Er det nå vi starter ferden mot 60kr

Kjøttmopeden
AVANCE 06.09.2020 kl 11:49 193550

Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
reveneven
15.10.2020 kl 15:11 3955

Stikk til en FLNG tråd med hvis du vil skrive om LNG skip. LPG er en annen verden. Komfortabel ordrebok og rater snart 3x break/even. Sterk etterspørsel fra østen og all time high lager av propoan i statene. Arbitrasjen er i dag på 175 USD og støtter rater over 60k dagen. Avance tjener jo inn hele sin marketcap i free cash med dagens rater.. Pengene spruter i avance og BW om dagen. Absurd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 15:10 3897

//
Longsitinbulk
I går kl 17:45

Ja , i Lng kommer det skremmende mange skip, kjøper ikke det segmentet der, rederne har ødelagt markedet,
//

//
Svar
J.T.
I går kl 17:47

Feil.
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
//
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
awkward
15.10.2020 kl 14:51 3954

Det var underholdende lektyre på en rød dag!

Men til de som måtte bekymre seg over flåteveksten i LNG, så ta det gjerne i en LNG-tråd.
LPG-flåten er flott balansert!

Ikke overraskende med relativt betydelig nedgang idag, etter siste ukers utvikling.
Skal nok ikke stort mer til enn at børsene blir noe mer positive igjen, så starter man den virkelige innhentingen her.

Prissettingen i både BW lpg og Avance er jo helt på tur.
Enten man ønsker å benytte stålverdier eller faktisk inntjening.

Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Springer
15.10.2020 kl 14:20 3875

Nei, det gjør du faktisk ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 14:15 3855

Du behøver ikke å belære meg om skipstyper!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 14:12 3861

Følg med litt om du vil kommentere. Jeg kommenterte på et svar som omhandlet ordrebok i LNG om du greier å løfte øya bittelitt! Moron!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
15.10.2020 kl 13:48 3932

LNG er C1 til C3 mens LPG er C3 og C4. C5 og tungere er definert som olje.

Enkel måte å identifisere LNGskip er at skippet har "humps" men ikke LPG skippet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
reveneven
15.10.2020 kl 13:30 3987

Haha. Så mange inkompetente folk på dette forumet. Når du ikke en gang klarer å skille mellom 2 vidt forskjellige segmenter innen shipping, da bør du slutte å skrive innlegg. Avance frakter LPG, dvs. petroleumsgasser, hoevedsaklig propan og butan. LNG som du refererer til frakter naturgasser. Bruk, formål, etterspørsel og tilbud er totalt forskjellig og har ingenting, 0%, med hverandre å gjøre. Skipene som frakter gassene er også basert på vidt forskejllige teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
tankerviking
15.10.2020 kl 13:23 4006

Her må du skille mellom LNG og LPG skip.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 13:18 4011

LNG skip driter vel vi en lang vei oppi. AVANCE er LPG!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 13:17 4012

Feil, Total + Exxon + Qatar + Mozambique m.fl. ligger i startgropa for å bestille flere hundre LNG skip med levering fra 2024. Overhenget med skip som leveres frem til 2021E vil ikke greie å bli absorbert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 12:28 4131

Aksjen er opp 10kr på 2 uker, den går nok ned før den går videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 12:24 4148

Fearnpulse:

« Meanwhile, turnaround time in some southern and northern Chinese ports are still very slow making ship schedules more uncertain, and it is expected that freight rates will remain firm for the weeks to come.»

« The market remains tight on vessel supply for November, however, we expect chartering activity to keep going albeit at a slower pace and that owners’ and trader relets’ freight ideas will keep north of last done.»

Med andre ord. Ratene skal videre opp de neste ukene... Vi ser nok tett på 40 snart...
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 11:30 4254

Støtte rundt 26kr Teknisk 200d/ma
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 11:19 4293

Helt klart en kjøpsanledning! Det burde de! Men det synes som om shorterne i LPG er mindre intelligente, så jeg tviler på det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 11:12 4312

Er det kjøpsanledning i dag? Bruker shorterne muligheten til å redusere i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 11:11 4307

Iran eksporterer LPG fra Bandar Imam Khomeini, Kapasiteten er rundt 450,000 tonn/mnd eller ca 9 VLGC laster/mnd.
Jeg tror dersom den terminalen åpner igjen vil effekten bli prispress i produktmarkedet og mindre arbitrage fra USA, mer enn flere laster samlet sett. Negativt for skipsratene pga mindre tonne/miles. VLGC markedet synes rimelig balansert i dag. Vi vil ikke ødelegge det!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Newtrade
15.10.2020 kl 10:23 4414

Hvis Biden vinner i USA så Vil han vel åpne Irans eksport igjen?. Atomavtalen er jo noe Biden skryter av. Hvordan vil det påvirke Advance, Dorian osv..??
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
tankerviking
15.10.2020 kl 09:52 4497

BLPG FFA's Chart with upwards trend
OKT + 1% ($60/mt)
NOV + 2% ($65,5/mt)
DES + 0% ($64,5/mt)
Q1 + 0,3% ($60/mt)

BLPG 14/10/20 - $62,79/mt (+2%)
Contango BLPG spot vs. November FFAs = +$2,7/mt

Spread US/Far East = $174 (+5%)Fire
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.10.2020 kl 09:42 4536

Fearnley USD/day 52,645
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
15.10.2020 kl 09:37 4563

Avance faller tungt på lavt volum-ganske normalt i stigende trender.For noen kan dette være en kjøpsmulighet👍🏻For Avance er verdt så mye mer enn dagens verdi.Avance håver inn 53.000$/dag+salg av et skip+2 NYE skip som kommer i løpet av 2021+økende etterspørsel etter LPG i Asia+stigende oljepris+mye cash på bok.Avance er en No-brainer...hvertfall bedre enn de grønne fisboblene som sprekker straks dem når friluft badekaret ( OSEBX)Avance er en cash-maskin.Husker dere IT-boblen,dotcom og opticom😂folk hiver seg på nye luftslott og priser dem hinsides inn i himmelen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
BESV
14.10.2020 kl 20:30 5188

“We’re obviously seeing gas with a glowing and bright future,” says @exxonmobil SVP for Exploration and New Ventures Michael Cousins. “We also don’t see liquid hydrocarbons moving out of the equation.”
Via @EI_Forum #EIForum
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.10.2020 kl 20:28 5149

Avance har som BWLPG en oppside på minimum 40% på 3-4 måneders sikt 31.66 så kursen bør bli 44 innen den tid. For BWLPG sin del så er kursmålet 67, dagens kurs er 47.66
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Titleist
14.10.2020 kl 20:03 5218

Her tar du feil cold.
Ordreboken ser bra ut og det er lite nye skip på vei ut i markedet fra div. verft.

Nye skip ut i markedet er vel omtrent likt med antall som går mot skraping..

Samtidig øker fraktbehovet av LPG, bl.a pga høyt demand, bl.a fra India og Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 18:06 5443

Poten:50,634

Det første som fases ut er kull,deretter de tyngre hydrokarbonene.Jeg skjønner godt at Asia satser på LPG,for det krever ikke så mye infrastruktur,dessuten kan ikke vi forvente at India bygger millioner av vindmøller for å oppfylle klimakravene.Hadde det vært opp til meg hadde Norge hatt et par atomkraftverk,for det svineriet med vindmøller er fan meg et miljøran av dimensjoner.Norge er kjent for fin natur,men vindmøllene ødelegger alt.Ja til atomkraft,eller slutte å subsidiere Europa med grønn energi
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 17:54 5483

LPG etterspørselen kommer til å øke på flere områder fremover. Se bl.a.
https://www.grandviewresearch.com/press-release/global-lpg-market



Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 17:51 5494

LPG er også et bi-produkt fra LNG produksjonen,eller øvrig gassproduksjon.Ja,det er bedre enn kull,men på nokså lang sikt er verken LNG eller LPG noe godt alternativ i forhold til å ta vare på kloden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 17:47 5492

Feil.
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 17:45 5391

Ja , i Lng kommer det skremmende mange skip, kjøper ikke det segmentet der, rederne har ødelagt markedet,
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 17:45 5368

Fearnleys:1.600.000$/måned.Høy aktivitet i vest
Rundt 53.000$/dag
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
cold
14.10.2020 kl 17:41 3042

LPG er ikke en del av det grønne skiftet. LPG er et biprodukt av destillering av petrolium. Dette er ikke LNG som er noe helt annet og langt mer miljøvennlig. Det er alle skipene som er på vei inn i markedet som er det mest skremmende. Fraktratene vil stupe. Det vi ser er et klassisk sucker spill med kosefinger og glis. Kursen kommer garantert til å kollapse når folk forstår hvor mange skip som er på vei ut av verftene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
14.10.2020 kl 17:27 3079

LoL!

Suckers rally er jo alt i shipping.

Dersom du ikkje tenker at lpg er betre enn kull, som er alternativet for mange som nyttar lpg, så er du håplaust ute og sykla!

Om noko så er lpg eit fint produkt i overgangsfasen
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
reveneven
14.10.2020 kl 17:26 3080

Hahaha.. nå lo jeg godt.

30% av LPG går til bruk i husholdningen. India subsidierer LPG for å få folk til å bytte fra vedfyring til gass. Dette for å redusere forurensning. Hvilket alternativ er grønnere ?

70% av LPG går til produksjon av plastikk. Du tror plastikk forsvinner med det første ?


Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Just me
14.10.2020 kl 17:24 3086

Shipping Quarterly (4Q20) - A Mixed Picture
Dry Bulk is still our top pick, with all other segments still affected by the disarray in global energy markets


Dry Bulk: Our earlier outlined Base Case is playing out before our eyes, with strong Chinese demand for dry bulk as the economy is normalizing and authorities are adding stimuli. Chinese steel production has reached a new all-time-highs, and inventories of steel and iron ore have fallen. With Brazil exporting iron ore at all-time-high levels, our only near-term concern is a potential Chinese import ban on Australian coal. We expect seasonal factors could weigh on dry bulk in 1Q21E, but nevertheless see consecutive annual gains until at least 2023E amidst the lowest orderbook on record. The segment remains our top pick within shipping, and we forecast our share index +126% over the next year & +190% over two years.



Oil Tankers: The year has so far been in the spirit of the Greek god Janus, with oil supply far outpacing demand from January to April, before reversing the roles thereafter. As expected, oil tanker spot rates are now hovering around opex amidst a rout in oil supply concurrent with an oil inventory destocking cycle. We look towards 3Q21E for the cyclical trough and see significant improvements thereafter, supported by the lowest orderbook since 1996 and strong demand growth. Before then, we could see some short-lived gains during 4Q20E. We forecast our oil tanker share index +10% in 4Q20E -17% by 3Q21E and potentially +160% by 2024E



LNG Carriers: An active Hurricane season has impacted US LNG exports negatively in 3Q20, but rising natural gas prices at import destinations and contango in the natural gas future curves leave us optimistic towards 4Q20E. Thereafter, we expect LNG Carrier earnings to stay low amidst healthy fleet growth and limited demand growth until a potential super-cycle develops from 2024E.



LPG Carriers: VLGC earnings came in far above our forecast for 3Q20, mainly due to fleet inefficiencies tying up tonnage. We do however see downside risk to earnings as we enter 1Q21E amidst lower US LPG exports and subdued volumes from other export sources. Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E, supporting rising fleet utilization into 2022E and beyond. We see our VLGC share index -30% by 1Q21E, but +144% by year end 2022E.



Capital allocation: We do limited changes to our optimal portfolio since our last Shipping Quarterly. We now allocate 50% towards Dry Bulk (50%), 8% towards Oil Tankers (0%), 12% towards LNG Carriers (11%), 0% towards VLGCs (18%) & 30% held in cash / balanced against short positions (21%). Our recommendations have outperformed the shipping market by 521% since 2014, returning 105%. We are still ranked #1 globally on shipping equity research by Bloomberg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
cold
14.10.2020 kl 17:22 3095

Det er altfor mange lpg-skip i sving og det pøses stadig inn ned nye fra verft omkring i Asia. LPG er et biprodukt i destilleringen av petroliumsprodukt. Dette er veldig forurensende og er ikke en del av det grønne skiftet. Det vi ser er et klassisk suckers rally der fingeren sitter dypt plantet samtidig som sugeren gliser bredt. Verdien på avance burde ikke overstige 22 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 16:42 3194

Herlig, 3 prosent short, 5 kr dividende for q3 og q4 ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
isolon
14.10.2020 kl 16:32 3244

Fearnpulse,månedlig rate 53,333$/dag. Opp fra 1400.000$ pr måned til 1600.000 pr måned
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Springer
14.10.2020 kl 16:17 3301

Mye mulig, men vi får se om en dag eller to
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare