Er det nå vi starter ferden mot 60kr
Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 17:45
5282
Fearnleys:1.600.000$/måned.Høy aktivitet i vest
Rundt 53.000$/dag
Rundt 53.000$/dag
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Ja , i Lng kommer det skremmende mange skip, kjøper ikke det segmentet der, rederne har ødelagt markedet,
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Feil.
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 17:51
5408
LPG er også et bi-produkt fra LNG produksjonen,eller øvrig gassproduksjon.Ja,det er bedre enn kull,men på nokså lang sikt er verken LNG eller LPG noe godt alternativ i forhold til å ta vare på kloden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
LPG etterspørselen kommer til å øke på flere områder fremover. Se bl.a.
https://www.grandviewresearch.com/press-release/global-lpg-market
https://www.grandviewresearch.com/press-release/global-lpg-market
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
14.10.2020 kl 18:06
5357
Poten:50,634
Det første som fases ut er kull,deretter de tyngre hydrokarbonene.Jeg skjønner godt at Asia satser på LPG,for det krever ikke så mye infrastruktur,dessuten kan ikke vi forvente at India bygger millioner av vindmøller for å oppfylle klimakravene.Hadde det vært opp til meg hadde Norge hatt et par atomkraftverk,for det svineriet med vindmøller er fan meg et miljøran av dimensjoner.Norge er kjent for fin natur,men vindmøllene ødelegger alt.Ja til atomkraft,eller slutte å subsidiere Europa med grønn energi
Det første som fases ut er kull,deretter de tyngre hydrokarbonene.Jeg skjønner godt at Asia satser på LPG,for det krever ikke så mye infrastruktur,dessuten kan ikke vi forvente at India bygger millioner av vindmøller for å oppfylle klimakravene.Hadde det vært opp til meg hadde Norge hatt et par atomkraftverk,for det svineriet med vindmøller er fan meg et miljøran av dimensjoner.Norge er kjent for fin natur,men vindmøllene ødelegger alt.Ja til atomkraft,eller slutte å subsidiere Europa med grønn energi
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Titleist
14.10.2020 kl 20:03
5132
Her tar du feil cold.
Ordreboken ser bra ut og det er lite nye skip på vei ut i markedet fra div. verft.
Nye skip ut i markedet er vel omtrent likt med antall som går mot skraping..
Samtidig øker fraktbehovet av LPG, bl.a pga høyt demand, bl.a fra India og Kina.
Ordreboken ser bra ut og det er lite nye skip på vei ut i markedet fra div. verft.
Nye skip ut i markedet er vel omtrent likt med antall som går mot skraping..
Samtidig øker fraktbehovet av LPG, bl.a pga høyt demand, bl.a fra India og Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.10.2020 kl 20:28
5063
Avance har som BWLPG en oppside på minimum 40% på 3-4 måneders sikt 31.66 så kursen bør bli 44 innen den tid. For BWLPG sin del så er kursmålet 67, dagens kurs er 47.66
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
BESV
14.10.2020 kl 20:30
5102
“We’re obviously seeing gas with a glowing and bright future,” says @exxonmobil SVP for Exploration and New Ventures Michael Cousins. “We also don’t see liquid hydrocarbons moving out of the equation.”
Via @EI_Forum #EIForum
Via @EI_Forum #EIForum
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
15.10.2020 kl 09:37
4477
Avance faller tungt på lavt volum-ganske normalt i stigende trender.For noen kan dette være en kjøpsmulighet👍🏻For Avance er verdt så mye mer enn dagens verdi.Avance håver inn 53.000$/dag+salg av et skip+2 NYE skip som kommer i løpet av 2021+økende etterspørsel etter LPG i Asia+stigende oljepris+mye cash på bok.Avance er en No-brainer...hvertfall bedre enn de grønne fisboblene som sprekker straks dem når friluft badekaret ( OSEBX)Avance er en cash-maskin.Husker dere IT-boblen,dotcom og opticom😂folk hiver seg på nye luftslott og priser dem hinsides inn i himmelen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.10.2020 kl 09:42
4450
Fearnley USD/day 52,645
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
tankerviking
15.10.2020 kl 09:52
4411
BLPG FFA's Chart with upwards trend
OKT + 1% ($60/mt)
NOV + 2% ($65,5/mt)
DES + 0% ($64,5/mt)
Q1 + 0,3% ($60/mt)
BLPG 14/10/20 - $62,79/mt (+2%)
Contango BLPG spot vs. November FFAs = +$2,7/mt
Spread US/Far East = $174 (+5%)Fire
OKT + 1% ($60/mt)
NOV + 2% ($65,5/mt)
DES + 0% ($64,5/mt)
Q1 + 0,3% ($60/mt)
BLPG 14/10/20 - $62,79/mt (+2%)
Contango BLPG spot vs. November FFAs = +$2,7/mt
Spread US/Far East = $174 (+5%)Fire
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Newtrade
15.10.2020 kl 10:23
4328
Hvis Biden vinner i USA så Vil han vel åpne Irans eksport igjen?. Atomavtalen er jo noe Biden skryter av. Hvordan vil det påvirke Advance, Dorian osv..??
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 11:11
4221
Iran eksporterer LPG fra Bandar Imam Khomeini, Kapasiteten er rundt 450,000 tonn/mnd eller ca 9 VLGC laster/mnd.
Jeg tror dersom den terminalen åpner igjen vil effekten bli prispress i produktmarkedet og mindre arbitrage fra USA, mer enn flere laster samlet sett. Negativt for skipsratene pga mindre tonne/miles. VLGC markedet synes rimelig balansert i dag. Vi vil ikke ødelegge det!
Jeg tror dersom den terminalen åpner igjen vil effekten bli prispress i produktmarkedet og mindre arbitrage fra USA, mer enn flere laster samlet sett. Negativt for skipsratene pga mindre tonne/miles. VLGC markedet synes rimelig balansert i dag. Vi vil ikke ødelegge det!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Er det kjøpsanledning i dag? Bruker shorterne muligheten til å redusere i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 11:19
4207
Helt klart en kjøpsanledning! Det burde de! Men det synes som om shorterne i LPG er mindre intelligente, så jeg tviler på det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Fearnpulse:
« Meanwhile, turnaround time in some southern and northern Chinese ports are still very slow making ship schedules more uncertain, and it is expected that freight rates will remain firm for the weeks to come.»
« The market remains tight on vessel supply for November, however, we expect chartering activity to keep going albeit at a slower pace and that owners’ and trader relets’ freight ideas will keep north of last done.»
Med andre ord. Ratene skal videre opp de neste ukene... Vi ser nok tett på 40 snart...
« Meanwhile, turnaround time in some southern and northern Chinese ports are still very slow making ship schedules more uncertain, and it is expected that freight rates will remain firm for the weeks to come.»
« The market remains tight on vessel supply for November, however, we expect chartering activity to keep going albeit at a slower pace and that owners’ and trader relets’ freight ideas will keep north of last done.»
Med andre ord. Ratene skal videre opp de neste ukene... Vi ser nok tett på 40 snart...
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Aksjen er opp 10kr på 2 uker, den går nok ned før den går videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 13:17
3926
Feil, Total + Exxon + Qatar + Mozambique m.fl. ligger i startgropa for å bestille flere hundre LNG skip med levering fra 2024. Overhenget med skip som leveres frem til 2021E vil ikke greie å bli absorbert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
LNG skip driter vel vi en lang vei oppi. AVANCE er LPG!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
tankerviking
15.10.2020 kl 13:23
3920
Her må du skille mellom LNG og LPG skip.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
reveneven
15.10.2020 kl 13:30
3901
Haha. Så mange inkompetente folk på dette forumet. Når du ikke en gang klarer å skille mellom 2 vidt forskjellige segmenter innen shipping, da bør du slutte å skrive innlegg. Avance frakter LPG, dvs. petroleumsgasser, hoevedsaklig propan og butan. LNG som du refererer til frakter naturgasser. Bruk, formål, etterspørsel og tilbud er totalt forskjellig og har ingenting, 0%, med hverandre å gjøre. Skipene som frakter gassene er også basert på vidt forskejllige teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
15.10.2020 kl 13:48
3846
LNG er C1 til C3 mens LPG er C3 og C4. C5 og tungere er definert som olje.
Enkel måte å identifisere LNGskip er at skippet har "humps" men ikke LPG skippet.
Enkel måte å identifisere LNGskip er at skippet har "humps" men ikke LPG skippet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 14:12
3775
Følg med litt om du vil kommentere. Jeg kommenterte på et svar som omhandlet ordrebok i LNG om du greier å løfte øya bittelitt! Moron!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 14:15
3769
Du behøver ikke å belære meg om skipstyper!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Springer
15.10.2020 kl 14:20
3789
Nei, det gjør du faktisk ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
awkward
15.10.2020 kl 14:51
3868
Det var underholdende lektyre på en rød dag!
Men til de som måtte bekymre seg over flåteveksten i LNG, så ta det gjerne i en LNG-tråd.
LPG-flåten er flott balansert!
Ikke overraskende med relativt betydelig nedgang idag, etter siste ukers utvikling.
Skal nok ikke stort mer til enn at børsene blir noe mer positive igjen, så starter man den virkelige innhentingen her.
Prissettingen i både BW lpg og Avance er jo helt på tur.
Enten man ønsker å benytte stålverdier eller faktisk inntjening.
Men til de som måtte bekymre seg over flåteveksten i LNG, så ta det gjerne i en LNG-tråd.
LPG-flåten er flott balansert!
Ikke overraskende med relativt betydelig nedgang idag, etter siste ukers utvikling.
Skal nok ikke stort mer til enn at børsene blir noe mer positive igjen, så starter man den virkelige innhentingen her.
Prissettingen i både BW lpg og Avance er jo helt på tur.
Enten man ønsker å benytte stålverdier eller faktisk inntjening.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 15:10
3811
Springer skrev Nei, det gjør du faktisk ikke.
//
Longsitinbulk
I går kl 17:45
Ja , i Lng kommer det skremmende mange skip, kjøper ikke det segmentet der, rederne har ødelagt markedet,
//
//
Svar
J.T.
I går kl 17:47
Feil.
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
//
Longsitinbulk
I går kl 17:45
Ja , i Lng kommer det skremmende mange skip, kjøper ikke det segmentet der, rederne har ødelagt markedet,
//
//
Svar
J.T.
I går kl 17:47
Feil.
Fleet growth is though expected to become negligible from 2021E
//
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
reveneven
15.10.2020 kl 15:11
3869
Stikk til en FLNG tråd med hvis du vil skrive om LNG skip. LPG er en annen verden. Komfortabel ordrebok og rater snart 3x break/even. Sterk etterspørsel fra østen og all time high lager av propoan i statene. Arbitrasjen er i dag på 175 USD og støtter rater over 60k dagen. Avance tjener jo inn hele sin marketcap i free cash med dagens rater.. Pengene spruter i avance og BW om dagen. Absurd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 15:14
3936
Det var ikke det som var spørsmålet. Vi vet alle her inne hvor bra LPG markedet er. Ja, LNG kommentaren er en avsporing her inne, men likefult var min kommentar en LNG kommentar til support for Longsitin sin beskrivelse av LNG ordreboksituasjonen som J.T. satte i tvil!
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Springer
15.10.2020 kl 15:38
3867
Naa roter du fælt.
J.T. svarte cold I går kl 17:41 og ikke Longsitinbulk
J.T. svarte cold I går kl 17:41 og ikke Longsitinbulk
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sitter med en rar magefølelse for at vi blåser over 40 kroner senest neste uke...
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Springer
15.10.2020 kl 16:19
3754
Ikke umulig. Baltic ratene er sterke, og vi ser nå futures bevege seg oppover. For sommeren 2021 krøp de fra 39K til 40K.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
15.10.2020 kl 16:56
3649
Har jeg gått glipp av noe idag? Igår rater over $50. Dorian også ned nå mer enn 2%.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 17:08
3754
Kun generelt drittmarked i dag. Kun forbigaende!
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Just me
15.10.2020 kl 17:26
3725
Ingen endring på short inndekning fra gårsdagens omsetning. Mulig de har dekket litt i dag..
Det er ikke mye fri aksjer i dette selskaper her, så om de skal dekke inn 2 mill aksjer innen Q3, så ser vi 40kr innen 3-4 uker.
Hold på aksjene
Mulig de betaler 2- 3kr i utbytte for Q3 og Q4
Det er ikke mye fri aksjer i dette selskaper her, så om de skal dekke inn 2 mill aksjer innen Q3, så ser vi 40kr innen 3-4 uker.
Hold på aksjene
Mulig de betaler 2- 3kr i utbytte for Q3 og Q4
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 17:30
3717
Jeg tipper +5 kroner for Q3. Inkludert kompensasjon for mangende utbytte i Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.10.2020 kl 17:55
3667
Arctic:
In the VLGC market, spot rates continue to increase, and yesterday, the Baltic Index gained another USD ~1 per ton to USD ~62.8. On our calculations, this equates to a daily TC equivalent rate of USD ~50.4k/d, which is obviously very strong.
The market is also tightening in the West, and fixtures are reported at USD ~103 per ton from Houston to Chiba (up from mid/low USD 90s last week), which is equivalent to USD ~53.5k/d on a daily basis.
In the VLGC market, spot rates continue to increase, and yesterday, the Baltic Index gained another USD ~1 per ton to USD ~62.8. On our calculations, this equates to a daily TC equivalent rate of USD ~50.4k/d, which is obviously very strong.
The market is also tightening in the West, and fixtures are reported at USD ~103 per ton from Houston to Chiba (up from mid/low USD 90s last week), which is equivalent to USD ~53.5k/d on a daily basis.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare