Hist - Interim Financial Report for the Half-Year and Quarter

FkL
PNOR 31.08.2020 kl 07:02 49000

Interim Financial Report for the Half-Year and Quarter Ended 30 June 2020

31 August 2020
PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the “Company”)

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the half-year and quarter ended 30 June 2020.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights
• Average production YTD from PNGF Sud (Congo) is 4% up on 2019 average production
• Operations at PNGF Sud largely unaffected by pandemic with average production of 23,320 bopd through Q2 2020
• EBITDA of USD 13.6m for H1 2020
• Strict focus on cost discipline resulting in 25% reduction to G&A expenses in H1 2020 compared with H1 2019
• Suspension of arbitration with Senegal in order to seek mutually beneficial settlement
• Active period ahead with commencement of infill drilling program at PNGF Sud scheduled to commence in H2 2020 and expected to grow gross production to 25,000 bopd through 2021
• Acquisition of interest in Aje field in Nigeria anticipated to complete in H2 2020
• Entered consortium to develop concept for flare gas capture opportunities in Nigeria in line with enhanced focus on ESG
• Continue to screen business development opportunities in line with stated growth strategy

The interim financial report is available on Oslo Børs NewsWeb or on the Company website.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“PetroNor has successfully navigated the challenges presented through the first half of the year and made solid strategic headway in terms of positioning the company for growth. We are fortunate to have been largely unaffected operationally by the global pandemic, and average production YTD in PNGF Sud (Congo) is 4% above average 2019 due to successful and inexpensive well intervention work. As a result, PetroNor is pleased to report an EBITDA of USD 13.6m for H1 2020 (Q2 2020: USD 4.2m).

The Company has responded swiftly to adapt the business to the current environment, and we have maintained a firm focus on cost discipline, successfully reducing G&A expenses by 25%. We continue to aggressively pursue business development opportunities in line with our stated growth strategy and believe we are well placed to capitalise on the opportunities that will present themselves as a result of the current market dynamics.

The Company expects to see increased operational activity in Congo through the remainder of the year and H1 2021, with the infill drilling program in PNGF Sud expected to grow production further to 25,000 bopd (gross) during 2021. Before year end, we also anticipate final ratification of our entry into Aje in Nigeria and a resolution in Gambia and Senegal either through direct negotiation or an outcome for the arbitration case. As we enter this busy period of corporate and operational activity, we are presently assessing funding options to ensure we are appropriately funded to deliver both our organic and inorganic growth objectives.”

The company is also holding a Webinar on Monday 31 August 2020 10:00 Oslo time (https://channel.royalcast.com/webcast/hegnarmedia/20200831_2/)

The associated presentation will be available on the Company website.

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
Angeline Hicks, Company Secretary
info@petronorep.com
Tel: + 61 401 489 883

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

https://newsweb.oslobors.no/message/512506
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2020 kl 10:48 4885

Tror faktisk jeg bor på den også. Derimot så trenger jeg at det nok blir mye bra innen ESG på sikt, men det vil kreve investeringer, kapital og ikke minst tid. They are not all gonna make it; for å si det slik, men det er ikke så veldig mye annerledes innen olje heller. Det er derimot grunnen til at jeg svermer slik for PetroNor som oljemygg og for så vidt andre selskaper som har kommet like langt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Opp+
08.09.2020 kl 10:51 4868

Jada, har Qfuel selv, massiv gevinst. Overpriset pd. men er jo bare å følge trenden. Pnor har så mye spennede på gang, så hadde vært interessant å se hvor mye den hadde gått om hypen hadde vært på olje istede. Akkurat nå er olje sur og ingen vil investere i det. Men det er kanskje da det er lurt å gå inn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2020 kl 11:22 4815

Kan også legge til at PEN har gått veldig langt ned igjen. Er veldig fristet til å ta mer der også. Fine selskaper begge to.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.09.2020 kl 15:46 4593

Håper ikke du kjøpte i dag i hvert fall.

Brent under 40 USD pr. fat nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
08.09.2020 kl 16:06 4565

Litt panikk her 🙂petronor får jo betalt for olja i slutten av hver måned, så ikke krise denne dippen. Så er det vel ikke oljeprisen som er det viktige i petronor nå,er helt andre triggere
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2020 kl 16:22 4540

Har ikke kjøpt mer PEN så langt, men det tror jeg at jeg blir nødt til å gjøre snart. OG så er jeg veldig fornøyd med at vi selger oljen siste dag hver måned. Vi skal nok opp igjen før den tid tror jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.09.2020 kl 20:47 4365

Men dette er vi vel ikke fornøyd med?

Her tror jeg DNV GL bommer klart når de de sier peak oil ble nådd i fjor.

«Men nå tror DNV GL at oljeetterspørselen aldri vil komme opp på 2019-nivå igjen. Dermed ser det ut til at oljetoppen – «peak oil» – allerede er nådd.»

https://e24.no/olje-og-energi/i/R9xbOd/dnv-gl-oljetoppen-er-naadd
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2020 kl 21:36 4307

Det er nok av spådommer, men svært få fasiter. Nærmere enn det kommer vi nok ikke før vi er der tenker jeg. Vi kan i tillegg konstatere at flere av de fremste analytikerne har bommet stort så langt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2020 kl 22:00 4269

Kan jo begynne å lure på hva Saudi-Arabia driver med. De må jo ha sett dette komme.

Saudi Aramco's move on price of crude shipped to Asia sends oil down

Crude futures come under renewed selling pressure after Saudi Arabia slashes prices for shipments to key Asian market

7 September 2020 6:26 GMT UPDATED 7 September 2020 6:26 GMT
By Nassir Shirkhani in Istanbul
Crude futures came under renewed selling pressure on Monday after Saudi Arabia moved to slash prices for shipments to its key Asian market in a sign of waving demand for oil.

Saudi Aramco reduced its key Arab Light grade of crude on Sunday by a larger-than-expected amount for supplies to Asia, its main market. It also cut pricing for US buyers in an effort to help boost sales for October.

https://www.upstreamonline.com/production/saudi-aramcos-move-on-price-of-crude-shipped-to-asia-sends-oil-down/2-1-870068
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
klaesp
08.09.2020 kl 22:03 4267

Merkelig strategi...
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
tuja
08.09.2020 kl 22:58 4203

https://e24.no/olje-og-energi/i/86wlqG/spekulanter-tatt-paa-sengen-av-oljeknekk-faar-det-midt-i-fleisen

«Grisebillig»

SEB oppdaterte nylig sine prognoser til å vente en gjennomsnittlig oljepris godt over dagens nivåer, blant annet på grunn av en bedring i coronasituasjonen, befolkningsvekst og mindre vekst i amerikansk skiferoljeproduksjon.

Storbanken øyner en oljepris på 55 dollar fatet i 2021 og 65 dollar fatet i 2022.

I lys av forventningene om en kraftig bedring i oljeprisen, er ikke Schieldrop i tvil om at det nå er lurt å laste opp med olje for senere levering.

Han omtaler det som «grisebillig».

– Du kan nå kjøpe olje for 2021 og 2022 på de verste nivåene i nyere tid, påpeker han.

I 2016 var gjennomsnittsprisen på 45 dollar fatet og det er ventet omtrent samme nivå i år.

Schieldrop peker også på at gjennomsnittsprisen på olje de siste 50 årene er 59 dollar fatet.

– Man går alltid til oversiden av normen når man kommer på den andre av en krise. Når etterspørselen henter seg inn, så henger tilbudet etter og da får man en kraftig oppgang, sier han.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
raggaren
09.09.2020 kl 08:35 4018

Helt vanlig dette, tvert oljeprisen får et fall så kommer svartmalerne frem med sine spann for å sverte verden med at det er så håpløst, og de vil forespeile at olje er ut og at prisene aldri vil bli normale igjen, men historien viser det motsatte. Når Coronavaksineringer er på plass og verden går tilbake mot normalen vil prisene fly oppover igjen, vi har jo pr. dags dato ingen alternativer til å dekke energibehovet de nærmeste tiår med annet enn olje. Grønn energi tar tid å opparbeide. Regner med at prisene er oppe på høyt 40 tall i god tid før juleribba er i ovnen : )))
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 08:45 4021

Liten dupp gjør ingenting.Opec+ som styrer prisen, og de vil neppe ha den under 40🙂Og vi har allerede et snitt på 44.5 for q3,så det blir et meget bra kvartal sammenlignet med q2.Så får jo vi betalt for oljen i slutten av måneden,så satse på den da er over 40 igjen.Men det viktigste for petronor nå er jo alt som skjer med selskapet de neste ukene. Triggere vi har ventet på i flere år,skal avgjøres. Og begge myndighetene vil nå finne en løsning utenfor voldgift, lover jo ekstremt bra🙂Tror nok Abu Dahbi ror dette i land.Er vel en grunn til at petronor gang på gang understreker hvor viktige NH er.At de er døråpnere osv.
Så får håpe noen lar seg påvirke av oljeprisen i dag,og selger lavt.Skal ha de siste 25k😉Håpe under krona.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 09:47 3923

Er det ingen som vil selge da🙂?Satse på bunnen i olja var i går og at vi smyger oss over 40 igjen.Burde være attraktivt å kjøpe olje på 40,når ALLE mener den skal opp til 50-60 i 2021.Så vi skal nok ikke spesielt lenger ned hvertfall.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 10:06 3887

Skal heller tape alt enn å selge nå på oppløpssiden, og gå glipp av det jeg tror kommer av kursøkning.
Er du tålmodig så får du nok ditt påfyll under krona😃
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Bsingh
09.09.2020 kl 10:10 3890

Litt off topic, men sitter bare og titter litt på historiske kurser for IOX og PEN. Da ser man jo både over 100 tallet (IOX) og nærmere 100 tallet (PEN). Fikk en god forklaring på dette med fri flyt og aksjekursen til bl.a. PEN, hvis man skulle sammenligne de med oss. Ser også at for IOX så kunne en lisens gi et kursmål på 60,- pr aksje, men om de ikke fikk den på plass så var den verdt 14,- pr aksje. Oljeprisen var vell også nærmere 100 dollar i snitt rundt 2011 - 2013 utifra hva jeg kan se etter en rask titt. Når (Ikke om) vi treffer 30,000 tønner pr. dag, og om vi har en olje pris mellom 50-60 de kommende årene, hva er forskjellen på oss i forhold til IOX på den tiden mtp. produksjon, og hvor aksjekursen kan gå? Jeg vet det er veldig vanskelig å si, men kanskje et lite fokus på forskjellene kan gi en pekepinn? Jeg tenker også da et veldig "best-case" scenario. Hvis vi får S og G lisensene på plass, og vi får opp produksjonen, kan vi treffe 10 tallet? 20 tallet? Vet det er litt delte meninger om dette, men når ting først ruller, så kan det jo også tenkes at PNOR faktisk får en helt annen posisjon i markedet, og at vi får litt kursoppgang basert på at vi er "solide", og litt oppgang basert på forventninger også. Noen som melder seg frivillig til å gjette/estimere hvor dette kan gå?

Jeg tror det er mange her som har et godt grunnlag til å spekulere veldig løst på hvor vi potensielt kan ende (Et grunnlag som er bedre enn mitt, så derfor jeg er nyskjerrig på hva andre mener). Får også rette en liten takk til de som bidrar her hver eneste dag. Trådene sjekkes veldig ofte fra min side, så mye god info, og inntrykket mitt er også at det har begynt å dukke opp et par nye navn her også, både fra Norge og Danmark. Det er jo ikke annet enn positivt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 10:14 3881

Ligger på 0.995🙂Men tviler på jeg får de,men hadde vært fint.Er vel veldig få som selger seg ut nå,når vi potensielt kan få en kjempeboost i kursen. Og når i tillegg nedsiden er meget begrenset pga at vi allerede har produksjon og bra verdier,så skal nok mange inn også fremover.Kan jo fortsatt gå noen uker uten melding,så vet jo ikke hva folk gjør,håpe noen blir lei🙂
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.09.2020 kl 10:16 3877

Jeg håper ikke du får dem under krona. Du må vel ha nok nå, og kursen skal forhåpentligvis opp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 10:29 3849

Ja,trenger ikke flere,så ingen krise 🙂Tar de om de skulle falle i fanget.Kan hende løsning i Senegal henger sammen med lisensrunden som avsluttes i slutten av september. Gjør den det, noe jeg tror er sannsynlig. Får vi nok ikke melding før om 3-4uker,men man vet jo aldri.Det som er risikabelt om man ikke har kjøpt enda,at melding kan komme hvilken dag som helst.Derfor tror jeg ikke noen selger under krona,og at de som vil inn må plukke snart. Havner vi rundt 1.1-1 2 kr i slutten av september, før det smeller i oktober🚀🙂
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
09.09.2020 kl 11:03 3801

Tror ikke jeg skal forsøke meg på å spå noen kurs, men jeg har en rimelig klar formening om hvor dette kan ende om noen år. Kursen vil nok gå betraktelig opp bare ved at vi får til avtaler i Gambia og Senegal. I tillegg så har selskapet markert måltallet på 30.000 ganske så tydelig nå. Begge deler gir stort potensiale.

Hvis vi ender opp med avtaler i enten Gambia eller Senegal og det blir gjort et betydelig funn på en av våre lisenser så vil vi få et kjempesmell i kursen. Det er jeg helt sikker på.

Hva det derimot blir kommer helt an på hva som har skjedd i forkant, altså hvor stor andel vi har og ikke minst om vi har hatt betydelige emisjoner for å finansiere borring osv. For å nå 30.000 så vil vi måtte gi fra oss noe på veien. Vår strategi er jo å kjøpe billig og mangedoble vår investering. Jeg tror ikke Nor Energy og National Holding vil gå under 51% og de ønsker nok å beholde så mye som mulig. Jeg tenker derfor at mye nok vil finansieres med lån og at eventuelt National Holding tar en større andel gjennom emisjon på veien til 30.000.

Jeg tenker at hvis alt klaffer så blir dette veldig bra, men det er mange variabler på veien. Skulle vi derimot ikke komme i mål med alt så har selskapet nå så mange ben å stå på at dette nok blir bra uansett, men da kanskje ikke astronomisk som vi selvfølgelig håper på.

Klaffer alt så tror jeg derfor at 10 ikke er noe urealistisk, men dette vil ikke skje i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 11:38 3739

Blir litt artig å følge med på handelen de neste ukene.Utrolig lite på salg og stor spread. Men ettersom dagene går,tror jeg kjøperene kommer lenger og lenger opp🙂Vi var vel oppe på rundt 1.3kr etter fusjonen gikk i boks.Så ikke umulig vi kan nærme oss,spørs jo på hvor mange som skal inn.For er jo en bra avkastning for tradere å kjøpe i siste liten på f.eks 1.2 og selge på 2kr.For dit burde den hvertfall gå ved løsning.Løsning ett sted,betyr sannsynligvis løsning på begge steder. Og da snakker vi betydelig kursløft 🙂Og vi får bekreftet at Abu Dahbi har handlingskraft og stor innflytelse,det er også verdt litt!
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Bsingh
09.09.2020 kl 12:12 3692

Takk for et utfyllende svar FKL:) Er forståelig at det er vanskelig å kurs. Om lisensene blir våres igjen, så er jo det en liten "bonus" aktivitet som vi kan ha i parallel med alle de andre tingene som skjer. Når vi treffer målene våre, så er jeg også litt spent på hva som skjer videre. Om de er så ambisiøse nå, så kan det jo tenkes at man kanskje ikke stopper når man er oppe i 30,000 fat. Videre planlegging og målsetting derfra vil jo også være morro å være en del av (Om jeg sitter i selskapet når den tid kommer). Hvertfall når man har sittet i denne så lenge. Om lisensene ikke gir oss så mye, virker det fortsatt som at dette kan bli bra som du sier. Tror NH på topp 20 er veldig god PR som nevnt tidligere, og at dette blir en liten bidragsyter kursmessig de kommende ukene (Selvfølgelig i kombinasjon med gode nyheter). Imorra blir litt for tidlig ja, men har sittet her veldig lenge, og sitter gjerne enda lenger. I APCL så forandret volumet seg dramatisk med en gang ting skjedde. Børsen flokker seg veldig fort rundt disse aksjene er inntrykket mitt når det først skjer noe, og tror neppe at vi blir noe unntak.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
raggaren
09.09.2020 kl 12:25 3658

Ingen tvil om at denne skal høyt, men for å starte turen må en av avtalene i boks, det er det vi har ventet på lenge nå. Vi får bare håpe på at ventetiden snart er over :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.09.2020 kl 13:22 3572

Skulle gjerne visst hvor mye av lisensene som er priset inn i dagens kurs. Det er nok temmelig lite, men noe må det selvsagt være. Mens andre bare ser oppsider er jeg en nøktern fyr som også kan se potensielle nedganger. Får man beholde alle fir lisenser tror jeg nok kursen går atskillig høyere enn 2 kroner. Vi snakker om nesten 5 milliarder fat i unrisked prospektive ressurser. Til sammenligning er reservene på Johan Sverdrup 2,7 milliarder fat.

Selvsagt helt håpløst av meg å sammenligne disse, men det var bare for å sette ting i perspektiv. Dette er ultradypt vann og lav COS.

Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
09.09.2020 kl 13:31 3553

Jeg tror heller ikke det er så mye i ren teknisk verdi og det ser vi vel på de tidligere analysene fra de profesjonelle aktørene der disse hadde verdi null. Altså før det ble annonsert at det var i gang med forhandlinger.

Derimot så er også jeg nøktern og den psykologiske effekten dersom vi hadde tapt alle lisensene vil nok gi et negativt utslag på kursen, i alle fall på kort sikt.

Noe tall derimot tror jeg ikke skal prøve meg på, men det blir nok da en liten kjøpsmulighet for de som ser litt lengre :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 13:31 3551

Tror nok ikke vi skal regne med rop i Senegal. En eventuell liten andel hadde vært en kjempebonus🙂Men sosp beholder vi ved en løsning, og så får vi se om det blir med partner i tillegg. Muligheten er jo til stede for det,da sosp er med i lisensrunden som avsluttes om 3 uker.Mens i Gambia kan det være vi beholder begge,eller litt av dem,sammen med BP🙂Blir hvertfall utrolig spennende å se hva som blir utfallet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
09.09.2020 kl 13:42 3512

Godt poeng at vi trolig ikke får noe på ROP og at den trolig kun benyttes som er forhandlingskort. Det er jo dette vi har trodde hele tiden og også det som har versert i media. Får vi derimot en andel på ROP også så tar jeg av meg hatten :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.09.2020 kl 13:50 3500

Enig i at vi skal ta ROP som bonus, men jeg tror faktisk ikke det de største ressursene er heller. Spesielt etter Total sin tørre brønn. Det er A1 og SOSP som vel er de mest spennende. Det var nok en grunn til at motpart i HoT var mest interessert i disse selv om de også hadde en opsjon på A4. A4 er forøvrig den av lisensene som har høyest ressursestimat. Det vil dermed si lavest COS.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 13:53 3501

Ja,når de skal finne en løsning som er bra for begge parter, er det usannsynlig at vi beholder hele rop.For siden Senegal har klønet det så jævli til på rop,ved å selge den til TOTAL og de er i gang med drilling.Så vil nok de beskytte rop,så langt det går. Derfor er jeg også sikker på at de kommer til en løsning.Senegal vil nok ikke gamble med å miste rop,da blir det mye bråk 🙂Så løsningen virker åpenbar. Vi får sosp, og resten blir som det er.Eller at vi får en liten andel på rop,5% eller no.Men det blir kjempebonus
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
raggaren
09.09.2020 kl 13:54 3530

Først bør vi vel få avtalene signert på bordet, de har forhandlet lenge nå, bare det ikke skyves frem med forsinkelser igjen. Avtaler på bordet og reisen starter, da slipper vi å ligge å vake på ca 1 kr i evigheter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
09.09.2020 kl 18:31 3306

Da er olja på vei opp igjen og i skrivende stund, med oljepris på $41, er snittet vårt for q3 $43,33. Slettes ikke verst. Tenker også at vi skal videre opp mot slutten av måneden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
09.09.2020 kl 18:47 3284

Jepp,bunnet vel i går 🙂Mange som så på dette som en kjøpsmulighet.Vi skal nok ikke noe under 40!
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Bakåtlutad
09.09.2020 kl 23:06 3097

Tror denna update blev publicerad nyss i Gambia Saken:
Latest Development:
September 3, 2020 - The Tribunal issues Procedural Order No. 10 concerning procedural matters.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
10.09.2020 kl 08:30 2900

Tror jeg sjekket en time tidligere og da var det ikke kommet noe så denne er veldig fersk. Spennende at vi nå nærmer oss slutten. I og med at de nå har blitt enige om å løse dette utenfor rettsvesenet så må de jo ha et eller annet utkast til løsning. Meget spennende.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2020 kl 08:34 2888

Lurer på hvor mange procedural orders det er igjen... 😂
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
10.09.2020 kl 08:41 2880

Fkl,syntes ikke du det er litt rart at Gambia nå vil løse dette utenfor rettsvesenet,når dommen er så nær?🙂Har de fått indikasjoner på at det ikke går veien?Hvorfor gå med på å forhandle bare "dager" før dommen er klar.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
10.09.2020 kl 08:50 2858

Nja, jeg vet ikke helt. Etter fusjonen så har selskapet hatt dialog med Gambia og var trolig nære en løsning før vi fikk noen skandaler. Det er vel det samme vi ser i Senegal også, at de opptar forhandlingene igjen når røyken har lagt seg.

Videre så tenker jeg at noe kan ha skjedd med BP’s engasjement på A1 knyttet til deres nye strategi.

Når det gjelder selve tvisten så tror jeg at vi har hatt en god sak hele tiden og det bekreftet jo også Senegal med pausen. Det kan godt hente at dette også var en utløsende faktor.

Jeg tenker i alle fall at gjennombruddet er ganske ferskt da det ikke sto noe om dette i halvårsrapporten, kun i den oppdaterte selskapspresentasjonen som er laget nå nylig.

MEN, det er jo utvilsomt noe vi ikke vet her. Saken ruller videre, men selskapet melder om at begge parter ønsker å løse dette utenfor rettsvesenet. Ser logikkbristen :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
10.09.2020 kl 09:11 2814

Ja,ser ikke logikken,hvis ikke de er redd for å tape🙂De har brukt mye penger og vi er dager unna dom.Hadde de hatt ståltro på saken sin,hadde det ikke vært noen grunn til å forhandle.De har stått på sitt hele veien,og nå "snur" de!Syntes det lukter laaaang vei,at de har hatt en dårlig sak.De prøvde jo å få saken avvist i voldgiften, der de tapte.Allerede der fikk vel deres sterkeste kort et skudd for bauen🙂
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
FkL
10.09.2020 kl 09:36 2762

I tidlig fase så tenker jeg at mye av strategien for både Gambia og Senegal var å «vente ut» APCL. Fusjonen med PetroNor derimot slo jo bena under den strategien og tok jo utvilsomt inn eiere man vil være venner med.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
thief
10.09.2020 kl 11:24 2633

Når starter det skikkelige trøkket oppover da?For de ultrakortsiktige traderene,så er vel uker som år🙂Muligens vi ser bra volumøkning i slutten av neste uke.Da er det under 2 uker til vi går inn i okt.Lisensrunden i Senegal avsluttes nå i slutten av sept og budrunden som petronor er med i skulle vel avgjøres denne måneden også.Og avklaring i Gambia nærmer seg.Så det bygger seg sakte opp nå🙂Så får vi håpe petronor med Abu Dahbi leverer,de virket utrolig positive nå hvertfall.Da skal endelig petronor få sin rekyl også.
Redigert 20.01.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare