REC - Teknisk brudd opp - nyttårsrakett på gang?

Sa2ri
REC 19.12.2017 kl 14:38 34442

REC har vist styrke de siste dagene, spesielt da aksjen brøt opp gjennom motstanden ved 1,15 i en rektangelformasjon. Target på denne formasjonen er ca. 1,38. Vi ser i dag at volumet er bra, hvilket også er en styrke.

Er interessen for aksjen nå er i ferd med å komme tilbake, også med tanke på at vi går tilbake til å handle aksjen med to desimaler etter komma fra om med kommende fredag (22.12)? Dette vil med all sannsynlighet resultere i noe mer volatilitet, hvilket jo er noe mange liker.

Spørsmålet er derfor også om REC kan bli en av årets nyttårsraketter?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
AdrianR
20.12.2017 kl 19:59 12877

Jeg tenker vi sender REC en tur til Deneb, en stjerne som er anslått å være mellom 1400 og 3200 lysår unna oss. Vi kan se Deneb fra jorden, så det er bare til å sikte og skyte fart!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
20.12.2017 kl 20:10 12011

Euforien tar tak i enkelte ser det ut til etter de siste dagers oppgang. Minner om at Keppler kom med en oppdatert analyse i dag hvor kursmålet er 1,45. Det er ikke langt opp dit, og begrunnelsen de kom med var blant annet "We lift our TP from NOK1.30 to NOK1.45 to reflect the higher probability of a Moses Lake recovery scenario."

Ellers er det verdt å merke seg at target på det tekniske bruddet opp nå er nådd, men, det kan selvfølgelig stige noe videre. At REC går inn i himmelen har jeg derimot liten tro på. Mer volatilitet i aksjen blir det nok også fra og med fredag da en av de tre desimalene forsvinner, men dette øker også risikoen for nedsalg fra fond/andre som ikke vil ha aksjer som ikke er inne på OBX.

Se for øvrig deler av Keppler sin analyse på denne tråden: https://nytt.forum.hegnar.no/post/9757/thread
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
20.12.2017 kl 20:19 11994

REC korrigerer opp etter å ha blitt kjørt ned i kjelleren av TA-tradere og shortere over lengre tid, og med masse ville påstander som har vært ment å skremme andre til å gjøre dumme ting slik at disse traderne og shorterne tjener sine penger.

At det går fort i svingene når REC korrigerer er helt vanlig.

Det er ekstremt langt opp før REC er i noen himmel-modus. REC er en av børsens billigste aksjer. For at REC skal være i himmelen må aksjen prises langt over bok og inntjening. Det er flere selskaper på OSE som har så god prising at de er i himmelen. Investorer gjør lurt i å selge seg ut av overprisede aksjer og gå inn i underprisede aksjer. Nå ser stadig flere folk at forholdene og negativiteten i REC har vært betydelig overdrevet. Det er også mye penger å tjene på å utnytte shorterposisjonene. Høy omsetning med både shortere og gevinstsikrere som er aktive i dag reduserer også risikoen, Det blir jo opp til den nye eieren av aksjene å avgjøre om vedkommende vil selge til en lavere kurs enn han/hun kjøpte for, for at shorterne og gevinstsikrerne skal tjene sine raske penger.

Mange aksjer er tatt vekk fra tradingfloor og er nå plassert i folks skuffer og skap for at det skal gro støv på dem. Da reduseres tilbudet av aksjer på tradingfloor og rammer traderne og shorterne negativt. Man snur et buyer's market over til et seller's market.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
tonnor01
20.12.2017 kl 21:01 11816

Noen som vet om short er økt/gått ned i det siste? Evt. når kan jeg finne det (link)?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2017 kl 21:02 12442

India får 3,4 mrd. til å investere i sol- og vindparker...
Publisert 20 dec 2017, 20.49
OLJE OG ENERGI Fornybar energi i India er i ferd med å få en vitamininnsprøyting verdt 3,4 milliarder kroner gjennom et felles initiativ fra den Europeiske investeringsbanken (EIB) og Indias Yes Bank.
EIB har sagt i en uttalelse at Yes Bank vi ha ansvar for finansieringsprogrammet og for utviklingen av de nye prosjektene.
EIB sier at de allerede har identifisert flere lovende solprosjekter, og at flere undersøkes.
I 2016 investerte EIB 19,6 milliarder Euro i klimarelatert virksomhet over hele verden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AdrianR
20.12.2017 kl 21:11 12373

Som jeg skrev i den andre tråden, finner du shortregisteret for REC her: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675

Om jeg ikke husker feil var 7,38% (183 189 873) av aksjene short den 15.12.17, og den 19.12.17 var det 7,16% (183 066 887).
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
tonnor01
20.12.2017 kl 21:59 11641

Takker.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
questi
20.12.2017 kl 22:04 11616

Herregud.. hvorfor kjøpe bitcoins.. man kan kjøpe rec.. bitcoin er basert på dataprosessering på silisiumchips.. uten REC ingen bitcoins :P
Bitcoins kan bare rulle dersom de har REC :D Strømmen som man miner bitcoins med kommer OGSÅ fra REC :P
REC er som solen.. alle moderne tings eksistens kilde :P
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
sindree
20.12.2017 kl 22:45 11475

Sa2ri,

Enig i at ingenting vokser inn i himmelen, men husk at keppler sin analyse sa 40% sjanse for full drift ved ML. Jeg tror sjansen er mye høyere. Videre var det veldig lav ev/ebita de har som utgangspunkt. Jeg tror også de er alt for konservative på polyprisene.

Fortsatt mye å gå på spør du meg. Teknisk analyse og rec skal man være forsiktig med. For mange amatører...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Polygon
20.12.2017 kl 23:09 11968

I all euforien over kursstigning, så synes jeg vi skal tenke litt på at dette skjer helt uten nyheter. Jeg tror ikke dette er bare noe som har “ballet på seg” og “endret det tekniske bildet”. Jeg tror ikke det er “alle” som kjøper.

Slik jeg ser det startet denne oppgangen på fredag med noen som kjøpte mye i sluttauksjonen (jeg tror en fjerdedel av dagsomsetningen var i sluttauksjonen), og det har vært høy omsetning alle tre handelsdager siden. Hvem er det som plutselig etterspør så mange aksjer på ganske voldsomt stigende kurser når det ikke er kommet noen signaler om løsning på noen av REC sine utfordringer? Pr. i går er det i hvert fall ikke de store short-aktørene, for der er det snakk om kun noen få millioner i reduksjon. De siste tre ukene som megler-id var tilgjengelig var det MSI som veldig mange dager var nettokjøper, og nå vet vi med stor sannsynlighet at det var disse aksjene som endte opp i Guggeheim sitt fond som nå har nesten hundre millioner aksjer og dermed er fjerde største aksjonær. Men MSI klarte denne akkumuleringen uten å dytte kursen så veldig mye oppover. Er det Guggenheim som fortsatt vil ha mer, og nå er blitt enda hissigere? Er det et av de andre norske fondene som kjøper så agresivt? Eller er det en helt ny aktør som er på vei inn?

Kan det være ulik informasjon i markedet nå? Har det lekket noe ut fra Kina om kvalitet fra fabrikk eller finansiering? Kan noen i USA (som f.eks. folk i nettopp Guggenheim) med tilgang på informasjon fra Trump-leiren ha fått indikasjoner på at han gjør noe helt annet enn det majoriteten i markedet forventer?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
20.12.2017 kl 23:20 11933

@Sindree:

Det ser ut til at du har fått tak i og lest hele analysen - flott! Jeg synes de har et reflektert syn på status, og potensialet. Det er dessuten noen skjær i sjøen som ikke kommer til uttrykk i analysen, og jeg tror man skal være forsiktig med å bli alt for optimistisk pga denne raske oppgangen. Ja, aksjen kan stige videre, men det er også en viss risiko for nedside også. TA passet ganske bra på oppstikket. Fremtiden vil vise hvor dette ender:-)

Det er også godt mulig du får rett vedrørende polyprisene, men det kan også hende du bommer. Glasskulen med denne type "fasit" har jeg dessverre ikke tilgang til, og for meg handler det derfor om å håndtere risiko i det korte bildet opp mot potensialet på litt lengre sikt, også hensyntatt alle usikkerhetsmomentene vi ikke vet fasit på p.t. De som har fulgt med en stund vet hvilke risiki dette er.

Når en aksje har gått såpass mye som REC har de siste dagene, også (ut fra det jeg har hørt) basert på spekulasjoner om at Hermanrud skal komme med en portefølje med nyttårsraketter hvor REC er en av kandidatene, ja da melder jeg meg ut. Hadde REC vært på nivået rundt 1,00 eller lavere kunne man tenke seg at aksjen var en kandidat som "taperaksje", men der er vi jo ikke lengre nå. Ikke er den en vinner heller, hvilket jo har vært base-case for Hermanrud sine raketter. Personlig blir jeg overrasket dersom han kommer med en portefølje i det hele tatt da mye av "effekten" av denne type anbefalinger er borte fordi "alle" nå kopierer oppskriften hans til en viss grad, eller i en eller annen form. Men, de som følger med i morgen på hegnar.no hvor han er en av debattantene får svar på dette da.

Risk/reward er ikke lengre så attraktivt som det var når denne tråden ble startet, men jeg har tatt feil før og vil sikkert gjøre det igjen. Vi får se hva som skjer i morgen og fredag - spennende blir det uansett hvordan man er posisjonert.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
sindree
20.12.2017 kl 23:41 11295

Sa2ri,

Enig i at det er risiko for en liten nedtur i morgen og solgte derfor ca 10% i dag. Tror det var en tabbe, men greit å ha noe å gå inn igjen med hvis den dupper litt. Hvis du selger nå, eventuelt solgte i dag, er det godt mulig du tjener litt på det. Skal mye til for at det ikke blir en liten dupp i morgen etter nesten 12% oppgang i dag (det er det jeg satser på), men slett ikke sikkert. Og når skal man gå inn igjen? Husk også at guggenheim er på vei inn igjen. Det kan godt hende de kjøpte i dag også. Oppgangen i det siste kan også føre til at du får en shortskvis. Det fundamentale er på riktig vei. Det mener jeg alle tall tyder på. Fortsatt usikkerheter selvfølgelig, men så er prisen også fortsatt relativt lav. Jeg tørr derfor ikke å gå ut med mer. Som nevnt, mulig den detter litt i morgen, men på noen dager/uker tror jeg den står enda høyere. Det er der penga ligger...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 00:05 11230

Det må være lov å være euforisk i dag. Samtidig vet vi som har herjet i Rec i mange år at det gjelder å trade på en smart måte. Som vanlig selger jeg meg noe ned når det går opp. Og motsatt når den går i minus. Handler i bøtter og spann ved ca kr 1,00. Men da må man også lette seg noe igjen på høyere kurser. Derfor spiller det ikke så stor rolle for meg om vi får en korrigering ned igjen, selv om gevinsten er størst ved videre oppgang. Jeg antar at AB har samme strategi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
21.12.2017 kl 00:06 11819

Mange forhold å ta hensyn til. Guggenheim er én aktør - det finnes andre som må redusere beholdningen sin dersom REC ikke lengre tilfredsstiller kravene de har til investeringer i selskaper innenfor solindustrien (nedstengning av ML påvirker eksempelvis dette). Kanskje noen allerede har justert porteføljen sin basert på dette faktum (hva vet jeg - volumet har vært bra og det har derfor vært mulig), men det finnes fortsatt en viss usikkerhet knyttet til dette.

Raketter har en lei tendens til å gå opp, for deretter å falle mot bakken. Som nevnt tidligere tror jeg volatiliteten også vil øke fra og med 22. des, og da ikke nødvendigvis i positiv retning. Det kan derfor være greit å være mindre eksponert for øyeblikket pga dette. Går man glipp av 2-10% oppgang er det ikke noen krise dersom man mener aksjen skal opp i de nivåene enkelte her inne ser ut til å ha tro på. Hver enkelt må gjøre sine egne vurderinger ut fra egen investeringsstrategi og (ikke minst) risiko vilje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
21.12.2017 kl 00:39 11191

Det er ingen som har vært kritisk til at aksjekursen kollapset fra 2,00 til 0,80 utelukkende på at vi skapte mye støy, ropte 0,80 og tvang teknikerne ned.
Men så fort REC stiger bittelitt opp fra bunn, ja da er det eufori og tid for å være kritisk. En kurs på 1,30 beskrives som "himmelen". Det er både kunnskapsløst og absurd. Tåpelig.

Bakgrunnen for utsagnene deres om dette er selvfølgelig åpenbart. Dere har tradet. Dere forsøker å få tilbake kontrollen. Dere solgte dere ut på automatikk når vi traff 1,34 og dere trodde dere var i toppen av intervallet i forventning om at vi skulle raskt ned til 1,20 igjen. Da hadde det vært som "normalt". Men så steg det over i neste intervall og dere står på perrongen og surmuler om at REC stiger "ukritisk". Og nå vil dere at kursen skal falle slik at dere kan kjøpe dere inn igjen på 1,20. I 99% av tiden er det jo nettopp det som ville skjedd. Så nå er gevinstsikrerne her inne stressa fordi vi vi steg over deres forventninger. Hahaha

Om aksjekursen hadde vært 6 NOK nå så kunne vi tatt en diskusjon om ukritisk oppgang, eufori og himmeltendenser. Men på 1,30 så er det tragisk og kunnskapsløs atferd.

Jeg er ikke euforisk. Jeg sa jo dette ville skje i slutten av november. Dette er som forventet.
Jeg oppfordrer alle som vil gevinstsikre til å gjøre nettopp det slik at vi kan bli kvitt dere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 00:45 11159

1.5 i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 00:46 11155

Følg AB.
Er det ulv i fåreklær.

Huff, huff.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
21.12.2017 kl 07:49 11474

Umulig å spå over neste år, men det at de tror kursen vil passere 5,4 kroner, ser jeg som en sannsynlighet. Positiv oppstart -og finansiering av Yulin forsvarer den kursen, og det er jo det TT presenterer som sannsynlig. Jeg ser ingen grunn til at kursen skal ta noen hvileskjær nå, og mener kursen er ulogisk lav basert på det fundamentale. Hvis det tekniske, ref innlegg over, indikerer at kursen skal opp i 5,4 kroner så er det bare å holde på aksjene og fortsette ferden oppover.

Som trigger nummer 3, skal short dekkes inn. Ingen aksjer til salgs legger et enormt press på prisen på aksjen og vil sende aksjen akkurat så høyt man vil. De aksjene skal kjøpes tilbake uansett.

Ingen aksjer til salgs fra meg.

Dagens anbefaling; hold!

Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 08:20 10803

Dagens Anbefaling - Kjøp mer!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
kongkveite
21.12.2017 kl 08:24 10136

Stiger tross mangel på nyheter?
Poly prisene har snart steget 25% mens aksjekursen har blitt gruset Når det samtidig varsles om manko på poly fremover og en lysende fremtid for solenergi, kan man jo spørre seg hvor lenge kostnadsleder REC med JV og oppstart i Kina skal konkursprises? Det skal tydeligvis 20 gode nyheter til for å utligne en dårlig..
Får virkelig håpe momentumet fortsetter med nye 10% i dag. Det er isåfall på tide !
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
21.12.2017 kl 08:35 10159

Wacker har steget mye mer enn REC. Det til tross for at de holdt på å kverke en hel by i Tennessee med klorgass og har stoppet produksjonen for en lengre periode. Hadde det samme skjedd med REC hadde vi vært nede på 0,10 NOK. REC har ny FBR-teknologi på gang som Wacker ikke har og REC ligger ikke så langt bak i kapasitet og har bedre cash-cost. Det er vesentlig forskjellsbehandling mellom REC og sine peers av traderne. Det har bakgrunn i at traderne ikke driver kunnskapsbasert trading men utelukkende gambler.


...........................

NORDNETs nye hjemmesider er virkelig uferdig og fargeløst. Det er smått skuffende å gå over til en ny plattform som tilbyr mye mindre informasjon enn forrige versjon. En del informasjon er heller ikke korrekt. Man kan ikke undersøke bakover, og man får ikke vite nøkkelinformasjon om selskapet. Rent teknisk og tallmessig er det færre tall uten farger som viser pluss eller minus. Man har ikke push-teknologi som gjør at tallene oppdaterer seg selv. Jeg elsker normalt nye ting, men i dette tilfellet ville jeg ha foretrukket den gamble frem til den nye var bedre gjennomført.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
halvpris
21.12.2017 kl 08:37 10725

Verdens børser vil få en korreksjon, Rec blir ikke med på den.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Polygon
21.12.2017 kl 08:40 10751

Anton, Jeg har ikke solgt en eneste aksje jeg, og synes dermed 1,37 fortsatt er for lav prising av selskapet pr. i dag. Men når omsetningen tripples og aksjen stiger 22% i løpet av tre dager, er det ikke overdrevent mistenksomt å spørre seg hvorfor dette skjer.

Hva er grunnen til at du blir provosert? Er det så veldig mye mer behagelig å tenke at stigningen er resultatet av hundrevis av sauer enn én eller et par store aktører som enten vet noe eller bare har endret oppfatning?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Gulene
21.12.2017 kl 08:47 10091

Rec sin sil pris har vært stabil på 12,50, nå først har denne steget noe. Årsaken til recs lave pris er vistnok for å pushe sil over på produsenter som ikke har benyttet stuffet før de må ta noe ombygginger derfor litt rabatt. Dette ville iflg Rec være tidsbegrenset og det er kanskje det vi ser nå siden den laveste prisen i insight øker.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Puffen
21.12.2017 kl 08:54 10072

Wacker har noen flere ben å stå på, både ang. silisium og andre produkter. fabrikken i Tennessee utgjør en begrenset del av den butikken
Men når det er sagt, så lurer jeg på om noen har oppdateringer ang. denne fabrikken ? Deres nedstegning er egentlig med å gjøre mysteriumet rundt Rec sin lave produksjon enda mer underlig. Markedet utenfor Kina er mindre enn vi liker å tro. Så det er lite plass til Rec sine produkter. Men nå er altså en av våre virkelige hovedkonkurrenter i ROW markedet ute av produksjon. Og prisene og etterspørselen er konstant stigende. Rec burde jo hatt avsetning tilsvarende full produksjon nå + salg fra lager ? Du Anton liker jo å framstille det som at Rec nærmest kan velge og vrake i hvilke kunder de mener har gjort seg fortjent til å få kjøpe. Men slik er det vitterlig ikke. Er det noen som kan forklare hvorfor Rec alltid virker å måtte stå bakerst i køen ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
21.12.2017 kl 08:59 10033

Legger også til at RECs FBR-B som gir semi-grade til spotmarkedet og Kina går rett i strupen på "gamle" selskaper som Wacker som lenge har hatt monopol og kunne selge dette på langtidskontrakter til overpris. Med 20,000 mt semi-grade produsert i Kina blir kineserne mer selvforsynte og mindre avhengig av import fra Wacker.

TianREC går rett i strupen på Wacker i Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 09:04 10011

Ja da, videre opp i dag :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 09:06 9997

Litt treg start men nu kjør vi igjen :) RT 1.38!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
21.12.2017 kl 09:07 10009

REC har en bedre åpning en forventet. Jeg hadde sett for meg at åpningsminuttene ble preget av et skikkelig motangrep. REC åpnet svakt ned på lite volum men er nå i pluss.

At aksjekursen stiger nå tar mange på senga. At kursen også bryter ut av mønster som har vært vanlig gjør at mange kortsiktige kommer i feil posisjon. Det er lukrativt for dem som er i posisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
questi
21.12.2017 kl 09:15 10518

Som AB har forklart så er måten man forer en wafer-maskin på med polysilisium i granul-format (fra Fluidized Bed Reactorer) forskjellig fra chunk-format (fra Siemens Reaktorer).
Her er et eksempel på en chunk-feeder: https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0080878415000071-f01-08-9780128010211.jpg
og her er et eksempel på en granul-feeder: https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0080878415000071-f01-16-9780128010211.jpg
(http://patentimages.storage.googleapis.com/pages/US5902395-2.png)

For en waferprodusent som bruker chunk, må de bruke en del penger på investere i feedere + kontrollere osv dersom de skal gå over til å bruke granuler eller en blanding. Dette koster - så det er ikke sikkert det alltid er lønnsomt selv om granulene er billigere. REC står bakerst i køen fordi waferprodusenter har hatt gode marginer tidligere.. Nå som det er sterk konkurranse mellom waferprodusenter, waferprisene presses, og de tvinges til å fornye sin teknologi med både diamantsag og billige granuler - så begynner de å komme til REC.

Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Preben_
21.12.2017 kl 09:32 10475

Jasså, dette kalles en sterk åpning, bedre enn forventet?
Mer enn 4% ned.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 09:38 9909

Slapp av, naturlig med litt gevinstsikring. Jeg fikk mer på 1.325 og veldig fornøyd med det.

Vi slutter dagen i +
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
21.12.2017 kl 09:40 10358

Nå er det litt mer fart på sakene ja. Ned -3,93 % nå som gamblerne har meldt sin ankomst. Jeg elsker litt action og drama.

Ja, jeg regner alltid med motangrep så det var hovedforventningen i dag at bear-siden skulle gå hardt inn i åpningen for å sette standard ut dagen.

Da har vi den flotte situasjonen at det enten tvinger bull-siden til å ta makten eller miste makten. Tar man makten må man over i 1,35-1,50 intervallet. Mister man makten er det fult krasj ned til 1,20. Da får shorterne igjen sin mulighet til å presse på for 1,00-1,20 igjen. Alle som nå har kjøpt på 1,30 må derfor ut å kjempe for posisjonene sine om de vil unngå tap.

For min egen egen del sitter jeg helt i ro med punsjerull. Det kan stå i 1,50 på nåla for min del. Mine shortaksjer er ikke til salgs, og det er noen andre som må lures til å selge sine hardt arbeidende aksjer for at shorterne skal få inndekning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2017 kl 09:40 9903

Bunner ut på 32? På tide å kjøpe mer igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
AdrianR
21.12.2017 kl 09:43 10376

Synes det er bra for aksjen at vi har en midlertidig dupp nå. Da blir vi kvitt de som kun er med kortsiktig, fordi de får panikk når kursen er lavere enn gårsdagen. Det blir en domino effekt, og de store plukker selvsagt opp aksjene på dette nivået. Husk det, selv om folk selger, så er det også folk som kjøper. Når det ikke er mer til salgs her stiger vi igjen, og dette er helt vanlig i REC.

De som skal kjøpe aksjer vil alltid prøve å få kjøpt til lavest mulig pris, så for dem er det ikke nødvendig å presse opp prisen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Puffen
21.12.2017 kl 09:48 10358

takk questi. Nokså vesentlig kunnskap å ha med seg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
21.12.2017 kl 09:50 10422

"Alle som nå har kjøpt på 1,30 må derfor ut å kjempe for posisjonene sine om de vil unngå tap.

For min egen egen del sitter jeg helt i ro med punsjerull."

Som vanlig ser vi at "andre" må støtte opp om kursen mens du, AntonBerg, ikke har til hensikt å bidra en puck.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare