Nasjonalisering og nulling av aksjer ?
Er det utenkelig at staten går inn med så mye penger for å redde selskapet at det i praksis vil nulle ut verdien av de eksisterende ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
eplemost
02.09.2020 kl 12:39
2668
Bedre å la de gå konkurs og lage et nytt selskap uten masse gamle forpliktelser.
Egentlig er det et perfekt tidspunkt å starte flyselskap nå. Masse billige fly til salgs og vaksinen kommer til neste år.
Egentlig er det et perfekt tidspunkt å starte flyselskap nå. Masse billige fly til salgs og vaksinen kommer til neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Ny all time low idag igjen. Dette begynner jo å bli pinlig....
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
02.09.2020 kl 17:25
2437
Men, hva skal dette landet gjøre uten et eget flyselskap? Staten må jo redde NAS vel?
Håper da for vår alles skyld at de ikke lar kineserne slippe til!!!!!!!
Håper da for vår alles skyld at de ikke lar kineserne slippe til!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Vi får gjøre omtrent det samme som vi gjør uten bilproduksjon. Dvs at vi må bruke hest og kjerre. Det begynner dog å bli et problem med hestemøkk i større småbyer, som du sikkert har observert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Hvorfor snakker du om teknisk analyse som om det har noe som helst i NAS å gjøre?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
NAS har for mye gjeld superoptimist, med 75 milliarder kroner i gjeld. Det er nå eid av utlandet. Ingen vits for Norge å putte på penger der.
Vi starter nytt etter at NAS har bukket under. Fint tidspunkt å starte nytt selskap på. Kjempetilgang på superbillige fly.
Billig fuel er det også. Kjøp billig olje for lagring.
Vi starter nytt etter at NAS har bukket under. Fint tidspunkt å starte nytt selskap på. Kjempetilgang på superbillige fly.
Billig fuel er det også. Kjøp billig olje for lagring.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Claude
03.09.2020 kl 07:02
2034
Enig i at å starte opp nytt nå hadde vært lurt, men et problem er at europeiske luftfartsmyndigheter ikke tilbakekaller landingsrettigheter (slots) som ikke brukes nå.
Betyr at et nytt selskap ikke uten videre vil få lov til å fly ruter tror jeg. (Fordi disse er "eid" av etablerte.)
Ryanair har vel noen søksmål pågang rundt dette.
Personlig tror jeg vi trenger fri konkurranse selv om det er en pandemi.
Betyr at et nytt selskap ikke uten videre vil få lov til å fly ruter tror jeg. (Fordi disse er "eid" av etablerte.)
Ryanair har vel noen søksmål pågang rundt dette.
Personlig tror jeg vi trenger fri konkurranse selv om det er en pandemi.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Attraktive slots på Gatwick pantsettes jo for hundrevis av millioner......
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
polion
03.09.2020 kl 14:26
1744
NAS opp ca. 14% i dag - virkelig et selskap i vekst.
Da har tydeligvis ryktene spredd seg om at selskapet nå nesten er gjeldfritt, at nesten samtlige fly er i lufta, og at disse er så godt som fulle. Skulle sannelig ikke forundre meg om vi får 10-20% oppgang i morgen også.
Da har tydeligvis ryktene spredd seg om at selskapet nå nesten er gjeldfritt, at nesten samtlige fly er i lufta, og at disse er så godt som fulle. Skulle sannelig ikke forundre meg om vi får 10-20% oppgang i morgen også.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
FunTrade
03.09.2020 kl 14:56
1689
Bare å hive seg på for de som ønsker litt større tapspotensial enn i går.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Er emisjonen så nært forestående at de har begynt å pumpe opp kursen i forkant? Ser ikke ut til å få noen drahjelp fra markeder i USA....
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare