NOD mot 200 kr. Kraftig inntektsøkning!

marked
NOD 04.09.2020 kl 09:22 24450

Fantastisk børsmelding fra NOD nå i morrest. Ferden mot 200 kroner er i gang.

https://newsweb.oslobors.no/message/512906

Nordic Semiconductor sees third quarter revenue exceeding previous guidance
(Oslo, 4 September 2020) Nordic Semiconductor has seen continued high demand over the summer and avoided any significant disruptions in production and logistics due to the COVID-19 pandemic. As a result, the company increases its revenue guidance for the third quarter 2020 to USD 112-118 million.

In the financial report for the second quarter and first half 2020 the company issued a revenue guidance range of USD 95-105 million for the third quarter, highlighting that the global COVID-19 measures still implied risks of supply chain disruptions, and a negative impact on consumer spending and product demand in the second half of the year.

-We continue to see positive demand trends, with increasing volume from tier-1 customers and OEM manufacturers. Our supply chain has proven to be very resilient to the logistics challenges that the pandemic has created, says CEO Svenn-Tore Larsen in Nordic Semiconductor.

As communicated in the second quarter report the company expects a gross margin level around 50%-51% for the third quarter 2020.

The order backlog development also indicates a strong outlook for the final quarter of the year. Nordic Semiconductor releases its interim financial report for the third quarter on 20 October 2020, which will include a more detailed review of operations, financials and guiding for the fourth quarter 2020.

For further information, please contact:
Pål Elstad, CFO Nordic Semiconductor ASA, +47 991 66 293
Ståle Ytterdal, IR Nordic Semiconductor ASA +47 930 37 430

About Nordic Semiconductor:
Nordic Semiconductor has been a pioneer in ultra- low power wireless solutions, from proprietary technologies for PC accessories to today’s Bluetooth low energy and multiprotocol products and long-range cellular IoT solutions. Nordic Semiconductor is the clear market leader in the ultra-low power wireless segment, serving a growing market in consumer electronics, wearables, building and retail, healthcare and an increasing number of other verticals and applications. Nordic Semiconductor (NOD) is a public company listed on the Oslo stock exchange in Norway.

For more information go to www.nordicsemi.com

This information is subject to the disclosure requirements according to Chapter 5 in the Norwegian Securities Trading Act and Chapter 3 of Oslo Stock Exchange’s Continuing Obligations of stock exchange listed companies.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
svee
12.03.2021 kl 21:55 3990

Norges absolutt fineste og mest fremtidsrettede selskap. Hoppet helt ut på 169,-, ikke på topp men det kjennes som greit nok akkurat nå. Hvorfor? Fordi jeg var 50% belånt og begynte å føle et visst ubehag med det. Flaks, kalles det. Tilbakekjøp? Yess! Starter nuhh!! I porsjoner. Fundamentalt er det vel veldig lite som er endret. Skal vi tilbake til nye høyder? Jeg tror det, og det holder - for meg altså... Så får vi bare se og håpe ;-)
Elpge
13.03.2021 kl 09:38 3843

Tror ikke nod slutter å tjene penger fordi de lange rentene stiger med 0,1-0,2% i USA.
Realiserte posisjonen min l longporteføljen på 169,90 med grei gevinst og har tradet inn en grei månedslønn i denne i tillegg de siste 14 dager.
Har siste inngang i nod på 160, men tar det med knusende ro, det står rikelig med penger på tradekontoen etter salg av Kahoot.
Får tåle at en av aksjene l longporteføljen er rød i en periode.
Nod er i mine øyne den beste it aksjen vi har på Oslo børs.
hmnei2
13.03.2021 kl 11:12 3789

Nei, det er det jeg og mener. Målet om 1 mrd usd i omsetning er fortsatt innen rekkevidde. Får håpe vi får en oppdatering på wafersituasjonen på onsdag.

Tikket inn i dag:
Nordic Semiconductor expands South America presence with new sales and technical support agreement
Monday, March 15, 2021 12:54 PM
BP&M will support Nordic’s complete portfolio of low power cellular IoT and short-range wireless connectivity solutions

Nordic Semiconductor today announces it has partnered with São Paulo, Brazil-based BP&M to provide third party sales representation and technical support throughout South America. The agreement covers sales and technical support for Nordic’s entire portfolio of low power cellular IoT and short-range wireless solutions.

READ MORE

Ser ut til at Apples spring event er utsatt til april.
Redigert 22.03.2021 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
edvin5
17.03.2021 kl 16:06 2945

Spennende å se hvor langt ned den presses. Kommer vi under 140?

Haier inn nok en ny ordre. Denne tikka inn nå: "Nordic Semiconductor today announces that IOSEA, a California-based technology company specializing in indoor direction finding solutions, has selected Nordic’s nRF52833 Bluetooth® Low Energy (Bluetooth LE)/Bluetooth 5.2 advanced multiprotocol System-on-Chip (SoC). The SoC will be used with the ‘SEAgnal™ AoA/AoD Switched Antenna Array’ (also known as ‘Plethora Gen 3’) hardware solution and the ‘SEAgnal™ AoA/AoD 1.0’ proprietary software solution".
Sammen med SSO er NOD min beste investering så langt. Just for the record.
Redigert 18.03.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare

Takk til Mønny 08.02.2021 for denne opplysningen:

Ifølge analytiker Christoffer Wang Bjørnsen i DNB Markets er dette oppkjøpet en fortsettelse av konsolideringstrenden i halvlederindustrien. Analytikeren sier videre at alt annet likt, øker dette sannsynligheten for at Nordic Semiconductor kan bli kjøpt opp.
Elpge
17.04.2021 kl 08:30 1007

Da er det like før Nod presenterer tall for Q1.
Kun en handledag igjen før resultatet kommer den 20 April.
De hadde et kjemperesultat for Q 4, er litt spent på hva de presterer denne gang.
Det har jo kommet en del positive nyheter i det siste, blant annet samarbeid med Tel.
Fra før av vet vi at de de har flere avtaler med store utenlandske selskaper.
Min strategi i Nod er å sitte inntil selskapet blir kjøpt opp, for det tror jeg kommer til å skje Ila 1 år eller 2.

Kontraktrushet fortsetter. Dagens:
Bluetooth LE temperature data logger supports Moderna Covid-19 vaccine rollout
Monday, April 19, 2021 8:39 AM
Shinyei Technology’s TempView employs Nordic nRF52810 SoC to monitor and report vaccine temperature during storage and distribution
Nordic Semiconductor today announces that Kobe, Japan-based Shinyei Technology, has selected Nordic’s nRF52810 Bluetooth® Low Energy (Bluetooth LE) System-on-Chip (SoC) to provide the wireless connectivity for the ‘TempView GT002-T-DF’ temperature logging unit. The solution is being used in Japan for the rollout of the ‘Moderna’ (mRNA-1273) Covid-19 vaccine developed by Japanese multinational pharmaceutical company, Takeda Pharmaceutical Company Limited. TempView monitors the Moderna vaccine to ensure it stays within temperature thresholds—within an environment of -20°C ± 5°C—during storage and domestic distribution.