Selskapet er en Skam

Slettet bruker
REC 27.08.2020 kl 09:26 10324

Ny storeier – Ingen News pĂ„ snart 1 Ă„r –
Nytt styret. Ingen info, ingen fremdrift – Ingen innside kjþp
Selskapet er rett og slett en stor flopp. Burde vĂŠrt kastet av bĂžrsen
Som langsiktig aksjonÊr her siden 2014 . sÄ er det faen meg en skam hele dritten.
selg alt fordele pengene med aksjonĂŠrene
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
nemi's
28.08.2020 kl 18:04 3949

"Skulle derimot Aker komme med en plan om Ä inkludere REC pÄ noen som helst mÄte i sin grÞnne satsning"

KOKO

Aker kan ikke kjÞpe polysil fra ML. Det tar 5 Är og 10 MRD NOK for Aker Ä bygge en fabrikk utenfor Kina som kan bruke REC's polysil til noe som helst. For ikke Ä snakke om silan-gass. Det er vel ikke i Norge du tror dette skal skje?! Frakte polysil fra US til Norge? Hva mener du du "noen som helst mÄte"?! Forklar mÄten.

He, he. KOKO.

"man starter arbeidet med en alternativ verdikjede i USA"

KOKO

Det finnes absolutt ingen i US som kjĂžper polysil. Det tar 5 Ă„r og mer enn 10 MRD NOK Ă„ bygge en fabrikk i US som kan bruke REC's polysil til noe som helst. Violet Power har nettopp forklart deg det. Og da etter at en wafer-fabrikk fĂžrst er bygd.

Forresten, hvem er denne "man" du setter din lit til? NĂ„r da? HĂŠ?

Ikke fakta, ikke substans, og viss vass, kun tull. Skriver DU.

Du er jo dum som et brĂžd, menneske!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jono
28.08.2020 kl 18:08 3933

God helg alle sammen, bortsett fra GrĂžnnbonus som skriver som en guttunge noen har tatt slikkepinnen fra, at REC er en stor skam! :-)
Ikke REC som er en stor skam, men deg med mange andre som har det med Ă„ Ăždelegge for alle andre! :-(
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
milk
28.08.2020 kl 18:28 3885

SkjÞnner at dette er et sÄrt tema... Huff og huff. Jeg fÞler med dere som sitter godt "syltet" ! Jeg er ogsÄ aksjonÊr,men jeg har sett fanden i hvitÞyet og akseptert et stÞrre tap. Jeg fÄr 28% fradrag pÄ skatten,Ä det er da noe. Vel vel,nÄ er de jo ikke konk enda. HÄpet svinner uke for uke. .. For all del,jeg hÄper at Dere som pÄstÄr at REC har livets rett,fÄr rett :-) Da skal jeg "hylle" Dere med masse fine personlig kommentarer :-) PS. Jeg driver ikke med shorting og jeg prÞver ikke hverken hausing eller baising.. :-)))
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dubois
28.08.2020 kl 18:39 3856

Problemet med dere baissere er at dere er trangsynte. Rec har underliggende milliardverdier, deler man semiconductor ut i et eget selskap sÄ synligjÞr man overskuddene og oppnÄr en prising som er minst en 3 dobbling av dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
rukmini
28.08.2020 kl 18:42 3846

Wow, du er jo ikke en gang sÊrlig god pÄ hersketeknikk..

KOKO?? Skriver man en gang det etter at man har passert 14 Är? Og om du ikke har passert 14 Är sÄ beklager jeg, men da burde du ikke vÊre her..

Aker kan ikke kjÞpe polysil fra REC? Skrev jeg det? Frakte det til Norge? Skrev jeg det? Om du ikke ser andre alternativer enn det, eller tror at noe skal fraktes til Norge, sÄ er det kanskje ikke sÄ rart du tapte alle pengene og sitter igjen med bitre skriblerier pÄ HO.. Det kan ikke tenkes en verdikjede hvor REC er en del og ett Aker selskap er en annen del sammen med andre?

Og alternativ verdikjede. Skrev jeg at det skulle skje i morgen eller at det hendte svĂŠrt raskt?

Jeg vil helst ikke gÄ ned pÄ samme nivÄ men jeg ville vÊrt forsiktig med hvem jeg kalte dum om jeg hadde din historikk og ditt innhold pÄ trÄdene..
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jono
28.08.2020 kl 18:49 3824

beklager om du fÞlte deg truffet av min kommentar, men ikke bare deg som er forutinntatt. ja, for skulle nesten tro at forumet er "overtatt" ungdomsskolen, at har en lÊrer som pÄtvinger alle sine elever til Ä fÞlge med pÄ ...
PS: sÄ er ikke REC et like sÄrt tema som THIN, en aksje som fÄr meg til Ä fÞlge med, gleder meg til neste emisjon mao.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
rukmini
28.08.2020 kl 18:54 3811

Forresten Nemis, jeg ser at du som er sÄ klok ikke helt forstod ordet man. Det er altsÄ ikke en person..

Man er et ubestemt pronomen. Det brukes som en generell referanse til alle uten referanse til en bestemt person, eller en bestemt gruppe personer. Ofte bruker vi man som subjekt i generell ordtak og leveregler. Legg merke til at man kun kan brukes som subjekt i setningen.

Man kan ogsÄ brukes som et mer upersonlig subjekt dersom man ikke Þnsker Ä bruke det mer personlige pronomenet jeg.

Men ja, det er jeg som er dum..
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
nemi's
28.08.2020 kl 19:12 3775

Semiconductor er til salgs. Hver dag. SÄ hva Butte er verdt fÄr aksjonÊrene snart vite nÄr, og hvis det omsider kommer et bud. Da fÄr du se om prisen for Butte tilsier minst en tredobling av dagens REC-kurs.

Det er ikke noe problem Ă„ synliggjĂžre overskuddet, skjĂžnner du. Tallene legges frem hvert kvartal. Skal vĂŠre bra trangsynt for ikke Ă„ ha sett dem.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dubois
28.08.2020 kl 19:17 3757

Det er en forskjell pÄ Ä selge en fabrikk og det Ä ta et selskap pÄ bÞrs. Tallene er svÊrt synlige ja, men alikavel sÄ regner investorene ML til minusverdier pÄ flere milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
nemi's
28.08.2020 kl 19:26 3726

Du sier jeg ikke skriver substans, og ikke fakta i mine innlegg. Jeg skriver helt konkret om hva som egentlig foregÄr.

Du skriver her videre om fantasiene dine ".. det kan ikke tenkes... ?"

Det kaller du substans og fakta. Og heller ikke tull og viss vass.

Skriv gjerne noe fra virkeligheten, og kom i allefall ikke med uttrykkene ovenfor om oss som gjĂžr det.

Pell videre pÄ kvisene dine.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
rukmini
28.08.2020 kl 19:33 3709

Du skriver da ikke en eneste konkret ting. Det er kun sakset og limet fra ting du har lest, tolket i verste mening.

Om man skriver «det kan ikke tenkes..» sÄ er det underforstÄtt synsing og ikke fakta, men det er kanskje litt vanskelig Ä forstÄ.

«Pell videre pÄ kvisene dine.» Den type kommentar funket sikkert bra nÄr du mobbet andre pÄ ungdomsskolen, omtrent der du peaket, men det er ikke spesielt sÄrende eller imponerende etter at man har blitt voksen. I hvert fall de fleste av oss..
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
28.08.2020 kl 19:42 3685

Jeg skjÞnner ikke!gÄr du inn og kjÞper aksjer i et selskap,ja da tror en pÄ det. Det som skrives her er bare tull og tÞys. Har handlet aksjer i over 30-Är med det som skrives her er fortvilende. Noe taper og noe vinner en,men som sagt dette er et spill. Og all spill er gambling.. Tar en eksempel. Jeg gikk inn i NEL pÄ 1,80 og solgte pÄ ca 20 kr. Det var gevinst. Ca 2.mill. Jeg gikk inn i REC pÄ 5kr men grÄter ikke for det. Tap eller forsvinn er mitt motto.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
nemi's
28.08.2020 kl 19:46 3676

SÄ kom med din tolkning, nÄ i beste mening, av det Wackers CEO's her uttaler etter Q2:

Staudigl said: “Structural overcapacity for solar-grade polysilicon persists among Chinese competitors.”

https://www.pv-magazine.com/2020/08/05/wacker-ceo-hits-out-at-chinese-rivals/
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
rukmini
28.08.2020 kl 20:18 3626

Men dette er jo velkjente fakta for de aller fleste. Overkapasitet pÄ grunn av en subsidiert industri som utkonkurrerer alle andre er jo hele grunnlaget for Rec, og mange andre, sine problemer i utgangspunktet.

FlÄsete sagt er du like opptatt av Kina som det mange andre har vÊrt i alt for lang tid.

Kina kommer ikke til Ä redde Rec. HÄpet mÄ vÊre at de enten forholder seg og forplikter seg til den avtalen som er gjort i lang nok tid til at selskapet fÄr en viss inntjening, kan starte ML, og holde det gÄende til det kan komme andre alternativer pÄ banen. Og da tenker jeg pÄ batterier eller alternative verdikjeder, som du har rett i at ikke vil dukke opp over natten. Eller at det kommer noen som inngÄr ett langsiktig samarbeid med ML slik at man basert pÄ det kan starte opp igjen. Les batteriutvikling. Eventuelt at man bygger om ML som ett tredje alternativ. Emisjon er i alle tilfeller positivt.

Jeg tror, personlig, at silangass er en fremtidig vinner. Og her har vel Rec ett ganske sÄ glimrende utgangspunkt.

Men, som ogsÄ tidligere nevnt, det er mange skjÊr i sjÞen, og det kan svinge mye fremover og man skal heller ikke investere mer enn man har rÄd til Ä tape.

Fortsatt god kveld!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
28.08.2020 kl 21:41 3536

VÊr sikker pÄ at det jobbes pÄ hÞygir i kulissene med en plan av RÞkke sitt hoff
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
milk
28.08.2020 kl 22:48 3452

Gud fred og bevares.... Det er lenge siden jeg sluttet Ä lese trÄdene om REC, Men for all del, stÄ pÄ folkens. Noen vil bestandig la seg lure--- I Är kommer nissen uten skjegg men med en stor sekk pÄ ryggen...:-D
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bob Macahan
30.08.2020 kl 08:29 3166

I Oktober 2020 kommer kinesiska kommunistpartiets centralkommitté att arrangera möte för att faststÀlla sin nya 5-Ärs plan (2021-2025) https://www.thechinaagenda.com/about-the-china-agenda/
Hur man vÀljer att hantera polysilicon i detta möte Àr avgörande för om REC nÄgonsin ska fÄ tillgÄng till Kinesiska marknaden. VÀljer de att fortsatt bryta mot fas-1 avtalet i sin kommande 5-Ärs plan kan vi bara hoppas pÄ ny ingot/wafer/cell kapacitet byggs upp utanför Kina.

Det finns initiativ pÄ över 20GW wafers/celler i Europa. Men som sagt TT var tydlig med att man inte bearbetar dessa möjligheter dÄ man ser sig som ett amerikanskt bolag. Korkat i min mening
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 10:17 2673

Og skammens selskap pÄ bÞrsen fortsetter med Ä lure smÄsparere inn pÄ litt hÞyere kurs pÄ morran for sÄ Ä dumpe
Kast dritten av bĂžrs

Den grÞnne hysteri bÞlgen pÄ Oslo svindel inkluderer tydeligvis ikke dette flopp selskapet her.
Asset til 20 mrd kr altsÄ er verdt en pÞlsebod
Mens Nel med dundrende underskudd kvarta etter kvartal er verdt 32 mrd

Gudene mÄ vÊre gale ....
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
nemi's
03.09.2020 kl 15:37 2520

Under 4 mÄneder til REC bÞr eller mÄ utÞve opsjonen pÄ ytterligere 34% eierskap i JV. I fÞlge TT. Sist vurdert til 169MUSD, eller 6 kr/aksje.
Under 16 mÄneder til kjÞpsvinduet i fase1 US - Kina lukkes. Og 7 mÄneder er nÄ gÄtt med fase1.
Tar et halvt Ă„r Ă„ starte opp ML. Stille fra REC-ledelsen, gitt.

57% polysil tariff bestÄr. Det er det siste REC har sagt offentlig.

Flyers skrev her i forrige uke at dere snart eier 49% av JV'et. Og at nÄ ble det ordnings nÄr enda et mÞte US-Kina om fase1 var i boks, fra tidligere i august.

Noe nytt om alt som skal komme og ordne seg?

Markedet er i ferd med Ă„ gjennomskue de nye og tomme RĂžkke-skallene for Wind og Carbon. Og gjenoppdage REC.

Ikke kjÞp! Denne fÄr dere myyye billigere. Det er i hvert fall sikkert.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 16:33 2460

Hvis du hadde brukt hue til Ä tenke, nemi, sÄ hadde du ogsÄ skjÞnt hvorfor kursmÄlet pÄ Rec er 6kr pÄ kort sikt. Da kan du ogsÄ kanskje tenke deg hvorfor kursmÄlet pÄ lengre sikt er 12kr - 16kr
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kvike11
03.09.2020 kl 16:34 2452

REC kÞber de yderligere ejerskaber pÄ 34 %
REC starter fabrik op inden for et Ă„r.
Alle er blevet klima tosser og solenergi skal vokse sÄ meget at selv om de starter fabrik op igen, er det slet ikke nok til at fÞlge med.
Derudover kommer der poduktion til bil batterier.
De har mange sÄ strenge at spille pÄ at jeg tror vi ser kursen over 10 i Är. 2020
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 16:59 2407

Det er vel en gÄte hvordan REC skal kunne utÞve sin opsjon pÄ Ä Þke sitt eierskap i JV. Skal de tilby akjser i REC? Det som er litt spennende er at dette er en problemstilling stÞrste askjonÊr ikke kan la vÊre Ä ta stilling til. Dvs. noe mÄ komme fra RÞkke - jeg ville si at Q3 presentasjonen ville vÊre en anledning.

I et stÞrre perspektiv - sol Þker og skal Þke svÊrt kraftig pÄ bÄde kort og lang sikt. Det er mye spennende med REC. REC har store fordeler gitt deres teknologi og kostndaseffektivitet. Det blir derfor spennende Ä fÞlge hvordan handelsavtalen kommer til Ä fÞlges opp vedr. poly, hvordan batterisaken utvikler seg, hvordan etabering av verdikjeder utenfor Kina utvikler seg. Og i tillegg semiconductormaredet.... Gitt den strategiske viktigheten som ligger i energiproduksjon er jeg ikke i tvil om at nedlegging bedrifter som REC ville bety et betydelig politisk tap for den til enhver tid sittende adminsitrasjon i D.C.

nemi 's er det ingen som tar pÄ fullt alvor her, men han/hun har mye nyttig Ä komme med ogsÄ, det er bare det at konklusjonene er forutbestemt og da blir bottom line stort d\sett bare tull og tÞys.

Om alt gÄr veien, er det neppe noen andre selskaper pÄ Oslo bÞrs som - gitt at alt gÄr veien - har en potensiell oppside som REC. Innen 4 mÄneder vet vi mer om RÞkke's strategivalg. Jeg ville tippe at med full klaff er det mulig Ä se REC priset til kanskje 20-30 ganger dagens verdier slik de gjenspeiler seg pÄ aksjemarkedet. Men, da trengs gode strategier og en tydelig ledelse. Jeg er spent pÄ hvem osm snart blir ny direktÞr....
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
nemi's
03.09.2020 kl 20:18 2249

Ingen tar meg pÄ alvor, sier du. Fordi jeg skriver fra virkeligheten. Men deg skal vi liksom hÞre pÄ. OgsÄ i dette innlegget presterte du Ä starte ei setning: "Jeg vil tippe at...". Du skriver for muppet-gjengen. Vi fÄ andre er ikke interesset i tippingen din.

En oppgave til alle dere kunnskapslÞse. Hvilken tariff-prosentsats praktiserer US i dag for kinesiske produserte celler og moduler? Sannheten er at ikke en kjeft blant dere vet det. Og jeg har heller ikke tro pÄ at dere evner Ä finne det ut.

Daqo polysil ned 10% i New York i kveld.

HĂ„per dere har cash til Ă„ snitte ned i morgen. TĂžff dag i vente.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
orhaugen
03.09.2020 kl 21:41 2145

Og du nemis, har en tÞff dag i vente, hver dag. Tulling! Kom deg videre nÄ!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jemo
03.09.2020 kl 22:13 2107

đŸ„±đŸ„±đŸ˜ŽđŸ˜ŽđŸ„±đŸ„±
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »