ADS- ADS Crude Carriers second quarter 2020

NOELLE
ADSC 28.08.2020 kl 07:11 29017

ADS Crude Carriers second quarter 2020
ADS Crude Carriers Plc (“ADS Crude Carriers” or the “Company”) announces the release of its second quarter 2020 report.

28 August 2020

HEADLINES Q2 2020:

• Net revenue of USD 16.52 million for the quarter on average TCE¹ of USD 64,270 per day

• Net profit USD 8.60 million, of which USD 7.75 million to be distributed in cash during Q3 2020 as follows:

o USD 4.25 million dividend to shareholders, or USD 0.18 per share

o USD 3.50 million loan amortization in accordance with the Dividend Amortization clause (including USD 0.75 million repaid under the Cash Sweep clause)

• Backlog estimated for around 70% of vessel days in Q3 2020 booked at an average TCE per day of approximately USD 45,000

Chairman of the Board of Directors, Bjørn Tore Larsen, commented:

“ADS Crude Carriers Plc recorded another strong set of numbers, achieving an average time charter equivalent of USD 64,270 per day and a net profit of USD 8.61 million for the second quarter. Yet again we deliver on our commitment to return a high proportion of earnings and declare a total distribution of USD 7.75 million, meaning this is the second consecutive quarter for which we have distributed over 90% of net profits. Under the terms of the vessel loan, a total amount of USD 3.50 million is required to prepay debt and the remaining USD 4.25 will be paid to shareholders as a dividend, equivalent to USD 0.18 per share.

“During the third quarter the tanker market has come down from the highs seen during the first half of the year, ahead of the historically seasonally strong winter season. We currently have secured backlog for around 70% of available vessel days in Q3 at an estimated TCE of approximately USD 45,000.

”We remain long-term positive and committed to the tanker market beyond the economic lives of our existing fleet. We will pursue investment opportunities in the tanker sector as we continue our focus on cashflow, dividends and operational excellence.”

Contacts
Terje Bodin Larsen, CEO
+47 905 35 543
tbl@ads.no

Ben Boiling, CFO
+47 912 40 945
ben.boiling@ads.no

Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Struts
02.09.2020 kl 15:42 3748

Hysj - husk han, sorry hen, er long i bulk som har falt og short i hode og liv. Det finnes individer som faktisk BOR i potter. Men for all del, det er lov å selge og kjøpe til enhver tid. Det gjør de fleste, til og med en gammel padde som meg, selv om utgangspunktet mitt er positivt (i hvert fall i selskaper jeg har investert i, hva er ellers poenget?). Mest for å få lavere gjennomsnitt. Solgte ikke ADS etter utbytte riktignok, men en stund før. 10' aksjer den 24. juni (sankthans!) og dagen derpå, da det var noen som plukket aksjer i selskapet mellom 19 og 20 kroner. Jeg fikk dem en krone eller så billigere tilbake uken etter. Men, sett i ettertid (som vanlig) skulle jeg nok ha ventet litt lenger. Perfeksjon får vi overlate til nattpotten!
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2020 kl 16:01 3715

Hva er deres kurs i aksjen? jeg har dessverre på 21,20 kr. Men tenker å doble hvis den kommer ned i 11-12 kr før Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
02.09.2020 kl 16:38 3628

Er vel bedre å være tøysebukk enn sleip baisser. Du har fortsatt ikke svart på mitt spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2020 kl 16:44 3617

Slapp av, Struts har 28kr, og han sa den skulle dobble seg.
Så han kan du stole på, men han stikker nok hodet i sanden snart den karen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2020 kl 20:43 3471

Lykke til videre
VLCC -27% to $6.6k/d

Har ikke Ads 2 skip som skal på ny spott nå i september, noen som har regnet på tapet i q4 om de isluttes på 6000k rater?

Beste for aksjonærene er vel om skipene skrapes umiddelbart, men det godtar nok ikke Sfl/ John F
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
02.09.2020 kl 20:55 3443

Regnestykket er egentlig enkelt: Ifølge regnskapet 30/6-20 var bokført egenkapital 64 mill. $, tilsvarende
ca n.kr 566 mill, eller 24,20 pr aksje. Egenkapitalen utgjøres av innbetalt kapital med kr 20,- pr aksje,
samt opptjent kapital (overskudd) fra stiftelse og frem til 30/6-20, da fratrukket utbetalt utbytte.
I markedet idag, 2/9-20, verdsettes selskapet kun til ca 338 mill. n.kr., eller kr 14,45 pr aksje.
Dette betyr at markedet, ut fra dagens verdsettelse, forventer at selskapet heretter skal tape (gå med
regnskapsmessig underskudd) på i alt kr 228 mill., eller knapt kr 10,- pr aksje, frem til og med likvidering
i 2022. Selv om ratene pr idag er svært lave, synes jeg det får være måte på til pessimisme.
Vi vet selvsagt lite om fremtiden, men det vi vet sikkert pr. nå, etter at det er inngått avtaler
for 70% av kapasiteten til vel 40.000$ pr dag, er at det kan ventes mellom 3 til 4 mill. $ i
overskudd i q3. Jeg velger å sette mine få aksjer i ADS på hold, men investerer
mer så snart virkningen av korona er mer avklart. Dersom jeg velger å sitte til 2022, anser jeg det
som svært sannsynlig at det skal være mulig å få igjen dagens bokførte verdi på kr 24,20 pr aksje,
og mere til!
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
02.09.2020 kl 21:01 3433

Det høres ut som du mener ratene skal ligge brakk under 10k usd i laaaang tid. Det, min gode mann, blir nok ikke tilfelle. Fra neste år vil markedet bedre seg i takt med kontroll på pandemien og forhåpentlig en eller flere godkjente vaksiner. Det er når det flyter blod i gatene at gode kjøp kan gjøres. Ellers har de 2 siste slutningene vært på mid 15k usd.

Tankers International
@TankersInt
·
6t
Mercury Hope (2011 - Modern Scrubber) On Subs AG/China WS 25.50 Unipec Sep 18-20 Clearlake [Oil Company or Trader Relet] (TCE: RV USD 13.33K @ 46.81 days / Actual USD 18.02K @ 39.31 days) 0.07 idle days

Tankers International
@TankersInt
·
6t
Universal Partner (2019 - Modern Scrubber) On Subs AG/China WS 27.00 Unipec Sep 20-22 BP [Oil Company or Trader Relet] (TCE: RV USD 16.12K @ 46.78 days / Actual USD 16.12K @ 47.66 days) 2.79 idle days

Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
02.09.2020 kl 21:04 3421

Det er vel 70% av kapasiteten til 45k usd, ikke 40k, om jeg husker rett.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2020 kl 21:05 3424

Tror du virkelig selv på det du skriver?
Ingen tenker nå på q3 men derimot hvor stort tapet blir i q4/q1
De verdiene du opererer med er ikke reelle, de vil massakreres i takt med hvor lenge markedet er så lavt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
02.09.2020 kl 21:14 3404

Og det vet du? Om det blir tap i kv4, og kv1 2021? Til og med Hannibal lecter tror på bedre rater gjennom vinteren, men ikke slik som vanlig sesong, da ratene ofte er meget sterke gjennom vinteren. Men dette tror de fleste tankredere (guidet i alle kv.rapporter som er levert av flere selskap) skal forbedres betraktelig ett stykke ut i 2021. Og deretter ny supersyklus. Du tror vist at markedet er dømt nord og ned de neste par år. Høres slik ut. Men alle vet nok hvor skoen trykker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2020 kl 21:18 3404

Ads skal slutte 2 skip i september, skjer det ikke noe umiddelbart, noe som ikke skjer blir det stor tap i q4 og q1, alle ser det bortsett fra de som enda ikke har tatt poenget og solgt for måneder tilbake.
80 vlcc skal frigis, markedet vil ligge paddeflatt og utslått i hele vinter, noe jeg har skrevet gjentatte ganger på disse ADS trådene til stor irritasjon fra menigheten, nå ser du resultatet.
Dette er ikke noe nytt, men snarere helt normalt når contango avsluttes,
Du må slutte å lytte til analytikere som melker sin egen udugelighet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
02.09.2020 kl 21:33 3401

Ja ja, du må bare holde på i din vante tralt. Rekner med folk kjøper og selger på egne premisser, og tar sine valg iht hvor de tror markedet skal etter denne bunnen. For opp igjen skal det. Kommer ett gjennombrudd i vaksine, vil det ta helt av, også innen fly, cruise og andre storforbrukere. Da må man være lastet og klar, for da øker frakten for tank betraktelig. Men, det er vel bulk du skal kjøpe, så fatter ikke hvorfor du bruker mere tid her, på noe du ikke tror på. Du kjøpte vel GOGL i dag, mener jeg å ha sett.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
02.09.2020 kl 21:42 3373

Du tar deg tydeligvis ikke bryet med å sette deg inn i tallene, det er tydeligvis viktigere å baisse?
Hva som skjer i q4/q1 vet hverken du eller jeg noenting om, ei heller om de etterfølgende kvartaler.
Mitt syn er at ADS ihverfall samlet for periden 30/6-20 til og med likvidering i 2022, skal klare å
komme ut med et nullresultat. Da vil kr 24,- pr aksje være innen rekkevidde.
Ellers gidder jeg per nå, ikke å diskutere mer ADS, til det er min investering i selskapet for liten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
CapitaL
03.09.2020 kl 10:07 3128

Nå bør vel de fleste ha fått med seg hva ledelsen i ADS har sagt ved flere anledninger....

- ”We remain long-term positive and committed to the tanker market beyond the economic lives of our existing fleet. We will pursue investment opportunities in the tanker sector as we continue our focus on cashflow, dividends and operational excellence.”

Selskapet kommer til å leve videre etter endt levetid på nåværende flåte. Ingen ledelse med vett og forstand kommer til å legge ned et selskap midt i en supersyklus.. Det er bare å se på dagens fakta mht antall vintage skip, ordrebok og et OPEC som etterhvert åpner kranene igjen;) for å gjøre seg kvalifiserte gjetninger om tankmarkedet de kommende 2-4 årene.. Prat om skraping, opphør og likvidering av ADS er etter mitt syn totalt uinteressant sett i lys av hva selskapet selv sier.

Jeg tror det kommer til å gå en strøm av gamle gjengrodde VLCCs til skraping utover vinter og vår etter endt lagringsoppdrag ( det er de eldste skipene som fortrinnsvis benyttes til lagring) .. Det er vel nesten bare Longsit som tror at alle disse skal seile videre med enormt forbruk, manglende scrubbere osv.. og det til rekordlave rater ;)

Noen svake måneder fremover endrer ingen verdens ting.. verden vil gå videre og oljeetterspørselen ta seg opp.. Jeg forventer ingen jubel for Q4-tallene, men et evt fall ned på 12-tallet pga 2 forventede svake slutninger medio september er i såfall en kjøpsanledning jeg kommer til å benytte meg av.
Så løp og selg folkens :))

Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 10:12 3126

Full fart til 10 kroningen nå
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 10:19 3123

Uttalelse fra CEO på kv 2 rapporten:

”We remain long-term positive and committed to the tanker market beyond the economic lives of our existing fleet. We will pursue investment opportunities in the tanker sector as we continue our focus on cashflow, dividends and operational excellence.”


Ellers er vist bulkern litt spaltet hva gjelder tank. Her en kommentar fra en FRO-tråd i dag:


Longsitinbulk
I dag kl 09:37 83

Surik skrev
Det gikk altså dypere. How low can you go?

Ja, tar inngang nå, 65 minus dividende gir en inngang ca 60, det er jo rabatt til nav.
Tar nok tide å fortære contangoen, men raten kan ikke gå lavere.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 10:22 3110

Selvfølgelig spiller det stor rolle, hele konsepet ble bygget på å melke siste rest av de 3 vintage tankers i et bra marked, nå kan du risikere 2-3 kvartaler der selskapet taper penger.
grusomt case dette her.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 10:25 3095

Det er stor forskjell på Fro og Ads, et lite blaff så fyker Fro opp, det samme gjelder nok ikke Ads.
Bommer du i syklen Fro kan du i værste fall sitte gjennom, det rekker du ikke i Ads som har kort livs existens.

vel dere tror de lever videre, hvem skal betale for skipene??? aksjonærene? blir ikke nye skip i Ads om de taper penger 2-3 kvartaler
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 10:28 3090

Om du er på xi, hadde du vist svaret på den saken. Der har det vært dialog med CEO. Og den va meget oppmuntrende relatert til det du spekulerer i.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
ks1977
03.09.2020 kl 10:38 3072

Apropos grusomt; lurer på hvor lang tid det tar før du skriver at du har kjøpt aksjer igjen. Antageligvis samme dag som du skriver på FRO at du har solgt aksjer fordi at ratene blir grusomme fremover
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
pengex
03.09.2020 kl 11:07 3029

Lufta er helt ute av ballongen her nå.
Fro er jo ett av verdens største i sektoren. Adsc har 3 skip.
Ikke helt sammenlignbart nei.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
03.09.2020 kl 11:29 2974

Bra underholdning å lese longs innlegg. Få uker siden han kjøpte flere kroner høyere. Snodig ting å gjøre hvis han mener det er et slikt råttent case.
Jeg satt tungt i ADS tidligere, men solgte halvparten etter q1, og mesteparten av resten etter q2. Hadde tenkt å avvente ny inngang, men på disse nivåene kjøper jeg gladelig. Men man vet aldri hvor billig det er mulig å få den, så kjøper gradvis. Har planer om å sitte med dobbelt så mye som jeg har nå når jeg er fullastet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
03.09.2020 kl 11:41 2972

Nettopp dette som gjør at man for all del ikke skal ha en ny contango -situasjon! Contango er så fint og flott når man ser spikene i ratene. Men median er som regel elendig, situasjonen går over i løpet av noen uker, og markedet forblir ødelagt en god stund etter contango, spesielt nå som vi er midt under en pandemi og lokale lockdowns.
Momentet og halmstrået som ADS-ere kan klamre seg til er en økt akselerasjon i ratene for tank er økt oljeetterspørsel og en avslutning på corona allerede neste år. Ser nå flere amerikanske hus spår en oljepris på ca 65$ fatet ila våren neste år og et antatt hopp i etterspørsel.
For andre tankselskaper er ikke jeg så bekymret da likviditeten har falt som en stein den siste tiden som følge av ratene og samtidig så er omtrent nada nybestillinger. Det kommer en ny supersyklus. Spørsmålet er om ADS greier å være med på moroa før skipene blir spiker.... Kan tenkes at de bruker pengene på bok til å ha likviditet nok til å handle et nytt gammelt skip. Det får vi se.
Hele caset til ADS er typisk bygd av romantikere som sitter høyt oppe i systemet og har beina alt annet enn plantet på jordet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Struts
03.09.2020 kl 11:44 2974

Ja, til tider, men slitsomt i lengden med alt svadaen (virker nesten som fenomenet er enda verre - hvis mulig - på FRO-forumet). Det er fint at det er en funksjon som heter "blokker bruker", den har jeg ikke tatt i bruk før i dag - man lærer noe hver dag, selv om det går tregt for en gammel padde som meg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 11:48 2971

Er nok store sjangser for at ADSC lever videre etter 2022.

Uttalelse fra CEO på kv 2 rapporten:

”We remain long-term positive and committed to the tanker market beyond the economic lives of our existing fleet. We will pursue investment opportunities in the tanker sector as we continue our focus on cashflow, dividends and operational excellence.”

Ellers er det nok ikke lenge før postene rundt 1kr er "long gone".

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 15:03 2831

Julegavene kom vist tidlig i år. Egentlig utrolig at det lempes ut på 13 tallet. Risk-reward begynner å bli rimelig bra. Det skal gå meget galt over de neste 8-9kvartal, uten å ha god avkastning fra dagens nivå. Har en mistanke om att det sitter en og styrer kursen fra begge sider av bordet, og plukker nedfallsfrukter.

Kan jo minne om denne som kom etter kv2 rapportering:

ADS CRUDE CARRIERS: WEAKER Q2
1) Q2 EBITDA of USD 13.6m (-7% vs ARCe, -9% vs Cons.)
2) Dividend of USD 0.18/share (NOK ~1.6/share), below expectations
3) Q3 bookings of USD 45k/d for 70% of days, somewhat below expectations
4) Pursuing investment opportunities in the tanker sector
5) NAV of NOK 26/share
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
03.09.2020 kl 15:17 2809

Så har de gjort en eller to ansettelser som tyder på at de skal vokse? For å ha et kritisk blikk mot veksten er det da et nytt case med nytt banklån med likvide penger fra fro? Eller skal selskapet benytte penger de allerede har på bok, og som unngikk utbyttet i q2 til å handle et eller flere skip? Så i måte er det dumt å være kortsiktig, men vil tjene en del penger på å være long, likevel og personlig så synes jeg ADS kan ha en tanke større risiko enn de andre tankselskapene.
Er det et lovverk som tilsier at de må skrape skipene i 2022?

Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 15:29 2794

Intet regelverk som tilsier at de ikke kan klasse tankerne i sine respektive interval, og fortsette noen år ekstra. Alt beror vel på kostnader kontra markedsutsikter. Og de er transparente med å si de hele tiden er på utkikk etter gode dealer, om det skulle dukke opp det som de vil anse som en god deal. Og de har flere muligheter iht en eventuell finansiering. men vil ikke si for mye iht dialogen som har vært på xi, da det muligens ikke vil bli bli godt mottatt derifra. Ellers har de vel ansatt en person som skal være kompetent iht at selskapet kan vokse:


ADS appoints Marius Halvorsen as Chief Commercial Officer

Jun 11, 2020

Marius Halvorsen has joined Arendals Dampskibsselskab AS (“ADS”) as Chief Commercial Officer. ADS is the manager of ADS Crude Carriers Plc, and in addition has investments in shuttle tankers and dry bulk carriers. Prior to joining ADS Marius worked as CEO of Fearnley Securities in Oslo, previous to which he spent 15 years working in New York, predominantly in top management positions in finance and investment banking.

Terje Bodin Larsen, CEO of ADS said:

We are extremely happy to welcome Marius onboard. He has high calibre shipping and finance experience and will be a key contributor in our drive for growth, both in relation to ADS Crude Carriers Plc and ADS.

Marius Halvorsen said:

I am very excited to join such a competent team. The company is perfectly positioned for expansion, has a great track record, as well as excellent commercial and technical operations.

Contact:

Terje Bodin Larsen CEO
tbl@ads.no
+47 905 35 543


:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Let it be
03.09.2020 kl 15:57 2748

Hvis ADS sender sine skip til skrap om 2 år, så er det en verdi på stålet. De 3 skipene er alle utstyrt med moderne Scrubbers. Kun 1 år gamle og Scrubberne har antagelig liten verdi i vekt som skrap. Pris på disse var ca. MUSD 12 inklusive arbeider. Dere som er tekniske anlagt, har disse verdi ved å demonteres før skraping, og benytte de i f.eks. 3 nyere skip som ikke har installert slikt. Skulle tro de vil være i veldig god stand og kost for kjøp rundt f.eks. MUSD 6 (for alle 3)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Struts
03.09.2020 kl 16:19 2727

Det er egentlig et godt spørsmål, som i hvert fall ikke jeg har et adekvat svar på (iom at jeg ikke lenger i bransjen, og definitivt ikke i "nyvinningen" scrubber eller teknisk anlagt). Slik jeg forstår det er det noe som heter "open" og "closed loop" system for scrubbere. Arrester meg gjerne på det. Uansett, for ADS har kost/nytte vært stor, selv om ADS ikke har fått HELE investeringen gjenbetalt pr i dag. Det handler om drivstoffpriser/forurensning og IMO regulering innført fra 1. januar 2020 som kjent.

Men for å (endelig) komme tilbake til ditt poeng, hva disse scrubbere har som verdi om to år er for meg umulig å forutsi. Slik teknologien er i dag, kan verdien være null i 2022. Jeg tenker litt som på datamaskiner, gull i dag - men de samme er utdatert i morgen. Det er også skipene til ADS (i 2022), noe alle har visst siden selskapet ble stiftet for et par år siden.

MEN, når det gjelder skrappris, vet jeg ørlite, iom jeg har hatt gleden (?) av å formidle salg av noen VLCC'er (en god stund tilbake), og det er at kjøpere gjerne betaler ekstra dersom skuta har eksempelvis en reservepropeller, -anker eller -aksling ombord. Litt avhengig av materialet det er laget av, bronse, nikkel-kadmium, og andre legeringer.

Så kanskje det er et marked for "pent" brukte scrubbere også?
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Struts
03.09.2020 kl 16:36 2731

Nei, de kan gjøre akkurat hva de vil - er markedet i nirvana mot slutten av neste år eller begynnelsen av 2022 ville de fremstå noe stupide om de ikke tok skipene gjennom en ny 5-årsklassing. Akkurat som om de ikke skraper dersom markedet vil være på tilsvarende pottenivå som nå. Den som lever får se!
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 16:53 2721

Jepp. De har alle muligheter åpne. Ellers er det flere som selger med tap på ATL. Merkelig at viljen til å selge så lavt er tilstede bare med bakgrunn i at vi nå er på bunnen iht rateutviklingen. Det kan snart bare gå en vei. Men, hver sitt valg. Noen få gode kvartaler i 2021 og 2022, og man husker med glede muligheten som kom høsten 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 16:59 2730

Som sagt, jeg kjøper ikke aksjer her og har heller ingen planer om det, kjøpte en miniportretter i Ads 2 dager før q2 i påvente av et lite opptikk på godt resultat, det feilet og jeg pælmet ut med 30 øre gevinst, heldig vis.
Ser ingen grunn til å handle her, så sant det ikke skjer noe, q4/q1 uten dividende og denne går i bøtta.

Har ikke rørt tank på mange måneder, men tok i dag et bett i Fro på 65 kr.
Shorten er stor, og trolig dekker før utbytte nå når børsene rakkler

Lykke til videre i Ads, det trenger dere
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Struts
03.09.2020 kl 17:16 2774

ADS Crude har publisert sin månedlige oppdatering i dag (datert i går, en forbedring på presisjon mtp foregående oppdateringer) for de 20 største aksjonærene. Det er, slik jeg kan se, ikke de voldsomt store endringene blant disse, de kontrollerer nå 14,928’ aksjer (63.8%).

Den største endringen, slik jeg ser det, er at SIX Sis AG igjen er inne på listen med 227’ aksjer (1%), etter at de gikk ut så kort tid tilbake som i slutten av forrige måned. Én går nødvendigvis da ut; DNB Bank, de kom inn på listen tilbake i juni måned.

Flg tall i parentes fra forrige måned:

Ellers: Pershing kjøper seg litt opp; 794’ (791’), Nordnet Bank selger seg ned mens Nordnet Livsforsikring gjør det motsatte; 562’ og 525’ (hhv 665’ og 495’).

Ellers ingen endringer jeg fikk med meg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
ks1977
03.09.2020 kl 17:22 2765

"Shorten er stor, og trolig dekker før utbytte nå når børsene rakkler"? Får kink i nakken jeg. Betaler du for kiropraktor? Dette er det du skrev i går;
"Like før Oslo børs braker ned, hva skjer når de overkjøpte Usa børsene får seg en knekk? Ser at Vix begynner å stige. De vil shorte tank og shipping til helvete"

At du ikke har rørt tank på mange måneder er også løgn. Ikke bare motsier du deg selv på samme dag på to forskjellige poster, men du klarer til å og med å motsi deg selv i samme post! Ikke dårlig... "kjøpte en miniportretter i Ads 2 dager før q2 i påvente av et lite opptikk på godt resultat, det feilet og jeg pælmet ut med 30 øre gevinst". Det er under en uke siden Q2-resultatet...
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 18:46 2696

Nu er det kun en vei og det er UT. Bunnproppen ble bokstavelig talt trukket ut av aksjemarkedet i USA i dag og om ikke dette skulle være nok så "Brennende supertanker lekker olje i Indiahavet". Måtte deres guder være med dere for dette blir stygt for alle som sitter med skrapjern
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
03.09.2020 kl 19:08 2659

Sorry ass - bommet toalt på denne! Lenge! Beklager til dem som har tapt penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2020 kl 19:13 2653

Det er bare dem som selger med tap er dem som taper. Har du solgt deg ut med minus da kan du si at du har tapt penger. Ellers så har du 2år eller mer å finne ut om du har tapt penger i ADS.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
03.09.2020 kl 19:20 2634

ja, selg på bunn. Er vel nå man bør vurdere å kjøpe mer om man ligger i tap. Jeg har en mindre post på snitt 22 før utbytte og ser ganske dårlig ut. Vil anta vi er i nærheten av bunnen. Sitter og teller på knappene om jeg skal handle ganske mye nå eller ikke... !?
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2020 kl 19:33 2606

Det er vel når det flyter blod i gatene man skal kjøpe det man makter. Om noen mnd er panikk avløst med euforie igjen.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare