PEN, og formuesskatt for PEN-folket
Siden det er særdeles liten likviditet i aksjen, og for å spare PEN-folket for formuesskatt, har jeg følgende forslag:
Hvis det er noen som har litt «ukurant» antall PEN-aksjer i sin portefølje, vil jeg anbefale at det i sluttsekundene den siste handledagen i år legger ut noen enkeltaksjer for salg til eks.vis kr. 2,95. Blir dette den siste handelen i aksjen, så er det vel også dette som blir grunnlaget for aksjens ligningsfastsettelse. Og følgelig formuesskatt spart for alle PEN-ere, eller ?
Hvis det er noen som har litt «ukurant» antall PEN-aksjer i sin portefølje, vil jeg anbefale at det i sluttsekundene den siste handledagen i år legger ut noen enkeltaksjer for salg til eks.vis kr. 2,95. Blir dette den siste handelen i aksjen, så er det vel også dette som blir grunnlaget for aksjens ligningsfastsettelse. Og følgelig formuesskatt spart for alle PEN-ere, eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:14
Du må logge inn for å svare
helloween
21.12.2017 kl 09:52
10366
helloween skrev Tikker stadig nærmere 2 siffer kurs:)
Panoro Energy ASA - A Very Rare Oil And Gas Investment Opportunity With Massive Upside Potential
*Panoro Energy ASA on the Oslo Stock Exchange (PEN NO) offers a buying opportunity in the oil sector as the stock trades at a deep discount.
*It is a "forgotten" stock, with a very small market capitalization of only 240 mill NOK / 29 mill USD, with a history of broken promises but a strong outlook.
*A new board and CEO are in the process of executing a good strategy for its assets, and are in the process of creating new growth.
*The stock closed 20 December 2017 at 5.75 NOK / (appr. 0.7 USD), which means the stock can go up by 5-10 times going forward given the potential value of its current assets.
“which means the stock can go up by 5-10 times going forward given the potential value of its current assets”
Hold på hatten:D
*Panoro Energy ASA on the Oslo Stock Exchange (PEN NO) offers a buying opportunity in the oil sector as the stock trades at a deep discount.
*It is a "forgotten" stock, with a very small market capitalization of only 240 mill NOK / 29 mill USD, with a history of broken promises but a strong outlook.
*A new board and CEO are in the process of executing a good strategy for its assets, and are in the process of creating new growth.
*The stock closed 20 December 2017 at 5.75 NOK / (appr. 0.7 USD), which means the stock can go up by 5-10 times going forward given the potential value of its current assets.
“which means the stock can go up by 5-10 times going forward given the potential value of its current assets”
Hold på hatten:D
Tydelig større interesse i aksjen om dagen. Tigerstaden (Kjetil Skorstad) er også et meget spennende investornavn. At Kinesere skulle være interessert i Pen er ikke rart med tanke på at de allerede er store aksjonærer i mx oil,som har omtrentlig samme market cap som PEN, men kun halvparten av eierandelen i Aje og ingen andre assets av verdi..
Kraftig kursoppgang i emning?
Kraftig kursoppgang i emning?
polion
20.12.2017 kl 22:14
10588
agawu: Beklager, men jeg har allerede sagt mer enn nok. Kineserne liker lite at jeg hausser unødig. Husk at det er mange som skal inn, og som deg og meg så ønsker selvsagt også de lavest mulig inngang. Selv om dette kan vise seg å bli vanskelig nok.
God Jul, forresten !
God Jul, forresten !
agawu
20.12.2017 kl 22:03
10583
Hvilke 'kinesere' er det du mener å kunne konstantere kjøper seg opp i PEN?
polion
20.12.2017 kl 21:07
10638
bakeren74: Der ser du, det ble jaggu litt trangt i døra da enda flere kinesere skulle inn i PEN på tampen av dagen. Det er derimot romjula som er kinesernes store handledag. Volumet da vil i alle fall bli noe helt annet enn dagens, blir spennende å se.
bakeren74
20.12.2017 kl 20:59
10657
Noen som vet hva som skjedde mot slutten av dagen i dag? De største handlene kom i de siste 15-20 minuttene, og det hadde jo vært fint om noen har snappet opp noe nyheter.
helloween
20.12.2017 kl 17:44
10744
Fluefiskeren skrev Omsetningen kom seg den etterhvert, og det gjorde kursen også:-)
Ja, vi begynner å få dårlig tid med å nå 2 siffer før nyttår:)
Happy days??
Happy days??
Redigert 21.12.2017 kl 07:19
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.12.2017 kl 17:24
10757
Omsetningen kom seg den etterhvert, og det gjorde kursen også:-)
piff
20.12.2017 kl 12:52
10842
Fluefiskeren skrev Utrolig lav omsetning. Foreløpig lik prisen av en ny jeans.
En av de store minuser ved Pen. ilikvid og manglende intresse for papiret.
For se hva som måtte komme ut av Aje, Men som tidligere skrevet TTT.
For se hva som måtte komme ut av Aje, Men som tidligere skrevet TTT.
polion
20.12.2017 kl 12:21
10867
Herlig å kunne konstatere at kineserne nå har begynt å kjøpe seg opp i PEN. Slett ikke noe handicap for aksjen.