Er det nå vi starter ferden mot 60kr


Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Lakabodl
25.11.2020 kl 00:28 3843

Poten henger alltid etter, bruker kun twitteroppdateringene til hannis. For øvrig det einaste som er verdt å lese fra den kanten
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
JanOrge
25.11.2020 kl 05:52 3746

Futures stiger igjen heftig!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
UNIT
25.11.2020 kl 08:16 3491

23000 tce under hva som var forventet
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Det er klart når halve flåten er på dokking..
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 08:24 3417

Q# ble svakere enn forventet, pga docking/ klassing, og ikke minst posisjonering i slutten av kvartalet, som ga en negativ effekt på snittrater oppnådd i kvartalet. Men dette vil bli reversert i Q4, så sniittratene for Q4 ser veldig bra ut.

For the fourth quarter of 2020, we estimate TCE rate on a discharge-to
discharge basis of approx. $40,000/day contracted for 90% of vessel days.

Også Q1 2021 ser veldig bra ut.
Katta er ute av sekken, og vi kan se fremover og oppover.
Q3 er nå historie, og fremtiden er lys !
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
awkward
25.11.2020 kl 08:30 3355


Veldig greit oppsummert det. Flott å få unna docking/klassing før ratene er på sitt høyeste!
Men når det er sagt, så skuffer de i kjent stil på oppnådde rater.

Fjerde kvartal ser så lovende ut som det måtte være lov å håpe på.
Godt over BW, og med stadig økende futures, så ser minst de neste seks månedene meget bra ut for Avance.

Antar dog at aksjen starter i rødt terreng idag, med tanke på oppnådde rater for Q3 som var godt under par




Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

BWLPG ble ikke straffet for lavere reultat enn forventet. Her er det bare å se fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Dette er en skuffelse uansett hvordan en vrir og vender på det, tipper shortpossisjonene gutter seg nå og at det vil føre til store herjinger fremover.
Glad jeg solgt meg ut i går
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
JanOrge
25.11.2020 kl 08:45 3310

Ja, vi starter definitivt i rødt.
Spår likevel at vi avslutter rundt 37.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
J.T.
25.11.2020 kl 08:46 3280

Ja, håper det blir litt nedgang i dag så man får kjøpt tilbake de aksjene som ble solgt i går.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2020 kl 08:49 3234

Syns det er artig å lese kommentarer om Avance. De gjenspeiler som oftest aksjens ville kursferd. Enten veldig positiv eller veldig negativ.

Jeg har fulgt denne aksjen i 5-6 år og den er jo et yndet objekt for swing-tradere. Det er som oftest enten 5 prosent opp eller 5 prosent ned, men det artigste er alltid kvartalstallene. De skuffer alltid - hvorfor? Fordi man ikke anser det som et selskap, men som Herbjørn Hansson ville kalt det - en cashmaskin.

2020 har vært et veldig spesielt år i shipping. IMO2020 har gitt selskapene problemer med å utnytte gode tider. Skip har vært dokket i gode ratetider og man blir nesten oppgitt av analytikere som gjør alt for enkle vurderinger til enhver tid.

Det viser seg også i utregninger som folk legger inn på forumet her. Ratene er gode, veldig gode, men å makse dem krever mye mer fra selskapene enn å bare chartre på akkurat de ratene vi til enhver tid har.

Grunncaset til Avance er ekstremt gode. Fredriksen har tjent masse penger på dette selskapet tross å aldri forlatet skipet når det faller. Han bare øker posisjonen når kursen faller voldsomt og koser seg med utbyttene.

I dag regner ieg med Avance skal falle voldsomt og er forundret over at den ikke falt i går. Tallene er ALLTID dårligere enn hva analytikerne forventer. Kanskje den skal falle 10-20 prosent den neste måneden eller ukene. Vet ikke hvor vi finner bunnen, men den blir ikke 17 kr, og på den reisen kommer alle de «store» aktørene til å posisjonere seg før Hannisdal og gjengen skriker kjøp i januar.

Det er ingen grunn til å få panikk på grunn av disse tallene, men om 10 min kommer vi til å se at det er nettopp det folk får.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Hva ble utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Snakk om patetisk innlegg. Prøver å skremme så godt du kan
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
LPGfan
25.11.2020 kl 09:08 3126

Dette vil jeg tippe var svakt for de som var konservative også. Var det så svakt at det er utfordringer på ledersiden, eller reflekterer dette bare hvordan markedet har fungert i Q3 ? Det er påfallende hvor ofte Avance " skuffer" . Shorterne får tidlig jul....
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
awkward
25.11.2020 kl 09:09 3134

Hehe - fin den.

PAS er enig med de fleste av oss normalt oppegående:
Forventer å øke TP basert på fremtidig guiding.

Weak Q3, but recovering in Q4–building further coverage for 2021.
Avance reports a weaker than expected Q3, with drydockings and the weak June-market impacting more than we expected. EBITDA of USD 6m is way lower than PAS at USD 25m and consensus at USD 22m. While operating expenses increased due to drydockings and COVID-19, the main reason are near USD 19m lower TCE revenues. Adjusted net loss (adj. for USD 6m sales gain on oldest ship) of USD 4m (reported net profit of USD 2m), vs. our USD 9m estimate. No deviation on depreciation or interest. The company had 140 offhire days vs. our 80 assumed and incurred more waiting days than expected. In sum, they report a TCE-rate of USD 23,283/day –some USD 5,000/day lower than we expected –and then also on fewer operating days. They do however say that these rates ‘reflects ballast cost of approx. USD 4,000/day’, which thus on some 1,100 earnings days would have made up 50% of the shortfall. For Q4 however, 90% has been booked at USD 40,000/day – so we would thus expect an EPS of more than USD 0.25. All scrubber installations/drydockings will be done by Q1. For 2021, they have booked 27% at USD 30,000/day (TC-coverage), and we remain comfortable with our full year USD 33,775/day estimate for AVANCE – which would translate into a 16% FCF-yield and EPS of USD 0.8 (consensus at 0.55 now). In sum, this is a weak Q3 report –partly explained by unfortunate ballast costs that ‘will recover into Q4’. Q4 and forward coverage is strong. We expect to revise our TP upwards after the report, due to higher NAV-values and de-risked earnings into Q1



Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 09:11 3206

Bare et lite pluss på bunnlinjen i årets dårligste kvartal, men ellers gode overskudd, og Q4 bli supert .
Det er ikke mange selskaper på børsen som har en slik inntjening på årsbasis.
Så vil nok shortere og andre herje litt med kursen i formiddag, før kursen drar oppover igjen.
Her er det bare å glede seg til økende kurser og utbytter.
Dagens lille dipp er bare støy i den store sammenhengen. Slapp av.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Shorterne skal vel fremdels dekke dette inn?
Ser ikke noe umiddelbar fest for dem. Men igjen usikker på om jeg forstår det hele shortecaset fullstendig.
De har satt posisjoner på en del lavere kurser enn vi ser nå? Og de posisjonen må de dekke inn?
Regner med de har en del lånte aksjer de kan presse kursen ned med. Men noe fest er det vel ikke akkurat snakk om her?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Takker. Hadde vært deilig å bli kvitt støyen fra drittsekkene her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Rui
25.11.2020 kl 09:20 3147

Vi kan nok alle være enige i at resultatet er lavere en forventet.
Når det er sagt så er det viktig å se fremover. Q4 og Q1 neste år vil bidra til store overskudd med betydelige utbytte utbetalinger.
I tillegg er future ratene høye og fortsatt stigende.
Det er dette fundamentale ratebildet fremover som bestemmer kursutviklingen.
Dagens dipp vil være raskt forbigående, og det er derfor en god kjøpsmulighet i dag til å komme inn på lavere nivå en det kursen vil være i tiden fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
J.T.
25.11.2020 kl 09:27 3111

Ja, dette ble en fin kjøpsanledning. Aksjemarkedet ser fremover så aksjekursen kommer til å stige herfra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Shorting er enkelt sagt at du selger aksjer du ikke har, dvs du låner disse av f.eks Fredriksen, og så er jo hele vitsen at du shorter fordi du tror at aksjekursen vil falle; ergo med dagens fall kjøper du aksjene tilbake til en lavere pris enn det du solgte for. Og VIPPS så er du likvid igjen, minus renter til Frderiksen
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 09:40 3037

Fearnley
USD/day 58,580
Cashen renner inn.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Sa det i går , aksjen nærmet seg overkjøpt rundt 36 , ble en fin trade
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Rui
25.11.2020 kl 09:42 3043

Voleons short er på 1,3 %. Inngangsprisen var på 33,5,-Kr.
I dag har prisen for aksjen i en kort periode vært under 33,50,-Kr og en skal ikke se vekk fra at Voleon har benyttet muligheten.
Vi får se i morgen når finanstilsynets short register for dagen i dag legges ut.
Ellers vil jeg bare gjenta at kursfallet i dag er kort og forbigående. Dagens fall er en god kjøpsmulighet da det fundamentale som rater og future rater er stigende.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Fm Arctic:

Avance Gas Q3/20 – Weak quarter; fundamentals remain strong

AVANCE reported TCE revenues of USD 24.5m (-30% vs. ARCe, -26% vs. Cons), EBITDA of USD 11.7m (-50% vs. ARCe, -49% vs. Cons) and net profit (including the USD 5.8m gain on the sale of Avance) of USD 2.3m (-81% vs. ARCe, -73% vs. Cons).

The achieved TCE rate of USD ~23.3k/d (reflects ballast cost of USD ~4k/d) compares to our estimate of USD ~27k/d. This, combined with higher opex due to change of technical management and COVID-19 related crew change expenses, were the main reasons for the miss versus our estimates. However, the ballast cost will recover in Q4, and the transition to a new technical manager was completed by the end of October.

Going into Q4, AVANCE has covered 90% of its ship days at a rate of approximately USD 40k/d (discharge to discharge). This is in line with our estimate for the full quarter, and would result in an EBITDA of USD ~35m. As such, the current Bloomberg consensus estimate of USD 24m appears too low. For 2021, AVANCE expects US production to fall slightly, but to a lesser extent than EIA estimates.

Also, infrastructure improvements are expected to further enhance profitable VLGC export activity from the US. Volumes out of the AG are expected to pick up driven by the OPEC production recovery, while fleet efficiency will continue to be affected by the large docking schedule for the fleet. As such, AVANCE believes that long term fundamentals remain strong - much in line with our view on the market.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Jo, men shortposisjonen(når de lånte akjsene ble solgt) ble vel satt på vesentlig lavere nivåer, enn etter fallet i dag. Kankje med unntak av noen akjser som ble sluppet i går.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Null
25.11.2020 kl 10:00 3005

Ligger på Hod i dag så vi får se hvordan det går om vi nærm,er oss gårdagen? da vil det bli en fin dag.

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Muggost
25.11.2020 kl 10:01 3002

Oops der røyk jeg ut på stop loss gitt. Det ble visst stop gain i stedet 🤪
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Jeg kjøpte Avance da det hadde IPO og har fulgt Avance siden.
Resultater er veldig skuffende mener jeg. Det tolker jeg at det ikke er så lett lenger å analisere Avance. Dersom vi ekskluderer ballastkostnader, så er TCE ikke fantastisk heller mot BW eller Dorian.

Nå har Avance kontant for de to innskuddene (Q4 2020 og sommer 2021) for de to nye skippene. I tillegg har Avance oversikt hvordan Q4 ser ut. Avance har kontant som er over 35 MUSD (kravet ifm lånet). Uansett bestemte Avance til å reservere kontant. Det kan tolkes enten Q4 utbytte skal være veldig høy (0.3 - 0.4 usd) eller Avance kommer til å bruke kontant på andre ting.

Det er Avance sin utbytte strategi blir uklar nå. De kunne depletere kontant med 20 MUSD og deler utbytte på 0.3 usd/akjse.

Noen har tanker om Avance utbytte strategi?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Pareto this morning: "In sum, this is a weak Q3 report – partly explained by unfortunate ballast costs that ‘will recover into Q4’. Q4 and forward coverage is strong. We expect to revise our TP upwards after the report, due to higher NAV-values and de-risked earnings into Q1"

De har TP 42 nå. De øker kursmål ila. dagen. Mangler bare at Hannis kommer med halen mellom beina. Hans Q4 of Q1 estimater er jo helt latterlig og han må jo bli tvinget til å revidere snart, hvis ikke ser han meget dum ut når Q4 og ikke minst Q1 kommer. Ratene nærmer seg USD 60.000/dag og teoretisk rate ut av US er 100k/dag basert på dagens spread.

Jeg har lastet opp i dag. Denne skal over 40 før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Kan alle truseskvetterne som har solgt seg ut i dag,rekke opp en hånd✊😂
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare

Håper du (og Mickel) rakk å komme inn igjen før det var forsent.....
Drowsy
25.11.2020 kl 11:55 2731

Da må du lese om igjen. Jeg er loaded og er ikke skremt.
awkward
25.11.2020 kl 12:52 2599

Ikke for sent å kjøpe LPG-navnene på dette nivået heller, vil jeg påstå.
suspekt
25.11.2020 kl 13:59 2434

Vanvittig snuoperasjon i dag! var jo en god del i minus, men vurderte ikke å selge slik markedet ser ut fremover. Var vekke fra skjermen en liten stund og trodde mest ikke det jeg så når jeg kom tilbake. Med de utsiktene som er for q4 og q1-2, så er det bare å være med på reisen. 40-45 kommer for her.

JA jeg skal inn igjen.

Nok en bekreftelse på at jeg ikek skal drive å trade.