Ingen fly i Norge mere - ren luft over Norge

Kvike11
NAS 04.09.2020 kl 08:59 1293

Snart er Norge uden fly og der skal bruges bus og tog til udlandet for at komme ud at flyve.
Rart at se den norske presse , Hegnar, E24, gerne ser NAS gå konkurs, de hjælper godt til med deres artikler.
På mig virker det som meget "Grønne" journalister, eller nogen der er forbigået med forfremmelse, for kønt er det ikke , og det er en utrolig dårlig attitude de har.
Håber selv og er overbevist om at NAS vil klare sig igennem den uforskyldte krise, regeringen må vågne op og tilbyde hjælp, der er mange arbejdspladser der står på spild.
Der vil komme en effekt som ringe i vandet, af arbejdsløse nordmænd i Norge,
Håber de vil gå endnu hårdere til Boeing for at få deres milliarder, og jeg fatter ikke ledelsen i NAS, at de ikke allerede sidste år bad om aconto på f.eks $$$$$$$$$$ 50 millioner hvert måned + renter mm. .
Men det vil de ikke , skriver de inddirekte.
Alt godt for NAS i fremtiden
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2020 kl 12:19 1212

NAS har nå ca 75 mrd. NOK i gjeld. Og NAS er nå eiet av utenlandske interesser. Det er således ingen vits for
norske interesser å fylle på mer penger her. Det er best for Norge at grunnen redes for et nytt norskkontrollert
flyselskap. Jeg tror det vil komme et nytt norsk flyselskap på banen (det må gjerne være noen nordiske medeiere
også) når NAS bukker under. Dette selskap vil få tilgang på billige fly og ha sunn balanse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Longs
04.09.2020 kl 12:25 1190

Rart den ikke faller mer. Kursmål på 20-30 øre fra analytikerne og varslet emisjon i inneværende kvartal som neppe kan bli på så mye mer enn dette. Skjønner virkelig ikke hvem som kjøper nå. Fundamentalt er denne done for.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2020 kl 12:27 1182

leste at mer konvertering. kommer vel en melding om mrd emisjon ala KOA meget snart

mafiastaten må ikke spytte inn mer penger inn i dette tapsluket!
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 10:58 835

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/09/17/7568107/norwegian-vil-fa-ned-co2-utslippet-med-45-prosent-innen-ti-ar
.............
Norwegian vil få ned CO2-utslippet med 45 prosent innen ti år. Norwegian skal få en grønnere profil.


__________
Fortsetter nedstengning og Covid19 tiltakene lenger, tipper jeg Norwegian vil få redusert utslippene med 100% allerede i første halvår 2021..

NAS er vel pr.def nesten en grønn aksje idag.. et NAS som er konk har nok lave utslipp..

Sats på en grønn aksje - kjøp NAS

Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 11:05 812

På mandag legger regjeringen frem ny krisepakke for reiselivet, og reiselivet gjelder i aller høyeste grad også flybransjen. Tipper Norwegian får mange milliarder i støtte, regjeringen ønsker selvfølgelig at Norwegian også skal komme seg igjennom denne krisen + de ønsker ikke monopol tilstander og/eller at utenlandske aktører skal styre norsk luftfart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2020 kl 12:14 744

Sector,
Regjeringen kommer neppe til å støtte NAS. Dette fordi det er ikke liv laga. Selskapet har i praksis negativ egenkapital. Gjelden er på
omlag 75 mrd. kr. Vi er i en helt annen situasjon nå enn i mars.
Det fremstår derimot som meningsfylt å få et nytt flyselskap på beina etter at NAS bukker under. Det er nå tilgang på meget billige fly.
Og tomrommet etter NAS sin bortgang må fylles. Hvor mye "rabatt" er det på brukte fly nå i forhold til før-corona bruktpris ? 50 - 60 -
70 % ? Det står jo tusenvis av fly på bakken verden over. Og disse koster det penger bare å ha parkert med sitt nødvendige ettersyns-
og vedlikeholdsbehov. Norge har finanser i massevis til å få dette til. For eksempel i et samarbeid mellom offentlig og privat kapital i Norge.
Kapital fra øvrige nordiske land, må gjerne også være med.
Norge ønsker ikke at et svensk-dansk SAS og noen utenlandske aktører skal få monopol i Norge. Men tilstedeværelse av bl.a. SAS er
helt i skjønneste orden. Øvrige Norden vil også ha fordel av et slikt nytt norsk flyselskap. Det er en gylden mulighet nå. Hvordan staten
bør formulere seg omkring dette, vet jeg ikke. Men det burde være lov for staten å si at den vurderer å bidra til et nytt flyselskap om
forholdene ligger tilrette for dette. Og med begrunnelsen at Norge trenger dette av konkurranseskapende hensyn ved siden av andre
flyselskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare