Er det nå vi starter ferden mot 60kr
Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Just me
24.11.2020 kl 10:36
6785
Dorian var opp 7,9% i går.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
LordBendtner
24.11.2020 kl 10:55
6716
Jeg blir dummere og dummere. Short posisjonen styrkes.
Kan noen prøve seg med noen bevingede ord om hvordan det er mulig?
Kan noen prøve seg med noen bevingede ord om hvordan det er mulig?
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.11.2020 kl 10:58
6703
Jeg antar det er Voleon som har dumpet ut sin siste short i morgentimene i dag. Blir nok en sterk opphenting etterhvert utover dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Springer
24.11.2020 kl 11:02
6669
Man "dumper" ikke ut en short. Man kjøper ut en short. Kursen går da som regel opp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Rui
24.11.2020 kl 11:13
6620
Antar det er en del aksjonærer som har solgt i forkant av Q3 fremleggelsen i morgen.
Det er helt naturlig at enkelte sikrer seg i forkant.
Jeg tror du har rett i at Voleon kan ha benyttet denne anledningen i dag til å få solgt ut en del. Salgssiden har tydeligvis vært større i dag en tidligere dager.
Ellers tyder mye på at det blir en pen opphenting utover dagen.
Det er helt naturlig at enkelte sikrer seg i forkant.
Jeg tror du har rett i at Voleon kan ha benyttet denne anledningen i dag til å få solgt ut en del. Salgssiden har tydeligvis vært større i dag en tidligere dager.
Ellers tyder mye på at det blir en pen opphenting utover dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Det er tøv at forventningene er lave, her er det store forventninger.
Man kan på en måte ikke klage når aksjen er opp fra 16 til 36 kr, da er det plutselig ikke SÅ stor rabatt og oppside lengre, og noen sitter med voldsomme gevinster.
Aksjer går opp og ned, denne har nå bare gått opp og det skal selvfølgelig ikke rare skuffelsen til før det braker noen hakk tilbake.
Har selv gått noe short i markedet i dag, i aksjer som har steget meget mye på kort tid, markedet er overkjøpt så det holder og shipping aksjer kan meget vel falle godt tilbake ved en markeds nedgang
Se linken jeg limte inn, det er bearish for Lpg på sikt.
Man kan på en måte ikke klage når aksjen er opp fra 16 til 36 kr, da er det plutselig ikke SÅ stor rabatt og oppside lengre, og noen sitter med voldsomme gevinster.
Aksjer går opp og ned, denne har nå bare gått opp og det skal selvfølgelig ikke rare skuffelsen til før det braker noen hakk tilbake.
Har selv gått noe short i markedet i dag, i aksjer som har steget meget mye på kort tid, markedet er overkjøpt så det holder og shipping aksjer kan meget vel falle godt tilbake ved en markeds nedgang
Se linken jeg limte inn, det er bearish for Lpg på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Kenevil
24.11.2020 kl 11:52
6491
Jeg ser at futures er uenige.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Bullish for LPG på sikt
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Bullish for LPG på sikt
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
JanOrge
24.11.2020 kl 12:39
6359
Spreaden mellom US og FE øker til 177 $ per tonn og dermed står vi snart overfor en teoretisk rate som nærmer seg 100k USD per dag. Trade med måte, sier nå jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
ronny40
24.11.2020 kl 12:44
6362
Sandum skrevInnlegget er slettet
Dette er jeg enig i - fremtiden ser fantastisk ut. Med disse utsiktene tror jeg ikke Avance skal holde tilbake så mye av utbytte, de har jo garantert rater som er i øverste skiktet i Q4, Q1 og sannelig resten av året med FFA til 30K+ rater. Om det kommer en dupp i morgen, kan vi leve med utbyttet noen uker - for kursen kommer garantert opp igjen mot Q4 resultatene som fremlegges i februar (og tilhørende utbytte). Selskapet har tross alt 13 nok pr aksje i cash, så her er balansen veldig god (i tillegg til årets resultater som ikke er betalt utbytte på). Jeg står ihvertfall gjennom resultatet - all in - lever av utbyttet frem til neste. Klarer ikke se nedside her i de nærmeste tre måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
ronny40
24.11.2020 kl 12:49
6373
Her trykker du på Settlements som viser plusser i alle måneder - 14 totalt - noe villere FFA skal man lete lenge etter. Det er bare å kalkulere fortjeneste.....
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 21.01.2021 kl 04:31
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
24.11.2020 kl 13:07
6219
Du kjøper (låner) en short, men aksjene må likevel dumpes ut for å bli fysisk short.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Springer
24.11.2020 kl 14:15
6036
OK. Vanskelig å forstå utifra det du skrev, at du regnet med at Voleon ØKTE shorten.
Isåfall er jeg enig med deg.
I de 90 første minuttene av trading i dag, ble kursen sendt ned nesten 2,50 kroner ved hjelp av en jevn nedtradingalgoritme.
Akkurat nok aksjer ble hivd ut helt regelmsssig.
Shorterne liker selvsagt ikke oppgangen i LPG ratene, og mener de er mest tjent med å skape usikkerhet FØR Q3 i Avance.
Isåfall er jeg enig med deg.
I de 90 første minuttene av trading i dag, ble kursen sendt ned nesten 2,50 kroner ved hjelp av en jevn nedtradingalgoritme.
Akkurat nok aksjer ble hivd ut helt regelmsssig.
Shorterne liker selvsagt ikke oppgangen i LPG ratene, og mener de er mest tjent med å skape usikkerhet FØR Q3 i Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
24.11.2020 kl 15:54
5835
I morgen er det mini-julaften.Blir det jubel eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MickelMountain
24.11.2020 kl 16:42
5713
I morgen kan vi regne med nedgang i kursen, uansett hvordan Q3 kommer ut. Mange som har hausset opp kursen til dagens nivå og den kommer nok til å falle tilbake til 34-35 ila morgendagen. (men, jeg har jo aldri hatt rett i mine spådommer om hvordan aksjekursen i AVANCE går, så ikke tenk så mye på det).
Og: Jeg har ikke solgt en eneste aksje enda... :)
Og: Jeg har ikke solgt en eneste aksje enda... :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
24.11.2020 kl 16:53
5669
Mulig du får rett
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
BIF78
24.11.2020 kl 16:56
5656
Nej, du har aldrig ret. Men du bliver ved med at smide den ene profeti efter den anden. Måske får du ret en dag...
Jeg forstår blot ikke, at du kan påstå kursen er hauset op. I foråret faldt aktien kraftig pga corona og oliekrise. På trods af kort periode med rater under breakeven, så leverede Avance overskud i både Q1 og Q2. Siden er raten 4-doblet uden kursen fulgte med op. Nu ser fremtiden de næste kvartaler utroligt godt ud og med bedre rater end i dag, samtidig med der er solgt et skib, der har givet en gevinst på 1 kr pr aktie. Kursen er steget på grund af reel indtjening og gode fremtidsudsigter, så stop med at sige, at det skyldes hausing.
Regn selv på rater og breakeven og sammenlign med markedcap. Tag med i betragtning at selskabet kan udbetale op til 10 kr over det næste år.
Denne aktie er stadig billig, som jeg ser det.
Jeg forstår blot ikke, at du kan påstå kursen er hauset op. I foråret faldt aktien kraftig pga corona og oliekrise. På trods af kort periode med rater under breakeven, så leverede Avance overskud i både Q1 og Q2. Siden er raten 4-doblet uden kursen fulgte med op. Nu ser fremtiden de næste kvartaler utroligt godt ud og med bedre rater end i dag, samtidig med der er solgt et skib, der har givet en gevinst på 1 kr pr aktie. Kursen er steget på grund af reel indtjening og gode fremtidsudsigter, så stop med at sige, at det skyldes hausing.
Regn selv på rater og breakeven og sammenlign med markedcap. Tag med i betragtning at selskabet kan udbetale op til 10 kr over det næste år.
Denne aktie er stadig billig, som jeg ser det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
propan
24.11.2020 kl 17:23
5616
Vet ikke om det er poten eller Hannis som har rett angående ratene. Men Hannis melder om oppgang på nye 3% idag til 58325.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Lakabodl
25.11.2020 kl 00:28
5218
Poten henger alltid etter, bruker kun twitteroppdateringene til hannis. For øvrig det einaste som er verdt å lese fra den kanten
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
JanOrge
25.11.2020 kl 05:52
5121
Futures stiger igjen heftig!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
UNIT
25.11.2020 kl 08:16
4866
23000 tce under hva som var forventet
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
25.11.2020 kl 08:18
4882
Det er klart når halve flåten er på dokking..
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 08:24
4792
Q# ble svakere enn forventet, pga docking/ klassing, og ikke minst posisjonering i slutten av kvartalet, som ga en negativ effekt på snittrater oppnådd i kvartalet. Men dette vil bli reversert i Q4, så sniittratene for Q4 ser veldig bra ut.
For the fourth quarter of 2020, we estimate TCE rate on a discharge-to
discharge basis of approx. $40,000/day contracted for 90% of vessel days.
Også Q1 2021 ser veldig bra ut.
Katta er ute av sekken, og vi kan se fremover og oppover.
Q3 er nå historie, og fremtiden er lys !
For the fourth quarter of 2020, we estimate TCE rate on a discharge-to
discharge basis of approx. $40,000/day contracted for 90% of vessel days.
Også Q1 2021 ser veldig bra ut.
Katta er ute av sekken, og vi kan se fremover og oppover.
Q3 er nå historie, og fremtiden er lys !
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
awkward
25.11.2020 kl 08:30
4730
Veldig greit oppsummert det. Flott å få unna docking/klassing før ratene er på sitt høyeste!
Men når det er sagt, så skuffer de i kjent stil på oppnådde rater.
Fjerde kvartal ser så lovende ut som det måtte være lov å håpe på.
Godt over BW, og med stadig økende futures, så ser minst de neste seks månedene meget bra ut for Avance.
Antar dog at aksjen starter i rødt terreng idag, med tanke på oppnådde rater for Q3 som var godt under par
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
25.11.2020 kl 08:42
4704
BWLPG ble ikke straffet for lavere reultat enn forventet. Her er det bare å se fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Dette er en skuffelse uansett hvordan en vrir og vender på det, tipper shortpossisjonene gutter seg nå og at det vil føre til store herjinger fremover.
Glad jeg solgt meg ut i går
Glad jeg solgt meg ut i går
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
JanOrge
25.11.2020 kl 08:45
4685
Ja, vi starter definitivt i rødt.
Spår likevel at vi avslutter rundt 37.
Spår likevel at vi avslutter rundt 37.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Ja, håper det blir litt nedgang i dag så man får kjøpt tilbake de aksjene som ble solgt i går.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2020 kl 08:49
4609
Syns det er artig å lese kommentarer om Avance. De gjenspeiler som oftest aksjens ville kursferd. Enten veldig positiv eller veldig negativ.
Jeg har fulgt denne aksjen i 5-6 år og den er jo et yndet objekt for swing-tradere. Det er som oftest enten 5 prosent opp eller 5 prosent ned, men det artigste er alltid kvartalstallene. De skuffer alltid - hvorfor? Fordi man ikke anser det som et selskap, men som Herbjørn Hansson ville kalt det - en cashmaskin.
2020 har vært et veldig spesielt år i shipping. IMO2020 har gitt selskapene problemer med å utnytte gode tider. Skip har vært dokket i gode ratetider og man blir nesten oppgitt av analytikere som gjør alt for enkle vurderinger til enhver tid.
Det viser seg også i utregninger som folk legger inn på forumet her. Ratene er gode, veldig gode, men å makse dem krever mye mer fra selskapene enn å bare chartre på akkurat de ratene vi til enhver tid har.
Grunncaset til Avance er ekstremt gode. Fredriksen har tjent masse penger på dette selskapet tross å aldri forlatet skipet når det faller. Han bare øker posisjonen når kursen faller voldsomt og koser seg med utbyttene.
I dag regner ieg med Avance skal falle voldsomt og er forundret over at den ikke falt i går. Tallene er ALLTID dårligere enn hva analytikerne forventer. Kanskje den skal falle 10-20 prosent den neste måneden eller ukene. Vet ikke hvor vi finner bunnen, men den blir ikke 17 kr, og på den reisen kommer alle de «store» aktørene til å posisjonere seg før Hannisdal og gjengen skriker kjøp i januar.
Det er ingen grunn til å få panikk på grunn av disse tallene, men om 10 min kommer vi til å se at det er nettopp det folk får.
Jeg har fulgt denne aksjen i 5-6 år og den er jo et yndet objekt for swing-tradere. Det er som oftest enten 5 prosent opp eller 5 prosent ned, men det artigste er alltid kvartalstallene. De skuffer alltid - hvorfor? Fordi man ikke anser det som et selskap, men som Herbjørn Hansson ville kalt det - en cashmaskin.
2020 har vært et veldig spesielt år i shipping. IMO2020 har gitt selskapene problemer med å utnytte gode tider. Skip har vært dokket i gode ratetider og man blir nesten oppgitt av analytikere som gjør alt for enkle vurderinger til enhver tid.
Det viser seg også i utregninger som folk legger inn på forumet her. Ratene er gode, veldig gode, men å makse dem krever mye mer fra selskapene enn å bare chartre på akkurat de ratene vi til enhver tid har.
Grunncaset til Avance er ekstremt gode. Fredriksen har tjent masse penger på dette selskapet tross å aldri forlatet skipet når det faller. Han bare øker posisjonen når kursen faller voldsomt og koser seg med utbyttene.
I dag regner ieg med Avance skal falle voldsomt og er forundret over at den ikke falt i går. Tallene er ALLTID dårligere enn hva analytikerne forventer. Kanskje den skal falle 10-20 prosent den neste måneden eller ukene. Vet ikke hvor vi finner bunnen, men den blir ikke 17 kr, og på den reisen kommer alle de «store» aktørene til å posisjonere seg før Hannisdal og gjengen skriker kjøp i januar.
Det er ingen grunn til å få panikk på grunn av disse tallene, men om 10 min kommer vi til å se at det er nettopp det folk får.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
MickelMountain
25.11.2020 kl 09:01
4525
Hva ble utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Snakk om patetisk innlegg. Prøver å skremme så godt du kan
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
LPGfan
25.11.2020 kl 09:08
4501
Dette vil jeg tippe var svakt for de som var konservative også. Var det så svakt at det er utfordringer på ledersiden, eller reflekterer dette bare hvordan markedet har fungert i Q3 ? Det er påfallende hvor ofte Avance " skuffer" . Shorterne får tidlig jul....
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
awkward
25.11.2020 kl 09:09
4509
Hehe - fin den.
PAS er enig med de fleste av oss normalt oppegående:
Forventer å øke TP basert på fremtidig guiding.
Weak Q3, but recovering in Q4–building further coverage for 2021.
Avance reports a weaker than expected Q3, with drydockings and the weak June-market impacting more than we expected. EBITDA of USD 6m is way lower than PAS at USD 25m and consensus at USD 22m. While operating expenses increased due to drydockings and COVID-19, the main reason are near USD 19m lower TCE revenues. Adjusted net loss (adj. for USD 6m sales gain on oldest ship) of USD 4m (reported net profit of USD 2m), vs. our USD 9m estimate. No deviation on depreciation or interest. The company had 140 offhire days vs. our 80 assumed and incurred more waiting days than expected. In sum, they report a TCE-rate of USD 23,283/day –some USD 5,000/day lower than we expected –and then also on fewer operating days. They do however say that these rates ‘reflects ballast cost of approx. USD 4,000/day’, which thus on some 1,100 earnings days would have made up 50% of the shortfall. For Q4 however, 90% has been booked at USD 40,000/day – so we would thus expect an EPS of more than USD 0.25. All scrubber installations/drydockings will be done by Q1. For 2021, they have booked 27% at USD 30,000/day (TC-coverage), and we remain comfortable with our full year USD 33,775/day estimate for AVANCE – which would translate into a 16% FCF-yield and EPS of USD 0.8 (consensus at 0.55 now). In sum, this is a weak Q3 report –partly explained by unfortunate ballast costs that ‘will recover into Q4’. Q4 and forward coverage is strong. We expect to revise our TP upwards after the report, due to higher NAV-values and de-risked earnings into Q1
PAS er enig med de fleste av oss normalt oppegående:
Forventer å øke TP basert på fremtidig guiding.
Weak Q3, but recovering in Q4–building further coverage for 2021.
Avance reports a weaker than expected Q3, with drydockings and the weak June-market impacting more than we expected. EBITDA of USD 6m is way lower than PAS at USD 25m and consensus at USD 22m. While operating expenses increased due to drydockings and COVID-19, the main reason are near USD 19m lower TCE revenues. Adjusted net loss (adj. for USD 6m sales gain on oldest ship) of USD 4m (reported net profit of USD 2m), vs. our USD 9m estimate. No deviation on depreciation or interest. The company had 140 offhire days vs. our 80 assumed and incurred more waiting days than expected. In sum, they report a TCE-rate of USD 23,283/day –some USD 5,000/day lower than we expected –and then also on fewer operating days. They do however say that these rates ‘reflects ballast cost of approx. USD 4,000/day’, which thus on some 1,100 earnings days would have made up 50% of the shortfall. For Q4 however, 90% has been booked at USD 40,000/day – so we would thus expect an EPS of more than USD 0.25. All scrubber installations/drydockings will be done by Q1. For 2021, they have booked 27% at USD 30,000/day (TC-coverage), and we remain comfortable with our full year USD 33,775/day estimate for AVANCE – which would translate into a 16% FCF-yield and EPS of USD 0.8 (consensus at 0.55 now). In sum, this is a weak Q3 report –partly explained by unfortunate ballast costs that ‘will recover into Q4’. Q4 and forward coverage is strong. We expect to revise our TP upwards after the report, due to higher NAV-values and de-risked earnings into Q1
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 09:11
4581
Bare et lite pluss på bunnlinjen i årets dårligste kvartal, men ellers gode overskudd, og Q4 bli supert .
Det er ikke mange selskaper på børsen som har en slik inntjening på årsbasis.
Så vil nok shortere og andre herje litt med kursen i formiddag, før kursen drar oppover igjen.
Her er det bare å glede seg til økende kurser og utbytter.
Dagens lille dipp er bare støy i den store sammenhengen. Slapp av.
Det er ikke mange selskaper på børsen som har en slik inntjening på årsbasis.
Så vil nok shortere og andre herje litt med kursen i formiddag, før kursen drar oppover igjen.
Her er det bare å glede seg til økende kurser og utbytter.
Dagens lille dipp er bare støy i den store sammenhengen. Slapp av.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
LordBendtner
25.11.2020 kl 09:11
4585
Shorterne skal vel fremdels dekke dette inn?
Ser ikke noe umiddelbar fest for dem. Men igjen usikker på om jeg forstår det hele shortecaset fullstendig.
De har satt posisjoner på en del lavere kurser enn vi ser nå? Og de posisjonen må de dekke inn?
Regner med de har en del lånte aksjer de kan presse kursen ned med. Men noe fest er det vel ikke akkurat snakk om her?
Ser ikke noe umiddelbar fest for dem. Men igjen usikker på om jeg forstår det hele shortecaset fullstendig.
De har satt posisjoner på en del lavere kurser enn vi ser nå? Og de posisjonen må de dekke inn?
Regner med de har en del lånte aksjer de kan presse kursen ned med. Men noe fest er det vel ikke akkurat snakk om her?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Takker. Hadde vært deilig å bli kvitt støyen fra drittsekkene her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Rui
25.11.2020 kl 09:20
4522
Vi kan nok alle være enige i at resultatet er lavere en forventet.
Når det er sagt så er det viktig å se fremover. Q4 og Q1 neste år vil bidra til store overskudd med betydelige utbytte utbetalinger.
I tillegg er future ratene høye og fortsatt stigende.
Det er dette fundamentale ratebildet fremover som bestemmer kursutviklingen.
Dagens dipp vil være raskt forbigående, og det er derfor en god kjøpsmulighet i dag til å komme inn på lavere nivå en det kursen vil være i tiden fremover.
Når det er sagt så er det viktig å se fremover. Q4 og Q1 neste år vil bidra til store overskudd med betydelige utbytte utbetalinger.
I tillegg er future ratene høye og fortsatt stigende.
Det er dette fundamentale ratebildet fremover som bestemmer kursutviklingen.
Dagens dipp vil være raskt forbigående, og det er derfor en god kjøpsmulighet i dag til å komme inn på lavere nivå en det kursen vil være i tiden fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Ja, dette ble en fin kjøpsanledning. Aksjemarkedet ser fremover så aksjekursen kommer til å stige herfra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
theblueone
25.11.2020 kl 09:29
4488
Shorting er enkelt sagt at du selger aksjer du ikke har, dvs du låner disse av f.eks Fredriksen, og så er jo hele vitsen at du shorter fordi du tror at aksjekursen vil falle; ergo med dagens fall kjøper du aksjene tilbake til en lavere pris enn det du solgte for. Og VIPPS så er du likvid igjen, minus renter til Frderiksen
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2020 kl 09:40
4412
Fearnley
USD/day 58,580
Cashen renner inn.
USD/day 58,580
Cashen renner inn.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
25.11.2020 kl 09:41
4416
Sa det i går , aksjen nærmet seg overkjøpt rundt 36 , ble en fin trade
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Rui
25.11.2020 kl 09:42
4418
Voleons short er på 1,3 %. Inngangsprisen var på 33,5,-Kr.
I dag har prisen for aksjen i en kort periode vært under 33,50,-Kr og en skal ikke se vekk fra at Voleon har benyttet muligheten.
Vi får se i morgen når finanstilsynets short register for dagen i dag legges ut.
Ellers vil jeg bare gjenta at kursfallet i dag er kort og forbigående. Dagens fall er en god kjøpsmulighet da det fundamentale som rater og future rater er stigende.
I dag har prisen for aksjen i en kort periode vært under 33,50,-Kr og en skal ikke se vekk fra at Voleon har benyttet muligheten.
Vi får se i morgen når finanstilsynets short register for dagen i dag legges ut.
Ellers vil jeg bare gjenta at kursfallet i dag er kort og forbigående. Dagens fall er en god kjøpsmulighet da det fundamentale som rater og future rater er stigende.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
25.11.2020 kl 09:54
4366
Fm Arctic:
Avance Gas Q3/20 – Weak quarter; fundamentals remain strong
AVANCE reported TCE revenues of USD 24.5m (-30% vs. ARCe, -26% vs. Cons), EBITDA of USD 11.7m (-50% vs. ARCe, -49% vs. Cons) and net profit (including the USD 5.8m gain on the sale of Avance) of USD 2.3m (-81% vs. ARCe, -73% vs. Cons).
The achieved TCE rate of USD ~23.3k/d (reflects ballast cost of USD ~4k/d) compares to our estimate of USD ~27k/d. This, combined with higher opex due to change of technical management and COVID-19 related crew change expenses, were the main reasons for the miss versus our estimates. However, the ballast cost will recover in Q4, and the transition to a new technical manager was completed by the end of October.
Going into Q4, AVANCE has covered 90% of its ship days at a rate of approximately USD 40k/d (discharge to discharge). This is in line with our estimate for the full quarter, and would result in an EBITDA of USD ~35m. As such, the current Bloomberg consensus estimate of USD 24m appears too low. For 2021, AVANCE expects US production to fall slightly, but to a lesser extent than EIA estimates.
Also, infrastructure improvements are expected to further enhance profitable VLGC export activity from the US. Volumes out of the AG are expected to pick up driven by the OPEC production recovery, while fleet efficiency will continue to be affected by the large docking schedule for the fleet. As such, AVANCE believes that long term fundamentals remain strong - much in line with our view on the market.
Avance Gas Q3/20 – Weak quarter; fundamentals remain strong
AVANCE reported TCE revenues of USD 24.5m (-30% vs. ARCe, -26% vs. Cons), EBITDA of USD 11.7m (-50% vs. ARCe, -49% vs. Cons) and net profit (including the USD 5.8m gain on the sale of Avance) of USD 2.3m (-81% vs. ARCe, -73% vs. Cons).
The achieved TCE rate of USD ~23.3k/d (reflects ballast cost of USD ~4k/d) compares to our estimate of USD ~27k/d. This, combined with higher opex due to change of technical management and COVID-19 related crew change expenses, were the main reasons for the miss versus our estimates. However, the ballast cost will recover in Q4, and the transition to a new technical manager was completed by the end of October.
Going into Q4, AVANCE has covered 90% of its ship days at a rate of approximately USD 40k/d (discharge to discharge). This is in line with our estimate for the full quarter, and would result in an EBITDA of USD ~35m. As such, the current Bloomberg consensus estimate of USD 24m appears too low. For 2021, AVANCE expects US production to fall slightly, but to a lesser extent than EIA estimates.
Also, infrastructure improvements are expected to further enhance profitable VLGC export activity from the US. Volumes out of the AG are expected to pick up driven by the OPEC production recovery, while fleet efficiency will continue to be affected by the large docking schedule for the fleet. As such, AVANCE believes that long term fundamentals remain strong - much in line with our view on the market.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
LordBendtner
25.11.2020 kl 09:59
4321
Jo, men shortposisjonen(når de lånte akjsene ble solgt) ble vel satt på vesentlig lavere nivåer, enn etter fallet i dag. Kankje med unntak av noen akjser som ble sluppet i går.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Null
25.11.2020 kl 10:00
4380
Ligger på Hod i dag så vi får se hvordan det går om vi nærm,er oss gårdagen? da vil det bli en fin dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
Muggost
25.11.2020 kl 10:01
4377
Oops der røyk jeg ut på stop loss gitt. Det ble visst stop gain i stedet 🤪
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
25.11.2020 kl 10:32
4293
Jeg kjøpte Avance da det hadde IPO og har fulgt Avance siden.
Resultater er veldig skuffende mener jeg. Det tolker jeg at det ikke er så lett lenger å analisere Avance. Dersom vi ekskluderer ballastkostnader, så er TCE ikke fantastisk heller mot BW eller Dorian.
Nå har Avance kontant for de to innskuddene (Q4 2020 og sommer 2021) for de to nye skippene. I tillegg har Avance oversikt hvordan Q4 ser ut. Avance har kontant som er over 35 MUSD (kravet ifm lånet). Uansett bestemte Avance til å reservere kontant. Det kan tolkes enten Q4 utbytte skal være veldig høy (0.3 - 0.4 usd) eller Avance kommer til å bruke kontant på andre ting.
Det er Avance sin utbytte strategi blir uklar nå. De kunne depletere kontant med 20 MUSD og deler utbytte på 0.3 usd/akjse.
Noen har tanker om Avance utbytte strategi?
Resultater er veldig skuffende mener jeg. Det tolker jeg at det ikke er så lett lenger å analisere Avance. Dersom vi ekskluderer ballastkostnader, så er TCE ikke fantastisk heller mot BW eller Dorian.
Nå har Avance kontant for de to innskuddene (Q4 2020 og sommer 2021) for de to nye skippene. I tillegg har Avance oversikt hvordan Q4 ser ut. Avance har kontant som er over 35 MUSD (kravet ifm lånet). Uansett bestemte Avance til å reservere kontant. Det kan tolkes enten Q4 utbytte skal være veldig høy (0.3 - 0.4 usd) eller Avance kommer til å bruke kontant på andre ting.
Det er Avance sin utbytte strategi blir uklar nå. De kunne depletere kontant med 20 MUSD og deler utbytte på 0.3 usd/akjse.
Noen har tanker om Avance utbytte strategi?
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare
reveneven
25.11.2020 kl 10:56
4246
Pareto this morning: "In sum, this is a weak Q3 report – partly explained by unfortunate ballast costs that ‘will recover into Q4’. Q4 and forward coverage is strong. We expect to revise our TP upwards after the report, due to higher NAV-values and de-risked earnings into Q1"
De har TP 42 nå. De øker kursmål ila. dagen. Mangler bare at Hannis kommer med halen mellom beina. Hans Q4 of Q1 estimater er jo helt latterlig og han må jo bli tvinget til å revidere snart, hvis ikke ser han meget dum ut når Q4 og ikke minst Q1 kommer. Ratene nærmer seg USD 60.000/dag og teoretisk rate ut av US er 100k/dag basert på dagens spread.
Jeg har lastet opp i dag. Denne skal over 40 før jul.
De har TP 42 nå. De øker kursmål ila. dagen. Mangler bare at Hannis kommer med halen mellom beina. Hans Q4 of Q1 estimater er jo helt latterlig og han må jo bli tvinget til å revidere snart, hvis ikke ser han meget dum ut når Q4 og ikke minst Q1 kommer. Ratene nærmer seg USD 60.000/dag og teoretisk rate ut av US er 100k/dag basert på dagens spread.
Jeg har lastet opp i dag. Denne skal over 40 før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09
Du må logge inn for å svare