Er det nå vi starter ferden mot 60kr


Oppløftende rater fra Avance.98 $/ton Houston-Chiba.Baltic er noe ned.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare

Maser mer om short jeg.

Blitt solgt/kjøpt mye i dag. Og håper at noe av økningen er et resultat av shortdekning.
Skal inn igjen, men i skrivende stund håper jeg på en nedgang før jeg gir gass.
Denne posten blir jo grei for å enten idiotforklare eller hylle meg selv om noen dager.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Langt over 100.mill i omsetning i dag.Må jo være ny rekord!?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2020 kl 16:05 6194

Om jeg forstår tallene rett forventer Avance Gas å tjene ca 2,75 kr pr aksje (med en valuta på 8.9 USD) i neste kvartall for 90 prosent av seilingsdagene. De 10 neste prosentene vil da avgjøre om man faller ned mot 2 kr eller om man går videre opp mot 3 kr pr aksje.

Da er i så fall aksjen fortsatt billig og om ratene holder seg en mulig doblingskandidat og før jeg får hausestempelet - la meg legge til - denne bransjen og disse ratene er alt annet enn stabile...men det er ihvertfall positive utsikter for neste kvartall fra selskapets side. Så da må vi lete med lupe etter hva som kan bli et problem. Antall seilingsdager var jo f.eks 10 prosent lavere enn vanlig pga covid og drydocking og slik jeg forstod det kan vi, om vi skal være litt tilbakeholdne tenke at et av skipene deres ikke kommer til å være særlig aktive i neste kvartall.

Masse spennende. Noen andre som har analyser og tanker rundt hva som kom frem i rapporten?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Poten:58.073
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Baltic #LPG #shipping index +6% to $74/t (TCE $63k/d)🚀

Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
StoreTor
25.11.2020 kl 19:21 5903

Traff greit på den JanOrge.
Har du andre spådommer du ønsker å dele om dagen? ;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
JanOrge
26.11.2020 kl 11:31 5484

Nja, jeg famler rundt i ørska som de fleste her inne. Men jeg spår at det å skulle dagtrade en aksje hvor det fundamentale så til de grader peker oppover som i Avance vil bety at faren for å stå igjen på stasjonen når toget går er svært stor. For her kan toget plutselig gå fra 38 til 83 på ganske kort tid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Drowsy
26.11.2020 kl 13:31 5305

Tror kursen vil svinge en god del i 1-2 mnd fremover før den vil klatre opp til ca 52 kr når vi nærmer oss fremlegging av Q4-tall. Opererer aksjen som normalt vil den sikkert få noen plutselige store fall og gi folk muligheten til å hive seg på reisen videre opp til 50 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
propan
26.11.2020 kl 13:54 5240

Dec BLPG FFA now reported at $90/t (TCE ~$82k/d)
-Hannis twitrer
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Rui
26.11.2020 kl 13:54 5290

Gårsdagens omsetning på 119 millioner var flere ganger større en normalt. Det blir spennende å se i dag når finanstilsynets short register legges ut om short selskapene i Avanse benyttet anledningen til å redusere postene.
Da selv et dårligere kvartalsresultat en forventet ikke førte til en nedgang i aksjekursen, er det vanskelig å se når short selskapene får en bedre mulighet en i går da aksjekursen en periode var betydelig ned. Videre fremover med stadig høye og høyere future rater er det vanskelig å se for seg når short selskapene igjen får en kurs som er lavere en dagens.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Hegu
26.11.2020 kl 13:59 5278

VIDEO:
Teknisk analyse på Avance, BW-LPG og Flex LNG:

https://www.proinvestor.com/boards/88841/Muligheder-i-gas
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Null
26.11.2020 kl 15:05 5137

snart opp på 40
smeller igjennom der morgen vil jeg tro nesten 5% opp i dag så det er bra etter gårsdagen LOD på 33,5
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Ratene og ffas nærmer seg 100k dagen
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Moro med lpg om dagen. Blir dobbelt opp med både fete utbytter og økte aksjeverdier. Skjønner ikke at folk tør trade eller shorte i et så sterkt marked. Blitt stille på pessimistene også. Deilig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Fra Arctic (dette ser meget positivt ut):

LPG – US production up 2% y-o-y; VLGC rally continues!

Yesterday, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 20 November. Weekly production came in at 2.295mbd, up by ~1% w-o-w and ~2% y-o-y.

As such, production for the week was 19% higher than the YTD low recorded in early May, but still ~7% below the all-time-high figure recorded in the first week of 2020. Inventories were down by ~0.3m barrels to ~92.6m barrels, which is about 6% higher than the 5yr average and ~5% higher than the level seen a year ago. Furthermore, the rally in the VLGC market continues.

Yesterday, the Baltic LPG Index increased by ~6% to USD 73.6/ton. This equates to a TCE rate of USD ~60.3k/d on our calculations, meaning that the spot market has gained USD ~7k/d since Monday. Furthermore, the FFA market is also rallying further, and on our calculations, the Cal’21 FFA is currently indicating USD ~40.3k/d, while the December contract is indicating USD ~77k/d.

In the US Gulf, recent fixtures have been concluded in the high USD 120s (USD ~69-73k/d), meaning that the premium in the Western market persists.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

RATENE OPP 20% I DAG 26/11 TIL USD 80.000/dagen.

Baltic #LPG #shipping index +20% to $88/t (TCE $79k/d)

Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
BIF78
26.11.2020 kl 20:30 4504

WAUW! 🚀
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

80k pr.dag.Tror jeg må revurdere kursmålet her..
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
MrBurns
26.11.2020 kl 21:27 4288

Noen som har "back of the envelope" regnestykke for sammenhengen rater og fortjeneste for Avance? Dvs., trenger vel egentlig bare å vite break even raten...
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
BIF78
26.11.2020 kl 21:30 4267

Breakeven ca 22.500. Det er vel til Q1 21, som de kan tegne rater nu?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
isolon
26.11.2020 kl 21:39 4225

Futures stiger til slike høyder at jeg blir svimmel! Nå kryper vel Hannisdahl til korset snart?
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
isolon
26.11.2020 kl 21:46 4204

Hvis han ikke forandrer det til mandag mister han all troverdighet shippingmiljøet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
isolon
26.11.2020 kl 21:49 4187

Jeg mener selvfølgelig kursmålet på 24 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
MrBurns
26.11.2020 kl 21:52 4186

22 ja... Da gir det litt gryn i kassa med rater på 88... :-D
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

LPG Shipping Markedet fra Fearnley! Dette blir sykt! Se neste melding.......

EAST
Activity and freight levels have indeed picked up quite significantly on both sides of the Suez this week, availability is as a consequence starting to become very thin for the remainder of December in the Middle East. Baltic has jumped up more than 4 dollars from Friday, however, we continue to see the West premium remaining wide. On the back of current freight ideas from owners and last done levels, Baltic is expected to continue upwards for now.

WEST
The western VLGC freight rates are currently skyrocketing on the back of tight vessel supply and plenty of cargo inquiries for both ends of December and the first half of January. Although we have seen only a handful of deals done since the end of last week, freight rates have increased from USD 110 to high USD 120’s on a Houston/Chiba basis. What is exacerbating the tight vessel supply is that owners and even traders who have potential relets are currently holding back before fixing anything further in order not to over-commit their fleet and because the current discharge schedules are not firm. The market will remain tight for the foreseeable future.

Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Fearnleys VLGC TCE assessment denne uken er nå $2,400,000 Usd pr måned (opp $800,000 Usd w-o-w). Dvs $79,904 Usd/dag (til og med på Lørdager og Søndager)!!! Dette er knallsterkt og forklarer endel av oppgangen de siste par dagene samt videre oppgang fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Rui
27.11.2020 kl 08:16 3528

Det var ingen bevegelse på short possisjonene onsdag 25 november da q3 rapporten ble lagt frem.
Med den rekordstore omsetningen onsdag, og i en periode tidlig på dagen med betydelig negativ kursutvikling på -8%, er det svært overraskende at short selskapene ikke benytte anledningen til å redusere sine posisjoner.
Når en nå ser hvordan dagens, og future frakt rater øker kraftig dag for dag, med betydelige overskudd så langt en kan se inn i fremtiden, er det kun spørsmål om tid før shortselskapene må ut.
Short selskakapene taper allerede i dag betydelige beløp på dagens kurs i Avance og det blir bare verre så lenge aksjen stiger.
Kursen for Avance, med future ratene som nå fremkommer vil i første omgang føre kursen tilbake til nivået fra før pandemien brøt ut i januar, dvs. over 60Kr.
Det er mye som tyder på at aksjekursen vil stige ytterligere hvis fraktratene fortsetter å stige.
Mitt beste råd er å kjøpe mer såfremt en har mulighet til det.
Avance aksjer kommer til å bli den beste julepresangen ever.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Ja, tror jeg at det er ett av grunnene TCE går brått opp.
Dersom du ønsker å dykke mer om VLGC, anbefaler jeg følgende linken.

https://rbnenergy.com/stayin-afloat-with-the-lpgees-part-4-freight-voyage-calculation-model
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Drowsy
27.11.2020 kl 08:42 3411

Ja, det mener jeg bestemt at de gjør. En av analytikerne stilte ledelsen spørsmål om nettopp dette med trengsel i Panamakanalen. De ville ikke svare på det og mente at det ikke var en "effekt" man kunne legge for mye vekt på ettersom det ikke blir varig, men tydelig at analytikeren var klar over problematikken og ønsket å regne det inn på noe vis.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Viser styrke på slapp børs.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

Dersom skipet er på reisecertparti er venting i Panama Canal / Suez Canal for reders regning. Dersom man venter i lossehavn med last ombord er ventetiden å regne som demurrage, altså for Charterers regning. Det samme gjelder venting i lastehavn etter at man har tendret gyldig notice of readiness innenfor avtalt lay-can.

Er skipet på tidscerteparti vil Charterers måtte dekke kanalventetid også.

Det kan godt hende at forbedringen i spotratene er for å dekke opp for forventet ventetid i Panama kanalen dersom Chrs insisterer på å ta den ruten.


Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare

LPG Duo gir litt gass

BW LPG stiger 3,2 prosent til 58,20 kroner etter at Fearnley Securities har høynet kursmålet fra 40 til 78 kroner. Samme meglerhus har oppgradert Avance Gas fra hold til kjøp, og jekket opp kursmålet fra 20 til 50 kroner.

Danske Bank høynet i går kursmålet i Avance Gas fra 37 til 46 kroner, og aksjen er så langt i dagens handel opp 4,4 prosent til 40,40 kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
suspekt
27.11.2020 kl 10:00 3266

Eventyrlig dette, begynner snart å tro på kr 60 i denne. Med denne farten kan det skje utpå våren etter q1 er lagt frem og utbytte på 3-4 kr er foreslått . Har ikke sett på makan til gjennopphenting.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Elpge
27.11.2020 kl 10:18 3215

Det ser ut til at vi er på vei mot det som trådstarter skriver, men en kan vel påregne noen humper i veien før det skjer.
Ser at shorten har økt til 2,19%.
Avance er i denne stund opp nesten 49% siste mnd, så det er vel fare for at det er noen som får høydeskrekk etterhvert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Pacino
27.11.2020 kl 10:26 3196

Betyr ingenting om noen får høydeskrekk så lenge det kommer nye til..
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
awkward
27.11.2020 kl 10:31 3197

Har ikke behov for å henge ut folk her, men det er par brukere som svært nylig var veldig aktive med å skulle snakke ned kursen.
Det var ikke måte på hvor mørkt det så ut etter kvartalstallene.
Håper de fortsatt følger med fra sidelinjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare