabrikkene, maksimalt 1 milliard kroner i kostnader i Qfuel (eks fabrikker), og en P/E på 10, så får vi en teoretisk market cap (på sikt) på ca 260 milliarder kroner. Så er det mye som kan gå galt lenge før vi når dit. Legger vi til 50% utvanning, får vi i hvert fall en teoretisk aksjekurs på ca 950 kroner... En lek med tall, men det gir en pekepinn på at det kan bli en hyggelig reise.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 12:42 3650

Breaking News til alle, der ikke har set nyheden

Quantafuel allierer sig med Rambøll

Vil etablere genanvendelsesfabrikker i hele Europa

https://ctwatch.dk/nyheder/affald/article12372938.ece
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
SilverTailFox
27.08.2020 kl 12:56 3571

Dette er musikk i mine ører. Likte aller best denne komentarer:

"Næste skridt er anlæg i hele Europa, fortæller projektleder."

Se for deg ett par anlegg i hvert land i hele europa, samarbeid med lokale avfallshåndterings selskaper og Quantafuel fabrikk ved siden av...

Håper alle har sett den nye NRK serien Folkeoplysningen Episode 1 om: Resirkulering (Kan anbefales på det sterkeste for oss miljøbeviste investorer)
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen

Her viser det at det er ingen konkurenter enda og det er ENORMT med plast og ta av.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
nutellut
27.08.2020 kl 13:02 3539

de er virkelig på ballen!!!! - viktig nyhet den😁
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 13:29 3459

Der vil med stor sandsynlighed komme øget mediefokus på Quantafuel i den kommende tid, der vil belønne de tålmodige og loyale aktionærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Fyret
27.08.2020 kl 14:07 3347

Ja det bliver stort, men i øjeblikket er det robotternes kamp om at få kursen ned, håber ikke det lykkedes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 14:55 3209

Rambøll kom jo ut med en flybrennstoff-rapport for ca. 3 år siden, som fortalte at ca. 30% av alt jetflybrennstoffet som ble fylt på fly på Avinors flyplasser, kunne bli "grønt" i 2030. Og deretter inngikk Avinor en avtale med Quantafuel om å kjøpe grønt "biofuel" flybrennstoff basert på norsk biomasse fra skogbruket.

Dette skal så produseres på en helt ny QFUEL-fabrikk i Norge.

Dette er jo også et meget interessant og spennende prosjekt, med stort globalt potensial. Mye CO2-utslipp fra flytransport har jo i dag kraftig fokus fra både miljøbevegelsene og fra mange politikere.

https://check-in.dk/avinor-koeber-biobraendstof-baseret-paa-norsk-skov/
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 15:12 3157

Kursen vil alltid svinge. Opp og ned. Selv en relativt liten investor med f. eks. 50 tusen aksjer kan senke kursen merkbart i en liten aksje som QFUEL hvis alle aksjene blir dumpet i ett hugg når kjøpersiden er relativt svak. Derfor er det helt umulig og bortkasta tid å følge kursutvikling fra time til time og fra dag til dag - hvis man da ikke er daytrader.

Ps.: Jeg er ikke selv daytrader, og jeg er selv en relativt liten investor.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 15:25 3117

Nye forhøjede kursmål forventes efter informationen om samarbejdet med Rambøll, hvor skal etableres genanvendelsesfabrikker i hele Europa.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.08.2020 kl 15:30 3100

Har de fortsatt disse planene? Det skal godt gjøres å rekke over alt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
canarias
27.08.2020 kl 15:34 3079

Eneste som er sikkert er at her er vi langsiktige, dette kan bli megabra
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 15:36 3070

Quantafuel dropper grønt brændstof til fordel for kemiindustrien

Det har længe været planen, at Quantafuels fabrik i Skive skulle lave plastaffald om til grønt brændstof gennem kemisk genanvendelse. Men nu skal virksomheden primært levere til den tyske kemigigant BASF, der bl.a. vil bruge materialerne til produktion af ny plast.

https://pro.ing.dk/wastetech/artikel/quantafuel-dropper-groent-braendstof-til-fordel-kemiindustrien-4541
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Richter
27.08.2020 kl 15:38 3063

Ny specialfabrik kan måske etableres og udelukkende producere brændstof til f.eks. Lufthansa, SAS og mange andre kan være interesserede.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 15:39 3059

Foreløpig ligger nok planene i skuffen for framtidige satsninger. Først skal de jo bygge noen nafta-fabrikker til BASF/LEGO, men de kan jo gå i gang med nye partnere innenfor biofuel til jetfly i overskuelig framtid.

Teknologien har de jo på plass, og den kan jo evt. utlisensieres til andre energi-industrielle selskaper (hva med Equinor?), men hvor QFUEL får en eierandel i også denslags partnerskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 15:51 3015

Helt enig, men klarer ikke å la være å følge med...
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 15:59 2993

Enig i at det er en fascinerende kursdans som skjer på børsen, den ene dagen ned -5%, den neste dagen opp +10%...og sånn går timene og dagene...

man skal bare huske å holde fokus på "ballen", nemlig potensialet. Men det krever at man har gjort hjemmearbeidet og vet hva det handler om. Nesten ned i detaljen. Og ikke minst: at man har tillit til ledelsen og styret.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Fyret
27.08.2020 kl 16:03 2970

Nanoq. Det er da rigtigt at QFUEL har relativt få aktier, og en lækkerbisken for robotter, og det er jo robot taktik at når der afvikles en ordre på 2-3 tusinde stk. så smider robotten omgående 2-3 små ordre lavere i håb om at andre ligger endnu lavere ordre ud, som robotten så indløser.
Jeg har da selv nyt godt af disse bevægelser, men syntes de er usmagelige og burde afskaffes.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
canarias
27.08.2020 kl 18:53 2728

QFUEL viser stor underliggende styrke i dag. Vi tror dette blir større enn de fleste makter ta inn over seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.08.2020 kl 19:23 2663

Forestill dere hva det vil bety for produsenter av grønt jetfly-brennstoff hvis dette brennstoffet blir fri for CO2-/miljø-avgifter... absolutt ALLE flyselskapene ville stå i kø for å kjøpe dette grønne biofuel flybrennstoffet.

Jeg tipper at det skal bygges ganske mange QFUEL-fabrikker for å dekke denne etterspørselen. Og ja, jeg er temmelig sikker på at også bl.a. Equinor kan se et attraktivt potensial her.

PS.: Grønt flybrennstoff er også et meget sterkt klima-/miljø-salgsargument for flyselskapene i disse årene. Så dette handler ikke bare om prisen på flybrennstoffet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 20:02 2591

Ja, ja. Tenk om. Hvis om.
Foreløpig har ikke Qfuel vist at de kan lage verken det ene eller det andre av brukbare miljøvennlige produkter til praktisk anvendelse. Morsomt og bra om de lykkes, men foreløpig er det bare en oppblåst ballong. Dette er et startup som men bør satse noen tiloverskroner på, men det minner unektelig litt om ballongblåsingen fra dotcom tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.08.2020 kl 20:53 2496

Det vil aldri kunne produseres drivstoff uten CO2. Men den kan produseres uten å ta opp mer olje ved plast gjenvinning.


Equinor er allerede innblandet i studier.. det finne artikler om dette på nett..
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2020 kl 21:10 2448

Tenk om du hadde en tidsmaskin og kunne reist tilbake og advart Zuckerberg, Bezos, Musk, Jobs osv om dette. Selskapet prises ut fra forventninger, ikke historie. Ofte kan historien si noe om fremtiden, men ikke alltid. Qfuel prises ut fra forventet kontantstrøm og med et stort (og fornuftig) risikofradrag. Tror det blir litt mer enn morsomt om de lykkes, det blir superlønnsomt. Og akkurat nå ser det faktisk ut som det går veien. De har en teknologi som er utprøvd i liten skala, de har kommet langt i testing i større skala, de har finansiering, de har marked, de har en plan for utrulling.

Å kalle dette en oppblåst ballong og sammenligne med dotcom er bare tull. Den gang var det snakk om selskaper uten en god plan for å skape inntekter. Slik er det ikke her. Planen er der, og den er nå ganske troverdig. Det som mangler er gjennomføring.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
kelle
27.08.2020 kl 21:59 2341

Kan ikke skjønne annet enn at dette er testet og fått bekreftelse på at det har funket i mindre skala..
Det er vel ingen som setter igang bygning av nye fabrikker dersom de ikke er ganske sikker på at dette vil fungere. Har stor tro på at dette går veien.
Viser også til: Det er ellers en del snacks i rapporten: de har nå valgt ny lokasjon for neste fabrikk i Danmark og det virker som byggestart ikke er langt unna. Ellers er en produksjonslinje på vei til Kristiansund, med oppstart av pilotproduksjon forventet om ca 4 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
27.08.2020 kl 22:14 2298

Leder er klar på arr Skive fabrikken åpner i løpet av 2 uker. Her gjelder å være inne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare
SilverTailFox
27.08.2020 kl 22:42 2245

Hold på hatten, hørte rykter om at sbm1 morgenkometar til qfuel var kurs på 50kr når skive er oppe og går 90-120kr og som sjefen sjøl snakka enormt mye om i dag, hvis skatt på plast blir godkjent i Europa kan quantafuel ha en verdi på (Wait for IT)......280-370 Kr. Så kanskje jeg ikke skjønte hvorfor han brukte så mye tid i dag på akkuratt dette. Så bare sitte stille og bonkre opp (sharewille nordnet kan være kilden min om noen lurer)
Redigert 21.01.2021 kl 02:23 Du må logge inn for å svare