Er dette varsel om oppkjøp ?

mithra
INSR 17.09.2018 kl 13:47 1550

Kursen har gått 30 % den siste måneden - ca 15% den siste uken.
Selskapet eies av store investorer. Mer enn 80% av aksjene holdes av de 20 største eierne. Flere av disse har innsynsrett og flere er direkte eller indirekte representert i styret. Det var store innsidekjøp etter at Q2 rapporten var fremlagt.

En mulig forklaring på de betydelige kursbevegelsene kan være at det diskuteres strukturelle endringer i bransjen.l. Det kan for eksempel skje via Storebrand og/eller via Protector. Store svenske og tyske eiere kan selvsagt bety at det muligens er utenlandske selskap som er i bildet.

En annen forklaring kan være at det går veldig godt for INSR om dagen - men det virker liksom ikke helt rimelig i lys av den nokså trege utviklingen vi har notert i kvartalsrapportene.
Slettet bruker
17.09.2018 kl 15:42 1515

Varsel? Har ikke sett noe.
Storlien
18.09.2018 kl 10:40 1435

Da kom det et skikkelig storkjøp. Her er det bare å holde fast. Lykke til.
Inkognito73
18.09.2018 kl 11:18 1410

Jeg forstår meg ikke på dem som selger nå. Er det spekulanter som mener denne kommer til å hoppe litt opp og ned før den etablerer seg på høyere nivå eller er det de som genuint mener toppen er nådd så nå er det bare å selge?
Inkognito73
18.09.2018 kl 11:18 1409

Jeg forstår meg ikke på dem som selger nå. Er det spekulanter som mener denne kommer til å hoppe litt opp og ned før den etablerer seg på høyere nivå eller er det de som genuint mener toppen er nådd så nå er det bare å selge?