LNG - Hvorfor går FLNG og ikke HLNG?

Benohopilus
17.09.2018 kl 13:30 3423

2år ytd:

FLNG: +30%
HLNG: -50%

Siden 1. juni 2018:

FLNG: +19,2%
HLNG: -8,9%


Hvorfor går FLNG og ikke HLNG?
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
OB
17.09.2018 kl 13:35 3412

Den senaste Pareto presentationen från Golar säger att 1 års raterna är 88k och spot 100k för TFDE som är relevant för HLNGs stora spot exponering. Mycket nya beräkningar i den presentationen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Benohopilus
17.09.2018 kl 13:38 3404

Hva er break-even?
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
OB
17.09.2018 kl 13:42 3393

Antar du menar HLNG. Jag har inte den siffran men skulle vilja betona att för oss som handlar på dessa nivåer med alldeles nya fartyg med designad livslängd 40 år (inte som VLCC eller capes mao) så är kassaflödet mer intressant än vinst. Sagt på ett annat sätt, vid dagens värdering så betalar vi inte 220 musd för en ny FSRU när vi köper via HLNG.

Gissar rörlig kostnad för en FSRU ligger runt 25k per dag, break even på inköpspriser gissningsvis 65-70k. HLNG behöver bara bli lite bättre än illa för att det bör lyfta från dessa bottennivåer. Tack vare höga TFDE rater så har det just hänt. Kursen har bara inte svarat upp ännu.

Jag vore nyfiken på om någon duktig person här känner till familjen Hoeghs ekonomiska styrka och om de kan tänkas köpa ut bolaget.
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 20:07 3271

Godt spørsmål, men hva med ALNG? Mens FLENG stiger i kurs så faller ALNG?
K
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
cebollo
17.09.2018 kl 20:30 3246

Benohopilus skrev Hva er break-even?
Forsøk å skrive "break-even" på adresselinjen på ny fane. Funker for det meste du lurer på.
Det betyr ellers det ratenivå skipet må ha for å bære alle utgifter ( uten en krone i tap eller gevinst)
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
tesch
18.09.2018 kl 03:12 3101


Alng har ,, gammeldagse ,, skip . De er smā og med TFDE . FLNG bygger skip på 174,000 cbm med MEGI og X-DF
maskineri

ALNG har kun to skip som er på sale / lease back til TK - Ledelsen skulle satse på LNG , men ser ut til å ha gitt dette opp

FLNG med 4 skip trading og 4 under bygging , muligens 3 til via John F privat er det bedre ā satse på før fremtiden

Opex er rundt usd 20K er dag og break even for FLNG skipene er rundt usd 65 k inkludert nedskrivinger
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
OB
18.09.2018 kl 05:06 3076

Min åsikt är att ALNG skeppen inte är gamla. Världen är full av skepp med steam teknologi där skillnaden i bränslekostnad är mycket större än TFDE vs MEGI etc.

Personligen så låter jag bli att investera i ALNG pga att jag vet att dom någon gång (ju högre rater och bättre marknad ju större risk) måste göra en stor finansiering och få fram 260 musd för att köpa loss fartygen. En del på lån men en förskräckligt stor andel vs dagens börsvärde rimligen via rabatterad nyemission.


Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
rammern
18.09.2018 kl 11:05 2940

Ser emisjonsfaren i ALNG , HLNG derimot vil kunne øke utbyttet fremover :)
Samtidig som de nå ligger i første rekke på å inngå langsiktige kontrakter som under bygger dette ;)
Alng er forsømt , så går ikke inn .
FLNG og HLNG vil skumme fløten , fra markedsutvikling .
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
tesch
18.09.2018 kl 11:38 2894


Alng skip er små også

Name: WilForce WilPride
Year built: 2013 2013
Yard: DSME DSME
Manager: ALNG TM ALNG TM
Flag: NIS NIS
Capacity (m3): 156,007 156,007
DWT: 87,750 mt 87,750 mt
Draft: 12.521 m 12.521 m
Propulsion: TFDE TFDE
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
rammern
18.09.2018 kl 11:45 2879

Trøim har neglisjert denne sektoren , ut fra satsning på B.Drilling .
Antakelig vil han heller ikke satse videre her .
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
18.09.2018 kl 12:29 2838

Det er rett og slett tull og tøys. Trøim satser stort på LNG gjennom Golar.
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
rammern
19.09.2018 kl 10:47 2700

Sa på Pareto konferansen at han hadde neglisjert GLNG ,vil koste mye og få selskapet på rett kurs , så er du redd for emisjon bør du styre unna ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
19.09.2018 kl 11:02 2677

Jeg tror du har misforstått fullstendig. Om du gidder så kan du lytte til webcastet fra siste kvartalsrapportering hvor Trøim selv snakker om at han aldri har vært så positiv til noen sektor - og at han i løpet av inneværende år har lastet opp med flere aksjer i GLNG.

https://edge.media-server.com/m6/p/ad8psgop

Og hvorfor i alle dager skal de utføre en emisjon når pengene renner inn i kassa fra og og med dette kvartalet?

Jeg tipper Trøim ikke hadde sittet lenge som styreformann dersom han reiste rundt på konferanser og uttalte at han neglisjerer selskapet.

Men legg gjerne ut en link dersom du kan dokumentere din påstand.

Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
really
19.09.2018 kl 14:54 2574

Jeg fikk heller ikke det inntrykket fra Pareto konferansen. Tvert imot. Men han sa han hadde gjort for dårlig innsats i Golar, men det skulle det rettes på og at de hadde noen gode ideer til forbedringer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare