Oppsiktsvekkende tall i fra SSB

atnorhe
17.09.2018 kl 09:49 358

https://www.nettavisen.no/nyheter/ssb-somaliere-er-mest-fornyd-i-norge/3423537430.html

Somaliere er(mest) fornøyd med Norge. Puuh! det var da enda godt. Tenk om det var motsatt, at de var missfornøyd. Jeg tør ikke en gang tenke tanken,men i verste fall kunne de dradd tilbake til Somalia, og alle de problemene det ville laget for oss.Masseoppsigelser i NAV og sosialvesenet, med alle synergi-effektene det ville føre til, men det er bare tull med slike negative tanker:)

En annen sak er at, hvorfor er det oppsiktsvekkende??? Burde de vært missfornøyd?

Ikke overraskende at de er fornøyde, de får jo penger rett på konto hver måned. Hadde jeg fått det uten å gjort noe hadde jeg nok vært rimelig fornøyd også, kunne gått gjennom livet uten stress, med senkede skuldre og i trygg forvissing at livet er som en lek.

Selvfølgelig er dem mest fornøyd!!!
SSB burde undersøke hvem som bidrar mest i samfunnet. Positivt og negativt.
Somaliere lever vel mest på trygd. Produserer jævelunger på løpende bånd, finansiert av Norske skattebetalere.
dirken
17.09.2018 kl 10:58 339

Jeg synes det er oppsiktsvekkende hver gang Nettavisen skriver om noe annet enn rosablogger.

Hvorfor er Vietnamesere så misfornøyde?
dirken
17.09.2018 kl 11:00 337

Alt er vel forresten relativt. Hadde de tatt den undersøkelsen blant oss her inne på HO tror jeg vi hadde dratt ned snittet ganske betraktelig.

SSB latterligjører seg selv med dette.

Uten Ali stopper purken.
Det hadde blitt massearbeidsløshet for politi, NAV.-ansatte, tolker, sosionomer og advokater.
Takk Allah for at de er her

Mon tro om Nrk våger å ta dette med i kveldsnyhetene?

For en somalier er det perfekt å slippe å jobbe og likevel motta flere tusen i måneden samt bolig,helse,skole og andre fordeler.
De reiser på ferie fra Somalia de angivelig flyktet fra og kan tvangsgifte bort barna og omskjære døtrene samt leve i bigami her i Norge.
Nav betaler!
Load
17.09.2018 kl 15:05 275

Ifølge Rusmiddeletatens kompetansesenter bruker mellom 50 og 70 prosent av alle somaliske menn i hovedstaden khat regelmessig.

- Khat er ulovlig i Norge, men det selges 1 tonn av stoffet et steinkast fra politihuset på Grønland hver uke. Det er med andre ord snakk om store verdier, og det er åpenbart at innførsel og salg kontrolleres av kriminelle bander. Det er helt uakseptabelt at politiet ikke tar dette på alvor, sier Aps helsepolitiske talsmann, Jan Bøhler.

- Det ville blitt ramaskrik hvis vi hadde lukket øynene for et slikt problem i et etnisk norsk miljø, mener han.

- 700 kroner hver dag
Khat-tyggingen tærer på økonomien til mange somaliere og fører til oppløste familier.

- Mange bruker så mye som 700 kroner hver dag på khat. Misbruket fører også til problemer for kvinnene. Mannfolkene tygger khat til fire-fem-tida på morgenen og sover hele dagen. Kvinnene får derfor hele byrden med å oppdra barna, sier Bøhler.

Khat kan også føre til søvnløshet, sløvhet, leverskader, depresjoner, psykoser og personlighetsforandringer.
Skall
17.09.2018 kl 15:15 270

Også i Somalia tygger mennene khat i skyggen mens kvinnene driver familiene.
Selvsagt er det flott å ha Nav til å sponse dette samt gode muligheter til å tjene svarte penger på lovbrudd.
Hvorfor skulle ikke somalierne med deres lave ambisjoner stortrives her hvor det ikke stilles krav?